Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Fenerbahce » zo feb 07, 2010 10:58 pm

Voor Juve volgende week nog een klein competitietreffen ...

Ik heb vandaag overigens genoten van Ajax tegen Twente, positioneel misschien niet okee, maar qua beleving .. :ajaxscarf.gif:

Zaterdag weer ??? :ajaxscarf.gif:

Afbeelding
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2010 12:27 pm

Hoe gaan we Jan achterin vervangen!? Misschien dat Toby er weer bij is, anders hebben we een dik probleem. Lindgren naar achteren halen is ook geen optie, want Enoh is ook nog niet fit.

VD Wiel naar het centrum halen en Ogararu :blackcat.gif: laten spelen!? Wat speelt er in het tweede (behalve Wielaert?)?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 12:34 pm

Lindgren kan in de verdediging. Zet je Siem, Gabri en Lodeiro op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2010 12:40 pm

Rishi schreef:Lindgren kan in de verdediging. Zet je Siem, Gabri en Lodeiro op het middenveld.
Dan mis je toch een breker op het middenveld. Ik mis btw, De Zeeuw op het middenveld.

De Zeeuw heeft in het verleden bij az ook wel eens achterin gespeeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 12:42 pm

Die kan ook nog inderdaad. Doen we die erbij. En dan voorin met S en P.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Michael_B » ma feb 08, 2010 12:47 pm

De Zeeuw is uitgevallen met een blessure en is een groot vraagteken voor deze wedstrijd. Kon tegen Twente eigenlijk al niet spelen.

Spaar hem liever voor PSV.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 12:53 pm

PSV is nog lang niet aan de beurt. Juve!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 1:20 pm

Meestal zie je na zo'n wedstrijd als tegen Twente, waar spelers ( behalve voor de eerste twintig minuten ) toch goede kritieken krijgen weer dat er een paar langs hun schoenen gaan lopen.

Ik zou zeker met Rommedalh starten, en dieje Lodeiro voor Siem de Jong ( hij is toch gekomen voor een beetje de lijnen uit te zetten ).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 1:27 pm

Lastige opgave om een redelijk centrum te formeren.

Wiel-Oleguer-Lindgren-Urby (ivm Beerens)
de Zeeuw/Gabri - Lodeiro - Enoh
Rommedahl - Pantelic - Suarez

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 1:32 pm

Enoh is waarschijnlijk nog geblesseerd, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 1:33 pm

V.d. Wiel naar het centrum zou ook nog kunnen .. Alderweireld zou er misschien weer bij zijn ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door peter » ma feb 08, 2010 1:37 pm

Bertje schreef:Enoh is waarschijnlijk nog geblesseerd, toch?
Dan wordt de puzzel nog wat groter. Anita op die plek en anders de Jong centraal en Lodeiro op die plek.

Wiel in het centrum zou kunnen, maar dan haal je wel een heel sterk punt uit je spel. Oggie op de back vind ik namelijk hopeloos.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 1:44 pm

Of Urby linksback en Anita rechtsback. V/d Wiel met Oleguer centraal.

Als Enoh niet fit is, zou ik Lindgren in ieder geval op het middenveld houden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 1:45 pm

Hoe speelt Heerenveen?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 1:49 pm

Intens slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 1:50 pm

Zul je zien dat ze tegen Ajax weer gek gaan doen...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 1:56 pm

Gewoon afstoten dat Friesland. Mist niemand iets aan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Jeroen126 » ma feb 08, 2010 2:33 pm

Ik heb liever "daarboven" dan "daarbeneden". Maar goed, er stroomt dan ook Fries bloed door mijn aderen.

ontopic: het lijkt erop dat Jol echt moet gaan goochelen met de opstelling, er blijft weinig van over zo. Ik zou Lindgren naar achterhalen, want al kan je die misschien eigenlijk niet missen: alles beter dan Wielaert.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Bert » ma feb 08, 2010 2:40 pm

Daarbeneden mogen ze van mij best óók afstoten. En dat oosten ook. Gewoon verder met Holland, Utrecht en Zeeland (nog wel geinig, als een soort oersaai rustoord). Uit die andere provincies komen heus ook aardige mensen, maar die heb je in Luxemburg ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Toppie » ma feb 08, 2010 3:03 pm

Programma Ajax beter dan PSV en Twente
Het programma voor het slot van de competitie is voor Ajax een stuk makkellijker dan de nummer één PSV (9 punten) en de nummer twee, FC Twente (6 punten).

Hoewel de meeste Ajax-fans het niet meer zien zitten is er wel degelijk een kleine kans het verschil terug te brengen tot het minimum om te blijven strijden voor het kampioenschap, maar dan zal Ajax zaterdag wel eerst moeten winnen van SC Heerenveen en dat is niet gemakkelijk zo blijkt uit statistieken.

Vorig seizoen verloren de Amsterdammers onder Marco van Basten kansloos met 5-2.

Programma Ajax:

Heerenveen Uit (vorig seizoen verloren 5-2)
Vitesse Thuis
Utrecht Thuis (vorig seizoen 1-1)
Sparta Uit (vorig seizoen verloren 4-0)
PSV Thuis
RKC Uit
Groningen Thuis
ADO Uit (vorig seizoen 1-1)
VVV Thuis
Willem II Uit (vorig seizoen verloren 2-1)
Heracles Thuis (vorig seizoen 2-2)
NEC Uit


Programma PSV:

Heracles Uit
Sparta Thuis
RKC Thuis
NAC Uit
Ajax Uit
Twente Thuis
VVV Uit
Willem II Uit
Feyenoord Thuis
Heerenveen Uit
FC Groningen Thuis
AZ Uit


Programma FC Twente:

Vitesse Uit
Willem II Thuis
NEC Thuis
RKC Uit
ADO Thuis
PSV Uit
Sparta Thuis
VVV Uit
Heerenveen Thuis
AZ Uit
Feyenoord Thuis
NAC Uit
Kan alle kanten op maar als Pisvee wint uit bij Heracles dan denk ik met 2 achter elkaar makkelijke thuiswedstrijden de strijd op plek 1 is beslist.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Thijs » ma feb 08, 2010 3:16 pm

Bertje schreef:Daarbeneden mogen ze van mij best óók afstoten. En dat oosten ook. Gewoon verder met Holland, Utrecht en Zeeland (nog wel geinig, als een soort oersaai rustoord). Uit die andere provincies komen heus ook aardige mensen, maar die heb je in Luxemburg ook.
Eens.

Tsja, Heerenveen. Dat ultieme heikneuterige vind je daar nog overal terug, en dat is wel mooi. Toen ik in mijn wilde hooliganperiode nog met de trein naar uitwedstrijden ging merkte je na Zwolle al dat 'het volk' anders werd. Je reed als het ware terug in de tijd, en dat zag je terug in de kledingstijl en kapsels van de passagiers. Bij Steenwijk werd het al redelijk angstaanjagend en in Heerenveen was helemaal het einde zoek.

Je denkt: Heerenveen, grote subtopper, maar als je daar uitstapt op het 'centraal station' lijk je alsof je op het meest onbeduidende stationnetje van de Transsiberië-express bent aanbeland. Direct aan het station ligt het 'busstation' (dwz: een hokje waar de lijndienst Heerenveen - Tytsjerskeradeel éénmaal daags rijdt) en vervolgens loop je door een Anton Pieckachtige entourage richting het Abe Lenstra-stadion. Langs zo'n kanaaltje, met een 19e-eeuws ophaalbruggetje, door het 'uitgaansgebied' (twee kroegen), de 'grote winkelstraat' (Hema en Xenos), naar links en daar tussen al die eenvoudige houthakkershuisjes zie je ineens een GIGANTISCH STADION.

In het begin nog alleen op de wereld, maar als je dichter bij het stadion komt vervoeg je je tussen de onverstaanbare boeren, burgers en buitenlui die Fryslân rijk is. De mannen hebben er gewoon nog een snor en praten binnensmonds. Handen in de zakken, norse blik en een Oranje Unoxmuts op met 'KOUD HE?!'. De koeien zijn weer gemolken, en voordat ze met Tjibbe en Tjabbe de kroeg ingaan om een Beerenburger te drinken en te praten over de Elfstedentocht van '47 gaan ze eerst nog even naar het karakteristieke Heerenveen kijken.
Dat heerlijk Friese Heerenveen, wat zo prat gaat op de Friese identiteit. Volkslied, pomplebêr, en spelers met van die typisch Friese namen als Elyonossi, Papadopulos en Assaidi.

Eenmaal in het uitvak aanbeland fungeer je als een ware attractie voor de lokale inboorlingen die je aangapen en hoofdschuddend met elkaar praten over de teloorgang van de maatschappij. Voor de wedstrijd het Friese volkslied, waar uiteraard doorheengefloten dient te worden want we spelen in de Nederlandse competitie. Als je zonodig Friese volksliedjes wil gaan zingen richt je maar een eigen competitie op, dus *PRFRIETT*! Wederom alleen al mooi dankzij de hoofdschuddende Pake en Mem achter het plexiglas. Zodra een spreekkoor wat ergere woorden kent dan 'deksels' en 'verdraaid' staan er steevast wat ouden-van-dagen op om boos met hun armen over elkaar driftig nee te schudden in de richting van het uitvak. Gebreide trui aan, unox-muts op, omhoogkrullende snor: "Zo gaan wij hier in Heerenveen niet met elkaar om!"

Oh, is dat zo? Is Heerenveen wel dat brave voorbeeldclubje waar nooit onrust heerst? Heerenveen, de vaandeldrager van Friesland, die provincie waar nog de normen en waarden uit de jaren '50 van de vorige eeuw heersen? Gelul! In Friesland ging het al veel eerder mis dan in de rest van Nederland!
5 juni 754. Nee, niet het laatste kampioenschap van Ajax, maar een massale slachtpartij die een doldrieste kudde Friezen aanrichtten onder een groepje aardige mannen die de ongeletterde boertjes wat beschaving wensten bij te brengen. Met de moord op Bonifatius verloren de Friezen hun laatste onschuld, en dat maken ze heus niet goed door een slordige 1150 jaar later een voetbalclub op te richten die het zo moet hebben van normen & waarden.

Friesland, zaterdag komen wij. Die Bonifatius kan ons geen reet schelen, maar de 5-2 gaat gewroken worden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2010 3:23 pm

:drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door martijn401 » ma feb 08, 2010 3:28 pm

Proest ... koffie over toetsenbord :drecul.gif:

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door sander » ma feb 08, 2010 3:47 pm

Urby ook op de blessure bank en een twijfelgeval voor Heerenveen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door 999 » ma feb 08, 2010 4:04 pm

Thijs schreef:
Bertje schreef:Daarbeneden mogen ze van mij best óók afstoten. En dat oosten ook. Gewoon verder met Holland, Utrecht en Zeeland (nog wel geinig, als een soort oersaai rustoord). Uit die andere provincies komen heus ook aardige mensen, maar die heb je in Luxemburg ook.
Eens.

Tsja, Heerenveen. Dat ultieme heikneuterige vind je daar nog overal terug, en dat is wel mooi. Toen ik in mijn wilde hooliganperiode nog met de trein naar uitwedstrijden ging merkte je na Zwolle al dat 'het volk' anders werd. Je reed als het ware terug in de tijd, en dat zag je terug in de kledingstijl en kapsels van de passagiers. Bij Steenwijk werd het al redelijk angstaanjagend en in Heerenveen was helemaal het einde zoek.

Je denkt: Heerenveen, grote subtopper, maar als je daar uitstapt op het 'centraal station' lijk je alsof je op het meest onbeduidende stationnetje van de Transsiberië-express bent aanbeland. Direct aan het station ligt het 'busstation' (dwz: een hokje waar de lijndienst Heerenveen - Tytsjerskeradeel éénmaal daags rijdt) en vervolgens loop je door een Anton Pieckachtige entourage richting het Abe Lenstra-stadion. Langs zo'n kanaaltje, met een 19e-eeuws ophaalbruggetje, door het 'uitgaansgebied' (twee kroegen), de 'grote winkelstraat' (Hema en Xenos), naar links en daar tussen al die eenvoudige houthakkershuisjes zie je ineens een GIGANTISCH STADION.

In het begin nog alleen op de wereld, maar als je dichter bij het stadion komt vervoeg je je tussen de onverstaanbare boeren, burgers en buitenlui die Fryslân rijk is. De mannen hebben er gewoon nog een snor en praten binnensmonds. Handen in de zakken, norse blik en een Oranje Unoxmuts op met 'KOUD HE?!'. De koeien zijn weer gemolken, en voordat ze met Tjibbe en Tjabbe de kroeg ingaan om een Beerenburger te drinken en te praten over de Elfstedentocht van '47 gaan ze eerst nog even naar het karakteristieke Heerenveen kijken.
Dat heerlijk Friese Heerenveen, wat zo prat gaat op de Friese identiteit. Volkslied, pomplebêr, en spelers met van die typisch Friese namen als Elyonossi, Papadopulos en Assaidi.

Eenmaal in het uitvak aanbeland fungeer je als een ware attractie voor de lokale inboorlingen die je aangapen en hoofdschuddend met elkaar praten over de teloorgang van de maatschappij. Voor de wedstrijd het Friese volkslied, waar uiteraard doorheengefloten dient te worden want we spelen in de Nederlandse competitie. Als je zonodig Friese volksliedjes wil gaan zingen richt je maar een eigen competitie op, dus *PRFRIETT*! Wederom alleen al mooi dankzij de hoofdschuddende Pake en Mem achter het plexiglas. Zodra een spreekkoor wat ergere woorden kent dan 'deksels' en 'verdraaid' staan er steevast wat ouden-van-dagen op om boos met hun armen over elkaar driftig nee te schudden in de richting van het uitvak. Gebreide trui aan, unox-muts op, omhoogkrullende snor: "Zo gaan wij hier in Heerenveen niet met elkaar om!"

Oh, is dat zo? Is Heerenveen wel dat brave voorbeeldclubje waar nooit onrust heerst? Heerenveen, de vaandeldrager van Friesland, die provincie waar nog de normen en waarden uit de jaren '50 van de vorige eeuw heersen? Gelul! In Friesland ging het al veel eerder mis dan in de rest van Nederland!
5 juni 754. Nee, niet het laatste kampioenschap van Ajax, maar een massale slachtpartij die een doldrieste kudde Friezen aanrichtten onder een groepje aardige mannen die de ongeletterde boertjes wat beschaving wensten bij te brengen. Met de moord op Bonifatius verloren de Friezen hun laatste onschuld, en dat maken ze heus niet goed door een slordige 1150 jaar later een voetbalclub op te richten die het zo moet hebben van normen & waarden.

Friesland, zaterdag komen wij. Die Bonifatius kan ons geen reet schelen, maar de 5-2 gaat gewroken worden.
Leuk verhaal, maar zelfs al vind je daar het ultieme heikneuterige terug, je kan er van verliezen hoor.Echt op je bek gaan, afgedroogd worden ... dat is nu niet anders Thijs ..

Plaats reactie