Ajax-NAC 13-09-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Toppie » zo sep 13, 2009 7:41 pm

Laten we vandaag genieten maar de euforie snel weer verlaten ,want volgende week wacht VVV uit. Je moet snel naar constantvoetbal en een juiste eenheid als spelersteam om te bouwen.

VVV echt zo'n ploeg waar je punten kan laten liggen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Daniel » zo sep 13, 2009 7:41 pm

Ok, wtb druk had ik het ook in de gaten, dat was goed. Er werd hard geknokt inderdaad, maar voor de rest zag ik een hoop lange(steek)ballen door het centrum. Niet echt "goed" positiespel en goed uitgevoerde combinaties.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Laudrup » zo sep 13, 2009 7:53 pm

Mwah ik zag dus wel weer bij vlagen aardig positiespel en combinaties, dit voor het eerst sinds jaren. Als je dit al een matige wedstrijd vindt, dan denk ik dat je nooit meer tevreden zult zijn.
15 mei 2011.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Daniel » zo sep 13, 2009 7:57 pm

Ik heb het geen matige wedstrijd genoemd. Ik gaf alleen dat ik op basis van de samenvatting het helemaal niet zo'n geweldige wedstrijd vond lijken als velen hier voordeden. Ik hoop dat iemand mij kan "verlichten" en dat kan weerleggen. Zo standvastig en koppig ben ik namelijk niet in mijn standpunt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door raymon » zo sep 13, 2009 8:02 pm

Wat ik vandaag vooral beter vond ten opzichte van vele wedstrijden in voorgaande seizoen(en) was de intentie om te voetballen. Natuurlijk, niet alles ging goed, maar er werd tenminste met durf en intentie gevoetbald. Niet balletjes breed omdat niemand vrij loopt en lange ballen in de hoop dat ie een keer goed valt. Er was heel veel beweging, voorin, middenveld en backs. Bal ingespeeld, kaatsen, weer vrij lopen. Het zag er weer positief uit. Ging nog heel veel heel vaak fout maar dat is een kwestie van ingespeeld raken.

Leuke wedstrijd gezien! :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Daniel » zo sep 13, 2009 8:05 pm

Ok mooi, daar hoopte ik op. Nu maar fingers crossed dat we deze lijn kunnen aanhouden, doortrekken en kunnen verbteren. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 13, 2009 8:07 pm

Het lijkt wel of er altijd na de minpunten gezocht moet worden. Ik heb vandaag mooie crossballen gezien (Vertonghen en Toby), mooie passes (Suarez op Aisatti was geweldig en Toby op Kennedy waaruit uiteindelijk de 1-0 kwam), mooie passeeracties van Suarez, veel strijd en druk op de bal gezien en 6 goals (en geen goal tegen). Daarnaast zat er veel beweging in het elftal en zoals hierboven al vermeld was er de wil om te voetballen.
De Zeeuw vond ik de beste op het veld. MOTM was uiteraard Dario met zijn 3 goals.

Ik heb vandaag genoten van 75 minuten mooi/goed voetbal. Als het goed is mag dat ook gezegd/geschreven worden! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Daily Blind » zo sep 13, 2009 8:14 pm

Ik heb genoten.. Sfeer in het stadion was vanaf het begin goed. Ajax was (EINDELIJK EENS) vanaf minuut één scherp en voetbalde op een redelijk hoog tempo met mooi en snelle combinaties. Na ruim 5 jaar heb ik eindelijk eens weer echt genoten van Ajax. Het was nog niet allemaal geweldig, maar hopelijk blijft Ajax op deze manier doorgroeien. Meer vastigheden en dan gaat het denk ik wel goed komen.

Pantelic viel eventjes in. We hebben er een persoonlijkheid bij in het veld. Hij straalt, ondanks hij weinig heeft kunnen laten zien, klasse uit.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Lionel » zo sep 13, 2009 8:20 pm

Ik vond het ook een leuke wedstrijd. NAC was slecht maar Ajax was ook gewoon goed.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Laudrup » zo sep 13, 2009 8:28 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik heb genoten.. Sfeer in het stadion was vanaf het begin goed. Ajax was (EINDELIJK EENS) vanaf minuut één scherp en voetbalde op een redelijk hoog tempo met mooi en snelle combinaties. Na ruim 5 jaar heb ik eindelijk eens weer echt genoten van Ajax. Het was nog niet allemaal geweldig, maar hopelijk blijft Ajax op deze manier doorgroeien. Meer vastigheden en dan gaat het denk ik wel goed komen.

Pantelic viel eventjes in. We hebben er een persoonlijkheid bij in het veld. Hij straalt, ondanks hij weinig heeft kunnen laten zien, klasse uit.
5 jaar vind ik een tikkeltje overdreven. Onder Ten Cate heb ik sporadisch ook écht kunnen genieten.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Deli » zo sep 13, 2009 8:49 pm

Iemand enig idee of er sprake is van een blessure bij Enoh? Zo ja, ernstig?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door MVH » zo sep 13, 2009 9:19 pm

Volgens mij kreeg Enoh een elleboog of arm op zijn oog, waardoor het oog dik werd. Denk niet dat het heel ernstig is.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Vedette-10- » zo sep 13, 2009 9:20 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Khraa » zo sep 13, 2009 9:31 pm

Geen hosanna, maar er is een kans weggegeven (een onbegrijpelijke fout overigens van Vertonghen (?) of was het slecht coachen van Stekelenburg?)

Daarnaast werd er rustig gespeeld, het middenveld was voldoende in beweging waardoor de verdediging de bal goed kwijt kon. Urby hield het veld breed en kan een bal wel goed aannemen, Kennedy deed het goed (toch fijn dat daar ook iemand staat die een crosspass kan aannnemen).

Eigenlijk was Cvita voetballend niet zo geweldig (maar na 3 doelpunten zal ik er maar niet over klagen), Suarez was niet echt scherp en Sulejmani mag wel wat fanatieker invallen. Corners van De Zeeuw vind ik ook niet zo'n goed idee.

Ik vind het jammer dat Vertonghen en Aldeirwereld niet meer doorschuiven naar het middenveld. Die durf moet er nog komen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Kowalczyk » ma sep 14, 2009 12:42 am

Peter schreef:
LucaS schreef:Belachelijk weer. Doelsaldo kan van belang zijn Nijhuis, de wedstrijd was nog niet afgelopen
Onprofessioneel ook. Helaas wordt er bijna geen melding van gemaakt en vinden de clubs het wel goed zo.
Stokpaardje van me. Erger ik me kapot aan. Breek me de bek niet open.

Wat een amateurisme.

K.
Still alive...

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door columbus » ma sep 14, 2009 8:20 am

Geen hosanna, maar er is een kans weggegeven (een onbegrijpelijke fout overigens van Vertonghen (?) of was het slecht coachen van Stekelenburg?)
Ik vind het een fout van Stekelenburg. Hij kan me nog steeds niet overtuigen. Een bal die zo lang onderweg is en op de rand van het 5 meter gebied komt moet ALTIJD voor de keeper zijn. Een grote gozer zoals hij moet zo bal toch kunnen pakken?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 14, 2009 8:22 am

Sportwereld schreef:Nieuw Ajax krijgt steeds meer vorm
Dario Cvitanich maakt één van zijn drie goals tegen NAC, de 6-0. Patrick Zwaanswijk is kansloos. FOTO ANP

AMSTERDAM - Luis Suarez had 25 uur in het vliegtuig gezeten voor interlands met Uruguay. Jan Vertonghen beleefde twee keer een afgang met België en blesseerde zijn teen.
Urby Emanuelson moest tegen zijn zin weer linksback spelen. Ismaïl Aissati mocht niet 'op 10', maar was hangend linksbuiten. Maarten Stekelenburg keerde terug na zijn vingerblessure, terwijl Dario Cvitanich een transfer naar Argentinië niet zag doorgaan.

Zo ongeveer iedere speler van Ajax had gisteren wel een excuus om tegen NAC net niet helemaal scherp te zijn. Maar in plaats daarvan won een gretig, met veel pressie spelend elftal met 6-0 in de beste wedstrijd van het seizoen.

De spelers in kwestie leken zelf ook een tikje verbaasd hoe het ging. ,,Dit kunnen we dus op een dag dat iedereen voor elkaar wil werken en er heel veel beweging in het elftal is, ook zonder bal,'' zei Vertonghen.

,,We begonnen scherp en dat bleven we,'' zei Demy de Zeeuw, die net als Gregory van der Wiel midweeks negentig minuten meedeed met Oranje tegen Schotland. Tactisch pakte het volgens De Zeeuw goed uit dat Ajax tegen het statische verdedigingscentrum van NAC met twee diepe spitsen speelde.

,,Penders en Zwaanswijk kwamen er niet aan. En iemand als Lurling heb je aanvallend niet gezien bij NAC, omdat Van der Wiel er als rechtsback constant overheen denderde.''

Bij rust leidde Ajax al met 4-0 tegen NAC, dat toch één van de best ingespeelde teams van de eredivisie heeft. De laatste keer dat de Amsterdammers halverwege een wedstrijd al een dergelijke kloof sloegen, was in april.

Toen won Ajax na een ruststand van 5-0 zelfs met 7-0 van Willem II. Maar typerend was destijds ook het vervolg. De wedstrijd erna werd Ajax zelf met 6-2 van het veld geveegd bij PSV.

De wisselvalligheid die Ajax vorig seizoen kenmerkte, moet nu worden ingeperkt en liefst zelf volledig worden vermeden. Om dat te kunnen bereiken weet trainer Martin Jol dat hij toe moet naar vastigheid en automatismen in opstelling en speelwijze.

In de eerste competitiemaand kwam het daar nog niet van. Jol moest zoeken welke spelers het best bij elkaar passen in de verschillende linies van zijn elftal. Ook 6-0 tegen NAC maakt zijn puzzel niet af. Maar inmiddels zijn er wel zes, zeven namen die de trainer elke keer op het wedstrijdformulier krast en die zijn vertrouwen krijgen.
Achterin waren Stekelenburg en Van der Wiel al zekerheidjes.

Inmiddels zijn Vertonghen en Toby Alderweireld daar al bijgekomen als centraal duo in de defensie. De Belgen van 20 (Alderweireld) en 22 jaar brengen lengte en kracht. Ze kunnen allebei op een vent verdedigen, en als één van de twee wordt vastgezet in de opbouw geeft de ander de pass.

,,Ik voel me goed in de combinatie met Toby,'' zei Vertonghen, die tegen NAC de 2-0 maakte met een snoeiharde vrije trap en terecht de titel van man van de wedstrijd kreeg toebedeeld.

,,Vorig seizoen liep het voor de winterstop ook lekker in combinatie met Oleguer. Totdat tegenstanders mij gingen vastzetten. Oleguer is in de eerste plaats een echte verdediger, Toby heeft ook een prima lange pass in huis. Voor mezelf hoop ik dat mijn positie inderdaad vaststaat en dat ik nu eens tien wedstrijden achter elkaar in één rol kan groeien.''

Op het middenveld is Demy de Zeeuw de man met wie Ajax pressie kan spelen en die ballen afpakt. Mits fit is Eyong Enoh de plichtsgetrouwe adjudant aan zijde. En als Ismaïl Aissati aantoont dat hij in een hangende rol aan de linkerkant aan de bal kan komen, kan hij in acht van de tien wedstrijden erbij.

Voorin probeert Jol de zaak zo neer te zetten dat zijn beste speler, Luis Suarez, ook het beste tot zijn recht komt. Dat betekent dat de topscorer zich volledig mag concentreren op het aanvallen. Hij hoeft geen energie te verspillen aan het terugverdedigen op een tegenstander zoals vorig seizoen. Die klusjes moeten types als Rommedahl of Kennedy of eventueel Emanuelson als hangende flankspelers opknappen.

Omdat Jol gisteren het hart van de NAC-defensie continue onder druk wilde houden met twee diepe spitsen, mocht Dario Cvitanich Suarez weer eens ter zijde staan. Maar als het even kan, moet Cvitanich donderdag in de basis al plaats maken voor Marko Pantelic tijdens het Europa Leagueduel met Timisoara. De beoogde nieuwe nummer 9 van Ajax beleefde tegen NAC zijn debuut.

Bijna was zijn invalbeurt bij een 6-0 stand in een catastrofe geëindigd. Bij zijn eerste doelgerichte actie werd Pantelic getorpedeerd in het strafschopgebied.

Ajax kreeg ten onrechte geen penalty en de Serviër bleef kermend van de pijn liggen. ,,Ik hield mijn hart vast, maar gelukkig kon Pantelic verder spelen. Al heeft hij nu wel een joekel van een ei op zijn enkel,'' aldus Jol. (MAARTEN WIJFFELS)
Hopelijk valt het mee. Het was wel een belachelijke aanslag van Penders en het had een pingel en rood moeten zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Arwin » ma sep 14, 2009 8:37 am

Ik moet zeggen dat hij ook een beetje raar viel, alsof hij zich liet vallen. Dat dacht ik namelijk ook in eerste instantie toen ik het op tv zag. De herhaling wijst uiteraard uit dat hij vol op zijn enkel geraakt wordt. De scheidsrechter stond er overigens wel bovenop, dus had dit wel mogen constanteren.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Toppie » ma sep 14, 2009 8:38 am

http://www.at5.nl/tv/studio-ajax

Voor de liefhebbers , leuk progamma vooral die Ton :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 14, 2009 8:44 am

Arwin schreef:Ik moet zeggen dat hij ook een beetje raar viel, alsof hij zich liet vallen. Dat dacht ik namelijk ook in eerste instantie toen ik het op tv zag. De herhaling wijst uiteraard uit dat hij vol op zijn enkel geraakt wordt. De scheidsrechter stond er overigens wel bovenop, dus had dit wel mogen constanteren.
Dat dacht ik in het stadion ook ja. We zeiden nog tegen elkaar, we hebben er een nieuwe Suarez bij. Vond al dat hij het toneel heel goed uitspeelde. Maar toen ik thuis eenmaal de beelden zag moest ik nog wel even aan die opmerking denken. :blush.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 14, 2009 8:47 am

Potdomme, ben ik er eens een keertje niet bij...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door LucaS » ma sep 14, 2009 8:51 am

Misschien juist daarom!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door El Clavo » ma sep 14, 2009 8:58 am

Toppie schreef:Laten we vandaag genieten maar de euforie snel weer verlaten ,want volgende week wacht VVV uit. Je moet snel naar constantvoetbal en een juiste eenheid als spelersteam om te bouwen.

VVV echt zo'n ploeg waar je punten kan laten liggen.
Je valt een beetje in herhaling, want dat zei je van Heracles uit en NAC thuis ook al.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2009 9:00 am

Één zwaluw, mensen... Ik kan me echt niet voorstellen dat je met de huidige defensie kampioen wordt. Dat lijkt me een utopie. Daarnaast was dit de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen van goed niveau. Op Grunn-uit na was het verder errug matig. Toch?!

Verder lijkt NAC ons wel te liggen. Vorig seizoen speelde Ajax in Breda ook een van z'n weinige goede competitiewedstrijden.

Dat gezegd hebbende, Ajax speelde lekker gisteren. Dit smaakt naar meer. Ik hoop dat Jol aan dit concept nu vasthoudt, geen enkele reden om het weer met 3 spitsen te proberen.

Suarez e.c. zijn jongens die zo dicht mogelijk bij het doel moeten spelen. Lukt met 2 spitsen beter dan met 2 man op de vleugels.

We hebben 5 verliespunten, dat hadden er minder kunnen zijn. Jammer dat dit concept tegen Sparta niet werd gebruikt. En ik heb het gevoel dat er in de huidige samenstelling tegen PSV meer in zou hebben gezeten.

Eens kijken of Ajax dit niveau weet vast te houden en kan uitbouwen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax-NAC 13-09-2009

Bericht door Baseman » ma sep 14, 2009 9:24 am

Ajax speelde heel aardig, NAC speelde echt bedroevend slecht.

PS: Mijn eerste gedachte was ook dat Pantelic een duidelijke schwalbe maakte, maar uit de herhaling bleek dat hij keihard getackeld werd. Vreemd wel dat iemand zo hard op zijn enkel wordt geraakt en dan echt 'schwalbe-achtig' valt.

Plaats reactie