Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33824
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Duke » vr apr 08, 2011 11:16 am

@ajaxlife
Anita is fit zondag. Voelt zijn hamstring slechts nog 'ver weg' en trainde voluit. #ajagro
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door joey » vr apr 08, 2011 11:32 am

Hij is buiten zijn lichaam getreden? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door mattie » vr apr 08, 2011 11:33 am

En Mickey en de Jong deze wel fit? is mij niet helemaal duidelijk..

Vermeer
Wiel-ooijer-vertonghen-Anita
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Alexander » vr apr 08, 2011 11:33 am

Zeer belangrijke wedstrijd. Ik wil nog wel eens zien of Twente en PSV dit weekend zonder schade door gaan komen. Wint Ajax, dan kunnen we alsnog een grote stap naar de titel zetten.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Jesse » vr apr 08, 2011 11:45 am

Ik heb er een hard hoofd in: 1-1.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Ride » vr apr 08, 2011 12:04 pm

Alexander schreef:Zeer belangrijke wedstrijd. Ik wil nog wel eens zien of Twente en PSV dit weekend zonder schade door gaan komen. Wint Ajax, dan kunnen we alsnog een grote stap naar de titel zetten.
Ajax wint en die andere 2 spelen gelijk :biggrin.gif: :headbang.gif:


Ik geloof tot de laatste minuut in de titel... :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Ramona » vr apr 08, 2011 12:12 pm

Mijn idee! :biggthumpup.gif: :blub.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33824
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Duke » vr apr 08, 2011 3:05 pm

mattie schreef:En Mickey en de Jong deze wel fit? is mij niet helemaal duidelijk..

Vermeer
Wiel-ooijer-vertonghen-Anita
Boilesen krijgt de voorkeur boven Anita, heeft De Boer op de persconferentie aangegeven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Jöhnk » vr apr 08, 2011 3:53 pm

Duke schreef:
@ajaxlife
Anita is fit zondag. Voelt zijn hamstring slechts nog 'ver weg' en trainde voluit. #ajagro
Is het wel verstandig om voluit te trainen als je je hamstring nog voelt?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 08, 2011 4:22 pm

Duke schreef:
mattie schreef:En Mickey en de Jong deze wel fit? is mij niet helemaal duidelijk..

Vermeer
Wiel-ooijer-vertonghen-Anita
Boilesen krijgt de voorkeur boven Anita, heeft De Boer op de persconferentie aangegeven.
Anita zou natuurlijk wel op het middenveld kunnen beginnen, mits men geen risico met hem wil nemen (en dat zou ik niet doen, gezien alle blessures van de laatste weken in de selectie). Speelde daar helemaal niet slecht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door wimpey » vr apr 08, 2011 7:15 pm

Ramona schreef:Mijn idee! :biggthumpup.gif: :blub.gif:
Geloof je echt nog in die titel? :confused.gif:

Ik heb het na Roda-uit opgegeven, eigenlijk na Utrecht-uit al. Er zit in de prestatiecurve van dit elftal een patroon. When the going gets tough, Ajax get going.

Gewoon te weinig kwaliteit om kampioen te worden. Ik hoop nog op plek 2, maar dat zie ik er ook niet van komen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Thijs » za apr 09, 2011 9:25 am

Hier, op Ajaxlife.nl nog zo'n ongelofelijke idioot die in de titel gelooft!
Grunn... mien stad?
COLUMNS DOOR: THIJS NABBEN OP 8 APR 2011
De tickets op tafel, de koffers gepakt, de taxi staat klaar in de straat. De eerste regels van een bekend heldendicht over de stad Groningen, gezongen door de middeleeuwse troubadour Ralf Poelman die in de zestiende eeuw rondtrok langs diverse Groningse steden als Delfzijl, Veendam, Pieterburen en... Groningen, uiteraard. De tickets op tafel? De koffers gepakt? Ja, want FC Grunn gaat voor Europees voetbal! Ver weg van het gras van het Noorderplantsoen, op naar de Europese voetbaltheaters van Kharkiv, Cluj en Borisov!

FC Groningen, de trots van het Noorden. Nu is er in het noorden vrij weinig om trots op te zijn, dus 'de trots' ben je al snel. Maar de plaatselijke FC is dat sowieso! Met van die typische streekjongens als Luciano da Silva, Andreas Granqvist en Thomas Enevoldsen. Holladijee Hiariej, een elftal om rekening mee te houden!

Heel Groningen staat achter FC Groningen, dat is me vaak duidelijk geworden. Zo ging ik eens, om de AIVD te omzeilen, incognito naar FC Groningen - Ajax. Ik had me op Marktplaats voorgedaan als FC Groningensupporter (de verkoopster wilde de kaart namelijk alleen aan échte Groningensupporters verkopen) en zo zat ik op een zondagochtend in de trein richting het Groningse. Vlak voor Groningen stond er in graffiti op een muurtje "Grunn... mien stad!"

Vanuit de trein keek ik naar dat kunstwerkje en de oude vrouw tegenover me keek ook. "Grunn, mien stad. Dat is toch zeu of nie da?!," riep ze ineens. Volgens mij had ze het tegen mij, maar ik wilde mezelf niet verraden dus ik zei precies wat je op zo'n moment hoort te zeggen als een onverstaanbare inboorling tegen je begint te praten: "hmm, ja... ach."

'Grunn is mien stad joa!', riep ze nog, en ik wist... met deze lui valt niet te spotten. Keihard, door de wol geverfd, en aan haar ietwat oude gezicht kon ik zien dat ze ook nog eens gepokt en gemazeld was. Snel vanuit het station met de bus naar de Euroborg, voordat ik ontmaskerd zou worden.

Eenmaal aangekomen bij de Euroborg liep ik direct naar de de afgesproken plaats. Dankzij mijn lange regenjas, fopneus en plaksnor zou ik zeker niet opvallen, dus de illegale transactie zou zonder problemen moeten kunnen verlopen. "De teerling is geworpen," smste ik naar mijn contactpersoon, die ik in mijn telefoon had opgeslagen onder de naam "De Jakhals". Dit was codetaal voor "ik sta op de afgesproken plek". Deden de Engelsen in de Tweede Wereldoorlog ook altijd, met codetaal werken. En die hebben de oorlog gewonnen, dus je zou zeggen dat dit een waterdicht plan is. "Ja is goed, ben er over tien minuten. Groetjes, Anne-Sophie," kreeg ik vijf minuten later terug. In Groningen is dat codetaal voor "ja is goed, ben er over tien minuten". Broodnuchter, die Groningers.

Na tien minuten kwam mijn contactpersoon aanlopen. Het bleek een blond meisje van dertien te zijn, met vlechtjes. In haar kielzog haar moeder, die vertelde dat haar oma in het ziekenhuis lag en dat daarom de seizoenkaart 'over' was. Verdomme, moest ik dus ook nog eens de hele wedstrijd naast die twee gevaarlijke figuren gaan zitten en volhouden dat ik echt een FC Groningensupporter was. Eenmaal in het stadion bleek mijn vrees bewaarheid, ik zat tussen typische Groningers. Het stereotype is bekend: kale koppen, klompen en brandende hooivorken. Het klopte allemaal. Doodeng was het. Tot overmaat van ramp begon de moeder van mijn contactpersoon over mijn (verzonnen) studie in Groningen te praten. Gelukkig vroeg ze niet waar ik woonde, want dan had ik ook nog een straatnaam moeten verzinnen. En dan maar hopen dat er een 'schoolstraat' in Groningen is, nee, ik zweette peentjes.

De wedstrijd begon voor Ajaxbegrippen typisch: Ajax snapte niet dat Groningen daadwerkelijk inzet toonde en dus werden we in de eerste helft compleet weggespeeld. 1-0 Achter, en terwijl ik als een Groninger-met-kiespijn mee stond te klappen, riep het dertienjarige meisje uitzinnig 'jippieee!' terwijl haar moeder op m'n schouder beukte. Later werd het ook nog 2-0, de Euroborg ontplofte en ik vroeg me (zoals zo vaak) weer af waarom ik dit in godsnaam ook alweer deed. Je hele zondag kwijt, 50 euro betaald, 2-0 achter... en je zit in Groningen. Life's a bi-atch, zeker als je uitwedstrijden bezoekt!

Na de rust kwam de omslag en werd het een ware thriller, zoals ook zo vaak tussen Ajax en FC Groningen is uitgevochten. Japie Stam scoorde de Anschlusstreffer, zoals ze dat in Twente altijd zo mooi kunnen zeggen. Tien minuten voor tijd John Heitinga met de 2-2, ik beet op m'n hand. Gelukkig moesten mijn contactpersonen vijf minuten voor tijd weg om hun oma te bezoeken die in het ziekenhuis lag. Snel voor de drukte weg. "Bedankt voor de kaartjes nog he!" riep ik ze na. Een zinderende slotfase, PSV stond achter, Ajax móest winnen om nog aansluiting te vinden. Blessuretijd, Sneijder op Perez, Perez op de paal, en in de rebound, vlak voor m'n neus, schoot Leonardo de bal in het dak van het doel. Recht voor m'n neus, terwijl alle Groningenfans al stonden en riepen "Goaj stoan as je veur Grunn bint, kop d'r veurrrrrr!"

Van uitzinnige blijheid acteerde ik een woedende en teleurgestelde fan, wat op zich vrij gemakkelijk is door weer te zitten en je hoofd in je schoot te leggen terwijl je heel zachtjes, maar voor jezelf hard 'JAAAAAA!!!' roept. Op de terugweg bij de bushalte sprak een teleurgestelde Grunninger me aan. "We hadden gewoon de 3-0 moet'n maaaaak'n! Die Jeud'n hebben ok altied geluk!" Ik knikte driftig mee, terwijl ik dacht 'sukkeltje!'

De 2-3 was één van de vele heroïsche wedstrijden die Ajax met FC Groningen heeft uitgevochten. Ik heb Vurnon Anita als 16-jarig mannetje zien debuteren in 2006, toen verloren we. Daarna nog heb ik het stadion in de fik zien staan, terwijl Ajax daar drie dagen later nog een 1-2 wegkaapte dankzij Suarez. Of die heerlijke 3-2 een jaar of vier geleden in de Arena, met die knaller van Emanuelson! En wat te denken van twee jaar geleden, toen Groningen als koploper richting Amsterdam kwam. Net als afgelopen zondag scoorde ook toen Oleguer "Beb Bakhuys" Presas Renom de 1-0. Fenomenaal, de snoeiharde kopballen van deze Catalaanse krijger.

Het belooft zondag weer een titanenstrijd te worden. Ons aller Ajax, in de jacht op die derde ster, tegen FC Groningen. Wat nou zes en vijf punten achter op de koplopers? Dat lopen we zo in, want wij zijn Ajax! Zonder geloof zijn we nergens. ADO gaat nog op tukkerjacht, PSV gaat gelijkspelen in Almelo en in de laatste wedstrijd, als wij met 2-0 van FC Twente winnen en 'eroverheen gaan', wint een nooit opgevend Groningen in de laatste minuut van PSV. Ajax kampioen, en Grunn... veur altied mien stad!
http://www.ajaxlife.nl/column/detail/210

Wat een naïeveling!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door LucaS » za apr 09, 2011 9:30 am

Het klopt toch ook niet, die laatste alinea? Het is niet 6 en 5 punten, maar 5 en 3, Thijs Nabben! Zeker een idioot! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Thijs » za apr 09, 2011 9:34 am

Oh my god...wat een fout. :blush.gif: :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door LucaS » za apr 09, 2011 9:36 am

Maar wel een mooi stuk hoor!
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door wimpey » za apr 09, 2011 9:39 am

Thijs schreef:Hier, op Ajaxlife.nl nog zo'n ongelofelijke idioot die in de titel gelooft!
Dat is niet geloven, maar je ergens aan vastklampen.

Leuk stukkie, trouwens! :biggthumpup.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door M.. » za apr 09, 2011 9:42 am

Ik moet zeggen dat ik ook stiekem weer zit te rekenen. Ga straks liever voor de derde keer dit seizoen op mijn bek dan dat ik de hoop op de titel volledig op geef.. jammer dat beiden dit weekend thuis spelen

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door wimpey » za apr 09, 2011 9:52 am

Heerenveen heeft in 2011 maar 1 wedstrijd gewonnen. En Twente is thuis een macht.

Ajax heeft de lastigste opgave. Team draait niet en de tegenstander is heel behoorlijk.

Dát is de realiteit.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door LucaS » za apr 09, 2011 10:09 am

Zeker, maar voetbal is gelukkig geen wiskunde. Vwb PSV moeten Feyenoord, Heracles en/of Grunn het doen, vwb Twente Ado (gelijkspel volstaat) en vervolgens Ajax zelf. Die route is niet onmogelijk of zelfs niet heel erg onwaarschijnlijk. Het is meer het gedeelte dat Ajax zelf alles moet winnen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58850
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door 999 » za apr 09, 2011 2:55 pm

Van der Wiel en Ebecilio fit voor Ajax

AMSTERDAM - Gregory van der Wiel en Lorenzo Ebecilio kunnen zondag met Ajax tegen FC Groningen spelen. Beide voetballers slaagden zaterdag voor een laatste test. Van der Wiel had de afgelopen week last van zijn bovenbeen. Ebecilio klaagde over een pijnlijke hamstring.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door peter » za apr 09, 2011 3:41 pm

Weet niet of ik dit moet geloven, hoor. :hypocrite.gif:

Ben benieuwd of Anita een plekje op het middenveld krijgt, want Boilesen speelt dus sowieso.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58850
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door 999 » za apr 09, 2011 6:16 pm

En dat van Boilesen geloof je dan weer wel . :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door Arthur » za apr 09, 2011 6:43 pm

Dat heeft FdB toch zelf verteld?

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door wimpey » za apr 09, 2011 7:22 pm

LucaS schreef: Het is meer het gedeelte dat Ajax zelf alles moet winnen
Hebben we dit seizoen eigenlijk ook maar één moeilijke uitwedstrijd gewonnen? :excited.gif:

Ajax wordt geen kampioen, sorry.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Groningen 10-04-2011

Bericht door peter » za apr 09, 2011 8:12 pm

Arthur schreef:Dat heeft FdB toch zelf verteld?
Ja tijdens de persconferentie. Dus dat geloof ik wel. :smallgrin.gif:

Plaats reactie