Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 04, 2010 10:33 am

Ik begin er ook steeds minder in te geloven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 04, 2010 10:38 am

Ach, Jol gaf voor de NOS tv een redelijke analyse van de wedstrijd ..

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door 666 » ma okt 04, 2010 10:46 am

Luis dacht zeker dat ie weer tegen Ghana bezig was met 120 minuten op de klok. Zit er een psychiater in het stadion die hem van dit soort flashbacks kan genezen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Zuidema » ma okt 04, 2010 10:55 am

joey schreef:Ik doel hierop:
Op Telegraaf.nl noemde Martin Jol de zege van FC Utrecht volkomen verdiend. "FC Utrecht heeft het goed gedaan. Natuurlijk snap ik niet waarom Suarez met een handsbal een strafschop veroorzaakt. Hij snapt dat zelf ook niet. Voor die tweede strafschop gingen we ook weer in de fout. Dan sta je binnen 15 minuten met 2-0 achter. Na rust hebben we er alles aan gedaan. Maar dat doelpunt wilde maar niet vallen. FC Utrecht verdedigde ook goed. Uiteindelijk scoort De Jong dan nog in blessuretijd. Maar toen was het al te laat."
Dit is een wel heel zwakke analyse. Ik kan er he-le-maal niets mee.
Tja, nou zou een 0-2 achterstand na een kwartier tegen een helemaal niet slecht spelend Utrecht voor een Ajax in goede doen ook een behoorlijke klus zijn geweest. Dus in zoverre heeft ie wel gelijk.

Maar inderdaad, een tactisch inhoudelijk verhaal is er bij Jol niet bij. En ik vrees dat dat op het veld en op de trainingen niet veel anders zal zijn. Jol heeft in vergelijking met zijn voorgangers in het elftal wel wat structuur ingebracht en Ajax wat meer smoel gegeven met zijn opportunisme, maar meer zal je vrees ik niet hoeven verwachten van Martin. Sowieso vond ik hem gistermiddag taktisch niet bijster sterk bezig.

Maar wie draagt nou de schuld voor deze zeperd?

Als er inderdaad voortdurend gewezen wordt op je fouten en getraind wordt op de correcties daarvan, zou je mogen verwachten dat de spelers niet snel weer die fouten zullen maken. Het tegendeel is helaas waar. Of de spelers zijn hardleers of er wordt geen of (te) weinig aandacht aan besteed door de coach. Ik kan dat helaas op een afstand niet beoordelen, ik kan alleen zien wat er in de wedstrijd gebeurt.

...

Een Enoh mag zichzelf hoe dan ook kwalijk nemen, dat hij weer een speler uit zijn rug laat lopen. En dat is niet voor de eerste keer. Ik vind hem een prima balafpakker en zolang hij het spel voor zich heeft, is er niet zoveel aan de hand, maar echt alert op wat er rondom en vooral achter hem gebeurt is ie niet bepaald.

De stommiteit van Suarez hou ik op een black-out en typerend voor de drive waarmee hij een wedstrijd speelt. Soms levert die drive van hem heel veel goeds op, soms ook heel veel slechts. Onnodige gele kaarten zou ik ook in die laatste categorie willen plaatsen. Voor een aanvaller is Luis wel verdomde vaak geschorst. Maar ook in die gele kaarten en zijn hele doen en laten in het veld blijkt weer dat het een behoorlijk temperamentvol baasje is, met een enorme drive om te winnen.

Die handsbal zal ook wel met dat temperament en die drive te maken hebben. Ik vermoed dat er zoiets gebeurd is: hij weet dat ie die bal met zijn kop niet zal halen en denkt in een split second dat er Utrecht-spelers achter hem staan. In een reflex probeert hij daarna nog te redden wat er te redden valt. In de debiele hoop dat de scheids zo'n opzichtige handsbal niet zal zien. Zijn actie doet me ook wel wat denken aan zijn handsbal bij Uruguay op het WK. Ten koste van alles het onheil zien te voorkomen. Gistermiddag was dat ongelooflijk stupide natuurlijk, maar wel typerend voor hem. Zoals hij ook vaak via schwalbes op zijn latinos probeert van alles en nog wat los te peuteren. Als dat inderdaad iets structureels is, dan moet Suarez maar een verbod krijgen voor de eigen 16. Op straffe van forse boetes.



Wat me bij Ajax gistermiddag vooral opviel, naast het gebruikelijke gebrek aan gogme, creativiteit, inventiviteit en teamwork (positiespel), was dat de mentaliteit en de scherpte vaak om op te schieten was bij de meeste ajacieden. Het waren over nagenoeg het hele front 4tjes, 5jes, 6jes. Als vrijwel een geheel elftal niet thuisgeeft is er volgens mij nog wat anders aan de hand. Dan is er kennelijk niet goed toegewerkt naar deze wedstrijd. En daarin zou de pot tegen Milan wel eens een factor kunnen zijn. Sowieso heeft Ajax toen met krachten gesmeten en diep in de reserves gegrepen, maar Ajax speelde dinsdag en Utrecht donderdag, dus eigenlijk mag dat geen excuus zijn.

Belangrijker lijkt me hoe het in de dagen na zo’n wedstrijd tussen de oren heeft gezeten bij de heren. Ze hebben een ongelooflijke veegpartij om de oren gehad tegen Real en zijn toen compleet naar een zware identiteitscrisis gespeeld. Tegen Milan stond alles in het teken van de rehabilitatie, dit mocht nooit meer gebeuren. Strijdend ten onder, maar we zullen niet weer zo afgaan.

De ploeg heeft 200% gas gegeven in die wedstrijd en uiteindelijk piepend en kreunend op het laatste drupje benzine in de tank een punt over de streep gehaald. Waarschijnlijk is dat toch in de knarren van de heren blijven zitten, in de zin van “we hebben iets rechtgezet, we hebben van Milan een punt gepakt, we kunnen mekaar weer recht in de ogen kijken, we zijn goddank niet zo slecht als je nav Real zou denken, we zijn goddank niet weer afgegaan.” Iets dergelijks haalde Voetske gistermiddag ook al aan.

Alle reden om even goed van na te genieten. Heel menselijk allemaal. Maar o jee, daar was al weer de volgende pot tegen Utrecht. Waardoor Ajax niet genoeg opgeladen was en op scherp stond tegen een onverwacht sterke ploeg, die genadeloos allerhande stomme foutjes afstrafte en heel behoorlijk liep te voetballen. En als tegen zo’n tegenstander de mentaliteit te wensen overlaat en je elftal sowieso al niet overloopt van goed teamwork, creativiteit en gogme, is de kans op een zeperd heel erg groot, zoals gistermiddag. Helaas.


...

Wie treft nou schuld? De spelers én de technische staf, wat mij betreft. Voor zover ik dat kan beoordelen. De spelers zijn volgens mij niet snel genoeg omgeschakeld naar deze wedstrijd en Jol had dat moeten onderkennen en moeten ingrijpen. Maar misschien heeft hij ook wat te lang nagenoten. Soms zijn voetballers en trainers net mensen, hoe goed betaald ook.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma okt 04, 2010 12:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Thijs » ma okt 04, 2010 11:33 am

Godsamme wat ben ik hier nog ziek van. Dit katert nog een week door.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 04, 2010 12:33 pm

Thijs: tip van Weekend Cees: neem een ouderwets struisvogel dagje; bijvoorbeeld: gister uit het stadion geen radio 1 aan in de auto, geen Studio Sport gekeken of aanverwante kletsprogramma's en vandaag geen enkel (sport)medium tot mij nemend. Is het morgen weer over, Thijs!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 04, 2010 12:34 pm

Dat is echt onmogelijk!
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Thijs » ma okt 04, 2010 12:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Thijs: tip van Weekend Cees: neem een ouderwets struisvogel dagje; bijvoorbeeld: gister uit het stadion geen radio 1 aan in de auto, geen Studio Sport gekeken of aanverwante kletsprogramma's en vandaag geen enkel (sport)medium tot mij nemend. Is het morgen weer over, Thijs!
Haha, dat deed ik ook! Vanuit het stadion direct naar het terras, geen voetbal meer gekeken, niet aan gedacht. Helpt niet écht, maar het is wel beter. Heb de sportpagina's in de Volkskrant ook mooi overgeslagen vanochtend.

Deze wedstrijd heeft niet bestaan, Enoh liet niet z'n man lopen, Suarez liep niet te jengelen, El Hamdaoui was niet onzichtbaar, ik heb me niet geërgerd aan het slappe spel, we hebben niet verloren van FC Utrecht. Volgende keer tegen NAC gaan we gewoon weer winnen. Net als altijd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 04, 2010 12:44 pm

Ik ben net zo idioot, Thijs... Sloeg vanochtend het sportkatern van de Volkskrant zo open, dat ik van het stuk over het WK wielrennen in 1 x bij het stuk over Feyenoord uitkwam... :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 04, 2010 12:51 pm

666 schreef:Luis dacht zeker dat ie weer tegen Ghana bezig was met 120 minuten op de klok. Zit er een psychiater in het stadion die hem van dit soort flashbacks kan genezen?
Tegen Ghana was het fantastisch hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Alexander » ma okt 04, 2010 1:19 pm

Wordt tijd voor een nieuw middenveld, de huidige spelers maken continu dezelfde fouten en kunnen het niveau niet aan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 04, 2010 1:25 pm

NFL is op zo'n dag helemaal lekker.

