NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Thijs » ma dec 14, 2009 2:21 pm

Jullie zullen wel denken 'tjeempie, wat is hij er vroeg bij!' (Nouja, dat 'tjeempie' zullen jullie vast niet denken)

Maar daar is een reden voor. Ik kan geen risico nemen. Wíj kunnen geen risico nemen. We hebben dit seizoen te maken met twee intens vervelende en irritante clubjes, die blijkbaar geen behoefte hebben om ook eens een wedstrijdje te verliezen. Moeten ze zelf weten, maar zo wordt het voor ons wel heel lastig om aan te blijven haken.
Zondag NAC-uit, we MOETEN winnen!

PSV speelt uit bij Roda JC en FC Twente uit bij FC Utrecht. Ook dát moeten ze zelf weten. Zijn we allang geweest. Punten afgeleverd. Hier Roda, jullie één. En alsteblaft Utreg, jullie drie.
Het mag duidelijk zijn dat ik het bijzonder zou appreciëren als Roda en Utrecht ook komend weekend een beetje hun best doen.

Maar we moeten naar onszelf kijken! NAC! Thuis hebben we ze volgend oud-Hollands gebruik goed in de pan gehakt en met 6-0 terug naar Brabant gestuurd. Zouden we vaker moeten doen. Maar NAC in Breda is altijd gevaarlijk. Nog één keer Ajax, dit jaar. Nog één keer vlammen. Dat WHC-uit daarna, dat geloof ik wel. Maar haal nog één keer uit, maakt niet uit hoe, maar drie punten. Dan pakken we in januari FC Twente, en als Utrecht een béétje z'n best doet, is het gat nog drie punten. Want wij zijn Ajax, en wij gaan vanaf nu alles winnen!

PS: Ik vlieg een uur of 4 voor de wedstrijd vanaf Schiphol dus heb geen idee wat er zal gaan gebeuren, maar alvast mijn reacties.
Indien winst: LEKKER AJAX! Ik weet, het was een kutwedstrijd, maar drie punten, daar gaat het nu even om! Ik heb vertrouwen in het kampioenschap! In januari pakken we Feyenoord, AZ en Twente! Ze gaan kapot! Joduhh!!
Indien gelijkspel: Achja, boeiend, kerst enzo, zucht....*snif*
Indien verlies: Ach zak toch ook maar allemaal in de stront met dat hele kutvoetbal ik stop ermee jol moet weg verkoop suarez maar kijk naar volgend seizoen zet castillion in de spits het maakt allemaal geen reet meer uit ik lever m'n seizoenkaart in ik word hier toch zo moe van en het voetbal lijkt weer nergens op en het komt allemaal omdat sjaak swart geen erelid is en de club gaat naar de klote en cruijff moet terug en we gaan allemaal dood.

Nog even een kleine terzijde: Demy de Zeeuw, Luis Suarez, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld staan op scherp. In ieder geval even snel bekeken bij VI.nl, heb het niet allemaal goed in m'n hoofd. Die willen we liever niet missen in de Heilige Maand Januari Waarin We Alles Traditioneel Kunnen Verneuken Maar Voor De Verandering Ook Weer Compleet Aanhaken.

Verder spreek ik mijn hoop uit dat Ajaxtalk ook in Breda weer vertegenwoordigd zal worden door Andy22.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door LucaS » ma dec 14, 2009 2:29 pm

Grutjes, wat ben jij er vroeg bij!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Toppie » ma dec 14, 2009 2:52 pm

Zelf Feyen-39% uit wordt lastig maar gelukkig moeten idd Twente naar Utrecht en Roda JC thuis tegen PISVEE. In Januari wordt eigenlijk net zoals vorig jaar alles weer beslist AZ thuis en Twente thuis zijn de lastige thuiswedstrijden maar we hebben nog niks verloren thuis ook Europees niet. :666.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Bert » ma dec 14, 2009 2:56 pm

Ik merk aan mezelf dat ik er ook wel weer even klaar mee ben. Die pot in Utrecht heeft er toch wel aardig ingehakt.

In de winterstop krijg ik altijd vanzelf weer goede moed, waardoor ik ook wel weer zin krijg in wedstrijden van Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 14, 2009 3:12 pm

Hopelijk zetten we as woensdag tegen Anderlecht een goed resultaat en voetbal neer. Dan kan het vertrouwen weer een beetje opgekrikt worden. Dit zullen we nodig hebben tegen NAC. De vorm van tegen NEC zal te weinig zijn.

Wat Bertje schrijft, herken ik wel. Ik zat afgelopen vrijdag toch wat 'onverschilliger' te kijken dan de wedstrijden ervoor. Laten we hopen op een mooi eind: Ajax naar een goede overwinning en psv/Twente met puntverlies.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door 999 » ma dec 14, 2009 4:22 pm

Ik moet toch wel een beetje lachen hoor.De ene die nu al zijn ( mooi ) verhaaltje neerpent uit een soort bijgeloof volgens mij, de ander die het even heeft gehad omdat AJAX bij Utrecht verloor ( Ik merk aan mezelf dat ik er ook wel weer even klaar mee ben. Die pot in Utrecht heeft er toch wel aardig ingehakt. ) ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Toppie » ma dec 14, 2009 5:08 pm

Ajaciedjuh schreef:Hopelijk zetten we as woensdag tegen Anderlecht een goed resultaat en voetbal neer. Dan kan het vertrouwen weer een beetje opgekrikt worden. Dit zullen we nodig hebben tegen NAC. De vorm van tegen NEC zal te weinig zijn.

Wat Bertje schrijft, herken ik wel. Ik zat afgelopen vrijdag toch wat 'onverschilliger' te kijken dan de wedstrijden ervoor. Laten we hopen op een mooi eind: Ajax naar een goede overwinning en psv/Twente met puntverlies.
Donderdag 19:00

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door wimpey » ma dec 14, 2009 8:07 pm

LucaS schreef:Grutjes, wat ben jij er vroeg bij!
Is die DB-met-haar-look-alike niet die zanger van die crustie-band? Gokje, the levellers?

Ajax zet een goede prestatie met dito spel neer tegen Anderlecht, tankt wat vertrouwen en wint in Breda. Twente wint in Utrecht, PSV komt in Kerkrade niet verder dan een gelijkspel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door joey » ma dec 14, 2009 8:39 pm

wimpey schreef:Is die DB-met-haar-look-alike niet die zanger van die crustie-band? Gokje, the levellers?
Hehe, herken je hem niet? :smallgrin.gif:
Ajax zet een goede prestatie met dito spel neer tegen Anderlecht, tankt wat vertrouwen en wint in Breda. Twente wint in Utrecht, PSV komt in Kerkrade niet verder dan een gelijkspel.
Ik hoop het. :headbang.gif:
Roda is wel een angstgegner van PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 9:56 am

Utrecht laat zich helemaal zoekspelen door Twente... let maar op. Teringhonden!!

Ajax verliest in Breda.. het is te koud.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 15, 2009 9:59 am

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:Hopelijk zetten we as woensdag tegen Anderlecht een goed resultaat en voetbal neer. Dan kan het vertrouwen weer een beetje opgekrikt worden. Dit zullen we nodig hebben tegen NAC. De vorm van tegen NEC zal te weinig zijn.

Wat Bertje schrijft, herken ik wel. Ik zat afgelopen vrijdag toch wat 'onverschilliger' te kijken dan de wedstrijden ervoor. Laten we hopen op een mooi eind: Ajax naar een goede overwinning en psv/Twente met puntverlies.
Donderdag 19:00
Tanx, stond verkeerd in mijn agenda :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 15, 2009 10:04 am

Zonder te willen doemdenken: ik zal vooral opgelucht zijn als we in Breda winnen. Typisch zo'n wedstrijd waar we 3 punten kunnen laten liggen; een fel NAC, supporters gaan er achter staan, Demy de Zeeuw die na afloop zegt dat "we het misschien te licht hebben opgevat", ik zie het zo maar gebeuren.

Het wordt hoe dan ook een tricky weekend: ofwel we nemen definitief afscheid van de titelaspiraties door te verliezen, terwijl de concurrentie wint; ofwel we winnen met 1-3 in Breda en ineens verliezen Twente en/of psv punten, immers ook niet denkbeeldig met Utrecht en Roda uit.

(een écht ouderwets chagrijnige Weekend Cees krijgen we doordat zowel Ajax, als psv als Twente verliest)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Kowalczyk » di dec 15, 2009 1:38 pm

Ik zie Twente wel een tik krijgen bij Utrecht, maar PSV...? Nee hoor. Die verloren in het verleden regelmatig punten bij Roda, maar dat zegt me werkelijk geen ene moer. Het PSV van dit seizoen maakt amper fouten, terwijl Roda echt hopeloos is (het waren daarom ook twee héle dure punten die we daar lieten liggen). Zal wel weer 0-1 worden, zonder dat Roda echt uitzicht had op meer.

En dat zeg ik niet met dédain, trouwens. Eerder met jaloezie en bewondering.

Wat Ajax betreft: anders dan Weekend Cees denk ik dat we de titel al verspeeld hebben. Dat is in Utrecht gebeurd. Bij mij leeft de titel niet meer. Ook geen flakkerend vlammetje. Ik geloof het gewoon niet. Om te beginnen acht ik de kans dat Ajax nat gaat bij NAC groter dan de kans dat PSV een fout maakt bij Roda.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat PSV na dit weekend op kop zal staan - en die koppositie ook niet meer zal weggeven. Het gat met de nummer twee zie ik daarna eerder langzaam groter dan kleiner worden.

Dat heeft ook met psychologie te maken. Een ploeg die altijd wint, ook op zijn slechte dagen, wordt vatbaar voor gemakzucht en dus puntverlies. Maar op zeker moment, als je ook in die tricky fase blijft winnen, draait dat zich weer om. Dan komen er clubrecords in zicht, een ongeslagen winterkampioenschap, laagterecords aan tegendoelpunten - en dan wordt het júist een heilig doel om ongeslagen te blijven. Ik denk dat PSV zich ook in het vervolg niet eerder zal verkijken op een kleine tegenstander (te gemakzuchtig het veld zal instappen) dan Ajax.

Bij Twente, daarentegen, voel je het moment aankomen dat ze een tik krijgen. Ontsnapt tegen NEC, weer met 0-1 achter gekomen tegen NAC... Daar gaat binnenkort het lijntje een keer breken. Zou bij Utrecht kunnen zijn.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 1:45 pm

We zullen het zien. Ik geloof het ergens nog wel maar dan alleen als Ajax speelt zoals thuis tegen Heerenveen...niet zoals tege NEC.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Toppie » di dec 15, 2009 2:00 pm

Blom fluit NAC-Ajax,
15 december 2009
Ajax krijgt in de uitwedstrijd tegen NAC Breda te maken met Kevin Blom als arbiter, terwijl de wedstrijd tussen Roda JC en PSV gefloten wordt door Eric Braamhaar. Als Twente niet wint bij Utrecht, heeft PSV aan een zege in Kerkrade voldoende om winterkampioen te worden. PSV speelt twee uur later dan FC Twente, om 16.30 uur.
M'n Vriend Blom :koe.gif:

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 2:02 pm

Hoelaat is die wedstrijd?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Toppie » di dec 15, 2009 2:05 pm

Rishi schreef:Hoelaat is die wedstrijd?
Half drie 14:30 :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 2:21 pm

Mooi! Die avond ervoor is Dirty Dutch dus dat wordt een latertje :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door peter » di dec 15, 2009 2:50 pm

Ik heb er een heel slecht gevoel bij.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 2:52 pm

Ik wacht donderdag eventjes af.. Als ze die dag kunnen opbrengen om 200% te geven dan rollen ze NAC ook wel op. Gaan ze zogenaamd hun krachten sparen dan wordt het 3x niks..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door El Clavo » di dec 15, 2009 3:18 pm

Waarom spelen we voor de winterstop 2 keer tegen NAC?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Scherrer » di dec 15, 2009 3:24 pm

Is dat een serieuze vraag?
***

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door El Clavo » di dec 15, 2009 3:26 pm

Ja, normaal spelen we 1 keer tegen een tegenstander voor en 1 keer na. Vooral omdat die playoffs nu zijn afgeschaft en er weer een winterstop is.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Scherrer » di dec 15, 2009 3:35 pm

Hoe zie jij dat voor je dan, 18 wedstrijden spelen voor de winterstop en tegen geen enkel team twee keer spelen? En we spelen volgens mij wel vaker meer dan 17 wedstrijden voor de winterstop. Zeker in seizoenen in aanloop naar een groot toernooi, omdat je dan in het voorjaar al eerder moet stoppen.
***

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » di dec 15, 2009 3:37 pm

Vind het ook maar een rare vraag.. Had liever nog een keer tegen Twente gespeeld!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie