Ajax is de huidige bekerwinnaar en tevens die fantastisch mooie club met Frank de Boer en Danny Blind aan het roer. Die twee helden, die nog geen 16 jaar geleden de Cup met de Grote Oren aan de wereld toonde. Aangezien we dit jaar helaas met de nodige pech zijn uitgeschakeld in het miljoenenbal kunnen we volgend jaar pas de volgende poging wagen om deze Champions League-beker op te halen.
Geen nood, er is nog genoeg te winnen dit jaar. Vandaag werd er met 3-0 verloren in Utrecht, uiteraard om NAC zand in de ogen te strooien maar ook om deze competitie zo lang mogelijk spannend te houden. De laatste thuiswedstrijd tegen Twente moet natuurlijk wel ergens over gaan en het zou zonde voor de spanning en kaartverkoop zijn als we dan lang en breed kampioen zijn.
Moment, het is 19.00u, ik verwissel het kanaal op mijn tv even van 1 naar 2.
Maar buiten die landstitel is er dus de eerder gememoreerde KNVB Beker! Ik zeg: laten we hem winnen! En wel om de volgende redenen:
1) Het is altijd leuk om een prijs te winnen, want dan zijn we in een toernooi beter dan andere clubs.
2) We hebben dan een mooie dag in Rotterdam. Dit klinkt inderdaad nogal vreemd in de oren, 'mooi' en 'Rotterdam' in één zin, maar het kan altijd in combinatie met voetbal en Ajax.
3) Het is een leuke afterparty (of préparty, geen idee wanneer de finale is) in combinatie met het kampioensfeest.
Maar voordat we die finale mogen spelen moeten we dus nog eerst even NAC verslaan in de kwartfinale. (en daarna nog thuis tegen Noordwijk in de halve finale, maar dat te wassen varkentje is voor later zorg)
Dan nu de wedstrijd! Zoals gezegd donderdag 27 januari, 20.45 uur, Amsterdam ArenA, kaarten voor 10-15 euro.
Vak410 bestaat 10 jaar, dus zij zullen alles uit de kast halen om voor een lekkere bekersfeer te zorgen. In Breda gaan ze weer met z'n allen, als ze gaan, en dat gaan ze, dus ze komen met een mannetje of 1000. Verwacht ik.
Het is nog niet uitverkocht, er zijn nog enkele kaarten! (Zo'n 30-35.000 welteverstaan)
Uncle Ajax needs YOU, dus koop een kaartje en steun je club! Olé!