Ajax - NEC 04-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » zo dec 05, 2010 4:08 pm

Jol heeft de spelers vorig jaar opgefokt met peppraatjes, maar daar kun je niet op voortborduren. Ik mis, al vanaf dag 1, bij hem een plan, een consistente kijk op voetbal, een idee van waar hij heen wil. Het is zo opportunistisch allemaal.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door wimpey » zo dec 05, 2010 4:33 pm

joey schreef:Jol heeft de spelers vorig jaar opgefokt met peppraatjes, maar daar kun je niet op voortborduren. Ik mis, al vanaf dag 1, bij hem een plan, een consistente kijk op voetbal, een idee van waar hij heen wil. Het is zo opportunistisch allemaal.
Ik heb het dan ook over rendement. Overigens heb ik vorig seizoen regelmatig met een goed gevoel naar Ajax-wedstrijden zitten kijken. Dit seizoen welgeteld 45 minuten.

Noem mij een trainer sinds LvG die consistent werkte bij Ajax. Je moet geestelijk / financieel onafhankelijk zijn om bij onze club als trainer te slagen. Michels, JC en LvG deden geen concessies. Alle anderen, m.n. de opvolgers van LvG, deden dat vroeg of laat wel. Daar schuilt ook een van de problemen: vind maar eens iemand, die zó sterk in z'n schoenen staat om op die vulkaan te overleven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » zo dec 05, 2010 4:34 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Jij maakt steeds dezelfde denkfout.Jij denkt dat AJAX zulke geweldige spelers heeft en dat ze allemaal tig keer beter zijn dan Nec, Nac enz. enz.
Je maakt mij niet wijs dat er niet 'iets' meer uit deze groep te halen zou zijn. De groep is grotendeels gelijk aan die van vorig seizoen en toen wist Jol er wél rendement uit te halen.

Het is allemaal niet geweldig, maar er stonden gisteren gewoon 10 internationals bij Ajax op de mat. Bij NEC stonden die er niet. Bij NAC ook niet.

Je doet het met z'n allen, dus trainer en ploeg waren ook gisteren weer collectief aan het underachieven. 38% balbezit thuis tegen NEC op een gegeven moment. NEC deelde de lakens uit, speelde combinatievoetbal. Onze ploeg kwam niet verder dan lange halen. Dat mag Jol zich aanrekenen, want wanneer je met 2 middenvelders speelt, kun je een gefaseerde opbouw natuurlijk shaken.
Rendement ja, als gisteren die fout niet zou zijn gemaakt dan had je je rendement, net als tegen Excelsior, net als tegen Utrecht.En dat er tien internationals op het veld staan dat zegt toch helemaal niks.En " iets " meer uit te halen, tja .. je bedoelt slechter kan het niet ?.

Maar niemand die zo'n lijstje van de spelers van AJAX wil maken w.b. de specifieke kwaliteiten per speler ?.

Is Anita b.v. de pitbull die je nooit los laat ?.Is Vertonghen de regelaar van de achterhoede ?, gaat Alderweireld nooit zijn duel uit de weg ?, hebben Enoh en de Zeeuw dat overzicht in de wedstrijd zodat hullie de gaten zien voor de steekpass ?, lukt het onze buitenspelers ook daadwerkelijk buitenom te komen ?, wie heeft er de redelijk goede voorzet ?, wie is de man met de iedeeén ?, hoeveel spelers kunnen hun man ook daadwerkelijk uitspelen zodat er ruimten ontstaan ?.Wie in het veld heeft het aanzien en de klasse om het boeltje terecht te wijzen, op hun flikker te geven als je zo slap aan een wedstrijd begin ?.

Waarom zien jij en ik en de rest van AT al na zo'n vijf minuten 1e helft tegen Nec dat AJAX het koud heeft en Nec niet ?.

Oja, het laatste jaar onder van Gaal, toen ie de spelers niet had ( of kon krijgen ) was trouwens ook een drie keer niks ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » zo dec 05, 2010 4:49 pm

wimpey schreef:Noem mij een trainer sinds LvG die consistent werkte bij Ajax. Je moet geestelijk / financieel onafhankelijk zijn om bij onze club als trainer te slagen. Michels, JC en LvG deden geen concessies. Alle anderen, m.n. de opvolgers van LvG, deden dat vroeg of laat wel. Daar schuilt ook een van de problemen: vind maar eens iemand, die zó sterk in z'n schoenen staat om op die vulkaan te overleven.
Klopt.

Maar... stel je Jol aan, dan wéét je wat je in huis haalt. De denkwijze van Jol (kopen, opportunisme) staat haaks op de traditie van Ajax. Je kunt het Jol niet aanrekenen dat hij de kans heeft gepakt om bij Ajax te werken. En dat hij vervolgens op dezelfde manier ging werken als hij bij zijn vorige clubs heeft gedaan. Zo is hij gewoon, dat hadden Boog c.s. moeten weten. Het rapport-Coronel, de traditie van Ajax, Jol heeft er geen boodschap aan. Dat is geen verrassing. Waarom is hij dan aangesteld?

Dát is dus het gebrek aan knowhow. Ze hebben een trainer genomen die wílde, in plaats van na te denken over wat die trainer zou moeten gaan brengen. De ene dag benaderden ze Adriaanse (maar die zei nee), de andere dag Jol, die een totaal andere visie heeft dan Adriaanse. Dat is toch opportunistisch? En opportunisme wordt keihard afgestraft, het houdt een keer op met de mazzel. Dan heb je niets.

Ik vind dus dat Jol niet bij Ajax past en dus nooit trainer van Ajax had mogen worden, maar ik vind ook dat Voetske gelijk heeft: het is niet allemaal de schuld van Jol. Onze spelers zijn niet slecht, maar ze zijn ook geen garantie voor succes, laat ik het zo zeggen. En in de breedte houdt het kwalitatief al helemaal niet over. Daar is dus een goede reden voor: de teruggelopen kwaliteit van onze jeugdopleiding. Ajax produceert op dit moment meer van hetzelfde, veel spelers bovendien die er op het moment van hun debuut niet klaar voor zijn of misschien wel nooit goed genoeg zullen worden. Dus moet hoognodig de opleiding op de schop. Dat is zo mogelijk nog een grotere opgave dan het uitzetten van de technische lijn voor het eerste.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door wimpey » zo dec 05, 2010 4:50 pm

999 schreef: En dat er tien internationals op het veld staan dat zegt toch helemaal niks.
Toe dan. Real Madrid heeft betere spelers dan Ajax. Ajax op zijn beurt heeft betere spelers dan NEC.

Wanneer Ajax zó lamlendig speelt als de laatste maanden, zo belabberd presteert, dan is het logisch dat er vragen worden gesteld. Omtrent de trainer, omtrent spelers.

Gisteren combineerde NEC er vrolijk op los, Ajax speelde Oudejaarsavondvoetbal: de vuurpijl. Bij NEC deugde de opstelling, de instelling was ook prima. Bij Ajax deugde het van geen kanten.

Voetbal is vertrouwen en een mix van elkaar's kwaliteiten aanvullende spelers opstellen. Bij Ajax ver te zoeken. Ik heb El Ham en Enoh wel eens veel beter zien spelen dan ze de laatste tijd doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » zo dec 05, 2010 5:22 pm

wimpey schreef: Toe dan. Real Madrid heeft betere spelers dan Ajax. Ajax op zijn beurt heeft betere spelers dan NEC.
Maar hoeveel beter zijn dan onze spelers ( en dan niet alleen t.o.v. Nec of Nac ) ?.Hebben wij dan zo'n UITZONDERLIJK slimme spelers waar de kwaliteiten van afdruipt spelers ?.Betrap jij de Jong, Vertonghen of De Zeeuw om er maar een paar te noemen op " dingetjes " in het veld waarvan je denkt .. tjesus ( in de positieve zin ) hoe komt ie er op, wat een aktie, wat goed gezien, of prima dat je nu niet daarvoor kiest ?.
Wanneer Ajax zó lamlendig speelt als de laatste maanden, zo belabberd presteert, dan is het logisch dat er vragen worden gesteld. Omtrent de trainer, omtrent spelers.
Waar staat dat er geen vragen gesteld mag worden ?.Ik vraag me elke keer weer af of dat trainer en spelers goed genoeg zijn voor dit AJAX.Ik vrag me elke keer af waarom spelers niet de vrije man zien, trainer met weer een andere opstelling op de proppen komt, of dat dit nu de buitenspelers zijn waar we het van moeten hebben, wie in het veld de leider zou kunnen zijn, of dat het de trainer zijn schuld is dat een AJAX zo slap aan de wedstrijd begint, waarom de Steek steeds wacht met spelhervattingen, waarom spelers die al tig jaar bij AJAX ballen zo knullig de fout in gaan enz. enz.
Gisteren combineerde NEC er vrolijk op los, Ajax speelde Oudejaarsavondvoetbal: de vuurpijl. Bij NEC deugde de opstelling, de instelling was ook prima. Bij Ajax deugde het van geen kanten.
Nee, maar het vreemde is dat iedereen om een opstelling stond te schreeuwen met " echte " buitenspelers.Dat zelfs al staan er twee mensen naast een AJAX speler vrij men toch de lange bal kiest, v.d. Wiel vrij staat ( en de betreffende speler dat ook ziet ) toch kiest voor eigen succes, dat Mido vier á vijf keer zijn kopduel wint maar blijkbaar niemnd zich geroepen voelt om daar rekening mee te houden.Dat je ALWEER een tegen goal krijgt die met gewoon OPLETTEN verkomen had kunnen worden.Dan is het nog steeds niet best maar win je wel.
Voetbal is vertrouwen en een mix van elkaar's kwaliteiten aanvullende spelers opstellen. Bij Ajax ver te zoeken. Ik heb El Ham en Enoh wel eens veel beter zien spelen dan ze de laatste tijd doen.
Mwah, nu is het wel zo Wimpey ( en dat telt voor mij ook ) op het moment dat je wint we wel eerder geneigd zijn om in die roes mee te gaan ... zeker als het ook nog eens spannend is als vorig seizoen.

Afijn, dit gaat niet lang duren denk ik.Als de munten er zijn zal Jol er wel uitvliegen,Anders gezegd, dit kan bij AJAX natuurlijk niet blijven duren.De volgende trainer mag het gaan proberen ..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 8:30 pm

Ajax heeft veeeeeeeel betere spelers dan iedere club in Nederland. Alleen PSV heeft een gelijkwaardige selectie maar zelfs van dat elftal moeten we kunnen winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » zo dec 05, 2010 9:10 pm

Tja, die onliners ken ik nu onderhand wel Rishi.Wordt toch eens tijd dat je meer dan twee regeltjes hier neer typt ..

Nog geen drie dagen geleden type je hier neer dat onze middenveldspelers rukker dan ruk zijn of dat Enoh niks kan.

Af en toe heb ik het idee dat het bij jou alleen maar om het schreeuwen gaat ..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 9:29 pm

Nee hoor. Maar je kan toch niet echt beweren dat je met deze spelers niet van NEC, NAC, ADO en Utrecht kunt winnen?

- Stekelenburg: Genomineerd voor het UEFA Elftal van het jaar
- Verhoeven: Oogt te zwaar maar liet tegen VVV, of was het Excelsior?, zien dat hij een goede stand-in is. Niet voor twintig wedstrijden maar zo af en toe kan hij geen kwaad.

- Van der Wiel: Idem dito
- Alderweireld: Kan goed opbouwen, heeft een mooie trap. Verdedigend misschien kwetsbaar maar in de Eredivisie zijn alleen Douglas, Wisgerhof, Bouma (die heb ik niet zien spelen maar hoor en lees dat hij het goed doet en misschien bij het Nederlands elftal komt) verdedigend beter.
- Vertonghen: Milan toont niet zomaar interesse voor hem. Arsenal volgde hem ook al in de zomer
- Anita: Geen wereldtopper maar behoort met Pieters tot de beste twee Nederlandse linksbacks van Nederland.

Dan hebben we nog:
- Ooijer: Deed het in het begin toch niet onaardig. Speelde thuis tegen Auxerre een prima wedstrijd tot de rode kaart. Jol heeft hem vind ik iets te vaak daarna opgesteld maar iemand die vier maanden geleden een wereldpot speelde op het WK moet in de Eredivisie gewoon een nuttige kracht zijn. Jol zou hem de opdracht moeten geven om sober te spelen en het voetballende gedeelte over te laten aan Wiel, Vertonghen en een controlerende middenvelder.
- Daley Blind: Speelde vorig jaar prima bij Groningen maar Jol kiest er liever voor om Oleguer op te stellen als back of Urby terug te halen. Geen speler waarmee we de CL gaan winnen maar in de Eredivisie zou hij zich prima staande moeten houden tegen clubs als NEC, Utrecht en ADO. Dat heeft hij vorig seizoen bij Grunn bewezen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 9:37 pm

Mijn scherm doet een beetje vaag als ik het allemaal in één venster wil typen dus vandaar dat ik het splits.

Het middenveld:

- Enoh: Een prima balafpakker die sinds het WK de weg kwijt is. Vorig jaar deed hij geen gekke dingen en speelde hij voor de verdediging als controleur. Deed dit goed. Hij hoefde niet te voetballen. Kreeg de bal toegespeeld en draaide steeds beter weg bij zijn tegenstander om de bal zo te openen door middel van een simpele breedtepass. Dit jaar bakt hij er helemaal niks en moet hij in bescherming worden genomen door Jol. Het liefst verkoopt hij hem want met Enoh komen we niet vooruit. Die gast lijkt het voetballen helemaal verleerd te zijn. Als pure mandekker zou hij van waarde kunnen zijn maar ook daarin verzaakt hij tevaak. Laat te vaak zijn man lopen en maakt de meest stomme overtredingen.
- Demy: Als verdedigende middenvelder zou hij in mijn ogen een prima speler zijn. Geef hem de rol van opbouwer/controleur. Leer hem maar controlender spelen en daarbij kan hij er af en toe overheen gaan. Dit jaar kiest Jol ervoor om hem op 10 te zetten. Hoe verzint hij het?
- Siem: Als diepgaande middenvelder is hij 1 van de beste spelers op zijn positie in Nederland. Met El Ham heeft hij naar zeggen minder ruimte om diep te gaan maar ik vind dat het komt omdat hij zichzelf niet aanpast aan het spel van El Ham. Heeft voetballend geen vooruitgang geboekt.
- Eriksen: Het grootste talent uit de Nederlandse competitie wordt verkracht aan de zijkanten. De ene wedstrijd basisspeler, dan speelt hij weer drie weken niet, dan valt hij in, dan speelt hij op 10, dan linkshalf in een 442, dan linksbuiten in een 433.
- Lindgren: Een van de beste controleurs van de Nederlandse competitie. Brama, Afellay (als hij daar speelt) en Jansen zijn beter maar ik vind Lindgren een goede speler die in de Nederlandse competitie een van de betere middenvelders is.

Met deze middenvelders plus een Bonevacia, Urby (die ook linksback en linksbuiten kan spelen) moet Jol in staat zijn om een degelijk middenveld neer te zetten. Zet Enoh aub geen rechtshalf in een 4-4-2. Zet Demy ook daar niet neer en al helemaal niet op 10. Demy ging mee naar het WK, Enoh was Afrikaans international, Siem is de nummer 10 van Jong Oranje en Eriksen was de jongste speler op het afgelopen WK.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 9:43 pm

En dan nu de aanval:

- Urby: In potentie 1 van de beste spelers van de competitie. In ieder geval de speler met de mooiste techniek. Kan een man passeren, heeft een aardige trap en de beste tackle van Nederland. Wordt door Jol overal gebruikt en dat komt zijn spel zeker niet ten goede.
- Suarez: Geen commentaar
- El Ham: Twee jaar geleden nog de beste speler van de competitie
- Sulejmani: Vertoont de laatste weken een goede vorm.


Je gaat mij niet vertellen dat je met deze spelers geen elftal kunt samenstellen die in ieder geval meer balbezit heeft thuis tegen NEC.....

Deze spelers zijn stuk voor stuk de beste op hun positie in Nederland. Ik zou misschien vijf of zes spelers van Twente en PSV in het elftal willen hebben: Ruiz, Afellay, Douglas, Doedszak en Janssen. En dan Bakkal, Wisgerhof en Luuk de Jong op de bank.

Voor de rest heeft Ajax de beste spelers van de Eredivisie in de selectie. Een Lasse Schone is een leuke voetballer. Maar zou Eriksen niet veel verder zijn als Jol hem wat meer speelminuten zou geven? Waarom moet die Ozbilic zijn debuut maken op het moment dat het kut gaat met Ajax? Waarom krijgen jonge spelers geen minuten als Ajax 2-0 voorstaat. Waar is het positiespel? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ajax thuis tegen NEC 2x zo weinig balbezit heeft als NEC heeft?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » zo dec 05, 2010 10:39 pm

999 schreef:
Peter schreef:
999 schreef:Ach, Jol had gisteren met Anita op linksback en Urby op linksbuiten ( of hangende ) moeten beginnen.Niet dat het dan super wordt, maar zou logischer zijn geweest.Maarja dan schreeuwt heel AT dat ie niet met echte buitenspelers speelt en kan ie weer een " leuke " column van JC in de Telegraaf verwachten.

Over buitenspelers gesproken.Die deden hun best een beetje toch, om warm te blijven, maar verder ligt daar geen enkele tegenstander wakker van.Om over onze " denkers " op het middenveld maar te zwijgen.

Dat van gemis aan kwaliteit roep ik al tijdenlang, ook nog eens met de argumenten erbij.Net als tegen Nec, in deze fase van vorm en kwaliteit kom je met hangen en wurgen op 1 - 0.En vervolgens is daar weer die simpele fout, dat pupillen gedoe waar spelers staan te gapen, slapen.

Onder bijna elke trainer met deze ( bijna dezelfde ) selectie ging het dezelfde kant op, met op het einde, als steeds duidelijker wordt dat vele steeds door hun hoeven zakken, het gehannes met weer een andere opstelling.De wanhoop ten top.
Het ligt slechts ten dele aan de kwaliteit. Je gaat mij niet vertellen dat NEC betere spelers heeft, hoor. No way. Zou helemaal sneu zijn ook, want zo'n Will, Davids en Goossens komen bij ons vandaan. Die eerste twee kunnen er overigens geen jota van, maar ok.

Jol maakt er alleen helemaal niets meer van en valt door de mand qua tactisch vermogen. Als je na 80 minuten nog niet ziet dat de opstelling niet klopt, dan houdt het echt op. Als ik dan zie wat hij roept (verwijzend naar het stukje van Benji), dan ziet hij het dus niet meer. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dit Ajax is het slechtste van de afgelopen jaren en daar is Jol voor verantwoordelijk.
Jij maakt steeds dezelfde denkfout.Jij denkt dat AJAX zulke geweldige spelers heeft en dat ze allemaal tig keer beter zijn dan Nec, Nac enz. enz.De meeste van deze spelers moeten op hun tenen lopen om een beetje nivo te halen.Maak maar eens een lijstje van de AJAX spelers met wat hun speciefieke kwaliteiten zijn, en of die dan ook nog eens van een bepaaldd nivo zijn.Maar ook op een simpele vraag van wie stuurt, wie zet de lijnen uit, of wie laat je bepalen wanneer en hoe de aanval dient te worden ingezet, daarvoor is er in dit elftal geen persoon te vinden.

Heel AT wil buitenspelers, men riep zelfs dat het genant is om te zien dat Jol nu blijkbaar het licht had gezien met buitenspelers.Maar oek die buitenspelers ontberen de klasse.Daar kunnen ze ook weinig aan doen.

Jol maakt mijn inziens de fout om niet met Anita te beginnen.Maar dan nog.Je pakt de 1 - 0, en dan toch ALWEER door zo'n domme fout de gelijkmaker incasseren.Dat kun je dus Jol toch niet aanrekenen.Net zoals het gelul van dat er niet op corners getraint zou worden, wat dus ook onzin is.

Je hebt gelijk, als dat Jol gezegd zou hebben ( ik heb hem het zo niet horen zeggen ), Jol moet niet zeuren w.b. spelers.Dit is zijn erfenis selectie, en of dat hij het beter zo hebben gedaan als hij die +- 35 miljoen had mogen besteden weet ik ook niet.Wel dat de woorden van MVB steeds meer door beginnen te klinken .. " ik krijg ze niet aan het voetballen " ..
Ik maak geen denkfout, ik heb slechts een eigen mening. Jol maakt een denkfout door met 4 aanvallers te gaan spelen. Jol maakt een denkfout door te gokken op de grillen van onze twee spitsen. Het is voetballen zonder een idee.

Nu kan ik wel lijstjes maken van mensen die op de puntjes van de tenen moeten lopen, maar als ze bij de concurrent dan zoveel beter zijn dan had Jol die gasten moeten halen. Hij heeft bakken met spelers gehaald, maar rendement is ZERO. NEC, ADO en Utrecht voetbalden gewoon beter dan Ajax. Hebben ze betere spelers? Ach welnee man. Er zit alleen wel een lijn in bij die ploegen en bij Ajax is dat er niet. We hebben niets waar we op terug kunnen vallen, want het lijkt er op dat we niet trainen op automatismen.

Als Jol roept dat hij buitenspelers nodig heeft, dan had hij die moeten halen. Dan had hij geen El Hamdaoui moeten kopen, want dan kun je geeneens met buitenspelers spelen. Nee, dat is gewoon een stukje kopen om het kopen. El Hamdaoui maakt goals en is een prima speler (als hij er zin in heeft), maar past niet in het plaatje. Wat had Jol dan gewild? Ook nog buitenspelers erbij halen? Gaan we dan met Mounir, Mickey, Suarez, Mido en twee aangekochte buitenspelers spelen? Een soort van 4-0-6 systeem? Ik zie hem er nog voor aan ook. Jol ziet het niet meer en maakt de gekste sprongen. Josefzoon was een nobody en nu hij geblesseerd is, is het geschreeuw om buitenspelers. Het lijkt zelfs sabotage dat hij Ozbiliz en Zeegelaar er in gooit om maar aan te tonen dat ze het niveau niet hebben. Zo van, jullie wilden toch buitenspelers? Nou, dit heb ik uit de jeugd getoverd en moet je eens zien wat een bagger. Iets anders kan ik er bijna niet van maken. Jol had het geld van Mido, Ooijer en Tainio ook wel kunnen gebruiken voor Chadli ofzo. Waarom is die jongen niet gehaald als we zo dringend op zoek waren naar buitenspelers? Of waren we toen nog niet op zoek naar buitenspelers? Ik durf namelijk te wedden dat als we nu de beurs trekken voor een buitenspeler er in februari weer wordt geschreeuwd om een rechtshalf ofzo. Ja, want zonder rechtshalf krijgt Jol het niet op de rit. Of zonder linkshalf, of zonder linksback, of zonder aanvallende middenvelder.

Verder is deze selectie dus ook geen erfenis, hoor. Hij heeft zelf ook vele miljoenen uitgegeven, maar krijgt het niet op de rit.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Bert » zo dec 05, 2010 10:43 pm

Wimpey, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat NEC erop los combineerde. NEC heeft welgeteld nul uitgespeelde kansen gecreëerd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 05, 2010 10:52 pm

Als je niet hebt gezien dat NEC dmv combinaties ten aanval trok en Ajax dmv ballen hard naar voren rammen, heb je niet goed gekeken.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » zo dec 05, 2010 10:55 pm

Iedere aanval van Ajax kun je makkelijk omschrijven. Alderweireld brengt de bal naar Enoh, Enoh brengt bal terug naar Alderweireld, Alderweireld legt hem naar Stekelenburg. Stekelenburg opent op Vertonghen, die legt 'em breed op Alderweireld en Alderweireld legt 'em terug op Stekel die de bal naar voren ramt. Die laatste paar stappen kun je trouwens scenario's voor opstellen. Het kwam ook wel eens voor dat Alderweireld de bal naar voren ramde en soms gebeurde het ook dat Vertonghen dit al deed. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Bert » zo dec 05, 2010 10:55 pm

NEC speelde vooral zonder enige druk van Ajax de bal naar elkaar over. Da's amper combineren te noemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » zo dec 05, 2010 10:57 pm

Bertje schreef:NEC speelde vooral zonder enige druk van Ajax de bal naar elkaar over. Da's amper combineren te noemen.
Eens. Die achterste 3 spelers van NEC mochten die bal oeverloos rondspelen. Ajax zakte toch wel in, want van collectief druk zetten was geen enkele sprake.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 11:00 pm

NEC was ook ruk. Des te pijnlijker was het dat ze alsnog 62% procent balbezit hadden na een half uur. Maar dat komt natuurlijk omdat nEC betere spelers heeft :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Rooie » zo dec 05, 2010 11:02 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:NEC speelde vooral zonder enige druk van Ajax de bal naar elkaar over. Da's amper combineren te noemen.
Eens. Die achterste 3 spelers van NEC mochten die bal oeverloos rondspelen. Ajax zakte toch wel in, want van collectief druk zetten was geen enkele sprake.
Dat was inderdaad pijnlijk om te zien, de vleugelspelers hadden blijkbaar als taak gekregen om als een soort van reservebacks opgesteld te staan bij balbezit van de tegenstander.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » zo dec 05, 2010 11:41 pm

Rishi schreef:Nee hoor. Maar je kan toch niet echt beweren dat je met deze spelers niet van NEC, NAC, ADO en Utrecht kunt winnen?
Dat stond er niet, dit stond er " Jij denkt dat AJAX zulke geweldige spelers heeft en dat ze allemaal tig keer beter zijn dan Nec, Nac enz. enz. ".
- Stekelenburg: Genomineerd voor het UEFA Elftal van het jaar
- Verhoeven: Oogt te zwaar maar liet tegen VVV, of was het Excelsior?, zien dat hij een goede stand-in is. Niet voor twintig wedstrijden maar zo af en toe kan hij geen kwaad.
Stekelenburg is sinds anderhalf jaar een zekerheidje, op de lijn dan.Want bij corners en hoge ballen zit ie nog steeds dik in de min.Zie hem ook nooit het elftal/achterhoede coachen.
Verhoven is typisch zo'n cafevoetbal elftal keeper, vandaag pakt ie de onmogelijkste ballen om er ook vrolijk bij enkele volledig mis te zitten.Verhoeven is gehaald omdat er geld gebrek was.En in principe dan ook derde keeper.Verder vind ik het een rare redenering dat je een keeper niet voor twintig ( of meer ) wedstrijden moet gebruiken.
- Van der Wiel: Idem dito-
Alderweireld: Kan goed opbouwen, heeft een mooie trap. Verdedigend misschien kwetsbaar maar in de Eredivisie zijn alleen Douglas, Wisgerhof, Bouma (die heb ik niet zien spelen maar hoor en lees dat hij het goed doet en misschien bij het Nederlands elftal komt) verdedigend beter.
- Vertonghen: Milan toont niet zomaar interesse voor hem. Arsenal volgde hem ook al in de zomer
- Anita: Geen wereldtopper maar behoort met Pieters tot de beste twee Nederlandse linksbacks van Nederland.
Van der Wiel laat nu nog steeds zijn man lopen, uit zijn rug of staat op vier meter afstand te dekken.Maak hem niks.Weet nog steeds niet wanneer ie nu wel en wanneer ie nu niet in de combinatie ( als ie mee gaat naar voren ) moet spelen, verzand dan in het pingelen, wat dan meestal resulteerd in een poging tot een schot op goal.Heb hem nog nooit op een bewuste fatsoenlijke voorzet kunnen betrappen als ie dan eens besluit om buitenom te gaan.
Alderweireld kan helemaal niet opbouwen, schuift zelden door, en is niet te betrappen op ook maar een beetje voetbal inzicht.Heeft een redelijke lange bal pass.Ondanks zijn lengte een matige kopper.
Anita, daar kan je mijn inziens elke willekeurrige linksback van de top 7-8 uit de NLD neerzetten.
Vertonghen, tja, als je de kranten moet geloven hebben alle topclubs interesse in AJAX spelers.Vertonghen speelt op dit moment als enige met wat gif in zijn spel.Heeft een redelijk lange pass in zijn benen.Maar ziet bijna nooit de vrije ruimte om op te komen.Ook bij Vertonghen mis je inzicht en creativiteit.EEEn staat ook nog steed regelmatig te pitten bij zin man.
Dan hebben we nog:
- Ooijer: Deed het in het begin toch niet onaardig. Speelde thuis tegen Auxerre een prima wedstrijd tot de rode kaart. Jol heeft hem vind ik iets te vaak daarna opgesteld maar iemand die vier maanden geleden een wereldpot speelde op het WK moet in de Eredivisie gewoon een nuttige kracht zijn. Jol zou hem de opdracht moeten geven om sober te spelen en het voetballende gedeelte over te laten aan Wiel, Vertonghen en een controlerende middenvelder.
- Daley Blind: Speelde vorig jaar prima bij Groningen maar Jol kiest er liever voor om Oleguer op te stellen als back of Urby terug te halen. Geen speler waarmee we de CL gaan winnen maar in de Eredivisie zou hij zich prima staande moeten houden tegen clubs als NEC, Utrecht en ADO. Dat heeft hij vorig seizoen bij Grunn bewezen.
Ooijer hoort ( en ik heb hem notabene nog regelmatig het voordeel van de twijfel gegeveen ) niet meer op het voetbalveld thuis.Te langzaam, veel fouten en voegt, ondanks zijn leeftijd, geen ruk toe.
Daley Blind kan en kun je niet beoordelen.De wedstrijden die hij speelde bij AJAX voordat ie naar Groningen ging waren zozo.Voetballen bij Groningen is anders dan bij AJAX dus kan ik er geen oordeel over geven.
Enoh: Een prima balafpakker die sinds het WK de weg kwijt is. Vorig jaar deed hij geen gekke dingen en speelde hij voor de verdediging als controleur. Deed dit goed. Hij hoefde niet te voetballen. Kreeg de bal toegespeeld en draaide steeds beter weg bij zijn tegenstander om de bal zo te openen door middel van een simpele breedtepass. Dit jaar bakt hij er helemaal niks en moet hij in bescherming worden genomen door Jol. Het liefst verkoopt hij hem want met Enoh komen we niet vooruit. Die gast lijkt het voetballen helemaal verleerd te zijn. Als pure mandekker zou hij van waarde kunnen zijn maar ook daarin verzaakt hij tevaak. Laat te vaak zijn man lopen en maakt de meest stomme overtredingen.
- Demy: Als verdedigende middenvelder zou hij in mijn ogen een prima speler zijn. Geef hem de rol van opbouwer/controleur. Leer hem maar controlender spelen en daarbij kan hij er af en toe overheen gaan. Dit jaar kiest Jol ervoor om hem op 10 te zetten. Hoe verzint hij het?
- Siem: Als diepgaande middenvelder is hij 1 van de beste spelers op zijn positie in Nederland. Met El Ham heeft hij naar zeggen minder ruimte om diep te gaan maar ik vind dat het komt omdat hij zichzelf niet aanpast aan het spel van El Ham. Heeft voetballend geen vooruitgang geboekt.
- Eriksen: Het grootste talent uit de Nederlandse competitie wordt verkracht aan de zijkanten. De ene wedstrijd basisspeler, dan speelt hij weer drie weken niet, dan valt hij in, dan speelt hij op 10, dan linkshalf in een 442, dan linksbuiten in een 433.
- Lindgren: Een van de beste controleurs van de Nederlandse competitie. Brama, Afellay (als hij daar speelt) en Jansen zijn beter maar ik vind Lindgren een goede speler die in de Nederlandse competitie een van de betere middenvelders is.
Enoh is een balafpakker.Maar heeft daar veel overtredingen voor nodig, heeft ie de bal dan is het dat dan ook wel weer.In heel Enoh is geen greintje wedstrijdlezen te vinden.Heeft een beperkte techniek.Maar goed, met een paar creatieve jongens om hem heen zou ie bruikbaar kunnen zijn.
De Zeeuw heeft enkele keren op tien gespeeld.Meer niet.Was een fiasco.Is geen balafpakker, geen tussenstation.Loopt veels te veel met de bal.Denkt dat ie een trap in de benen heeft waar je u tegen zegt. dat denkt ie dan hé.Maar ook de Zeeuw is zeer beperkt in zijn doen en laten.
Lindgren is dit seizoen al meerdere keren de fout in gegaan.Heeft een trage handelings snelheid.Maar mist ook creativiteit.
Siem de jong is ook weer zo'n speler die altijd afhankelijk is van wat andere op zijn prensenteer bladje leggen, creeert nauwelijks zijn eigen kansen of vrije ruimte.Twijfel of dat er voor deze jongen ooit een crarriere op hoog nivo in het verschit zit.
Eriksen.Nog te vroeg om daar een oordeel over te geven.
Nou daar heb je dan dus je middenvelders of met jouw woorden
Rishi schreef:
999 schreef:Mwah, voor mij zou degene met het meeste tactisch inzicht aanvoerder moeten worden, en het liefst op het middenveld.
Laten juist die spelers fucking ezels zijn!
Tis wel vlug van fucking ezels naar veeeeeeeel betere spelers .. maar goed ...
- Urby: In potentie 1 van de beste spelers van de competitie. In ieder geval de speler met de mooiste techniek. Kan een man passeren, heeft een aardige trap en de beste tackle van Nederland. Wordt door Jol overal gebruikt en dat komt zijn spel zeker niet ten goede.
- Suarez: Geen commentaar
- El Ham: Twee jaar geleden nog de beste speler van de competitie
- Sulejmani: Vertoont de laatste weken een goede vorm.
Urby in potentie.Tja dat horen we dus nu ook al weer tig jaar.Urby begint aan een aktie waaruit in bijnaa alle gevallen nooit een vervolg komt.Leuke sliding, al is dat dan meestal wel een teken dat je een noodoplossing toe moet passen.Wisselt nog steeds goede momenten af met blunders die voor zijn ervaring niet meer te zien zouden mogen zijn.
Tja, Suarez.De een houd van hem de ander niet.Ik ben geen Suarez fan.Maar eerlijk is eerlijk de beste speler van AJAX.Al zegd dat genoeg over de rest van het elftal.
El. Ham. Twwe jaar geleden telt niet, bij andere clubs telt niet.Bij AJAX telt.Ik bedoel hij zal niet de laatste zijn die van een andere club, waar men in van de beste was, naar AJAX komt en dat nivo nooit meer ( en meestal ook na AJAX ) meer haalt.Maar voor El. H. telt dat ie er pas is.
Sulejmani, laat enkele wedstrijden wat momenten zien, maar meer ook niet.Maar goed, 18.5 miljoen mag je niet zomaar afschrijven.
Ik vind het maar zozo, en niks om nu te roepen dat ze stuk voor stuk veeeeel beter zijn dan wie dan ook in de NLD competities.Veel spelers gaan naar de 24 toe, onze middenvelders zelfs richting 25, 27, 28.Onze nieuwe spits is ook alweer bijna 27.Die zouden dus kwa ervaring, kwa intelligentie, kwa voetbal inzicht veel meer moeten laten zien dan wat we er tot nu toe van gezien hebben.En veel voetbalverstand bij deze spelers.Dus wel de juiste keuze maken in het veld inplaats van voor jezelf te gaan.Niet blijven volharden in " iets " alleen maar om te bewijzen dat het wel één keertje is gelukt.ach, ik kan nog wel even door gaan.Voor mij, maar dat is mijn mening, zijn er veel spelers waar je niet warm of koud van wordt in deze selectie.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » zo dec 05, 2010 11:45 pm

Je kunt wel leuk alle minpunten opnoemen van de spelers van Ajax maar je bent volgens mij de enige, samen met Jol, die denkt dat er ook maar 1 speler van een club als NEC, Utrecht of Ado ook maar een beetje in de buurt komt van het niveau van een speler van Ajax. Zelfs het tweede elftal van Ajax moet NEC oprollen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 12:12 am

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:
Het ligt slechts ten dele aan de kwaliteit. Je gaat mij niet vertellen dat NEC betere spelers heeft, hoor. No way. Zou helemaal sneu zijn ook, want zo'n Will, Davids en Goossens komen bij ons vandaan. Die eerste twee kunnen er overigens geen jota van, maar ok.

Jol maakt er alleen helemaal niets meer van en valt door de mand qua tactisch vermogen. Als je na 80 minuten nog niet ziet dat de opstelling niet klopt, dan houdt het echt op. Als ik dan zie wat hij roept (verwijzend naar het stukje van Benji), dan ziet hij het dus niet meer. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dit Ajax is het slechtste van de afgelopen jaren en daar is Jol voor verantwoordelijk.
Jij maakt steeds dezelfde denkfout.Jij denkt dat AJAX zulke geweldige spelers heeft en dat ze allemaal tig keer beter zijn dan Nec, Nac enz. enz.De meeste van deze spelers moeten op hun tenen lopen om een beetje nivo te halen.Maak maar eens een lijstje van de AJAX spelers met wat hun speciefieke kwaliteiten zijn, en of die dan ook nog eens van een bepaaldd nivo zijn.Maar ook op een simpele vraag van wie stuurt, wie zet de lijnen uit, of wie laat je bepalen wanneer en hoe de aanval dient te worden ingezet, daarvoor is er in dit elftal geen persoon te vinden.

Heel AT wil buitenspelers, men riep zelfs dat het genant is om te zien dat Jol nu blijkbaar het licht had gezien met buitenspelers.Maar oek die buitenspelers ontberen de klasse.Daar kunnen ze ook weinig aan doen.

Jol maakt mijn inziens de fout om niet met Anita te beginnen.Maar dan nog.Je pakt de 1 - 0, en dan toch ALWEER door zo'n domme fout de gelijkmaker incasseren.Dat kun je dus Jol toch niet aanrekenen.Net zoals het gelul van dat er niet op corners getraint zou worden, wat dus ook onzin is.

Je hebt gelijk, als dat Jol gezegd zou hebben ( ik heb hem het zo niet horen zeggen ), Jol moet niet zeuren w.b. spelers.Dit is zijn erfenis selectie, en of dat hij het beter zo hebben gedaan als hij die +- 35 miljoen had mogen besteden weet ik ook niet.Wel dat de woorden van MVB steeds meer door beginnen te klinken .. " ik krijg ze niet aan het voetballen " ..
Ik maak geen denkfout, ik heb slechts een eigen mening. Jol maakt een denkfout door met 4 aanvallers te gaan spelen. Jol maakt een denkfout door te gokken op de grillen van onze twee spitsen. Het is voetballen zonder een idee.

Nu kan ik wel lijstjes maken van mensen die op de puntjes van de tenen moeten lopen, maar als ze bij de concurrent dan zoveel beter zijn dan had Jol die gasten moeten halen. Hij heeft bakken met spelers gehaald, maar rendement is ZERO. NEC, ADO en Utrecht voetbalden gewoon beter dan Ajax. Hebben ze betere spelers? Ach welnee man. Er zit alleen wel een lijn in bij die ploegen en bij Ajax is dat er niet. We hebben niets waar we op terug kunnen vallen, want het lijkt er op dat we niet trainen op automatismen.

Als Jol roept dat hij buitenspelers nodig heeft, dan had hij die moeten halen. Dan had hij geen El Hamdaoui moeten kopen, want dan kun je geeneens met buitenspelers spelen. Nee, dat is gewoon een stukje kopen om het kopen. El Hamdaoui maakt goals en is een prima speler (als hij er zin in heeft), maar past niet in het plaatje. Wat had Jol dan gewild? Ook nog buitenspelers erbij halen? Gaan we dan met Mounir, Mickey, Suarez, Mido en twee aangekochte buitenspelers spelen? Een soort van 4-0-6 systeem? Ik zie hem er nog voor aan ook. Jol ziet het niet meer en maakt de gekste sprongen. Josefzoon was een nobody en nu hij geblesseerd is, is het geschreeuw om buitenspelers. Het lijkt zelfs sabotage dat hij Ozbiliz en Zeegelaar er in gooit om maar aan te tonen dat ze het niveau niet hebben. Zo van, jullie wilden toch buitenspelers? Nou, dit heb ik uit de jeugd getoverd en moet je eens zien wat een bagger. Iets anders kan ik er bijna niet van maken. Jol had het geld van Mido, Ooijer en Tainio ook wel kunnen gebruiken voor Chadli ofzo. Waarom is die jongen niet gehaald als we zo dringend op zoek waren naar buitenspelers? Of waren we toen nog niet op zoek naar buitenspelers? Ik durf namelijk te wedden dat als we nu de beurs trekken voor een buitenspeler er in februari weer wordt geschreeuwd om een rechtshalf ofzo. Ja, want zonder rechtshalf krijgt Jol het niet op de rit. Of zonder linkshalf, of zonder linksback, of zonder aanvallende middenvelder.

Verder is deze selectie dus ook geen erfenis, hoor. Hij heeft zelf ook vele miljoenen uitgegeven, maar krijgt het niet op de rit.
Volgens mij maak je toch nog steeds een denkfout :), er staat zijn ONZE spelers dan tig keer beter dan die van Nec Nac en de andere clubs ?.Er staat niet dat Nec nac betere spelers hebben als wij.De vraag is zijn onze spelers daadwerkelijk van zo'n hoog nivo.Zijn onze buitenspelers daadwerkelijk een klasse apart, een klasse waarvan onze tegenstanders wakker liggen.Nu al weer zo'n +- vijf jaar zijn we bezig om van deze selectie een geheel te maken, en niet alleen Jol.We hebben de assistent gehad van Barca, de enige echte MVB, en nu Jol.En steeds is het bijna identiek aan elkaar.Bij de een iets minder dan bij de andere trainer.En nog steeds zien jij en ik dezelfde dingen in het veld gebeuren, nog steeds lopen spelers elkaar voor de voeten, nog steeds is er geen opgaande lijn te bekennen bij het grootste gedeelte van deze selectie, nog steeds grosieren dezelfde spelers in dezelfde fouten enz. enz.

Kan of kun je onze spelers betrappen op gogme, voetbal inzicht of wedstrijd lezen.Is er in dit elftal een speler te vinden die deze ploeg op sleeptouw zou kunnen nemen.Is er persoonlijkheid in dit team.Is er een constante in het team.Waarom nog steeds dat mentale door de hoeven zakken .. enz. enz.

Nou, maar goed ik kan natuurlijk niet alles nakijken, ik heb Jol nergens horen roepen dat ie buitenspelers wil gaan halen.Wat ik wel proef uit zijn commentaar is dat deze buitenspelers, in zijn ogen, nou ook niet van klasse overlopen.Dat zei ie ook .. dan moet je als buitenspeler wel Mido bedienen ( of je uberhaut een Mido moet gaan halen s natuurlijk een tweede )En natuurlijk, Ooijer , Mido , en Tanio zijn flut aankopen.Alleen kosten die niks, en dat weet jij ook.In principe zijn het ook nog een bankzitters.Of dat je daar in mee moet gaan en niet voor jeug zou moeten kiezen daar kun je natuurlijk ook weer over discuteren.

Maar goed.Linksom rechtsom, AJAX zal dus de centjes moeten gaan zoeken om JOL er uit te kieperen.En om weer de volgende trainer te gaan zoeken die dus wel gaat doen wat volgens jou Jol niet met deze selectie doet.

Zeg het maar, wie gaan we nu weer halen.Wie is in staat en haalbaar om van deze voetballers, met deze selectie, wel een elftal te maken wat weer een beetje op AJAX lijkt ...

Btw, wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ook jij in eerdere postings aangeeft dat b.v. Enoh, Anita of de Zeeuw niks bijzonders ( en dan druk ik me nog op m'n zachts uit ) vind.Zelfs v.d. Wiel mag van jou verkocht worden. of dit b.v.
Peter schreef:Ik weet het ook niet meer zo goed. Lodeiro zal zijn kans nog wel krijgen, maar ik had gehoopt dat het met Eriksen wat beter zou lopen. Helaas was dat nog niet eens zozeer zijn probleem ook, want sommige spelers zien het spelletje gewoon echt niet. Die twee aanvallen, waar 999 ook naar refereert, waren exemplarisch. Denk ook dat Suarez en El Hamdaoui teveel van het goede is. Alleen zou het met een echt goede '10' wel kunnen lopen.

Vertonghen en van der Wiel vond ik overigens echt bizar slecht, hoor. Begin ook te twijfelen of Vertonghen niet gewoon op het middenveld hoort te spelen. Van der Wiel zou ik gewoon verkopen in de winter.
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 06, 2010 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 12:16 am

Rishi schreef:Je kunt wel leuk alle minpunten opnoemen van de spelers van Ajax maar je bent volgens mij de enige, samen met Jol, die denkt dat er ook maar 1 speler van een club als NEC, Utrecht of Ado ook maar een beetje in de buurt komt van het niveau van een speler van Ajax. Zelfs het tweede elftal van Ajax moet NEC oprollen.
Wat is dit nu weer ?.Tellen minpunten tegenwoordig niet meer mee ?.Tellen spelers die steeds maar weer grosieren in dezelfde fouten niet meer mee ?.Volgens mij is het allang niet meer vanzelfsprekend dat zelfs het tweede van AJAX bovenstaande of gelijkwaardige clubs effe oprolt ..

En dit gaat dus niet over Jol, Ik heb niks met Jol, ik geef alleen mijn mening over de kwaliteiten van deze selectie.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 1:12 am

Maar die vergelijk je dan toch met de selecties van de andere clubs?

En dan hebben die spelers veeeeeeeel meer minpunten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 8:35 am

En dat veeeeeel meer minpunten vind ik dus wel meevallen.Dat al onze spelers steken er met kop en schouders bovenuit, WIJ hebben de beste selectie van Nederland hoor ik nu dus al tig jaren achter elkaar.Onder al die verschilende trainers .. blijkbaar hebben we dan steeds de verkeerde trainer aangetrokken ..

Maar goed jullie vinden dat onze selectie een hoog nivo heeft kwa kwaliteit, zeker t.o.v. andere clubs.Ik dus niet .. een verschil van mening dus ..

Plaats reactie