Ajax - NAC 16-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Laudrup » za okt 16, 2010 10:46 pm

999 schreef:
Oh, omdat ik een andere mening als jou had, heb ik volgens jou een andere wedstrijd gezien .. schei toch uit.Dit was een van Lindgren mindere wedstrijden.Waar ie bijna de gehele wedstrijd onzichtbaar was ..
Voor de fukin 3e keer nu: ik ben een andere mening toegedaan. Mag dat? Of is dat op dit forum niet toegestaan? Godverdomme zeg...
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » za okt 16, 2010 11:26 pm

Laudrup schreef:
999 schreef:
Oh, omdat ik een andere mening als jou had, heb ik volgens jou een andere wedstrijd gezien .. schei toch uit.Dit was een van Lindgren mindere wedstrijden.Waar ie bijna de gehele wedstrijd onzichtbaar was ..
Voor de fukin 3e keer nu: ik ben een andere mening toegedaan. Mag dat? Of is dat op dit forum niet toegestaan? Godverdomme zeg...
Zit toch niet zo te miaauwen als een klein kind.NIEMAND zegt dat jij geen andere mening mag hebben ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door joey » za okt 16, 2010 11:33 pm

Peter schreef:Mido is verre van fit.
Maar wel afgetraind, neem ik aan. :666.gif:

Heb niets gezien, maar ik begrijp dat het een makkie was voor Ajax?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » za okt 16, 2010 11:34 pm

AJAX zorgde er voor dat Nac gewoon niet aan de bak kwam .. Behalve Lindgren dan, die was nie veul soeps .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door joey » za okt 16, 2010 11:36 pm

Niets bijzonders, die Lindgren. Wat niet wil zeggen dat hij nooit van waarde kan zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » za okt 16, 2010 11:43 pm

Ach, vond het toch een leuke wedstrijd.AJAX gaf Nac geen moment het idee dat er wat te halen viel.Veel beweging van El. H. deze keer en een wonderschone goal.Ik heb er niet op gelet maar ik denk dat het balbezit zo'n 90-10 % is geweest ( volgens mij is de langste tijd dat Nac de bal heeft mogen vasthouden zo'n drie minuten geweest ).

Hoogstaand ?, nee.Maar er zaten genoeg voetballende combinaties in, en met een wat scherpere afwerking loop je zo uit naar een nulletje of vijf-zes.Sulejmani viel nu eens een keer positief op ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Ramona » zo okt 17, 2010 8:22 am

Ajax wint eenvoudig met 3-0 van NAC

Datum: 16-10-2010
Laatste gewijzigd: 16-10-2010
Categorie: Ajax Nieuws


Ajax heeft zaterdagavond een simpele overwinning geboekt op NAC Breda. In de Arena werd het door doelpunten van Jan Vertonghen, Mounir El Hamdaoui en Luis Suarez 3-0.

Ajax-trainer Martin Jol, die André Ooijer de voorkeur gaf boven Toby Alderweireld, liet Demy de Zeeuw de vrijgekomen plek van de geblesseerde Siem de Jong invullen. Mido nam voor het eerst dit seizoen plaats op de reservebank.
Aan NAC-zijde verving Ali Boussaboun Leonardo, die sinds de thuiswedstrijd tegen NEC (2-0) om disciplinaire redenen buiten de selectie wordt gelaten.

Geen problemen
De thuisploeg kwam geen moment tijdens de wedstrijd in de problemen. In het eerste deel speelde het duel zich bijna volledig af op de helft van de bezoekers uit Breda.
Na een kwartier was het al raak voor de thuisploeg, al zat er een luchtje van buitenspel aan vast. Vertonghen promoveerde, in zijn honderdste wedstrijd voor de Amsterdammers, na een fraai aangesneden voorzet van Eyong Enoh de bal met zijn hoofd in het doel.
Vervolgens ging Ajax op zoek naar de tweede treffer, maar met name Suarez miste de scherpte voor het doel. In de 30ste minuut bracht de aanvoerder met een subtiele pass El Hamdaoui in stelling, die wel wist af te ronden. Met een bekeken lob in de verre hoek liet de Marokkaan de aan de grond genagelde Jelle ten Rouwelaar kansloos: 2-0.

Slap uit kleedkamer
Ajax kwam vervolgens slap uit de kleedkamer. NAC drong aan, had meer balbezit, maar kon geen succesvolle aanval creëren. Het was Rasmus Lindgren die in de 68e minuut met een hard schot de wedstrijd weer tot leven bracht, maar Ten Rouwelaar redde knap.
Een paar minuten later was de 29-jarige doelman kansloos bij een schot van El Hamadoui, maar zijn inzet spatte uiteen op de lat.

Rentree Mido
Nadat Jol Mido in de 77e minuut zijn rentree gunde, gooide Suarez de wedstrijd op slot door de 3-0 tegen de touwen te werken. De Uruguyaan scoorde uit een vrije trap zijn eerste goal sinds 11 september jongstleden.
Ajax neemt door de overwinning de koppositie over van PSV, dat morgen bij hekkensluiter Willem II op bezoek gaat.

Bron: www.nusport.nl

Afbeelding
Foto: AD Sportwereld

Ajax-NAC: 3-0 (2-0)

Scoreverloop:
1-0 Jan Vertonghen (15.)
2-0 Mounir El Hamdaoui (30.)
3-0 Luis Suarez (79.)
Arbiter: Janssen
Toeschouwers: 48.370
Geel:
NAC: Penders

Opstelling Ajax:
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, André Ooijer, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson, Demy de Zeeuw, Eyong Enoh (70. Christian Eriksen), Rasmus Lindgren, Luis Suarez, Mounir El Hamdaoui (84. Florian Jozefzoon), Miralem Sulejmani (77. Mido)

Opstelling NAC:
Ten Rouwelaar, Feher, Penders, Loran, Koenders (69. Kolkka), Gudelj, Luijckx, Gorter, Schilder, Boussabon (83. Idabdelhay), Amoah


http://www.afcasupportersclub.nl/

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door peter » zo okt 17, 2010 10:41 am

joey schreef:
Peter schreef:Mido is verre van fit.
Maar wel afgetraind, neem ik aan. :666.gif:

Heb niets gezien, maar ik begrijp dat het een makkie was voor Ajax?
Ajax speelde vrij goed zelfs. NAC kwam hier ook als een soort van uitje, want dat sloeg werkelijk waar nergens op. Het valt me alleen wel op hoeveel kansen onze spitsen nu nodig hebben. Dat is echt niet normaal meer. Aangezien NAC met 1 spits speelde was het een heerlijk dagje voor Urby. Die jongen speelde de sterren van de hemel. Lindgren beste man? Welnee, Urby was superieur.

Mido had niets te zoeken op een voetbalveld. Die jongen heeft nog wel een maand nodig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door joey » zo okt 17, 2010 10:46 am

Peter schreef:NAC kwam hier ook als een soort van uitje, want dat sloeg werkelijk waar nergens op.
Begrijp jij dat nou? De meeste spelers van Ajax hebben interlands gespeeld (i.t.t. die van NAC) en Ajax moet dinsdag tegen Auxerre, dan kleun je er als speler van NAC toch in? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Rooie » zo okt 17, 2010 10:48 am

Zelfde als dat Ajax tegen Utrecht uiterst lankmoedig begon in de wetenschap dat Utrecht 2 dagen daarvoor nog een zware wedstrijd had gespeeld...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door peter » zo okt 17, 2010 10:50 am

joey schreef:
Peter schreef:NAC kwam hier ook als een soort van uitje, want dat sloeg werkelijk waar nergens op.
Begrijp jij dat nou? De meeste spelers van Ajax hebben interlands gespeeld (i.t.t. die van NAC) en Ajax moet dinsdag tegen Auxerre, dan kleun je er als speler van NAC toch in? :confused.gif:
De spelopvatting was te laf voor woorden. Amoah mocht het proberen tegen Ooijer en Vertonghen. De rest stond op eigen helft en schoot de ballen naar voren. Het gevolg was dat Ajax bijna 90 minuten op de helft van NAC speelde. Wat een waardeloze ploeg.

Ik vond alleen wel dat het centrale duo niet goed stond. Geen duidelijke takenverdeling en daar zag ik een paar keer hele gevaarlijke situaties. Bijvoorbeeld een Ooijer en Vertonghen die beide op dezelfde lopende man af stormen, waardoor er een vrije doortocht komt voor Amoah. Die stond in het centrum tot twee keer toe he-le-maal vrij.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 17, 2010 2:58 pm

NCc viel mij in ieder geval enorm tegen. Desalniettemin een gezapig potje gezien, met natuurlijk als hoogtepunt de goal van El Ham. Briljant! De woedeuitbarstingen van Luis waren overigens humoristisch om te zien. Voor de rest was het een niemandalletje, een sfeer die ook als zodanig op de tribunes te voelen was. Nauwelijks spreekkoren, een beetje ouwehoeren met elkaar en hup, de wedstrijd zat er weer op. Lekker de stad in. Da's toch eigenlijk ook een reden (voor mij) om naar Ajax te gaan; niet alleen om je cluppie te zien voetballen, ook om je sociale contacten een beetje bij te houden. Een soort van AT, maar dan in real life.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 11:42 am

Peter schreef:
joey schreef:
Peter schreef:NAC kwam hier ook als een soort van uitje, want dat sloeg werkelijk waar nergens op.
Begrijp jij dat nou? De meeste spelers van Ajax hebben interlands gespeeld (i.t.t. die van NAC) en Ajax moet dinsdag tegen Auxerre, dan kleun je er als speler van NAC toch in? :confused.gif:
De spelopvatting was te laf voor woorden. Amoah mocht het proberen tegen Ooijer en Vertonghen. De rest stond op eigen helft en schoot de ballen naar voren. Het gevolg was dat Ajax bijna 90 minuten op de helft van NAC speelde. Wat een waardeloze ploeg.

Ik vond alleen wel dat het centrale duo niet goed stond. Geen duidelijke takenverdeling en daar zag ik een paar keer hele gevaarlijke situaties. Bijvoorbeeld een Ooijer en Vertonghen die beide op dezelfde lopende man af stormen, waardoor er een vrije doortocht komt voor Amoah. Die stond in het centrum tot twee keer toe he-le-maal vrij.
Klopt. Ooijer en Vertonghen wilden allebei de vrije man uithangen.. Moeten ze tegen Auxerre niet doen. Of zal Toby dan weer spelen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 18, 2010 12:27 pm

Vond dat wel meevallen.Dat gebeurde 1 keer ( dat is natuurlijk 1 keer te veel) .. en toen stond Amoah ook nog eens buitenspel ..

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 12:37 pm

Zag het wel een paar keer gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Thijs » ma okt 18, 2010 12:38 pm

NAC was inderdaad hullemoal niks, die hadden de moed al opgegeven voordat er een bal getrapt was. Zie ik op zich graag, want dat betekent een makkelijk avondje voor Ajax, maar vanaf minuut 1 was er al geen spanning in de wedstrijd.

Het was een leuk, maar klein beetje gezapig potje. Over een jaar herinner ik me alleen de goal van El Hamdaoui nog. 3-0 is wel een prima resultaat, dus daarom een 7 voor deze wedstrijd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 18, 2010 12:41 pm

Rishi schreef:Zag het wel een paar keer gebeuren.
Vertel .. :ajaxsmiley.gif:

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 10:36 pm

Zat je in het stadion?

Voor mijn gevoel kreeg Amoah teveel ruimte omdat de taakverdeling niet goed was of de taak niet goed werd ingevuld. Dat NAC te slecht is om er wat mee te doen is een ander verhaal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 3:40 pm

Rishi schreef:Zat je in het stadion?

Voor mijn gevoel kreeg Amoah teveel ruimte omdat de taakverdeling niet goed was of de taak niet goed werd ingevuld. Dat NAC te slecht is om er wat mee te doen is een ander verhaal.
Het zal wel.Als je begint met " zat je in het stadion ? "dan geloof ik het wel .. Misschien moet je eens wat aan je GEVOEL gaan doen . .

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Michael_B » wo okt 20, 2010 3:59 pm

Eens met Voetske, ik heb dit ook gezien maar slechts 1 keer. 1 keer teveel, daar niet van.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Lionel » do okt 21, 2010 12:27 am

Tja... en waarom moest Ooijer aan de handrem trekken?

Juist ja.. Omdat ze niet goed stonden!

En Auxerre had wel de kwaliteit (welke zul je je afvragen want ze konden er niks van) om een goede steekbal te geven en een spits met een goede loopactie. Dit in tegenstelling tot NAC. Het waren gewoon een paar momenten dat het niet goed stond. Ooijer deed het overigens tegen Auxerre, dat ene momentje na dan, uitstekend. Eerste helft was hij een koning!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » do okt 21, 2010 8:00 am

Rishi schreef:Tja... en waarom moest Ooijer aan de handrem trekken?

Juist ja.. Omdat ze niet goed stonden!

En Auxerre had wel de kwaliteit (welke zul je je afvragen want ze konden er niks van) om een goede steekbal te geven en een spits met een goede loopactie. Dit in tegenstelling tot NAC. Het waren gewoon een paar momenten dat het niet goed stond. Ooijer deed het overigens tegen Auxerre, dat ene momentje na dan, uitstekend. Eerste helft was hij een koning!
Denk jij nu werkelijk dat er een elftal is wat precies goed staat als er een aanval wordt onderschept, balverlies wordt geleden af wat dan ook.Dat is niet te realiseren. .. Typisch theoretisch gelul ... Maar goed ... Gewoon zo blijven denken ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Daily Blind » do okt 21, 2010 8:40 am

999 schreef:
Rishi schreef:Tja... en waarom moest Ooijer aan de handrem trekken?

Juist ja.. Omdat ze niet goed stonden!

En Auxerre had wel de kwaliteit (welke zul je je afvragen want ze konden er niks van) om een goede steekbal te geven en een spits met een goede loopactie. Dit in tegenstelling tot NAC. Het waren gewoon een paar momenten dat het niet goed stond. Ooijer deed het overigens tegen Auxerre, dat ene momentje na dan, uitstekend. Eerste helft was hij een koning!
Denk jij nu werkelijk dat er een elftal is wat precies goed staat als er een aanval wordt onderschept, balverlies wordt geleden af wat dan ook.Dat is niet te realiseren. .. Typisch theoretisch gelul ... Maar goed ... Gewoon zo blijven denken ..
Eens!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door Lionel » do okt 21, 2010 8:47 am

Van de twee centrale verdedigers mag je verwachten dat ze goed staan. Sowieso 1 van de 2. Niks theoretisch gelul. Het viel me gewoon op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NAC 16-10-2010

Bericht door 999 » do okt 21, 2010 9:16 am

Rishi schreef:Van de twee centrale verdedigers mag je verwachten dat ze goed staan. Sowieso 1 van de 2. Niks theoretisch gelul. Het viel me gewoon op.
Speciaal voor jou, uit de T. van vandaag ..
Urby Emanuelson neemt zichzelf rode kaart van routinier kwalijk
EXCUSES AAN OOIJER

AMSTERDAM – Urby Emanuelson kon zich na afloop van Ajax-Auxerre (2-1) wel voor zijn hoofd slaan. De Ajacied speelde een voortreffelijke wedstrijd, maar wist zijn ’gebruikelijke foutje’ niet te voorkomen. „Ik had op dat moment, op die plaats moeten beseffen dat ik linksback was en de bal gewoon naar de buitenkant moeten spelen. Je weet dat Auxerre met die snelle spits op zulk balverlies loert. Ik moet mezelf de rode kaart van André Ooijer aanrekenen. Daardoor speelden we 35 minuten met tien man en kwam de winst in gevaar”, was hij kritisch.

„Ik ben na afloop naar hem toegegaan en heb ’Sorry André’ gezegd. Daarna hebben we uitgebreid over de situatie gesproken. Gelukkig hebben we de wedstrijd nog gewonnen. Anders had ik echt heel slecht geslapen, ben ik bang.”

Plaats reactie