Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jesse » di apr 20, 2010 2:05 am

Haha, wat mooi dit! Ik ga helemaal voor BZ z'n scenario. Snel scoren, bal uit het doel halen, en doorgaan. De ultieme vernedering die ze nooit meer zullen vergeten!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Toppie » di apr 20, 2010 7:18 am

brigade zuid schreef:410 komt zondag ook..
Ondanks de grootschalige problemen door/met de politiek, de KNVB en de politie met betrekking tot de finale willen wij zondag gewoon als een man achter onze spelers staan! Laat er geen misverstand over bestaan; wij zijn nog altijd woedend over het besluit dat deze finale is veranderd in een tweeluik. Men zag ‘opeens’ dat het wel heel veel geld ging kosten. Wij wachten nog altijd op het antwoord hoeveel men nu daadwerkelijk heeft bespaard.

Tevens wachten wij nog op de Minister van Financiën op het bericht wanneer wij restitutie kunnen aanvragen. Die 66 euro is nog altijd spoorloos.

Maar zondag. Net als Toby gaan wij ervan uit dat die andere 11 worden opgegeten. Hun laffe spel van afgelopen zondag moet gestraft worden! Het juichen met Twente zegt voor ons genoeg. Eigenwaarde?
Aanschouw zondag de grootste overwinning ooit. Laat onze tribune zondag nog 1x kolken. Ajax is onze liefde te boven!

http://www.vak410.nl
Ik zou zeggen 90 minuten fluiten als die kakkerlakken aan de bal zijn.Dus 10 minuten is dan voldoende :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Toppie » di apr 20, 2010 7:26 am

Gudde baalt: 'Ajax-spelers gooien alleen maar olie op het vuur'
Dinsdag, 20 april 2010 om 08:08
Bij Feyenoord ergert men zich aan de uitspraken vanuit Amsterdam over het afgelopen weekend. Volgens diverse Ajacieden verloren de Rotterdammers zondag expres van FC Twente, waardoor de Tukkers over twee weken kampioen van Nederland kunnen worden. “Een slechte zaak”, reageert algemeen directeur Eric Gudde in AD/Sportwereld.

Volgens het bestuurslid hadden spelers als Toby Alderweireld en Jan Vertonghen hun mening beter voor zich kunnen houden. “Hiermee wordt er alleen maar olie op het vuur gegooid”, zei Gudde. “Terwijl we als clubs juist moeten streven naar gezonde rivaliteit en gezonde verhoudingen, zeker na alle heisa over de bekerfinale.”

Feyenoord bood in de Grolsch Veste maar weinig weerstand tegen Twente, dat met 2-0 wist te winnen en Ajax daardoor voorbleef op de ranglijst. “Binnen Feyenoord treden we hard op tegen spelers of medewerkers die controverse voeden met dit soort uitspraken”, gaf Gudde Ajax een tip. “Het moet nu maar eens afgelopen zijn
Wat een moraalridder die Knudde kijk lekker naar je eigen zooitje ongeregeld dan dit als gezonde rivaliteit te noemen die supporters zijn zieke geesten ga die maar eens temmen ipv weer te reageren :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 20, 2010 7:42 am

En vervolgens gooit Knudde zelf ook weer olie op het vuur.......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Bert » di apr 20, 2010 7:48 am

Ik heb vannacht gedroomd dat het bij rust 7-0 stond...

:ajaxscarf.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » di apr 20, 2010 7:55 am

Gezonde sportieve verhoudingen, Gudde? Die waren er geweest als je spelers hun best hadden gedaan. Doet me een beetje denken aan een moordenaar die vervolgens klaagt dat de politie zich niet aan de maximum snelheid heeft gehouden bij de achtervolging
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » di apr 20, 2010 8:07 am

Wat een mongool joh! SLACHTEN die handel!!
IK GELOOF!!!!!!

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marijn » di apr 20, 2010 4:41 pm

Ik vind de uitspraak van Alderweireld (heb die van Vertonghen niet gelezen) juist goed te scharen onder het kopje 'gezonde rivaliteit'. Als je zulk soort dingen al niet meer kunt zeggen uit angst voor gevolgen bij de supporters, moet je het probleem denk ik eerder ergens anders aanpakken.

Straks mogen de spelers geen overtredingen meer maken, omdat ze daarmee de rivaliteit te veel voeden.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jeroen126 » di apr 20, 2010 5:13 pm

Hij zei overigens geloof ik helemaal niet 'we gaan ze opeten' maar 'iedereen hier wil ze opeten'. Is ook al een heel verschil.

Ach, lekker boeiend allemaal. Irrelevant kommageneuk van die Gudde.

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door kruifie » di apr 20, 2010 5:28 pm

Present, 428 :ajaxscarf.gif:
Thijs, op hoeveel staat de teller? Wordt het een avondje zoals menig eerste ronde? Of kunnen we uitgaan van minstens 35.000 man?

triest eigenlijk...dat ik dit moet vragen voor een bekerfinale Ajax-fey.... :(

Wouter
Berichten: 18798
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wouter » di apr 20, 2010 6:41 pm

Gezonde sportieve verhoudingen, Gudde? Die waren er geweest als je spelers hun best hadden gedaan. Doet me een beetje denken aan een moordenaar die vervolgens klaagt dat de politie zich niet aan de maximum snelheid heeft gehouden bij de achtervolging
Zou dat het zijn? Zouden de spelers van Vitesse gewoon een enorme hekel aan Twente gehad hebben en daarom Ajax vrije doortocht hebben gegeven in de Arena? Wat een schande eigenlijk, ik hoop maar dat de Tukkers ons niet komen opeten...:hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » di apr 20, 2010 7:02 pm

Nee, de spelers van Vitesse kunnen gewoon niet voetballen, die van Feyenoord speelden een week eerder nog met gemak gelijk bij PSV
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » di apr 20, 2010 7:03 pm

Wouter schreef:
Gezonde sportieve verhoudingen, Gudde? Die waren er geweest als je spelers hun best hadden gedaan. Doet me een beetje denken aan een moordenaar die vervolgens klaagt dat de politie zich niet aan de maximum snelheid heeft gehouden bij de achtervolging
Zou dat het zijn? Zouden de spelers van Vitesse gewoon een enorme hekel aan Twente gehad hebben en daarom Ajax vrije doortocht hebben gegeven in de Arena? Wat een schande eigenlijk, ik hoop maar dat de Tukkers ons niet komen opeten...:hypocrite.gif:
Neej, want als ze dat doen heeft NEC geen hapje meer om hun tanden in te zetten..

Feyenoord kon gewoon niet beter en dat Been spelers heeft aangegeven dat ze geen gele kaarten moesten pakken vind ik ook niet zo vreemd... dat heeft hij bij NEC ook wel eens gedaan in het zicht van een europese wedstrijd.

En spelers vertellen dat ze geen RODE kaarten moeten pakken, vind ik helemaal niet meer dan normaal.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » di apr 20, 2010 7:05 pm

Gele kaarten in de competitie tellen niet in de beker. Lijkt mij dus onzin.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » di apr 20, 2010 7:07 pm

LucaS schreef:Gele kaarten in de competitie tellen niet in de beker. Lijkt mij dus onzin.
Oh... dan spijt me dat.. ik had begrepen dat Been dat deed omdat ze wel zouden tellen voor bekerwedstrijden... :blush.gif:

Maargoed... Ajax loopt natuurlijk niet de schaal mis omdat feyenoord een offday had... maar ze zelf teveel offdays hebben gehad. Ik weet me te herinneren dat Ajax ook heeft verloren van Twente... zouden ze dat toen ook expess hebben gedaan om PSV een hak te zetten?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » di apr 20, 2010 7:17 pm

Dus omdat Ajax heeft verloren van Twente kan geen enkele club expres van Twente verliezen? Tja.
Ik ben het met je eens hoor dat Feyenoord ook als het haar best had gedaan absoluut niet op zeker punten gehaald zou hebben, maar ze hebben het niet eens geprobeerd.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » di apr 20, 2010 7:37 pm

Hierover verschillen wij van mening... ik weiger gewoon te geloven dat een club express verliest om een andere club dwars te zitten.

Maargoed... misschien ben ik zo naïef.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » di apr 20, 2010 7:56 pm

Ik zei van tevoren exact hetzelfde als jij, maar na het zien van de beelden kan ik niet anders dan vaststellen dat Feyenoord het heeft laten lopen
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » di apr 20, 2010 8:01 pm

Zelfs een blinde zag dat.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » di apr 20, 2010 8:33 pm

brigade zuid schreef:Zelfs een blinde zag dat.
Nee hoor... ik heb dat echt niet gezien.. :confused.gif: ik zag een Feyenoord die vaker zo bagger speelde dit seizoen en toen werd het gegooid op spelers die er echt niets van kunnen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door peter » di apr 20, 2010 8:45 pm

Moet je even de wedstrijd terugkijken en opletten op een El Ahmadi bijvoorbeeld. Hij was voor mij de meest opvallende dissonant.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Daily Blind » di apr 20, 2010 10:10 pm

Peter schreef:Moet je even de wedstrijd terugkijken en opletten op een El Ahmadi bijvoorbeeld. Hij was voor mij de meest opvallende dissonant.
Precies of wat dacht je van het aan de buitenkant van je tegenstander dekken.. Hofland gaf constant de tegenstander de ruimte om de snelste weg richting het doel open te laten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13763
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jinne » di apr 20, 2010 10:13 pm

Je geeft nu eigenlijk te veel eer aan Hofland en El Ahmadi door te zeggen dat ze beter kunnen. Die Tukker heeft maar één goede wedstrijd gespeeld voor Feyenoord in zijn carriere tot nu toe en van Hofland kan ik het me al niet eens heugen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Jesse » di apr 20, 2010 11:01 pm

Als het niet loopt bij een ploeg dan zie je dat spelers kwaad worden op elkaar en dat er overtredingen uit frustratie gemaakt worden enzo. Daar zag je helemaal niks van terug bij Feyenoord. Integendeel. Een vrije trap wordt richting de cornervlag geschoten? Ach ja.. Een kans voor open goal wordt richting de cornervlag geschoten? Ach ja.. Iemand laat z'n man lopen en Twente scoort? Ach ja.. Gelatenheid en wachten tot de 90 minuten om waren. Daarna de spelers van Twente een hand geven, succes wensen voor over twee weken en lekker naar huis (douchen hoeft immers niet als je geen inspanning hebt geleverd).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Scherrer » wo apr 21, 2010 3:19 am

Heb vanavond redelijk wat Feyenoorders gesproken en die zijn er vrijwel unaniem van overtuigd dat het zondag 6-0 gaat worden. Ik heb zelfs wat van die exemplaren horen oreren dat het 'misschien toch niet zo heel slim' was om Twente te laten winnen. Ze zijn niet zozeer bang voor de wedstrijd, ze vrezen de wedstrijd niet, ze wéten het. Normaal zien ze altijd wel kans op een overwinning, maar nu hopen ze maar op één ding, namelijk dat de return nog ergens over gaat.
***

Plaats reactie