Het scenario: We zijn afhankelijk van FC Twente. Twente mag NIET winnen in Breda. Bij een gelijkspel in Breda zullen we moeten winnen in Nijmegen om kampioen te worden, indien Twente verliest hebben we ook aan een gelijkspel genoeg.
N.E.C. - AJAX VOLLEDIG UITVERKOCHT
Uitgegeven op 19 april 2010 10:06
De wedstrijd N.E.C. - Ajax (zondag 2 mei, 14:30 uur) is al enkele weken volledig uitverkocht! De enige mogelijkheid om nog een (extra) kaartje te bemachtigen is via Seatwave, de ticketruilbeurs van N.E.C!
N.E.C. - Ajax: Toegangskaarten niet overdraagbaar, controle op identiteitsbewijs
Uitgegeven op 19 april 2010 13:22
Op zondag 2 mei staat de wedstrijd N.E.C. - Ajax op het programma. Deze wedstrijd is voor Ajax belangrijk, omdat de Amsterdammers, afhankelijk van het resultaat van FC Twente, op deze zondagmiddag kampioen kunnen worden. De belangstelling uit Amsterdam zal daarom overweldigend worden. Naast de 600 Ajax supporters die een kaartje voor het uitvak kopen, zal een groot aantal mensen uit de omgeving van Amsterdam trachten op een andere manier een kaartje voor de wedstrijd N.E.C. - Ajax te bemachtigen.
De afgelopen tijd zijn er signalen afgegeven op bijvoorbeeld marktplaats.nl: Ajax-supporters die vragen of N.E.C.-supporters hun seizoenkaart voor die wedstrijd willen verkopen en N.E.C.-supporters die hun kaart aanbieden. N.E.C. wijst er met klem op dat deze verkoop illegaal is en dus niet is toegestaan. N.E.C. wil absoluut niet dat Ajax-supporters in de N.E.C.-vakken terecht komen en dat de veiligheid van bezoekers aan deze bijzondere wedstrijd op welke manier dan ook in gevaar wordt gebracht.
Voorafgaand aan de wedstrijd zal N.E.C. aanbieders van N.E.C.-kaarten opsporen en hen manen hun aanbod te verwijderen. Op de wedstrijddag wordt iedereen gecontroleerd op seizoenkaarten in combinatie met een identiteitsbewijs. Als blijkt dat de kaart is ‘verkocht’ of is ‘uitgeleend’ aan anderen, dan zal N.E.C. de betrokken persoon de toegang weigeren en de houder van de seizoenkaart een stadionverbod van anderhalf jaar en een geldboete van €450,- opleggen. Eenzelfde regime wordt gehanteerd bij de andere kampioenswedstrijd NAC Breda - FC Twente.
Wilt u uw (seizoen)kaart toch overdragen? Komt u dan, samen met degene aan wie u uw (seizoen)kaart over wilt dragen, op werkdagen & tijdens kantooruren, naar het McDOS Goffertstadion. Dit kunt u doen tot en met donderdag 29 april. Hierna is overdracht niet meer mogelijk! Let op: het overdragen van uw (seizoen)kaart is alleen mogelijk aan mensen met een N.E.C. club card. In alle gevallen geldt dat de bij N.E.C. geregistreerde houder van de (seizoen)kaart verantwoordelijk blijft voor het gedrag van degene aan wie hij of zij deze overdraagt.
Kom op tijd!
In verband met de extra controle bij het McDOS Goffertstadion roept N.E.C. alle supporters op om extra vroeg naar het stadion te komen. Dit om opstoppingen bij de kaartcontrole zo veel mogelijk te vermijden.

Ik begin 'm inmiddels een beetje te knijpen wat A) deze dag betekent voor mijn gezondheid en B) hoe ik aan kaartjes kom voor de wedstrijd. Ik ben nu al nerveus en het duurt nog twee weken.