Na het gelijke spel tegen Real Madrid in Amsterdam, en de 0-0 van Milan in Auxerre, is een simpele overwinning in San Siro genoeg voor Ajax om door te stoten naar de knock-outfase in de Champions League. Kunnen we het ons nog herinneren? Die heerlijke 1-1 van Jari Litmanen, 7 jaar geleden? En toen die 2-2 van Steven Pienaar, of zoals Frank Snoeks dat zo mooi kon zeggen: Pienaeaeaeaeaeerrrr!
Vergeten is dat moment van die vermaledijde verpersoonlijking van de hellehond, en dan heb ik het natuurlijk over die walgelijke pisgoal van JD Tomasson, die dat poenerige kutclubje naar de halve finale schoot. Uitgeteld lag ik op de vloer van m'n kamertje, met m'n hoofd in het tapijt. Tranen in m'n ogen, nog nooit zo gehoopt dat ik de tijd kon terugspoelen en Chivu kon blijven staan.
Nu is het tijd voor wraak. Revanche. Om een oud gezegde uit de kast te halen: "Milan Milan vafanculo stronzo jankende gay-moederkindjes verwijfde losers!" Dit is me uit het hart gegrepen. Ze kunnen niet zuipen, ze kunnen geen grappen maken, het enige wat ze kunnen is veel gel in hun haar smeren en bij hun mama om zakgeld smeken voor een nieuwe föhn.
Italianen zijn geen echte mannen. Het wordt tijd dat de echte mannen zich onderscheiden van de mamakindjes. Woensdag acht december, AC Milan - Ajax. En U JA U kunt daarbij zijn, want het kaartverkoopschema is bekend!
Er zijn 5.125 kaarten beschikbaar voor het uitvak, dus dat kan maar één ding betekenen: flitsverkoop.
Een kaartje kost 19,98 euro, waar je 2,50 korting krijgt als je je kaartje online koopt!
Op 9 december zullen mensen elkaar op hun werk juichend in de armen vallen en roepen: Real Madrid-Ajax '96 is dood, leve AC Milan-Ajax '10!