Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 10:42 pm

Tja, het zal wel. Ik vind het niet bij Ajax passen om te jengelen over de scheidsrechter. Scheidsrechters maken fouten, net als de spelers in het veld. De spelers van Ajax maakten vandaag zelfs veel fouten. Je kunt beter naar jezelf kijken in plaats van naar anderen te wijzen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Rooie » zo jan 31, 2010 10:45 pm

Net als ik van Ajax goede prestaties verwacht, verwacht ik van scheidsrechters ook goede prestaties. Dat Ajax daar al tijden niet aan voldoet, betekent niet dat de scheids er ook maar een potje van mag maken.

Als Ajax niet presteert, zeik ik. Als een scheidsrechter niet presteert, zeik ik.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Fenerbahce » zo jan 31, 2010 10:45 pm

joey schreef: De spelers van Ajax maakten vandaag zelfs veel fouten. Je kunt beter naar jezelf kijken in plaats van naar anderen te wijzen.
:biggthumpup.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2010 10:52 pm

Helemaal mee eens. Dat gezeur over arbitrage, ik kan er slecht tegen. Natuurlijk is het vervelend als achteraf blijkt dat je een penalty had moeten krijgen. Maar de suggestie dat een scheidsrechter dat bewust zou laten lopen is pure onzin.

Laten we ons liever druk maken over Ajax. Als Urby niet voor de zoveelste keer half ingrijpt dan krijg je die goal niet tegen. Als onze aanvallers een aantal situaties wat beter uitspelen dan maken we nog een doelpunt. En zo kun je voor Feyenoord ook een aantal situaties opnoemen. Je kunt er allemaal helemaal niets meer mee.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 10:55 pm

Benji schreef:Net als ik van Ajax goede prestaties verwacht, verwacht ik van scheidsrechters ook goede prestaties. Dat Ajax daar al tijden niet aan voldoet, betekent niet dat de scheids er ook maar een potje van mag maken.

Als Ajax niet presteert, zeik ik. Als een scheidsrechter niet presteert, zeik ik.

Kun je doen, maar wat schiet je ermee op? :confused.gif:

Vink doet het heus niet expres. Of denk je dat hij voor de lol ten overstaan van heel Nederland toegeeft dat hij het fout heeft gezien? Een scheidsrechter moet in een fractie van een seconde beslissen, ik geef het je te doen. Zoals BZ zei, zo gemakkelijk was die beslissing niet. Je kunt je dus afvragen waarom scheidsrechters nog steeds geen gebruik mogen maken van electronische hulpmiddelen.

Maar ik vind toch dat we puntverlies hebben geleden om andere redenen. Niet goed genoeg gespeeld, niet dapper genoeg geweest, teveel kansen gemist, op sullige wijze een goal weggegeven. Eigenlijk het verhaal van dit seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2010 10:55 pm

joey schreef:Tja, het zal wel. Ik vind het niet bij Ajax passen om te jengelen over de scheidsrechter. Scheidsrechters maken fouten, net als de spelers in het veld. De spelers van Ajax maakten vandaag zelfs veel fouten. Je kunt beter naar jezelf kijken in plaats van naar anderen te wijzen.
Vind ik ook, het gaat nu weer de hele avond over de scheidsrechter.. en dat niet alleen nu maar vrij vaak.

@ Marillion, hoe was het in de kuip?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2010 11:07 pm

Beetje een raar sfeertje. Eigenlijk net als bij de wedstrijd in Amsterdam. Er hoort gewoon een vak met uitsupporters aanwezig te zijn. Het is daar altijd wel iets feller maar heel indrukwekkend vond ik het niet. Ik had overigens het gevoel dat velen de bui al weer zagen hangen toen we op 0-1 kwamen. Je zag ze kijken. Oh nee....daar gaan we weer. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Jinne » zo jan 31, 2010 11:19 pm

Feest schreef:
joey schreef:
Arthur schreef:Als je zulk walgelijk voetbal speelt moet je in ieder geval zorgen dat je nog wint, want nu heb je dus helemaal niks.
Ik ben er echt extra ziek van dat we zulk anti-Ajaxvoetbal gespeeld hebben.

Bah.
Inderdaad Resultaatvoetbal zonder resultaat. :blush.gif:

En dan nog zeiken over de scheidsrechter. Ga eens voetballen, zeg ik dan. Ajax heeft meer kwaliteit dat F, dus waar hebben we het over? Die paar keer dat druk naar voren werd gezet kwam er meteen gevaar uit voort (en een doelpunt).

Ik vind Ajax helemaal niet meer kwaliteit hebben dan Feyenoord. Wel heeft men een speler met extra kwaliteten.
Aah, eerst zou het 0-7 worden en nu hebben beide teams weer hetzelfde niveau. Of had Suarez ze dan alle 7 gemaakt?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2010 11:19 pm

Kon je je inhouden bij die 0-1? :smallgrin.gif: Werd er nergens gejuichd bij die 0-1?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2010 11:26 pm

Ja, dat lukte wel. Het is me verder ook niet opgevallen dat er iemand stond te juichen. Dat laat je echt wel uit je hoofd.

Verhoudingsgewijs had ik het veel moeilijker met de 1-1. Dat zo'n Urby dan wéér zo slap ingrijpt, geen benul heeft van wat er om zich heen gebeurd. En Stekelenburg die denk ik niet goed communiceert. Om gek van te worden maar die frustratie kun je natuurlijk niet kwijt. Maar dan val je niet zo op omdat iedereen veel te druk is om uit z'n plaat te gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 11:48 pm

joey schreef:Tja, het zal wel. Ik vind het niet bij Ajax passen om te jengelen over de scheidsrechter. Scheidsrechters maken fouten, net als de spelers in het veld. De spelers van Ajax maakten vandaag zelfs veel fouten. Je kunt beter naar jezelf kijken in plaats van naar anderen te wijzen.
Dat roep jij nu steeds, maar AJAX jengelt al eeuwenlang als een scheidsrechter grove fouten maakt.Dat ws vroeger ook zo, dus dat vind ik niet bij AJAX passen slaat nergens.Het past bij AJAX, ook b.v. ten tijde van van Gaal ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:09 am

Ik begrijp het wel, ik laat me zelf ook wel eens meeslepen, maar door dat geklaag lijk je toch een slechte verliezer. En suggereren dat de scheidsrechter tegen je club fluit vind ik al helemaal stijlloos. Ik twijfel er geen seconde aan of Vink baalt er nog meer van dan wij hier. Hij heeft ook ambities en zulke fouten zijn geen goede reclame.

Ajax had die penalty ook nog even moeten benutten, trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:18 am

Nou, je kan me veel wijsmaken, maar niet dat ie het niet gezien heeft.Vink is een schijterd, maar wil niet zeggen dat je daardoor gelijkspeeld.

Persoonlijk vind ik dat het niet moet kunnen in een wedstrijd, mijn idee is dat je het steeds meer ziet op de velden.Blom bij ADO b.v. daar had Popov gewoon een vrije trap moeten hebben.En dat gelul over " dat heb ik niet gezien " tja, dan sta je dus als scheidsrechter verkeerd opgesteld.Maar het ging er over dat dat AJAX niet past, nu, AJAX mekkerde in het verleden ook vrolijk op los hoor, das echt niet van deze ( laatste ) tijd ...

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 12:24 am

Ajax is gewoon genaaid ondanks dat ze slecht speelden.... Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:26 am

Kan zijn dat de scheidsrechter verkeerd opgesteld stond, net als voetballers vaak verkeerd opgesteld staan... Vooralsnog houd ik het erop dat Vink die situatie niet goed heeft ingeschat, wat ik me ook kan voorstellen. Maar misschien zit ik ernaast en zijn onze scheidsrechters door en door corrupt. Daar wil ik dan wel bewijs van zien. Ik vind het namelijk nogal een beschuldiging.

Bang? Ik weet het niet, hoor. Veel scheidsrechters vinden het juist heerlijk om te laten zien hoe flink ze zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2010 12:38 am

joey schreef:Maar misschien zit ik ernaast en zijn onze scheidsrechters door en door corrupt.
Neuh, dat niet. Maar het zijn wel net mensen.

Wouter
Berichten: 18782
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Wouter » ma feb 01, 2010 12:46 am

Scheidsrechters maken wel eens een fout. Afgelopen woensdag had Ajax geluk met de scheids, nu een beetje pech. Kan gebeuren.

Zou Suarez nog een wedstrijd schorsing aan de broek krijgen wegens die middelvinger trouwens? Kreeg Ron Jans destijds ook...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » ma feb 01, 2010 1:34 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 8:37 am

Feest schreef:
joey schreef:Kan zijn dat de scheidsrechter verkeerd opgesteld stond, net als voetballers vaak verkeerd opgesteld staan... Vooralsnog houd ik het erop dat Vink die situatie niet goed heeft ingeschat, wat ik me ook kan voorstellen. Maar misschien zit ik ernaast en zijn onze scheidsrechters door en door corrupt. Daar wil ik dan wel bewijs van zien. Ik vind het namelijk nogal een beschuldiging.

Bang? Ik weet het niet, hoor. Veel scheidsrechters vinden het juist heerlijk om te laten zien hoe flink ze zijn.

Laat ik vooropstellen dat ik het een overtredinkje vond van De Vrij, maar dat ik het moment Suarez - Bahia van vorig jaar veel duidelijker vond. Dat was in een duel op volle snelheid waarbij de bal ver voorbij Bahia was en hij vol aan Suarez hing, die in een rechte lijn naar het doel ging.

Nu zette Suarez een actie vanuit stilstand in. Hij tikt de bal handig om De Vrij heen richting buitenkant die wat onhandig het standbeen van Suarez aantikte....waarna Luis alsware hij neergeschoten naar de grond ging. Overtredinkje, ja. Overdreven, onnatuurlijk val met doodschreeuw. Ook ja. Als hij gewoon vooruit valt krijgt hij die strafschop wel mee. Nu voelt hij contact, waarna hij zichzelf eigenlijk neerlegt door met z'n eigen rechterbeen z'n linkerbeen om te tikken.

ik denk dat hij zonder dat eigen tikje helemaal niet valt. Suarez is echt vreselijk uitgekookt.

http://www.youtube.com/watch?v=9-iS11ar ... r_embedded
Onzin.Je ziet dat de Vrij gewoon de linkervoet van Suarez van het gras trapt.Er zit zelfs geen bal tussen.Punt.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 8:47 am

Feest schreef:
joey schreef:Kan zijn dat de scheidsrechter verkeerd opgesteld stond, net als voetballers vaak verkeerd opgesteld staan... Vooralsnog houd ik het erop dat Vink die situatie niet goed heeft ingeschat, wat ik me ook kan voorstellen. Maar misschien zit ik ernaast en zijn onze scheidsrechters door en door corrupt. Daar wil ik dan wel bewijs van zien. Ik vind het namelijk nogal een beschuldiging.

Bang? Ik weet het niet, hoor. Veel scheidsrechters vinden het juist heerlijk om te laten zien hoe flink ze zijn.

Laat ik vooropstellen dat ik het een overtredinkje vond van De Vrij, maar dat ik het moment Suarez - Bahia van vorig jaar veel duidelijker vond. Dat was in een duel op volle snelheid waarbij de bal ver voorbij Bahia was en hij vol aan Suarez hing, die in een rechte lijn naar het doel ging.

Nu zette Suarez een actie vanuit stilstand in. Hij tikt de bal handig om De Vrij heen richting buitenkant die wat onhandig het standbeen van Suarez aantikte....waarna Luis alsware hij neergeschoten naar de grond ging. Overtredinkje, ja. Overdreven, onnatuurlijk val met doodschreeuw. Ook ja. Als hij gewoon vooruit valt krijgt hij die strafschop wel mee. Nu voelt hij contact, waarna hij zichzelf eigenlijk neerlegt door met z'n eigen rechterbeen z'n linkerbeen om te tikken.

ik denk dat hij zonder dat eigen tikje helemaal niet valt. Suarez is echt vreselijk uitgekookt.

http://www.youtube.com/watch?v=9-iS11ar ... r_embedded
Hier laat je toch teveel je feyenoord-hart spreken. Zelden een duidelijkere penal gezien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 9:17 am

joey schreef:Kan zijn dat de scheidsrechter verkeerd opgesteld stond, net als voetballers vaak verkeerd opgesteld staan... Vooralsnog houd ik het erop dat Vink die situatie niet goed heeft ingeschat, wat ik me ook kan voorstellen. Maar misschien zit ik ernaast en zijn onze scheidsrechters door en door corrupt. Daar wil ik dan wel bewijs van zien. Ik vind het namelijk nogal een beschuldiging.

Bang? Ik weet het niet, hoor. Veel scheidsrechters vinden het juist heerlijk om te laten zien hoe flink ze zijn.
Niemand heeft het over door en door corrupt.Maar dit is niet de eerste keer van Vink.Je wint er de wedstrijd niet door, maar het beinvloed de wedstrijd, competitie of het nu voor AJAX is of welke andere club dan ook.En nee, op het einde kan je het niet tegen elkaar afstrepen ...

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 9:33 am

Steef, als je dit geen penalty vindt kan je beter ophouden met je scoutingswerk....

Over de wedstrijd: Ik vond dat er wel degelijk een gedachte bij Ajax achter zat. Feyenoord lekker laten aankloten achterin zonder dat ze kansen kregen. Feyenoord speelde leuk de bal een paar keer rond maar zodra Ajax ook maar eventjes druk zette trapten ze de bal naar voren. Van voetbal was aan Feyenoordkant ook amper sprake vond ik. Ajax daarentegen had vaker als ploeg druk moeten zetten en met het veroverde balbezit meer mee moeten doen. Wiel en Urby hadden er meer en vaker overheen moeten gaan. Met 2 controlerende mensen hadden Urby en Wiel veel en veel vaker mee moeten doen. Jammer dat dit niet gebeurde.

Ajax had de 2e helft in de beginfase moeten beslissen. Toen Been Makaay inbracht vond ik Ajax slecht. Ze gingen mee in het dramatische voetbal dat Feyenoord speelde. Waarom niet gewoon Lindgren op Tomasson zetten en Vertonghen als man erachter? Met Enoh en De Zeeuw had je de slag dan altijd gewonnen van de andere twee middenvelders van Feyenoord.

Nu ging Ajax mee in het spel van Feyenoord en waren de ruimtes onnodig groot. Slecht verdedigen van Urby leidt uiteindelijk de 1-1 in maar tot aan die goal had Feyenoord 0 kansen gehad hoor. Wat kleine mogelijkheden maar er was geen vuiltje aan de lucht. Zonde dat die 1-1 viel.

Ajax is daarna 2x goed genaaid en had de wedstrijd ook in de slotfase moeten en kunnen beslissen. Vertonghen had de bal op Pantelic af kunnen geven in de 16, Pantelic met een goede kans, Suarez nog een kans na een mislukt eentweetje, De Zeeuw met een goed schot.....

Vond dat Jol Ajax slecht door de wedstrijd heen heeft geleid. Het lijkt alsof hij in de wedstrijden niet inziet wat de tegenstander wilt en daar niet op in kan spelen. Tegen Utrecht vond ik dat ook al.

Wat de wedstrijd gisteren duidelijk maakte is het gebrek aan klasse voorin bij Ajax. Pantelic is het niet, ondanks dat hij de goal maakt maar hij is niet balvast, verliest teveel duels en is veeeeel te langzaam. Rommedahl vond ik niet eens heel slecht spelen maarja... hij is het ook niet.

Hoop dat Ajax met de komst van Lodeiro wat beter gaat spelen....
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » ma feb 01, 2010 9:55 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 9:58 am

Hahahahaha
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » ma feb 01, 2010 10:03 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op do feb 04, 2010 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie