Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door 999 » wo jul 28, 2010 11:12 pm

Prachtig hoor.Voor deze wedstrijd wist men zeker dat men dit Paok effe op zou rollen.Matig verdedigend ploegje dat Paok, zou geen probleem moeten zijn.Nu gaat AJAX zeker scoren in Griekenland.

In de thuiswedstrijd zullen deze grieken er alles, maar dan ook alles aan doen om het AJAX zuur te maken.Gesteund door de hel van .. zal men nog minder stappen naar voren doen.

Zei het al voordat het WK was afgelopen .. Eens kijken wat het WK voor schade op gaat leveren.Nu het eerste schadegevalletje is al bekend, nu maar hopen dat de verzekering in Griekenland alsnog gaat uitbetalen ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo jul 28, 2010 11:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » wo jul 28, 2010 11:22 pm

Wordt nooit meer wat met deze club, we zullen af en toe nog eens kampioen worden en voor de rest is het vergane glorie. Als je hier al niet meer van kan winnen, dat hele PAOK stelt geen ene ruk voor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door 999 » wo jul 28, 2010 11:27 pm

Wat ook nog steeds zeer irritant is dat spelers vergeten dat het er niet om gaat wie er scoort maar dat er gescoord wordt ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » wo jul 28, 2010 11:28 pm

Jöhnk schreef:
Feest schreef:Dat PAOK kan er echt geen klote van.
Net als Slavia en Kopenhagen.

Ajax zal het wel weer verkloten.
Idd, ik ben net terug van de wedstrijd maar ik lees echt met verbazing hoe positief men hier nog is zeg.. we gaan er gewoon weer af hoor ben ik bang, het is om treurig van te worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Marillion » wo jul 28, 2010 11:34 pm

Het is heus nog wel te repareren hoor. PAOK zal in de return echt niet ineens een superteam zijn. Ajax kan daar gewoon winnen.

Het zal moeilijk worden om de CL te bereiken. Mochten we deze ronde overleven zijn we er immers nog niet. Maar ik wou het nog maar even niet opgeven. Overigens blijf ik bij mijn stelling dat het landskampioenschap dit jaar vele malen belangrijker is. Ik zie de CL alleen maar als een potentieel extraatje.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » wo jul 28, 2010 11:37 pm

Marillion schreef:Het is heus nog wel te repareren hoor. PAOK zal in de return echt niet ineens een superteam zijn. Ajax kan daar gewoon winnen.
Ja en van Zagreb, Kopenhagen en wat was het Basel zouden we ook wel ff winnen, ik geloof er niet meer in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Marillion » wo jul 28, 2010 11:40 pm

Ik zeg ook niet dat we het wel effe winnen. Alleen ik wou het nog even niet opgeven na een 1-1 gelijkspel.

Verder ben ik ook teleurgesteld over het resultaat hoor. Het is inderdaad ook een flashback naar de eerdere voorrondes die we hebben gespeeld. Maar winnen in Griekenland is echt niet onmogelijk, zo bijzonder zijn die gasten niet.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Thijs » wo jul 28, 2010 11:53 pm

Zo, een deja vu van een deja vu van een deja vu. Kopenhagen, Slavia, daar gáán we weer. Over de wedstrijd wil ik niks meer zeggen, maar wat ik nog wel wil zeggen is dit.

Iedereen die vanavond geen goede reden had om niet in het stadion te zitten moet eens in de spiegel kijken. Ajax had jou vanavond KEIHARD nodig, en jij hebt je club vanavond KEIHARD laten vallen. Blijf ook lekker thuis als we tegen VVV moeten, want dan lukt het echt wel hoor! Dankzij die 20.000 mensen die te beroerd waren om hun club te steunen in de belangrijkste wedstrijd van het jaar speelden we vanavond een halve uitwedstrijd. Pfffrt, 21.000 Ajacieden in het stadion. Afgang!

Zo, en nu ga ik weer in bed drie uur naar het plafond liggen staren om me af te vragen hoe het komt dat we WEER falen tegen een boerenfluitjeskloteteam.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kilroy » wo jul 28, 2010 11:55 pm

Ik lees hier dat velen de eerste helft bewonderenswaardig vonden and de tweede helft beneden peil. Well, dat is 50% correct. De tweede helft was geen schim van de eerste, maar hult je niet in de mantel van blinde aanbidding. De eerste helft was helemaal niet van het niveau wat je moet hebben om ueberhapt in de CL een rol te kunnen spelen of wat je het recht geeft laatdunkend over mindere clubs to kunnen spreken. De omschakeling, zoals ik al schreef, was bedroevend door de enorme en constante vertraging die steeds weer opgelopen werd door het middenveld cum Urby. Veel te weinig beweging bij balbezit. Meestal stonden de heren rustig af te wachten tot mischien iemand zo vriendelijk zou zijn om de bal op een presenteer blaadje te bezorgen. Physiek waren de Griekn ook sterker en agressiever, vooral als Ajax dichter by het Griekse doel kwam.
Ergo, we hebben heel weinig om over naar huis te schrijven. Ik zou zeker niet op Ajax wedden voor de return volgende week. Ik ben geen "vriend" van Mido, maar denk wel dat hij meer vaart en beweging in die voorhoede kan brengen, ten minste op basis zoals hij in het verleden speelde.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ramona » do jul 29, 2010 12:00 am

Maar de mensen die er waren zorgden wel voor sfeer, Thijs! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Fenerbahce » do jul 29, 2010 12:02 am

Thijs schreef:Zo, een deja vu van een deja vu van een deja vu. Kopenhagen, Slavia, daar gáán we weer. Over de wedstrijd wil ik niks meer zeggen, maar wat ik nog wel wil zeggen is dit.

Iedereen die vanavond geen goede reden had om niet in het stadion te zitten moet eens in de spiegel kijken. Ajax had jou vanavond KEIHARD nodig, en jij hebt je club vanavond KEIHARD laten vallen. Blijf ook lekker thuis als we tegen VVV moeten, want dan lukt het echt wel hoor! Dankzij die 20.000 mensen die te beroerd waren om hun club te steunen in de belangrijkste wedstrijd van het jaar speelden we vanavond een halve uitwedstrijd. Pfffrt, 21.000 Ajacieden in het stadion. Afgang!

Zo, en nu ga ik weer in bed drie uur naar het plafond liggen staren om me af te vragen hoe het komt dat we WEER falen tegen een boerenfluitjeskloteteam.
... en dromen over hoe we volgende week breken met slechte tradities in de VCL ... :ajaxsmiley.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Thijs » do jul 29, 2010 12:04 am

Ramona schreef:Maar de mensen die er waren zorgden wel voor sfeer, Thijs! :biggthumpup.gif:
Ja, absoluut! Wat dat betreft was dit qua sfeer weer veel leuker dan zo'n suffe Ajax - Roda JC of iets dergelijks. En ik had het gevoel dat vanavond, minus de vakantiegangers en mensen die om wat voor belangrijke reden dan ook niet aanwezig waren, we er zaten met 'de echten'.

Diegenen die alleen aan komen kakken als we tegen Juventus spelen mogen in het vervolg van mij ook wel weg blijven. Dit was een super belangrijke wedstrijd, en we zijn gewoon compleet weggezongen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » do jul 29, 2010 12:10 am

Ik heb voor het eerst op 410 gestaan, leuke ervaring maar niet helemaal mijn ding.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » do jul 29, 2010 12:13 am

Best een knappe eerste helft, moet ik zeggen. Gedurende bijna een uur dacht ik: we hebben een mooi ploegje. Bij rust had het natuurlijk gewoon 3-0 moeten zijn.

Na rust begon Ajax om problemen te vragen en haalde PAOK 100% rendement uit hun enige echte doelkans.

En daar gaat het uiteindelijk allemaal om: rendement, ballen erin schoppen.

We kunnen nog best winnen daar, maar op basis van eerdere ervaringen in CL-kwalificatieronden ben ik er niet al te optimistisch over.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ramona » do jul 29, 2010 12:14 am

Thijs schreef:
Ramona schreef:Maar de mensen die er waren zorgden wel voor sfeer, Thijs! :biggthumpup.gif:
Ja, absoluut! Wat dat betreft was dit qua sfeer weer veel leuker dan zo'n suffe Ajax - Roda JC of iets dergelijks. En ik had het gevoel dat vanavond, minus de vakantiegangers en mensen die om wat voor belangrijke reden dan ook niet aanwezig waren, we er zaten met 'de echten'.

Diegenen die alleen aan komen kakken als we tegen Juventus spelen mogen in het vervolg van mij ook wel weg blijven. Dit was een super belangrijke wedstrijd, en we zijn gewoon compleet weggezongen.

Wat deed die grote groep Grieken daar 'aan de overkant' btw?
Wel mooi dat toezingen... :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Lionel » do jul 29, 2010 12:51 am

Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten volgende week en de rest van het seizoen. Dat is nog het hatelijkste...
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door D_skilled » do jul 29, 2010 12:53 am

50/50, denk ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Cruijff » do jul 29, 2010 1:54 am

Scherrer schreef:
Feest schreef:Diego Armando de Nascimento Eriksen viel ook lekker gedreven in...
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het aantal goede wedstrijden dat ik hem heb zien spelen is op de vingers van één hand te tellen. Ik vind hem persoonlijk 4 van de 5 keer waardeloos als invaller. Hij heeft absoluut talent, dat zie je bij vlagen wel, maar tot nu toe voegt hij bar weinig toe in Ajax 1.
Dit is behoorlijk off topic maar ik durf zelfs te stellen dat die enorm bewierookte Eriksen ons vorig jaar de titel heeft gekost. Uit bij NAC wilde Jol zich graag een typische Ajax trainer tonen dus hij gooide er een jonkie in die het op trainingskamp aardig had gedaan en liet o.a. een fitte Gabri op de bank. Toen we daar in Breda op inspiratieloze wijze onnodig 2 punten lieten liggen begon ik voorzichtig afscheid te nemen van de titel. We moesten wel een enorme eindsprint maken om het gat te dichten was mijn rekensom. Helaas bleek mijn rekensom bijna net zo correct als het gemiddelde wiskundewerkje van Aad de Mos en de rest is bekend. :confused.gif:
Marillion schreef:Het is heus nog wel te repareren hoor. PAOK zal in de return echt niet ineens een superteam zijn. Ajax kan daar gewoon winnen.

Het zal moeilijk worden om de CL te bereiken. Mochten we deze ronde overleven zijn we er immers nog niet. Maar ik wou het nog maar even niet opgeven. Overigens blijf ik bij mijn stelling dat het landskampioenschap dit jaar vele malen belangrijker is. Ik zie de CL alleen maar als een potentieel extraatje.
Ik vind het jammer dat Jol na afloop niet wat meer bravoure toonde. We hebben ons technisch superieur getoond aan Paok, dus niet gaan zeuren dat dit een heel slecht resultaat is, maar gewoon vol overtuiging stellen dat we daar de volgende ronde gaan halen.

Het bereiken van de CL zie ik echter niet als een extraatje, maar als bittere noodzaak. Als optimist ga ik maar uit van een wedstrijd zoals we in 1996 in Griekenland speelden: Panathinaikos - Ajax 0-3.
brigade zuid schreef:Wordt nooit meer wat met deze club, we zullen af en toe nog eens kampioen worden en voor de rest is het vergane glorie. Als je hier al niet meer van kan winnen, dat hele PAOK stelt geen ene ruk voor.
Op deze pessimistische gedachte betrap ik mezelf ook vaak, Ajax lijkt keer op keer te falen op momenten dat het erop aan komt, dan laat iemand als Urby het weer eens ouderwets afweten en Suarez toont juist in dit soort wedstrijden vaak veels te veel kansen te missen.

Ik heb het idee dat aanvallers als Brian Roy, John van `t Schip, Wim Kieft, Johnny Bosman, in hun tijd nieteens voor vol aangezien (wat minder talent in de voeten dan exceptionele spelers als Van Basten, Bergkamp et moi) VEEEEEEEL beter waren dan wat er nu rondloopt op de velden. Kieft en Bosman waren echte doelpuntenmachines, veel meer dan Suarez maar ook een stuk beter zelfs dan iemand als David Villa die alleen wat met zijn rechterpoot kan.

Bij Ajax zit ik toch weer ff te wachten op wat exceptionele talenten (waar lijft Rodney Sneijder) maar in potentie spelen we in no time weer fantastisch voetbal. Iemand als Siem de Jong is echt een heerlijke openbaring. Zijn fanatisme en mentaliteit voor het team heeft soms zelfs Litmanen-achtige trekjes, Zijn pas op Suarez na 3 minuten was briljant, zo'n kans moet Luis ook gewoon maken.

Als mijn zoontjes Jari, Johan II, Dennis, Marco en Zlatan allemaal 16 jaar en ouder zijn gaan we weer ouderwetse tijden meemaken. Net als in de jaren 70 weer fluitend 3 keer op rij de Cup met de Grote Oren wnnen, Nederland dat een paar keer wereldkampioen wordt. Nog even wat jaartjes geduld hebben mannen! :hypocrite.gif: Heeft iemand nog een jonge Edwin of Heinz die we dan in de goal kunnen zetten?
brigade zuid schreef:Ik heb voor het eerst op 410 gestaan, leuke ervaring maar niet helemaal mijn ding.
Kan ik me goed voorstellen. Dat gespring zonder shirtjes aan en het pogoën en andere vormen van aanstellerij dat velen met de rug naar het veld uitvoeren is ook totaal niet mijn ding. Dan kijk zelfs ik (ben bij de oprichting van Vak 410 betrokken vanaf het allereerste uur) regelmatig ook met lede ogen naar mijn goeie ouwe vakkie of met name naar het grote aantal pubertjes op het vak.

De grote sfeeracties zijn echter nog altijd briljant indrukwekkend. Wat dat betreft heeft 410 echt enorm naam gemaakt (ook internationaal). Maar persoonlijk heb ik meer met de voetbalbeleving zoals die op Zuid 1e ring is.

Het wordt hoog tijd voor het oprichten van een nieuw "sfeervak"op Noord...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Cluijffert » do jul 29, 2010 5:29 am

Ajax grijpt al veel jaren structural overal (net) naast, dat is echt geen toeval, pech of wat je het wil noemen meer hoor.

En ik heb het idee dat mensen zo gaag Ajax goed willen dien, dat een aardige 1e helft tegen een apathic egenstander word gezien als "het best voetbal since"
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door LucaS » do jul 29, 2010 5:50 am

brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Het is heus nog wel te repareren hoor. PAOK zal in de return echt niet ineens een superteam zijn. Ajax kan daar gewoon winnen.
Ja en van Zagreb, Kopenhagen en wat was het Basel zouden we ook wel ff winnen, ik geloof er niet meer in.
Nou wonnen we de uitwedstrijden tegen die eerste twee wel.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Banjavi » do jul 29, 2010 6:41 am

brigade zuid schreef:Wordt nooit meer wat met deze club, we zullen af en toe nog eens kampioen worden en voor de rest is het vergane glorie. Als je hier al niet meer van kan winnen, dat hele PAOK stelt geen ene ruk voor.
Dan heb je er echt geen verstand van hoor.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door martijn401 » do jul 29, 2010 7:53 am

Wat nu als we er volgende week uitvliegen. Spelen we dan nog Europa League dit seizoen?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door LucaS » do jul 29, 2010 7:56 am

De laatste voorronde EL. Net als PSV en Feyenoord
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door martijn401 » do jul 29, 2010 7:58 am

Oke bedankt. En als we het wel redden, en we vliegen er in de volgende VCL uit?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Aristides » do jul 29, 2010 8:15 am

Als we nog een voorronde moeten spelen, zie ik het somber in.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie