Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door wimpey » vr dec 17, 2010 1:57 pm

joey schreef: Spartak vind ik niet fijn.
Daar speelt Ari-AZ nu. Geen Titov. :smallgrin.gif:

Spartak legde het af tegen OM. Dan schort er wel wat aan dus. M.i. hebben we goed geloot.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Lionel » vr dec 17, 2010 2:05 pm

Vind ik :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door wimpey » vr dec 17, 2010 2:30 pm

Rishi schreef:Vind ik :biggthumpup.gif:
Ik hoop dat Basel wint. Da's lekker dichtbij!

Vorig seizoen speelde we Anderlecht in Brussel al flink zoek. Die pakken we echt wel. Basel of Spartak is ook geen onhaalbare kaart. Nee, prima loting.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 17, 2010 3:02 pm

Geen onaardige loting, maar als je Anderlecht weet te verslaan en daarna Spartak loot, weet ik het zo net nog niet. Die Russische ploegen en Ajax... Kan me trouwens nog een Ajax - Spartak herinneren in 1998 (kwartfinale Uefacup?) Thuis verloren met 1-2 of 1-3. En na afloop bleek mijn fiets gejat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Thijs » vr dec 17, 2010 3:03 pm

Ja, en uit verloren we met 1-0 en kwam er een hondje op het veld. Werkelijk het enige wat ik me nog weet te herinneren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door wimpey » vr dec 17, 2010 3:12 pm

Thijs schreef:Ja, en uit verloren we met 1-0 en kwam er een hondje op het veld. Werkelijk het enige wat ik me nog weet te herinneren.
Debuut van Mandy. Op het slechtste voetbalveld aller tijden. Een akker onwaardig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door joey » vr dec 17, 2010 3:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Geen onaardige loting, maar als je Anderlecht weet te verslaan en daarna Spartak loot, weet ik het zo net nog niet. Die Russische ploegen en Ajax... Kan me trouwens nog een Ajax - Spartak herinneren in 1998 (kwartfinale Uefacup?) Thuis verloren met 1-2 of 1-3. En na afloop bleek mijn fiets gejat.
Ja, dat was toen met Titov. Kansloos waren we. In Nederland deed Ajax het goed maar Europees gezien kwamen we veel tekort. Stiekem hoopten we toen nog dat Olsen ons terug naar de top zou brengen. Van die illusie waren we na de wedstrijd tegen Spartak meteen verlost. Verliezen is een ding, maar de manier waarop was pijnlijk. :blush.gif:

Voor de masochisten:

http://www.dailymotion.com/video/x30wh0 ... vnvn_sport

De stemming vooraf was opperbest. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door martijn401 » vr dec 17, 2010 3:23 pm

Ik was er ook bij. Met Belgische zakenrelaties. Wat waren zij enthousiast over Ajax. Schaamde me achteraf.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 17, 2010 3:46 pm

joey schreef: Stiekem hoopten we toen nog dat Olsen ons terug naar de top zou brengen. Van die illusie waren we na de wedstrijd tegen Spartak meteen verlost. Verliezen is een ding, maar de manier waarop was pijnlijk.
Eigenlijk waren we vanaf die wedstrijd geen top meer. Jaar daarvoor nog halve finale CL gehaald en dit seizoen wonnen we de dubbel nog én lagen we op koers voor de UEFA-cup met de kwartfinale. Eigenlijk is het daarna heel snel, heel hard bergafwaarts gegaan (met een kleine opleving onder Koeman)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Kowalczyk » vr dec 17, 2010 3:58 pm

Aan de andere kant: waarom zou Ajax automatisch beter moeten zijn dan Spartak Moskou? Da's een grote club hoor. Fantastisch elftal, toen. Je kan ook een keer zwaar de mindere zijn - en dat was toen zo.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door 666 » vr dec 17, 2010 4:17 pm

België, Rusland, op die manier mogen we Benfica alleen van de mat vegen als die cabrões ook twee rondjes overleven en dat gun ik die camelos niet.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Oscarito » vr dec 17, 2010 5:08 pm

Ik heb RSCA en Rubin Kazan al enkele malen zien spelen dit seizoen, zowel Ajax als FC Twente zouden door moeten kunnen stoten.
Bij RSCA moet je Biglia neutraliseren, die is daar nog meer dan Lukaku de grote man. Heb ze zelden een goede wedstrijd zien spelen zonder Biglia, missen dan toch een stuk creativiteit en voetbalgogme wat dan compenseert moet worden door de creativiteit van Suarez en Legear en actieradius van Gillet oftewel je levert altijd in qua kwaliteit.

