Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door LucaS » zo okt 02, 2011 9:29 am

Natuurlijk kan Vermeer zich niet aan natuurwetten onttrekken, welke keeper kan dat wel?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door Jesse » zo okt 02, 2011 9:41 am

Demosthenes schreef:Ik heb alleen niet het gevoel dat Vermeer zich kan onttrekken aan natuurwetten
Dan wordt het hoog tijd om hem te wisselen!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door Lionel » zo okt 02, 2011 10:06 am

De argumenten worden beter en beter..
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door Demosthenes » zo okt 02, 2011 10:06 am

Jesse schreef:
Demosthenes schreef:Ik heb alleen niet het gevoel dat Vermeer zich kan onttrekken aan natuurwetten
Dan wordt het hoog tijd om hem te wisselen!
Ik hoop dat je de "ondertoon" hebt begrepen, die was niet cynisch bedoeld, maar het feit dat iemand op gevoel reageert zegt niets over alle andere zaken die een rol spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door 999 » zo okt 02, 2011 10:11 am

Weer zoiets " natuurwetten ontrekken "..

Overgens is Vermeer 4 jaar jonger dan Steek, en die was toen zeker geen " zekerheidje " ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door 999 » zo okt 02, 2011 10:17 am

Zuidema schreef:
Khraa schreef:Er komt meer bij keepen kijken dan alleen reactie. Het was VdSar geloof ik die zei dat hij aan de houding van de speler kon zien waar hij ging schieten.
Ik geloof dat Stekelenburg in zijn laatste jaar bij Ajax ook in die fase kwam. Dat hij steeds meer leerde inschatten wat er ging gebeuren en daarmee net die tijdwinst kon pakken om afdoende te handelen. Daar waar hij voorheen alleen reageerde op een actie, anticipeerde hij nu al op de actie die vrij waarschijnlijk komen ging. Hij maakte dan ook nog wel zijn fouten, maar ik vond hem toch over het geheel genomen veel betrouwbaarder overkomen. Eindelijk stond er eens een persoonlijkheid in het doel.

Vwb Vermeer: ik vind hem een vrij goede lijnkeeper met geweldige reflexen. Dat verhaal van geen onhoudbare ballen pakken kan ik niet plaatsen. Die jongen heb ik inmiddels de nodige ballen uit het doel zien houden, die ik al als doelpunt telde. Ik vind hem alleen niet geweldig in zijn eigen doelgebied, laat staan de 16. Zeker het doelgebied moet van hem zijn, niemand anders. Daarin kan hij zeker nog stappen maken, dominanter worden. Of zijn lengte daarbij een handicap is weet ik niet. Ik vind hem vooral nogal licht, frêle overkomen. Wat meer body, wat meer krachthonkwerk zou volgens mij een goede zaak zijn, dat ie er ook meer staat in het fysieke contact met tegenstanders.

Ik vind Vermeer vaak wel wat onrustig overkomen, nerveus vooral. Hij straalt nog niet veel persoonlijkheid uit wat mij betreft. Dat hij alles onder controle heeft, echt met zelfvertrouwen speelt. Dat zal ook met een stuk ontwikkeling te maken hebben die ik hierboven bij Stekel beschreef. Toen kwam er ook veel meer rust in het spel van Stekel. Daarnaast vraag ik me af of Vermeer in het coachen van zijn verdediging al een voldoende scoort, daar al afdoende leiding aan geeft. Misschien omdat ie nog teveel met zijn eigen keeperswerk bezig moet zijn.
En wat als ie dat dus gaat doen ( niet dat ik een glazen bol heb ), wat als de punten die je opnoemt binnen nu en zeg 1,5 daadwerkelijk verbeteren.Dan zou er dus wel, gezien zijn reactie snelheid die hij nu al heeft, een top-keeper komen te staan.Vermeer is vier jaar jonger dan Steek, waarvan we toen op die op leeftijd ook regelmatig deze dezelfde disccusie hadden ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door Demosthenes » zo okt 02, 2011 10:27 am

999 schreef:Weer zoiets " natuurwetten ontrekken "..

Overgens is Vermeer 4 jaar jonger dan Steek, en die was toen zeker geen " zekerheidje " ..
Vermeer is 3 jaar 3 maanden en zo'n 20 dagen jonger (bron vi.nl)

Op het moment dat Stekelenburg ± 35 wedstrijden in Ajax 1 had gekeept, was hij net 23 (+ één maand), Vermeer wordt in januari 26! Vergelijk je beiden als 25/26-jarige dan was Stekelenburg verder, maar dat is een mening, anderen zullen Vermeer als betere keeper zien. We zullen afwachten.

Waarom "weer zoiets"? Ik zie daar geen argument in, slechts een gevoel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door Zuidema » zo okt 02, 2011 10:37 am

999 schreef: En wat als ie dat dus gaat doen ( niet dat ik een glazen bol heb ), wat als de punten die je opnoemt binnen nu en zeg 1,5 daadwerkelijk verbeteren.Dan zou er dus wel, gezien zijn reactie snelheid die hij nu al heeft, een top-keeper komen te staan.Vermeer is vier jaar jonger dan Steek, waarvan we toen op die op leeftijd ook regelmatig deze dezelfde disccusie hadden ..
Klopt. We hebben nu een talentvolle keeper die echter ook nog veel verbeteren en ontwikkelen moet. Waarbij hij begrijpelijkerwijs ook zijn fouten maakt en zo een rol speelt in de vele tegendoelpunten van Ajax. Maar dat betekent niet dat alles dan maar op zijn bordje moet worden geschoven. Dat zou ik niet terecht vinden. Daarvoor gaat er vooral veel te veel mis vóór Vermeer. En als hij in die pakembeet anderhalf jaar wel flinke stappen maakt in de zaken die nu nog voor verbetering vatbaar zijn, hebben we zeker een topkeeper. Want kwaliteit op de lijn heeft ie beslist. Nou de rest nog. Helaas heb ik ook geen glazen bol, maar ik hoop het van harte dat hem dat gaat lukken. We'll see. Vanmiddag misschien al.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door 999 » zo okt 02, 2011 11:05 am

Zuidema schreef:
999 schreef: En wat als ie dat dus gaat doen ( niet dat ik een glazen bol heb ), wat als de punten die je opnoemt binnen nu en zeg 1,5 daadwerkelijk verbeteren.Dan zou er dus wel, gezien zijn reactie snelheid die hij nu al heeft, een top-keeper komen te staan.Vermeer is vier jaar jonger dan Steek, waarvan we toen op die op leeftijd ook regelmatig deze dezelfde disccusie hadden ..
Klopt. We hebben nu een talentvolle keeper die echter ook nog veel verbeteren en ontwikkelen moet. Waarbij hij begrijpelijkerwijs ook zijn fouten maakt en zo een rol speelt in de vele tegendoelpunten van Ajax. Maar dat betekent niet dat alles dan maar op zijn bordje moet worden geschoven. Dat zou ik niet terecht vinden. Daarvoor gaat er vooral veel te veel mis vóór Vermeer. En als hij in die pakembeet anderhalf jaar wel flinke stappen maakt in de zaken die nu nog voor verbetering vatbaar zijn, hebben we zeker een topkeeper. Want kwaliteit op de lijn heeft ie beslist. Nou de rest nog. Helaas heb ik ook geen glazen bol, maar ik hoop het van harte dat hem dat gaat lukken. We'll see. Vanmiddag misschien al.
Persoonlijk vind ik dan ook " keepen " het ondankbaarste in een elftal.Je bent veel afhankelijk van wat er voor je neus aan het gebeuren is, en daar waar spelers een verkeerde inschatting o.i.d. nog altijd goed kan maken door het risico van een gele ( rode ) kaart te pakken ( vasthouden, sliding enz. ) is dat bij een keeper in 99,9% einde oefening ..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door LucaS » zo okt 02, 2011 12:03 pm

Zuidema schreef:
999 schreef: En wat als ie dat dus gaat doen ( niet dat ik een glazen bol heb ), wat als de punten die je opnoemt binnen nu en zeg 1,5 daadwerkelijk verbeteren.Dan zou er dus wel, gezien zijn reactie snelheid die hij nu al heeft, een top-keeper komen te staan.Vermeer is vier jaar jonger dan Steek, waarvan we toen op die op leeftijd ook regelmatig deze dezelfde disccusie hadden ..
Klopt. We hebben nu een talentvolle keeper die echter ook nog veel verbeteren en ontwikkelen moet. Waarbij hij begrijpelijkerwijs ook zijn fouten maakt en zo een rol speelt in de vele tegendoelpunten van Ajax. Maar dat betekent niet dat alles dan maar op zijn bordje moet worden geschoven. Dat zou ik niet terecht vinden. Daarvoor gaat er vooral veel te veel mis vóór Vermeer. En als hij in die pakembeet anderhalf jaar wel flinke stappen maakt in de zaken die nu nog voor verbetering vatbaar zijn, hebben we zeker een topkeeper. Want kwaliteit op de lijn heeft ie beslist. Nou de rest nog. Helaas heb ik ook geen glazen bol, maar ik hoop het van harte dat hem dat gaat lukken. We'll see. Vanmiddag misschien al.
Coaching van de achterhoede is natuurlijk ook een belangrijke taak, maar als ik me concentreer op de persoonlijke prestatie, heb ik Vermeer dit seizoen nog geen ballen zien doorlaten die hij per se had moeten hebben, en heb ik hem wel al flink wat ballen tegen zien houden die hij absoluut had mogen doorlaten. Al met al voldoet hij daarmee wat mijn betreft aan de eisen voor een Ajaxkeeper.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door InnerHarbour » zo okt 02, 2011 2:35 pm

Elke hoge bal in de 5 meter is levensgevaarlijk met deze te onrustige, bange en te kleine keeper. Het is een aardige lijnkeeper meer niet, weg ermee.
YNWA

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 27-09-2011

Bericht door joey » ma okt 03, 2011 1:40 pm

“Natuurlijk had geen mens gedacht dat Ajax in Madrid van Real zou winnen”, schrijft hij in zijn column in De Telegraaf. “Daarvoor is het verschil op dit moment te groot. Dat heeft vooral met het ritme van een ploeg als Real te maken. Vooral bij de omschakeling van verdediging naar aanval en andersom. Onder meer bij het tweede doelpunt kon je zien hoe snel dat gebeurt. Ben je daar niet goed op ingesteld, dan kun je het vergeten.”

Volgens Cruijff is het belangrijk dat spelers snel kunnen handelen in de kleine ruimte. “Daarom zijn de opleiding én scouting ook zo belangrijk. In de opleiding moeten trainers in staat zijn het positiespel zo aan te scherpen, dat talenten later in staat zijn op het hoogste niveau goed om te gaan met zaken als de linies bij elkaar houden en omschakelen. Zoals een scout goed moet kunnen inschatten wat er van een op het oog goede voetballer overblijft als het baltempo omhoog gaat.”
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie