AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door cHr » zo nov 07, 2010 2:21 pm

Goede spits bulikyn
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Duke » zo nov 07, 2010 2:22 pm

Ajaciedjuh schreef:Minimaal 4-5 minuten blessure tijd met zoveel wissels en momenten dat het spel heeft stilgelegen.
Al zouden ze een half uur bijtrekken...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 2:22 pm

Tot volgend seizoen maar weer. :ajaxscarf.gif:

Die mongool van een Ooijer kost ons week in, week uit de kop. Paard van Troje.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 07, 2010 2:22 pm

Hadden we nu maar Mido voorin :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door cHr » zo nov 07, 2010 2:22 pm

wimpey schreef:Tot volgend seizoen maar weer. :ajaxscarf.gif:

Die mongool van een Ooijer kost ons week in, week uit de kop. Paard van Troje.
Het hele team treft blaam vandaag.
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Duke » zo nov 07, 2010 2:24 pm

wimpey schreef:Tot volgend seizoen maar weer. :ajaxscarf.gif:

Die mongool van een Ooijer kost ons week in, week uit de kop. Paard van Troje.
Een beetje makkelijk, wimpey. Als Ooijer ons enige probleem was, viel het allemaal nog wel mee.

Zou Jol zich al zorgen maken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 07, 2010 2:24 pm

Ik ga mijn weekenden voortaan anders indelen. Ik ben er klaar mee.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Toppie » zo nov 07, 2010 2:24 pm

De Jong is super slecht

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 2:25 pm

Duke schreef:
wimpey schreef:Tot volgend seizoen maar weer. :ajaxscarf.gif:

Die mongool van een Ooijer kost ons week in, week uit de kop. Paard van Troje.
Een beetje makkelijk, wimpey. Als Ooijer ons enige probleem was, viel het allemaal nog wel mee.
Hij maakt de doorslaggevende fouten. De Zeeuw, de Jong, Sulejmani, Enoh, we missen gewoon kwaliteit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door brigade zuid » zo nov 07, 2010 2:27 pm

Op 410 lopen ze nog steeds de polonaise.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door SylvievdVaart » zo nov 07, 2010 2:27 pm

Tyfuszooi!!!!!!!!

Wat een kutweekend zeg, echt niet te zuinig!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 2:27 pm

Verkoop ze allemaal maar, met veel van deze spelers kun je echt niks mee ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Toppie » zo nov 07, 2010 2:29 pm

brigade zuid schreef:Op 410 lopen ze nog steeds de polonaise.
Met een slok op :00000620: :bier.gif: :bier.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 2:30 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:
wimpey schreef:Tot volgend seizoen maar weer. :ajaxscarf.gif:

Die mongool van een Ooijer kost ons week in, week uit de kop. Paard van Troje.
Een beetje makkelijk, wimpey. Als Ooijer ons enige probleem was, viel het allemaal nog wel mee.
Hij maakt de doorslaggevende fouten. De Zeeuw, de Jong, Sulejmani, Enoh, we missen gewoon kwaliteit.
Te makkelijk. Jol maakt er niets van. Ik zie niets van voetbal en niets van lijn in het spel. Het is echt heel slecht en dat mag je ook de trainer aanrekenen. Weet in ieder geval dat ik begin te twijfelen of hij nog wel de juiste man is. Zullen er wel weer AT'ers langskomen dat de trainer niet onder druk staat, omdat we er heel goed voor staan, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Het is apathisch slecht en dit gaat ook zo niet veranderen. Thuis verliezen van Utrecht, ADO en uit punten verspelen tegen Excelsior. Het is me een schande.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 2:30 pm

Dikverdiende zege ADO. :biggthumpup.gif:

Ajax wordt met de week beroerder. Jol zal het over een andere boeg moeten gooien. Beetje proberen te voetballen enzo. Combinaties, zijkanten gebruiken, simpel spelen. Zoals ADO vandaag wél deed. En wij niet. :excited.gif:

De bezem zal door dit apatische elftal moeten. Een redelijk seizoen vorig jaar en de heren denken dat ze er al zijn. Bizar. Ze ondergaan het gewoon.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 07, 2010 2:36 pm

Hoogste tijd om alles om te gooien. Ik heb nu hetzelfde gevoel wat ik had toen we met Koeman tegen Maccabi tel-Aviv in Israel verloren. Volgende wedstrijd wil ik een nieuw elftal zien, met spelers die er wl el voor willen knokken en dat ook kunnen. Met Jol ben ik ook wel klaar hoor. Ik wil een echte vakman aan het roer hebben hier. Geen lafbek.


Volgende keer met Bonevacia, Lindgren, en Eriksen op het middenveld. Ooijer op de tribune en Alderweireld weer terug. Het liefst schop ik er nog wat uit, maar we hebben ook gewoon niks op de bank zitten...Maar ik weet zeker dat jongens als Bonevacia en Jozefzoon in ieder geval 300% zullen geven. En niet zo verschrikkelijk apatisch zijn als De Jong of die omhooggevallen prutser De Zeeuw.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door roelf » zo nov 07, 2010 2:37 pm

Is er in Engeland niet ergens een plaatsje vrijgekomen recentelijk waar onze Jol naartoe kan? Want dit gaat hij natuurlijk niet meer rechttrekken. Heeft anderhalf jaar de tijd gehad.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 2:37 pm

Peter schreef: Te makkelijk. Jol maakt er niets van. Ik zie niets van voetbal en niets van lijn in het spel. Het is echt heel slecht en dat mag je ook de trainer aanrekenen.
Ook, ja. Maar het is me te makkelijk om dit slappe zootje in bescherming te nemen en het op de trainer te schuiven.

Neem die 2 primadonna's voorin vandaag. Hopeloos, net als in Auxerre. Noem me een speler die een voldoende verdiende vandaag, m.u.v. Steek.

Ze doen maar wat, onze kasplantjes.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Rijkaard » zo nov 07, 2010 2:40 pm

Het komt niet vaak voor, dat ik zo gelaten de blessuretijd kijk terwijl ajax achterstaat.

Maar ik heb wel mooie combinaties gezien, backs die mee op durfden te komen en zelfs combinaties in de zestien!! Helaas waren ze wel van Ado. Ik vond Ado echt opvallend fris voetballen.

Over Ajax ga ik het even niet hebben... hmm of het moet ooijer zijn wat een drama die man, immers heeft de wedstrijd van zijn leven gehad zoveel ruimte. Vanaf nu weer Toby aub!
Daarnaast snapte ik de wissel Eriksen voor de zeeuw niet. Iedereen kon zien dat het niet liep dan ga je toch niet hetzelfde spelletje blijven spelen met een ander poppetje?? Dan gooi je idd Mido erin en ga je gokken op een bal die goed valt. Ik was 1 van degenen die best kon begrijpen dat Mido werd gehaald voor dit soort situaties............. Maar dan moet je hem wel gebruiken!!!
Is 1995 echt zolang geleden??

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door D_skilled » zo nov 07, 2010 2:41 pm

wimpey schreef:
Ook, ja. Maar het is me te makkelijk om dit slappe zootje in bescherming te nemen en het op de trainer te schuiven.

Neem die 2 primadonna's voorin vandaag. Hopeloos, net als in Auxerre. Noem me een speler die een voldoende verdiende vandaag, m.u.v. Steek.

Ze doen maar wat, onze kasplantjes.
En het zooitje middelmaat wordt veel te veel overbetaald. Ik heb al begin van het seizoen gezegd dat ik FC Twente een uitgebalanceerd team vind hebben i.t.t. Ajax. Op verschillende posities zijn spelers niet complementair aan elkaar, zowel aanvallend als verdedigend inderdaad.

ytzse
Berichten: 141
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 10:56 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door ytzse » zo nov 07, 2010 2:44 pm

Okay na een lange tijd maar weer eens een post...

Na afgelopen woensdag had ik weinig vertrouwen meer in Jol. Hij heeft niet alleen de uitstraling als een meerval, maar ook het begrijpend vermogen. Hoewel hij natuurlijk niet echt veel kon kopen afgelopen tijd vind ik dat er een behoorlijke fail is in de manier waarop we spelen. JC zijn kritiek op de (technische) leiding van Ajax is dan in mijn meer dan terecht, want naast dat we blijkbaar eenheidsworstjes opleiding ipv teamspelers, is de spelopvatting om te janken.
Dat een hypersensitieve emotionele duikelaar (overigens een prachtige aanvaller, dat ter zijde) onze aanvoerder is en het spel gebaseerd is op toeval en snelle omschakelingen ipv druk zetten naar voren & prachtige combinatie voetbal, is on-ajax, en ook niet het Ajax waar ik als klein jongetje verliefd op werd.
Spelers hebben zich nauwelijks ontwikkeld en vallen door de mand zodra er andere, hogere, zaken van ze verwacht wordt. Neem nou de Jong... vorig seizoen onder het juk van Pantilic en Suarez regelmatig scorend, laat nu zien dat die echt keihard moet werken om een echt goede voetballer te zijn die de het rugnummer 10 van Ajax verdiend...
Urby, Ooijer, Suljmani, Zeeuw... basis spelers, duur, oud.... waarom? Waar zijn die tijden dat we ipv een Ooijer gewoon onze beste verdediger uit Ajax 2 of de A1 voor de leeuwen knalden en daarmee dan maar op onze bek gingen. Of serieus talent binnenhaalden door slimme scouting (Maxwell, Chiva, Zlatan, Finidi, Overmars, Kanu, en ga zo maar door).
Okay, scouting is lastig en je koopt er 3 en 1 lukt, maar de laatste jaren geven we ons geld uit aan middelmaat en ondermaat en ondertussen breekt er te weinig door.

Jol mag van mij vervangen worden door een coach als Aadriaanse die met visie, lef en plezier deze groep een andere richting op duwt, want ondanks een aardig vorig seizoen en een aantal goede potten dit seizoen is er veel meer uit deze selectie te halen dan Jol laat zien.
"waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!"

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 2:52 pm

D_skilled schreef: En het zooitje middelmaat wordt veel te veel overbetaald. Ik heb al begin van het seizoen gezegd dat ik FC Twente een uitgebalanceerd team vind hebben i.t.t. Ajax. Op verschillende posities zijn spelers niet complementair aan elkaar, zowel aanvallend als verdedigend inderdaad.
Er zal i.i.g. wat moeten gebeuren bij Ajax. Meer voetbal in de as, vleugelspel beleven. Introduceren, beter gezegd. Druk zetten op het middenveld, ach, er moet zoveel gebeuren.

Ik zou maar eens beginnen met die zoutzak van een Ooijer op de tribune te zetten. Als externe adviseur vanaf heden. :smallgrin.gif:

De Zeeuw en Enoh mogen weer meedoen wanneer ze strikt taakbewust en sober spelen. Sulejmani brengt niets, dus dan maar een jonkie. De Jong mag gaan zitten voor Eriksen. Anyway, het ziet er niet best uit. Het went.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 3:07 pm

wimpey schreef:
D_skilled schreef: En het zooitje middelmaat wordt veel te veel overbetaald. Ik heb al begin van het seizoen gezegd dat ik FC Twente een uitgebalanceerd team vind hebben i.t.t. Ajax. Op verschillende posities zijn spelers niet complementair aan elkaar, zowel aanvallend als verdedigend inderdaad.
Er zal i.i.g. wat moeten gebeuren bij Ajax. Meer voetbal in de as, vleugelspel beleven. Introduceren, beter gezegd. Druk zetten op het middenveld, ach, er moet zoveel gebeuren.

Ik zou maar eens beginnen met die zoutzak van een Ooijer op de tribune te zetten. Als externe adviseur vanaf heden. :smallgrin.gif:

De Zeeuw en Enoh mogen weer meedoen wanneer ze strikt taakbewust en sober spelen. Sulejmani brengt niets, dus dan maar een jonkie. De Jong mag gaan zitten voor Eriksen. Anyway, het ziet er niet best uit. Het went.

Je kan er neerzetten wat je wilt, en vanaf HTC was dit de zoveelste opstelling onder de zoveelste trainer.Met veel van deze spelers is geen eer mee te halen.Of ze missen de kwaliteiten, of men staat voor zichzelf te voetballen.Men ziet het niet, men ziet niet dat er ook nog andere mensen " ergens " op het veld vrij staan.Men ziet het niet dat een aanval niet over anderhalve schijf hoeft te lopen.Men heeft de kwaliteit niet om de oplossing te zien.En als er dan ook niet eens de wil is om het gras op te vreten, maar men speelt liever verstoppertje zoals Lindgren, dan krijg je dit soort wedstrijden .. keer op keer ..

Vier punten achter.De onrust zal er wel gaan komen.Nergens een speler te vinden die het kaliber heeft om dit elftal neer te zetten.En ook Jol zal er nu aan gaan moeten geloven.Ben benieuwd of de kerst koud gaat worden.

En dan weer een andere trainer, en dat gaat dan weer zo'n x-wedstrijdjes redelijk met deze selectie .. en vervolgens zakt het weer helemaal in elkaar .. want ze zijn toch zo goed .. die van AJAX :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Marillion » zo nov 07, 2010 3:13 pm

De achterstand is, met nog zoveel wedstrijden te spelen, natuurlijk nog goed te overbruggen. Maar het begint natuurlijk wel weer de verkeerde kant op te gaan. Het lijkt op het moment werkelijk helemaal nergens op wat Ajax laat zien. Waar is het niveau gebleven van de tweede seizoenshelft van vorig jaar?

De komende weken worden echt heel erg belangrijk. AZ uit en PSV thuis krijgen we achter elkaar. Als we niet teveel achter de feiten aan willen lopen zullen we die moeten winnen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 07, 2010 3:27 pm

999 schreef: En dan weer een andere trainer, en dat gaat dan weer zo'n x-wedstrijdjes redelijk met deze selectie .. en vervolgens zakt het weer helemaal in elkaar .. want ze zijn toch zo goed .. die van AJAX :hypocrite.gif:
Dat ben ik helemaal met je eens. De selectie is het probleem. Maar ja, je hebt een trainer om er het optimale uit te halen. En een trainer om te offeren wanneer het mis gaat.

Ik vind het niet normaal dat ADO beter voetbalt dan Ajax. Daar zal Jol wat aan moeten doen. Wat mij betreft grijpt ie keihard in.

Wat ik bij ADO en een paar weken terug bij Excelsior en Utrecht zag, is beweging zonder bal. Dat zie ik bij ons amper. Het is allemaal zo apatisch. En dat reken ik Jol dus niet aan. Wat Jol zich aan moet rekenen, is dat zijn aankopen Ooijer en De Zeeuw week in, week uit opzichtig falen.

Plaats reactie