Lille OSC ken ik niet zo goed als team maar ik vrees toch dat PSV het zeer lastig gaat krijgen, als ik zo kijk naar de spelers die er spelen is het een uitstekende mix van kracht, snelheid, techniek en creativiteit.

Edit: en het is te hopen dat Ajax Spartak Moskou ontwijkt, dat is een zeer jong team met enkele grote beloften waar nog veel rek in zit. Hun speelstijl zal Ajax sowieso niet liggen dat in tegenstelling tot Basel dat gewoon een matig elftal is zonder een speler met een echte surplus aan kwaliteit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40997
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Marillion » vr dec 17, 2010 6:37 pm

Leuke loting. Een derby der lage landen brengt in ieder geval de nodige spanning rondom de twee wedstrijden. Bovendien heeft Ajax nog wat recht te zetten. Ik zou overigens wel graag even van de spelers horen of ze van plan zijn om er weer net zo met de pet naar te gooien als de vorige keer in de Arena want in dat geval blijf ik thuis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door 666 » vr dec 17, 2010 7:30 pm

Ik neem aan dat ze het klagende klapvee voor de wedstrijd nog even succes toetwitteren. Dat werkte de vorige keer ook zo goed.
Marillion schreef:Ik zou overigens wel graag even van de spelers horen of ze van plan zijn om er weer net zo met de pet naar te gooien als de vorige keer in de Arena want in dat geval blijf ik thuis.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey
Berichten: 51922
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door wimpey » vr dec 17, 2010 7:32 pm

Oscarito schreef: Basel dat gewoon een matig elftal is zonder een speler met een echte surplus aan kwaliteit.
Je mocht willen dat jouw club jongens als Xhaka en Shaqiri in het elftal had.

Broertje Xhaka is ook een jongen met grote mogelijkheden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door FlaFlu » vr dec 17, 2010 7:46 pm

Oscarito schreef:Ik heb RSCA en Rubin Kazan al enkele malen zien spelen dit seizoen, zowel Ajax als FC Twente zouden door moeten kunnen stoten.
Bij RSCA moet je Biglia neutraliseren, die is daar nog meer dan Lukaku de grote man. Heb ze zelden een goede wedstrijd zien spelen zonder Biglia, missen dan toch een stuk creativiteit en voetbalgogme wat dan compenseert moet worden door de creativiteit van Suarez en Legear en actieradius van Gillet oftewel je levert altijd in qua kwaliteit.
En de kans is ook nog eens aanwezig dat Biglia in de winterstop vertrekt. Ik heb Anderlecht een aantal weken geleden ook zien spelen en zonder Biglia liep het in balbezit inderdaad zeer stroef. Moet te doen zijn voor Ajax.

Wat Rubin Kazan betreft, die staan defensief goed met spelers als César Navas, Ryzhikov, Bochetti, Noboa, Ansaldi, Kasaev. Op het gebied van creativiteit zijn ze op dit moment echter afhankelijk van Karadeniz, al zou Carlos Eduardo tegen die tijd terug kunnen zijn van z'n blessure. Sinds het vertrek van Bukharov en Semak naar Zenit heeft men problemen met het maken van doelpunten. De Ecuadoriaan Marlon de Jesús wordt er in januari alvast bijgehaald.

Oscarito schreef:Lille OSC ken ik niet zo goed als team maar ik vrees toch dat PSV het zeer lastig gaat krijgen, als ik zo kijk naar de spelers die er spelen is het een uitstekende mix van kracht, snelheid, techniek en creativiteit.
Lille speelt daarnaast over het algemeen ook aantrekkelijk voetbal. Technisch, snel, vrij precies en met een solide drie mans middenveld. Spelers als Landreau, Debuchy, Rami, Balmont, Cabaye, Mavuba, Sow, Gervinho en Hazard staan er indien fit eigenlijk altijd in.

Oscarito schreef:Edit: en het is te hopen dat Ajax Spartak Moskou ontwijkt, dat is een zeer jong team met enkele grote beloften waar nog veel rek in zit. Hun speelstijl zal Ajax sowieso niet liggen dat in tegenstelling tot Basel dat gewoon een matig elftal is zonder een speler met een echte surplus aan kwaliteit.
Probleem met Rubin Kazan en Spartak Moskou is in ieder geval dat er waarschijnlijk geld is om in januari nog iets te doen op de transfermarkt. Spartak Moskou en Rubin hebben er al wat bijgehaald en zeker van Spartak wordt verwacht dat men nog wel serieus de markt op gaat. Daarnaast hebben ze in aanvallend opzicht al aardig wat in huis met McGeady, Alex, Ibson, Welliton en de Kombarov tweeling.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47946
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door peter » vr dec 17, 2010 11:10 pm

Speelt die McGeady bij Spartak??? Goeie voetballer vind ik dat, maar ben hem na vorig jaar uit het oog verloren. Logisch dus, al is het wel gek dat ik die transfer niet mee heb gekregen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Dubbel » vr dec 17, 2010 11:22 pm

Anderlecht? Kansloos verhaal. Anderlecht ziet ons al aankomen met 433 en lacht zich dan natuurlijk suf. Die lui zijn kwa speelwijze nog erger dan Psv. Wordt stuklopen op een muur van verdedigers en vervolgens simpel in een counter trappen.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Kilroy » vr dec 17, 2010 11:56 pm

Ik heb Lukaku het afgelopen jaar twee wedstrijden van belang zien spelen. Hij was erbarmelijk slecht en ik verwonderde mij over de positieve berichten eerder uit Belgie. Waarschijnlijk uitzonderingen geweest, maar toch . . . . .

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door Oscarito » za dec 18, 2010 5:43 pm

Enganche schreef: En de kans is ook nog eens aanwezig dat Biglia in de winterstop vertrekt. Ik heb Anderlecht een aantal weken geleden ook zien spelen en zonder Biglia liep het in balbezit inderdaad zeer stroef. Moet te doen zijn voor Ajax.
:biggthumpup.gif:

Maar dat Biglia gaat vertrekken in de winterstop geloof ik niet zo, zie hem zeker omdat hij al een tijdje geblesseerd is tot de zomer blijven. Al helemaal omdat Atletico Madrid die hem al tig keer hebben zien spelen en gecharmeerd van hem zijn nu Elias hebben binnengehaald
Enganche schreef:Wat Rubin Kazan betreft, die staan defensief goed met spelers als César Navas, Ryzhikov, Bochetti, Noboa, Ansaldi, Kasaev. Op het gebied van creativiteit zijn ze op dit moment echter afhankelijk van Karadeniz, al zou Carlos Eduardo tegen die tijd terug kunnen zijn van z'n blessure. Sinds het vertrek van Bukharov en Semak naar Zenit heeft men problemen met het maken van doelpunten. De Ecuadoriaan Marlon de Jesús wordt er in januari alvast bijgehaald.
Je bent Murawski vergeten, als er juist een speler is die daar voor defensieve zekerheid zorgt is het de Pool wel. Past erg goed bij Noboa. Wat betreft hun creativiteit hopen ze op Kasaev, Karadeniz of Martins maar dat zijn geen spitsen en ze zijn ook nog eens erg wisselvallig. Ze missen een eindstation, ook Carlos Eduardo gaat ze daar niet bij helpen.

Ben wel benieuwd of Marlon de Jesus zich daar kan aanpassen, lijkt me toch niet zo eenvoudig voor die jongen.
Enganche schreef:Probleem met Rubin Kazan en Spartak Moskou is in ieder geval dat er waarschijnlijk geld is om in januari nog iets te doen op de transfermarkt. Spartak Moskou en Rubin hebben er al wat bijgehaald en zeker van Spartak wordt verwacht dat men nog wel serieus de markt op gaat. Daarnaast hebben ze in aanvallend opzicht al aardig wat in huis met McGeady, Alex, Ibson, Welliton en de Kombarov tweeling.
Spartak moet Ajax echt proberen te vermijden, zelfs als daar niets bij gaat komen. Rubin Kazan vind ik op dit moment te pakken voor FC Twente, die laatste ploeg heeft me toch positief verrast in de Champions League terwijl Rubin Kazan aan het wegzakken is.

Weet jij toevallig wat Rafael Carioca allemaal van plan is nu? Gaat ie terug naar Spartak?
wimpey schreef:Je mocht willen dat jouw club jongens als Xhaka en Shaqiri in het elftal had.

Broertje Xhaka is ook een jongen met grote mogelijkheden.
Ik zie niet veel in Shaqiri in tegenstelling tot heel veel anderen. Xhaka ken ik niet aangezien ik hem nog nooit heb zien spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Loting Europa League 17-12-2010 13.00 uur

Bericht door FlaFlu » zo dec 19, 2010 10:05 pm

Oscarito schreef:
Enganche schreef: En de kans is ook nog eens aanwezig dat Biglia in de winterstop vertrekt. Ik heb Anderlecht een aantal weken geleden ook zien spelen en zonder Biglia liep het in balbezit inderdaad zeer stroef. Moet te doen zijn voor Ajax.
:biggthumpup.gif:

Maar dat Biglia gaat vertrekken in de winterstop geloof ik niet zo, zie hem zeker omdat hij al een tijdje geblesseerd is tot de zomer blijven. Al helemaal omdat Atletico Madrid die hem al tig keer hebben zien spelen en gecharmeerd van hem zijn nu Elias hebben binnengehaald
Elias en Biglia zijn nogal verschillende spelers, maar op zich valt het inderdaad niet uit te sluiten dat Biglia nu geen optie meer is voor Atletico Madrid.
Oscarito schreef:
Enganche schreef:Wat Rubin Kazan betreft, die staan defensief goed met spelers als César Navas, Ryzhikov, Bochetti, Noboa, Ansaldi, Kasaev. Op het gebied van creativiteit zijn ze op dit moment echter afhankelijk van Karadeniz, al zou Carlos Eduardo tegen die tijd terug kunnen zijn van z'n blessure. Sinds het vertrek van Bukharov en Semak naar Zenit heeft men problemen met het maken van doelpunten. De Ecuadoriaan Marlon de Jesús wordt er in januari alvast bijgehaald.
Je bent Murawski vergeten, als er juist een speler is die daar voor defensieve zekerheid zorgt is het de Pool wel. Past erg goed bij Noboa. Wat betreft hun creativiteit hopen ze op Kasaev, Karadeniz of Martins maar dat zijn geen spitsen en ze zijn ook nog eens erg wisselvallig. Ze missen een eindstation, ook Carlos Eduardo gaat ze daar niet bij helpen.

Ben wel benieuwd of Marlon de Jesus zich daar kan aanpassen, lijkt me toch niet zo eenvoudig voor die jongen.
Excuus, ik bedoelde Murawski in plaats van Kasaev, die natuurlijk niet in dat rijtje hoort. :biggthumpup.gif:

Oscarito schreef:
Enganche schreef:Probleem met Rubin Kazan en Spartak Moskou is in ieder geval dat er waarschijnlijk geld is om in januari nog iets te doen op de transfermarkt. Spartak Moskou en Rubin hebben er al wat bijgehaald en zeker van Spartak wordt verwacht dat men nog wel serieus de markt op gaat. Daarnaast hebben ze in aanvallend opzicht al aardig wat in huis met McGeady, Alex, Ibson, Welliton en de Kombarov tweeling.
Spartak moet Ajax echt proberen te vermijden, zelfs als daar niets bij gaat komen. Rubin Kazan vind ik op dit moment te pakken voor FC Twente, die laatste ploeg heeft me toch positief verrast in de Champions League terwijl Rubin Kazan aan het wegzakken is.

Weet jij toevallig wat Rafael Carioca allemaal van plan is nu? Gaat ie terug naar Spartak?
Nope, weet niet wat Rafael Carioca van plan is. Z'n contract loopt nog wel even door, natuurlijk. Wat ik wel steeds meer hoor en lees is dat Corinthians serieus werk gaat maken van Alex.

Plaats reactie