Ajax-Sparta 23-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 23, 2009 4:30 pm

Als je veertig keer op doel schiet mag je toch op zijn minst een paar keer de paal en lat raken. Dan kun je tenminse nog zeggen dat het je dag niet was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door peter » zo aug 23, 2009 4:34 pm

Ik heb slechts een handvol aan kansen gezien. 40 schoten op doel, maar daar zaten, zoals voetske al zegt, veel schoten van De Zeeuw bij.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 23, 2009 4:36 pm

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:
Monkey Tonk schreef:Je ziet de onderdelen wel van wat ze willen doen, maar die onderdelen versmelten niet tot een geheel. Het alternatief is los zand. Onderdelen als een keer raken, snelle circulatie, mensen die (op de raarste momenten) de diepte in sprinten. Je moet de momenten kiezen ipv van over het veld te razen in de hoop dat de bal een keer goedvalt. Het moet vanuit rust en inzicht gebeuren. Dan heeft een plotselinge versnelling op het juiste moment zin. Ik heb alleen het laatste half uur gezien. En daarin speelde Ajax in een veel te hoog tempo, en offerde daarmee naast nauwkeurigheid ook een beslissende extra versnelling op. Dit Ajax is gewoon niet intelligent genoeg.
Mwah, ik vond juist dat AJAX geen hoog tempo speelde.Ook het laatste kwartier niet.Inplaats van de bal direct in de combinatie te spelen was het aanmenen lopen en steeds zelf de aktie proberen te maken.En daardoor kreg Sparta alle tijd om zich steeds weer positioneel goed te gaan staan.

En niemand die dan eens een keer zijn bek opendoet en zegt: Stop g.v.d. is met dat vertragend zelfzuchtig geknoei ..
Er werd een verschrikkelijke hoop rondgehold, te snel om de bal in de ploeg te houden, en te snel om die het werk te laten doen. Dat bedoel ik met te hoog tempo. Als ze minder rondrennen kun je ze makkelijker in de 'positie' aanspelen. Nu moesten ze eerst kijken of daar uberhaupt wel iemand stond.
Ik ben met je eens dat er te veel gelopen werd vandaag, dat zei ik in de rust ook. Zowel met de bal als zonder bal. Beweging is goed, maar het gebeurde niet slim. Een korte versnelling bij het opzetten van een één-twee heeft vaak meer rendement dan als een gek in de lengte en breedte over het hele veld te hollen. Rommedahl ging beter voetballen toen hij aan de buitenkant bleef staan om het veld breed te houden en voorzetten te geven. Dat geldt voor meer jongens. Je kunt wel steeds proberen je tegenstander te verrassen met loopacties, maar het gaat tegen je keren als je medespelers er ook geen hol meer van begrijpen. De automatismes waar je de hele week op traint zullen er dan niet uitkomen.

Maar dat lopen is ook een kwestie van wanhoop denk ik. Als het balletje er niet in wil terwijl je zoveel beter bent, dan gaat een onervaren ploeg gekke dingen proberen. De spelers voelen ook wel aan dat de tactiek niet werkt, dan probeer je wat te forceren met een afstandsschot of nog harder werken, terwijl dat vaak niet de oplossing is.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 5:14 pm

Giacomo Puccini schreef:Maar dat lopen is ook een kwestie van wanhoop denk ik.
Dat denk ik dus niet. Het is een kwestie van kwaliteitsgebrek. De ruimte is er niet, dan wordt het moeilijk. Veel spelers moeten de bal eerst een paar keer raken en dan nog eens kijken voor ze de pass geven. Dan zijn ze dus een meter of wat verder.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Aristides » zo aug 23, 2009 5:15 pm

Na de nederlaag tegen psv mochten er geen conclusies getrokken worden, blijkbaar kan dat 90 minuten later wel.

Ajax zesde en als de ranglijst niet liegt staat feyenoord volkomen terecht bovenaan! Niet leuk, wel de realiteit, Ajax is nu misschien al beland op het punt waar feyenoord na Gullit was beland???

Ajax stelt voetballend niet veel voor, we verslijten genoeg managers/coaches, worden door supporters keer op keer gelinkt aan de mooiste transfers, maar er komt bijna niemand. We blijven dromen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Hoeladans » zo aug 23, 2009 5:28 pm

generaal schreef:
joey schreef:Wat is Sulejmani dan wel? Een 10 is hij niet, een spits is hij niet...
Exact: hij excelleerde bij SCH als linksbuiten. En dan verklaart Jol de inbreng van Zeegelaar met het argument dat Zeegelaar "meer een linksbuiten is"..
Sulejmani heeft nooit linksbuiten gespeeld bij Heerenveen.

Spits in een 4-4-2 systeem.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door martijn401 » zo aug 23, 2009 5:39 pm

Kan iemand me uitleggen wat er zo bijzonder aan die Zeegelaar is ,als hij de bal had kwam hij z'n man niet voorbij.Ik heb geen voorzet gezien en naar binnen komen en schieten beheerst ie ook al niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door joey » zo aug 23, 2009 5:40 pm

Hoeladans schreef:
generaal schreef:
joey schreef:Wat is Sulejmani dan wel? Een 10 is hij niet, een spits is hij niet...
Exact: hij excelleerde bij SCH als linksbuiten. En dan verklaart Jol de inbreng van Zeegelaar met het argument dat Zeegelaar "meer een linksbuiten is"..
Sulejmani heeft nooit linksbuiten gespeeld bij Heerenveen.

Spits in een 4-4-2 systeem.
Daar wil Jol naast Suarez een kopsterke spits. Dus bij Ajax komt hij niet voor die positie in aanmerking.
Wat doen we dan met hem?
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 23, 2009 6:42 pm

Aristides schreef:Na de nederlaag tegen psv mochten er geen conclusies getrokken worden, blijkbaar kan dat 90 minuten later wel.

Ajax zesde en als de ranglijst niet liegt staat feyenoord volkomen terecht bovenaan! Niet leuk, wel de realiteit, Ajax is nu misschien al beland op het punt waar feyenoord na Gullit was beland???
Enkel Suarez is al 25 miljoen waard. Plus het feit dat de begroting sluitend is en er een eigen vermogen van 70 miljoen te noteren valt. Dat is totaal niet te vergelijken. Bovendien heeft feyenoord deze competitie armzalig voetbal laten zien.

AZ gaat op de slofjes kampioen worden. Met Twente wederom als nummer 2.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 23, 2009 6:56 pm

goodfella schreef:
Aristides schreef:Na de nederlaag tegen psv mochten er geen conclusies getrokken worden, blijkbaar kan dat 90 minuten later wel.

Ajax zesde en als de ranglijst niet liegt staat feyenoord volkomen terecht bovenaan! Niet leuk, wel de realiteit, Ajax is nu misschien al beland op het punt waar feyenoord na Gullit was beland???
Enkel Suarez is al 25 miljoen waard. Plus het feit dat de begroting sluitend is en er een eigen vermogen van 70 miljoen te noteren valt. Dat is totaal niet te vergelijken. Bovendien heeft feyenoord deze competitie armzalig voetbal laten zien.

AZ gaat op de slofjes kampioen worden. Met Twente wederom als nummer 2.
Ik denk andersom Twente nr1

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Trab » zo aug 23, 2009 7:02 pm

joey schreef:
Daar wil Jol naast Suarez een kopsterke spits. Dus bij Ajax komt hij niet voor die positie in aanmerking.
Wat doen we dan met hem?
Hoeft natuurlijk niet. Als die kopsterke spits (Alves wordt genoemd) er komt dan kan Sulejmani erachter spelen en Suarez linksbuiten. Rechtsvoor kan je openlaten zodat vder Wiel in dat gat kan duiken. Maar dan zijn er ook geen excuses meer voor Sulejmani. Als hij dan nog niet presteert is het einde oefening voor hem.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Aristides » zo aug 23, 2009 8:31 pm

Het maakte me vorig seizoen niet uit hoe Ajax kampioen zou worden, als het maar weer eens een keer kampioen werd. Dit seizoen dezelfde wens, volgend seizoen ook? Ik lees nu al op AT dat AZ en Twente één en twee worden!!! Het twistpunt op een Ajaxforum is of AZ of Twente kampioen wordt??? Hebben we ons er bij neergelegd dat we zesde blijven? Hopen we op een derde of vierde plek?

Na drie wedstrijden mag je nog geen conclusies trekken, na vier ook niet en na zeventien? Dan hoeft het niet meer. Ajax is veel te afhankelijk van de ingevingen van Suarez. Ajax mist de voetbalintelligentie om te profiteren van de vrijstaande man, want bij Suarez staan er één of vaak twee!

Leuk dat we een veel groter eigen vermogen hebben dan de concurrentie; meegenomen: die hoge salarissen, maar het gaat toch echt om de punten! Voorlopig staan we er drie achter, maar wij hebben al zware tegenstanders als RKC, Sparta en (momenteel) Groningen gehad!

De competitie wordt beslist na de winterstop, ik hoop maar dat we dan nog uitzicht hebben op die titel! Snel Suarez verkopen , hij scoorde vandaag niet, we hebben dus door hem niet gewonnen(???) en zien dat we talentvolle spelers (in alle linies) kunnen kopen voor dat geld.

Las net dat Alves nu een kopsterke spits is of las ik dat verkeerd?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door mattie » zo aug 23, 2009 9:05 pm

Steef schreef:Hou toch op met je kampioen. AZ is 379 klassen beter.
Nee het team is beter... Waarom het is ingespeeld... Twente is ingespeeld. Week in week uit spelen dezelfde spelers... Zelfs kakkerlakken en lampjes spelen week in week uit met hetzelfde team. Wat doet onze coach? hopla weer een ander team op het veld.. zo wordt je dus echt geen kampioen.
dus dit is het Ajax van dit jaar....

Uit op de counter
Uit verliezen van de top clubs
thuis een drama... Zie Rkc en Vandaag. Wat was ik blij dat ik lekker met een lekker biertje op het strand lag..

Zo dat was het wel weer voor vandaag.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Feest » zo aug 23, 2009 9:08 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Marillion » zo aug 23, 2009 9:35 pm

Ik zie ons voorlopig inderdaad nog niet als een concurrent voor AZ. Die zijn gewoon echt een stuk verder. Dat verschil werk je helaas niet weg door De Zeeuw daar weg te halen.

Wij gaan vooralsnog weer gewoon door waar we gebleven waren. Drie keer scoren bij PSV maar nog niet winnen omdat het achterin zo lek als een mandje is. En nu weer op 0-0 blijven hangen tegen Sparta vlak nadat je 4 keer scoort tegen Bratislava. We zijn echt niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door elliquido » zo aug 23, 2009 9:38 pm

verdedigend niets weggegeven, dat is dan wel weer een pluspunt

:blush.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Rednose » zo aug 23, 2009 9:47 pm

Steef schreef:AZ heeft ook betere spelers dan Ajax. Heel wat zelfs.
Denk dat je niet helemaal gelijk hebt, deel spelers is inderdaad beter, deels niet.
De vraag is meer waarom nu al jaren niet de juiste spelers worden gekocht om er redelijk lopend team van te maken.
Is dat dan echt zo moeilijk? Blijkbaar wel...dus.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door jabu » zo aug 23, 2009 10:26 pm

Steef schreef:AZ heeft ook betere spelers dan Ajax. Heel wat zelfs.
Goh, noem die heel wat eens?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 24, 2009 3:23 am

AZ is de weg naar beneden alweer ingeslagen. Die profiteren nu alleen nog even van het van Gaal effect.

Ajax maakt de fout om in dienst van Suarez te gaan spelen. Daar schiet niemand iets mee op. Suarez moet in dienst van het team spelen. Maar de haast en onrust in het spel is me het meest opgevallen. En dat komt voor rekening van Jol. Het lijkt wel of ze te graag willen en zichzelf daarmee voorbij lopen. Daarom pleit ik voor een leider, en aanvoerder, die rust en overzicht brengt. En dat kan makkelijker als die centraal in de achterhoede of op het middenveld loopt. Suarez als aanvoerder is een noodoplossing.

En ik wordt niet goed van al het fopgeduikel. Wat een kutcompetitie waarin dat normaal is geworden. Geef mij de Premier League maar. Geweldige scheidsrechter gezien bij Wigan-ManU. Voetbal is zo oneindig veel leuker zonder Schwalbes.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Toppie » ma aug 24, 2009 8:20 am

Ajax moet een team bouwen waarin andere spelers ook bepalend zijn en niet een one man show. Maak het midenveld ook belangrijk en ook daaruit moet scorend vermogen komen. Er moet balans zijn op elke linie anders blijf je knoeien en dat weet Jol ook.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Daniel » ma aug 24, 2009 9:02 am

Zo verdomde zonde dat we nu eindelijk eens een trainer hebben die de problemen ziet én ziet dat er een hele hoop moet gebeuren en daaraan wil werken maar dat die dit keer nauwelijks de middelen heeft om daar aan te werken en het geld om de juiste versterkingen te halen. Het is dan alleen maar des te triester om te zien dat bepaalde voorgangers pracht materiaal hadden of bakken met geld hadden maar gewoon zo slecht waren dat ze alles verklootte EN HET ZELF GEWOON NIET IN DE GATEN HADDEN. Fuck, hoe frustrerend.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 9:37 am

De cijfers in de Telegraaf liegen er niet om:

AJAX: Stekelenburg 6; Van der Wiel 5; Alderweireld 5; Vertonghen 5,5; Anita 5; Aissati 4,5 (Enoh -); De Jong 5 (Sulejmani -); De Zeeuw 4,5; Rommedahl 5; Suarez 5; Emanuelson 5 (Zeegelaar 5).

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door LucaS » ma aug 24, 2009 9:38 am

Scorebord journalistiek
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door Rooie » ma aug 24, 2009 9:39 am

Zeker niet, ben alleen benieuwd wat de cijfers waren geweest als het uiteindelijk toch 1-0 was geworden. Waarschijnlijk hadden op onverklaarbare wijze dan ook de verdedigers een hoger cijfer gehad...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax-Sparta 23-08-2009

Bericht door peter » ma aug 24, 2009 9:40 am

Anita een 5 snap ik bijvoorbeeld niet. Deed toch echt weinig fout, namelijk.

Plaats reactie