Het zit bij Ajax structureel fout. Anders heb je geen letdown na, notabene, een gelijkspel. De constante, nooit aflatende wil en focus om te winnen ontbreken. Dan kan je beter ophouden over het bewaren van de Ajaxcultuur, want het hart is al uitgevreten.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door T82 » ma okt 04, 2010 1:38 pm

Thijs schreef:Volgende keer tegen NAC gaan we gewoon weer winnen. Net als altijd.
Van de laatste tien keer heeft Ajax er maar zes gewonnen. Valt dus nog te bezien... Voordeel voor Ajax is dat het middenveld van NAC nóg slechter is.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » ma okt 04, 2010 2:29 pm

T82 schreef:
Thijs schreef:Volgende keer tegen NAC gaan we gewoon weer winnen. Net als altijd.
Van de laatste tien keer heeft Ajax er maar zes gewonnen. Valt dus nog te bezien... Voordeel voor Ajax is dat het middenveld van NAC nóg slechter is.
Door deze feitelijke reactie ga je voorbij aan het idee achter de stelling dat we zoals altijd gaan winnen.....
Op naar de vierde ster!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Michael_B » ma okt 04, 2010 5:30 pm

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Thijs: tip van Weekend Cees: neem een ouderwets struisvogel dagje; bijvoorbeeld: gister uit het stadion geen radio 1 aan in de auto, geen Studio Sport gekeken of aanverwante kletsprogramma's en vandaag geen enkel (sport)medium tot mij nemend. Is het morgen weer over, Thijs!
Haha, dat deed ik ook! Vanuit het stadion direct naar het terras, geen voetbal meer gekeken, niet aan gedacht. Helpt niet écht, maar het is wel beter. Heb de sportpagina's in de Volkskrant ook mooi overgeslagen vanochtend.

Deze wedstrijd heeft niet bestaan, Enoh liet niet z'n man lopen, Suarez liep niet te jengelen, El Hamdaoui was niet onzichtbaar, ik heb me niet geërgerd aan het slappe spel, we hebben niet verloren van FC Utrecht. Volgende keer tegen NAC gaan we gewoon weer winnen. Net als altijd.
:smallgrin.gif: Same here...
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door joey » ma okt 04, 2010 10:47 pm

GangstaRiB schreef:Ajax heeft in mijn ogen nog geen goede wedstrijd gespeeld dit seizoen, misschien een paar helften (tegen Twente oa). Ajax speelt normaliter powerplay en daar bezwijkt een tegenstander onder, maar als dat niet lukt blijft een tegenstander vrij eenvoudig overeind. Een aantal wedstrijden zijn onze kant opgevallen (Kiev-thuis bijv.), maar echt indruk heeft Ajax nog niet op me gemaakt.
Zullen we het er eens over hebben hoe dat komt? Want ik kan niets met de veronderstelling dat de spelers geen inzet tonen. Ik denk dat het eerder andere oorzaken heeft.

Of misschien één oorzaak: de komst van de statische El Hamdaiou, waar vorig seizoen vaak Rommedahl meedeed. Wat je ook van Rommedahl vindt (ben zelf totaal geen fan van hem), die man pendelde van zestien naar zestien. Daardoor hielp hij met name het middenveld maar ook de verdediging.

Of weten jullie een betere verklaring?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » di okt 05, 2010 8:34 am

Ik denk dat de wissel Pantelic - El Hamdaoui ook wel z'n weerslag heeft op de samenwerking middenveld-aanval. Waar Pantelic de bal nog wel kaatste, daar draait El Ham zich met de bal om. Denk dat dat ook één van de redenen is waarom Siem het dit seizoen tot nu toe erg zwaar heeft.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door mattie » di okt 05, 2010 9:10 am

Voorop gesteld ik vind het vooral lekker om "verstand op 0"en naar het gelul te luisteren op RTL7. Echter wat er daar wordt gezegd over Ajax-Suarez dat klopt gewoon... Zo snel mogelijk naar voren op suarez.
Hier ligt het grote probleem.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door 999 » di okt 05, 2010 9:50 am

mattie schreef:Voorop gesteld ik vind het vooral lekker om "verstand op 0"en naar het gelul te luisteren op RTL7. Echter wat er daar wordt gezegd over Ajax-Suarez dat klopt gewoon... Zo snel mogelijk naar voren op suarez.
Hier ligt het grote probleem.
En vervolgens komt dat " RTL7 verstand op nul programma " met vier voorbeelden waarvan er ook nog eens twee zijn waarop Stekelenburg geen andere keus heeft dan de bal naar voren te trappen .. laat je maar lekker beinvloeden door dat gezever aan die tafel ..

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 10:16 am

Siem speelt gewoon kut hoor. Doet in de combinatie alles fout.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door GangstaRiB » di okt 05, 2010 10:31 am

999 schreef:
mattie schreef:Voorop gesteld ik vind het vooral lekker om "verstand op 0"en naar het gelul te luisteren op RTL7. Echter wat er daar wordt gezegd over Ajax-Suarez dat klopt gewoon... Zo snel mogelijk naar voren op suarez.
Hier ligt het grote probleem.
En vervolgens komt dat " RTL7 verstand op nul programma " met vier voorbeelden waarvan er ook nog eens twee zijn waarop Stekelenburg geen andere keus heeft dan de bal naar voren te trappen .. laat je maar lekker beinvloeden door dat gezever aan die tafel ..
Maareh... ze zaten dus wel verkeerd met hun mening dat Ajax vooral "lange halen, snel thuis"-voetbal speelt?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Duke » di okt 05, 2010 11:12 am

De Dominee schreef:
Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Thijs: tip van Weekend Cees: neem een ouderwets struisvogel dagje; bijvoorbeeld: gister uit het stadion geen radio 1 aan in de auto, geen Studio Sport gekeken of aanverwante kletsprogramma's en vandaag geen enkel (sport)medium tot mij nemend. Is het morgen weer over, Thijs!
Haha, dat deed ik ook! Vanuit het stadion direct naar het terras, geen voetbal meer gekeken, niet aan gedacht. Helpt niet écht, maar het is wel beter. Heb de sportpagina's in de Volkskrant ook mooi overgeslagen vanochtend.

Deze wedstrijd heeft niet bestaan, Enoh liet niet z'n man lopen, Suarez liep niet te jengelen, El Hamdaoui was niet onzichtbaar, ik heb me niet geërgerd aan het slappe spel, we hebben niet verloren van FC Utrecht. Volgende keer tegen NAC gaan we gewoon weer winnen. Net als altijd.
:smallgrin.gif: Same here...
Nog één hier. Een krant inkijken lukt nog wel, maar voor rest: geen voetbalprogramma's deze week. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door joey » di okt 05, 2010 11:50 am

Ik heb zondat ongeveer drie minuten naar Studio Voetbal gekeken. Aan het woord was Jan Everse, die het niet nodig vond om op corners te oefenen, want dat had hij een tijdje gedaan (laten doen door zijn spelers) en het had geen goals opgeleverd. Toen ik dat hoorde, heb ik de TV snel uitgezet. Ik ga mijn tijd niet verpesten met zulke onzin. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door 999 » di okt 05, 2010 12:16 pm

GangstaRiB schreef:
999 schreef:
mattie schreef:Voorop gesteld ik vind het vooral lekker om "verstand op 0"en naar het gelul te luisteren op RTL7. Echter wat er daar wordt gezegd over Ajax-Suarez dat klopt gewoon... Zo snel mogelijk naar voren op suarez.
Hier ligt het grote probleem.
En vervolgens komt dat " RTL7 verstand op nul programma " met vier voorbeelden waarvan er ook nog eens twee zijn waarop Stekelenburg geen andere keus heeft dan de bal naar voren te trappen .. laat je maar lekker beinvloeden door dat gezever aan die tafel ..
Maareh... ze zaten dus wel verkeerd met hun mening dat Ajax vooral "lange halen, snel thuis"-voetbal speelt?
Tja, ik geloof dat er gemiddeld 4 á 5 zo'n ballen per wedstrijd zijn.Oordeel zelf maar ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 03-10-2010

Bericht door Toppie » di okt 05, 2010 3:39 pm

Rishi schreef:Siem speelt gewoon kut hoor. Doet in de combinatie alles fout.

Heel Ajax speelt bij vlagen KUT :blush.gif:

Plaats reactie