Ajax - AC Milan 28-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Thijs » do sep 30, 2010 12:07 pm

http://www.youtube.com/watch?v=oIV_dq94 ... r_embedded

Hier die commentator dat jullie misschien wel eens op DWDD hebben gezien, maar die nu dus het commentaar geeft bij Ajax - AC Milan. Eerst de goal van El Hamdaoui, dan de gemiste kans van Robinho (die is het leukst), de 1-1 en op het eind nog de 'grande parate di Stekelenburg'. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 12:11 pm

GangstaRiB schreef:
Liberty schreef:Ja, maar mensen moeten realistisch zijn. Als we al types als Xavi of Iniesta opleiden dan lopen ze 3 jaar later de deur uit naar clubs als Man Utd of Barcelona. Als ze uberhaupt het eerste al halen en niet eerder worden weggehaald.
Dat is gewoon de realiteit van het huidige voetbal. Ajax kan nog best goede spelers opleiden of zelfs scouten, maar die zijn ook zo weer vertrokken. En dan houd je dus De Zeeuw en Enoh over. Kan je dan wel over janken, maar meer is er nu niet mogelijk denk ik.
En ik denk van wel. Want clubs als Twente leggen beter positiespel op de mat. Dus het moet mogelijk zijn.
En Ajax was tegen Twente in de eerste helft gewoon beter en ook tegen Milaan ging het in de eerste helft goed. En dan nog maar te zwijgen over de tweede helft van het afgelopen seizoen. Dus ook Ajax kan redelijk tot goed spelen. Met De Zeeuw en Enoh in de basis.
Tijd voor iets nieuws.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door T82 » do sep 30, 2010 12:12 pm

Dat is nog eens commentaar! Hoe vreselijk was die Grueter weer afgelopen dinsdag!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door GangstaRiB » do sep 30, 2010 12:18 pm

Liberty schreef:
GangstaRiB schreef:
Liberty schreef:Ja, maar mensen moeten realistisch zijn. Als we al types als Xavi of Iniesta opleiden dan lopen ze 3 jaar later de deur uit naar clubs als Man Utd of Barcelona. Als ze uberhaupt het eerste al halen en niet eerder worden weggehaald.
Dat is gewoon de realiteit van het huidige voetbal. Ajax kan nog best goede spelers opleiden of zelfs scouten, maar die zijn ook zo weer vertrokken. En dan houd je dus De Zeeuw en Enoh over. Kan je dan wel over janken, maar meer is er nu niet mogelijk denk ik.
En ik denk van wel. Want clubs als Twente leggen beter positiespel op de mat. Dus het moet mogelijk zijn.
En Ajax was tegen Twente in de eerste helft gewoon beter en ook tegen Milaan ging het in de eerste helft goed. En dan nog maar te zwijgen over de tweede helft van het afgelopen seizoen. Dus ook Ajax kan redelijk tot goed spelen. Met De Zeeuw en Enoh in de basis.
Met heel veel kracht en enthousiasme is Ajax 20-30 minuten beter dan een tegenstander. Daarna zakt het in. Daarna kan Ajax zomaar de wedstrijd compleet uit handen geven. Vorig jaar (zoals ik al eerder zei) hebben we van de zware tegenstanders (PSV thuis, Twente thuis en Juve thuis) alleen Juve kansloos verloren. Maar als je terug gaat kijken hoeveel kansen PSV en Twente hadden... Het resultaat zorgt er bij velen voor dat het "lijkt" alsof Ajax goed heeft gespeeld, maar ik zie dat helaas anders.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 12:33 pm

Nou ja, ik niet. Natuurlijk gaven we weleens wat weg. Maar je kan moeilijk beweren dat Ajax vorig jaar zo weinig doelpunten tegen kreeg omdat de andere clubs de kansen maar bleef verprutsen. Want dan doe je het team tekort.

Trouwens, ik vind ons middenveld helemaal zo slecht nog niet. Als je het afzet tegen de Twente en PSV heeft Ajax een redelijk middenveld. Alleen Jansen steekt er bovenuit en Afellay als hij een goede dag heeft. Maar van Brama, Engelaar en Landzaat ben ik niet onder de indruk.

Dit middenveld kan veel beter, maar je hebt gewoon de pech dat De Zeeuw slecht in vorm is en dat Siem de Jong zijn goede spel van vorig jaar nog niet heeft kunnen doorzetten. Natuurlijk is het geen top, maar de tijd dat we middenvelders van het niveau Litmanen en Davids voor langere tijd konden vasthouden is voorbij. En Jansen en Afellay komen ook niet bij dat niveau in de buurt.

Ik krijg weleens het idee dat sommige Ajacieden in het verleden zijn blijven hangen. Als ik Derksen (geen Ajax-fan natuurlijk) hoor beweren dat ze het bij Barcelona zo goed voor elkaar hebben omdat ze daar altijd opvolging hebben (Guardiola stopt en Xavi staat op) dan denk ik ook van: je bent gek. Types als Xavi en Guardiola spelen met gemak 10 jaar bij Barcelona op hun topniveau terwijl zij bij Ajax na 3 jaar al worden weggekocht.
Laatst gewijzigd door Liberty op do sep 30, 2010 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 30, 2010 1:32 pm

Thijs schreef:http://www.youtube.com/watch?v=oIV_dq94 ... r_embedded

Hier die commentator dat jullie misschien wel eens op DWDD hebben gezien, maar die nu dus het commentaar geeft bij Ajax - AC Milan. Eerst de goal van El Hamdaoui, dan de gemiste kans van Robinho (die is het leukst), de 1-1 en op het eind nog de 'grande parate di Stekelenburg'. :smallgrin.gif:
:drecul.gif: Fantastisch! Die gemiste kans van Robinho hahaha. Mooie goal trouwens van El Madoui. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door wimpey » do sep 30, 2010 7:14 pm

Peter schreef:Ik lees overigens dat wimpey Suarez zeer sterk vond spelen, maar dan ben ik bang dat hij na 45 minuten de tv heeft uit gedaan.
Toen had ie, o.b.v. z'n 1e helft, steeds 2 man tegenover zich staan. Die hij natuurlijk wel probeerde te passeren, want doseren is zijn ding niet. Suarez is (met Vertonghen) met zijn passie niettemin de aanjager van deze ploeg.
In de tweede helft was hij namelijk erg pover. Niet de slechtste, want daar kwam Sulejmani speciaal voor in het veld, maar toch.
Meest frapperende moment was in helft 2. Hij krijgt in de 16 een redelijke schotkans, aarzelt, draait terug en legt de bal op Suarez die 'm huizenhoog overjaagt. Sulejmani is fysiek en mentaal een kasplantje, dat wordt nooit meer wat. Enkeltje Arnhem in de winterstop.
En Seedorf? Seedorf is een held. Wat een persoonlijkheid.
Absoluut, Grote persoonlijkheid. Ooit (belachelijk) uitgefloten, vele jaren later een prachtig optreden en een dito applaus. Een echte topper, zowel op als naast het veld.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door goodfella » do sep 30, 2010 7:22 pm

Liberty schreef:Zijn we niet te kritisch over De Zeeuw. Hij heeft vorig seizoen toch goed gespeeld, zeker tijdens de tweede helft. Dat hij het nu wat minder doet is na zo'n WK ook niet echt verrassend. Hij heeft tenslotte nauwelijks rust gehad en moet er vrijwel direct weer staan. Kan me voorstellen dat dat moeizaam is.
Op Stekelenburg na zijn eigenlijk alle WK-gangers nog niet echt in goede doen. Bij de een (De Zeeuw, Eriksen) valt dat wat meer op dan bij de ander (Enoh, Suarez). Maar hun niveau van eerder dit jaar hebben ze allemaal nog niet gehaald.
Ik zit me dit gehele kalenderjaar al dood te irriteren aan de Zeeuw. Hij loopt als een prima donna over het veld het spel te verdelen, terwijl hij daar totaal geen speler voor is. Zijn directe man laat ie voortdurend uit zijn rug lopen, hij loopt teveel met de bal, legt teveel risico in zijn passing. Hoe zou het voor Enoh zijn om met zo'n kompaan op het middenveld te spelen?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 7:39 pm

Enoh staat er volgens mij om de ballen af te pakken. Hij doet over het algemeen dan ook gewoon zijn werk. Dat levert De Zeeuw iets meer ruimte op om naar voren te komen. Maar dat moet hij dan wel goed doen, en dat valt tot nu toe erg tegen. Nu zwemt hij overal tussen, te laat naar voren, te laat naar achteren. En dat ligt toch grotendeels aan zijn vorm.

Maar vorig seizoen was De Zeeuw gewoon goed bezig. Een grote ster zal hij nooit worden, maar een nuttige middenvelder kan hij zeker zijn.
Tijd voor iets nieuws.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door goodfella » do sep 30, 2010 7:47 pm

Met zo'n spelende de Zeeuw ga je er tegen elke serieuze tegenstander kansloos vanaf.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Liberty » do sep 30, 2010 7:53 pm

Ik zeg ook niet dat hij constant naar voren moet gaan, hij is tenslotte geen aanvallende middenvelder. Hij moet ook mee naar achteren kunnen gaan wanneer de situatie daarom vraagt. En dat ging vorig seizoen beter. Nu loopt hij vaak te laat achteruit en omdat hij dan ook te laat naar voren komt voegt hij minder toe. Lindgren blijft inderdaad veel meer in positie maar voegt dan ook veel minder toe in de aanval.
Tijd voor iets nieuws.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door goodfella » do sep 30, 2010 8:08 pm

Ik vind de Zeeuw met zijn risicovolle passing juist aanvallend weinig toevoegen. Die jongen moeten even terug op aarde worden gezet. Vind ik dan he.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 01, 2010 5:15 am

goodfella schreef:Ik vind de Zeeuw met zijn risicovolle passing juist aanvallend weinig toevoegen. Die jongen moeten even terug op aarde worden gezet. Vind ik dan he.
De Zeeuw moet in dienst van het elftal spelen. Jagen en van 16 naar 16 pendelen. Dan is hij op zijn best, pikt hij regelmatig een goaltje mee en heeft de nodige assists.

Zo gauw hij denkt dat hij het allemaal moet gaan regelen (spel verdelen), dan gaat het mis.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie