PSV - Ajax 16-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Arwin » ma aug 17, 2009 1:15 pm

De meeste slechte spelers (Vertonghen, Enoh, Van der Wiel) zijn nu wel benoemd, maar niemand heeft het over Emanuelson gehad. Als je hem opstelt heb je al geen echte linksbuiten in je ploeg, maar hoop je dat hij iig de rechtsback in toom kan houden (hij is nota bene ook verdediger en middenvelder geweest). Maar Manolev had waarschijnlijk de middag van zijn leven, zo veel vrijheid als hij mocht genieten. Dit had onder meer de 4-3 tot gevolg, maar was al veel vaker voorgekomen. Wanneer Sulejmani fit is (hij had koorts gehad afgelopen week) moet het nu echt maar eens afgelopen zijn met Emanuelson in de basis.

Dit was natuurlijk een grote kans om PSV een zware klap toe te dienen, PSV is ook echt een heel matige ploeg dit seizoen. Bijzonder jammer dat we hiervan niet hebben weten te profiteren. Rutten had vooral het geluk dat Engelaar geblesseerd was, anders was het waarschijnlijk wel anders gelopen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door brigade zuid » ma aug 17, 2009 1:26 pm

999 schreef:50e minuut.2-2 Bakkal, Wiel wordt simpel uitgekapt, Wielaert kan niks doen, Atouba knijpt te laat, Bakkal scoort.
Hoezo kan Wielaert niks doen? Hij staat erbij als een wassen beeld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2009 1:28 pm

Inderdaad, en dat terwijl je wel wat meer moet presteren voor je in aanmerking komt voor een plaatsje bij Madame Tussaud.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door mattie » ma aug 17, 2009 1:33 pm

Arwin schreef:De meeste slechte spelers (Vertonghen, Enoh, Van der Wiel) zijn nu wel benoemd, maar niemand heeft het over Emanuelson gehad. Als je hem opstelt heb je al geen echte linksbuiten in je ploeg, maar hoop je dat hij iig de rechtsback in toom kan houden (hij is nota bene ook verdediger en middenvelder geweest). Maar Manolev had waarschijnlijk de middag van zijn leven, zo veel vrijheid als hij mocht genieten. Dit had onder meer de 4-3 tot gevolg, maar was al veel vaker voorgekomen. Wanneer Sulejmani fit is (hij had koorts gehad afgelopen week) moet het nu echt maar eens afgelopen zijn met Emanuelson in de basis.
Ik vermoed dat wij als enige AT, urby slecht vinden... Elke trainer heeft/had altijd wel een plekje voor Urby...
Mocht Suljemani donderdag weer fit zijn dan zal of een Vertonghen of Enoh wel hiervan de dupe worden.
Het enige wat Urby gisteren goed deed, was de 3-3 binnen knallen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58862
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 2:33 pm

brigade zuid schreef:
999 schreef:50e minuut.2-2 Bakkal, Wiel wordt simpel uitgekapt, Wielaert kan niks doen, Atouba knijpt te laat, Bakkal scoort.
Hoezo kan Wielaert niks doen? Hij staat erbij als een wassen beeld.
Wat denk je dat Dusjzak doet als Wielart ook maar een poot of hand uitsteekt ?.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Toppie » ma aug 17, 2009 3:26 pm

93e minuut PSVINK fluit af , dat is het beste wat die in de hele wedstrijd heeft gedaan :excited.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Trab » ma aug 17, 2009 3:41 pm

Ik vond PSV helemaal niet zo slecht voetballen. Op het eerste kwartier na hebben we eigenlijk continu onder druk gestaan. 75 minuten lang. De 1-2 van Ajax viel volkomen uit de lucht en de 3-3 ook. Dat PSV weinig uitgespeelde kansen had zegt niet altijd wat. Vaak kan een laatste pass net niet aankomen. Bovendien hadden we veel overtredingen nodig wat gevaarlijke vrije trappen opleverde en gaven we veel corners weg.
Verdedigend waren beide teams zwak, maar qua opbouw en intentie om te voetballen was PSV stukken beter dan Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2009 3:46 pm

Wat betreft die 2-2. Het enige wat Wielaert nu doet is V.d.Wiel blokkeren. Dat schiet niet op. Overigens is V.d.Wiel de eerste die bij deze goal in de fout ging want die laat Dzudszak kinderlijk eenvoudig binnendoor komen. Daardoor ontstaat de situatie.

Wielaert is dan gedwongen om in actie te komen omdat het veld voor Dzudszak open ligt. Maar ook hij geeft Dzudszak de ruimte om naar binnen te komen door te vroeg en te snel naar de zijkant te komen. Als hij dat niet doet zal de hongaar buitenom moeten komen en is het een stuk minder gevaarlijk. V.d.Wiel heeft dan nog tijd om zijn fout te herstellen en Wielaert kan zelf de voorzet er uit proberen te halen. Overigens moet wel worden gezegd dat Dzudszak dit natuurlijk perfect uitspeelt.

Bij de 4-3 van Bakkal is Wielaert ook gewoon niet handig bezig. Kijk, het is duwen en daarvoor moet worden gefloten. Maar hij stelt zich wel kwetsbaar op door niet goed naar z'n tegenstander te kijken. Ook daar is hij overigens niet de enige Ajacied die faalt want twee meter verderop is Alderweireld ook zo'n man volledig kwijt. Op een cruciaal moment in de wedstrijd weten beide centrale verdedigers niet precies waar hun man loopt. Een staaltje prutswerk.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 4:07 pm

Heel triest allemaal, Marillion. Wat een onvermogen. :blush.gif:

Bij zoveel geknoei nog naar de scheidsrechter wijzen, nee, dat moesten we maar niet doen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door goodfella » ma aug 17, 2009 4:44 pm

joey schreef:Heel triest allemaal, Marillion. Wat een onvermogen. :blush.gif:

Bij zoveel geknoei nog naar de scheidsrechter wijzen, nee, dat moesten we maar niet doen. :blush.gif:
Een Groningensupporter op mijn werk vond Vink wel dramatisch slecht fluiten gisteren en bovendien in het nadeel van Ajax. Net zoals hij het niveau van de wedstrijd ook dramatisch vond.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door goodfella » ma aug 17, 2009 4:49 pm

999 schreef:Het enige wat ik hoop is dat Jol zich niet gek laat maken en gewoon voor 4-4-2 gaat kiezen, zeker in wedstrijden als deze.AJAX heeft geen spelers voor een goed 4-3-3 systeem te spelen.

Afijn, men roept hier dan wel dat je een nieuwe trainer de kans moet geven, zeker na de puinhoop na MVB, maar blijkbaar zijn enkelen dat weer heel vlug vergeten ..
Jij fikte vorig seizoen van Basten al na de openingswedstrijd tot op zijn enkels af. :smallgrin.gif:

Een beetje consequent blijven Voetske.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58862
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 6:00 pm

goodfella schreef:
999 schreef:Het enige wat ik hoop is dat Jol zich niet gek laat maken en gewoon voor 4-4-2 gaat kiezen, zeker in wedstrijden als deze.AJAX heeft geen spelers voor een goed 4-3-3 systeem te spelen.

Afijn, men roept hier dan wel dat je een nieuwe trainer de kans moet geven, zeker na de puinhoop na MVB, maar blijkbaar zijn enkelen dat weer heel vlug vergeten ..
Jij fikte vorig seizoen van Basten al na de openingswedstrijd tot op zijn enkels af. :smallgrin.gif:

Een beetje consequent blijven Voetske.
Onzin.Maar misschien kun je mij quoten in waar ik MVB tot de enkels toe afbrande na WII - AJAX ..

Toegegeven was ik zeer kwaad op MVB, v.n. omdat ie voor en na de wedstrijd zei dat ie er nog niet uit was.Tja, dan ben je twee maanden aan het trainen denk ik dan, maar effe wat verder, als de emoties een beetje gezakt zijn schrijf ik dit in dezelfde WII - AJAX topic .. ..
999 schreef:Inderdaad.Niet dat ik van Basten af ga serveren.Wat je schrijf is natuurlijk waar.Kijk je na het Oranje b.v. dan valt ook onder van Basten op dat daar het individu nog steeds voorop stond.De individuele klasse gaf bijna elke wedstrijd de doorslag.
Let vooral op het dikgedrukte ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 17, 2009 6:34 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 6:08 pm

Quote zonder mijn commentaar. De quote is van 999 na de eerste competitiewedstrijd onder Van Basten, ik was toch ook aan het zoeken en zoiets is eenvoudig te vinden.
Tja, dat krijg je als je de oefenwedstrijden nodig hebt om te zien dat er een aantal spelers volgens de visie van van Basten niet thuis horen bij dit AJAX.

Inplaats van dat je vanaf minuut 1 van de voorbereiding bezig bent ( zoals Thijs ook al zei: Dáár bereidt je je die maanden op voor ) om te kneden, schaven, waren dit wedstrijden voor van Basten om nogmaals te zien of dat bepaalde spelers bij AJAX mogen blijven.Om na anderhalve maand oefenwedstrijden in wisselende samenstellingen tot de conclusie te komen dat dat groepje spelers wat weg mag juist dat groepje spelers is wat men hier al op het einde van de vorige competitie op het lijstje had staan.

M.a.w. anderhalve maand solicitatiegesprekken van spelers in oefenwedstrijden waarvan iedereen van te voren al wist dat ze zouden zakken, behalve van Basten.Kon hij dat bij het Nederlands elftal nog compenseren door het feit dat er altijd op het einde een groep van de allerbeste van Nederland overbleef om op het veld te staan, bij AJAX heeft ie een fout gemaakt om zo te denken.

Want dit AJAX was juist gebaat bij het vanaf minuut een werken met ( zo ver en goed als mogelijk ) vaste basis kern.Anderhalve maand bezig zijn om er voetbal in te krijgen, automatisme, om het egoisme eruit te timmeren, om er een hecht geheel van te maken.Elkaar minpunten opvangen, elkaars pluspunten versterken.

Daar heeft het missen van een stuk of 4 spelers niks mee te maken, dan nog kun je met de overgebleven groep bovenstaande items oefenen.Dan zou je juist met de overgebleven groep daarop moeten oefenen, dan hoef je bij terug komst van die andere spelers alleen maar in te passen.Immers veel van deze spelers kennen de thuis gebeven groep al.

En dan de speler Sno.Die goed 1 week bij AJAX is.Daar waar een ieder toch het gevoel had dat deze speler voor de breedte aangetrokken was, lees de bank, mocht ie vandaag meteen opdraven inplaatst van Aisattie, een speler die bijna de gehele voorbereiding mee heeft gedaan.Een speler die meer creativiteit heeft.

Natuurlijk, je zal nooit weten hoe het vanavond zou zijn afgelopen, maar ook hier weer is het zo krom als wat.Ik bedoel bij spelers die van Basten al tig keer ( als bondscoach ) heeft zien spelen heeft ie nogmaals bijna anderhalve maand nodig om te zien dat ze niet in de basis ( bij AJAX ) thuis horen.Bij Sno ziet van Basten ( terwijl deze speler volgens mij pas vorige week in beeld is gekomen ) meteen dat ie in de basis thuis hoort.Het contrast tussen het een en het andere is zo wel heel groot.

En dan Suarez.En nee, eigenlijk gaat dit niet alleen over Suarez, of KJH.Het gaat erom de ander het gunnen, de speler die er beter voorstaat de kans gunnen.Het gaat ook niet over of dat KJH meer moet doen in deze wedstrijd, het gaat over de situatie die zich op dat moment voordoet in de wedstrijd.Daar waar je juist na zo'n moeilijke start en je toch op 0 - 1 komt de kansen krijgt om het binnen de 45 minuten af te maken, binnen het laatste kwartier van de eerste helft het verzet van Willem II, de hoop op, de kans om de gelijkmaker de das om te doen.Dan GUN je de beter er voor staande speler de kans, zelfs al is het resultaat 0,0.In ( minimaal 2 keren ) kon Suarez in totaal kiezen uit 5 ( 2 en 3 ) spelers die er beter voorstonden.En dit was dus alweer de zoveelste keer dat dat niet gebeurde.Oja, enkele noemde dit ook over Suarez in deze wedstrijd.Nu gaat het me niet om de credits, maar dit roep ik al vanaf het begin.En werd meteen afgezagen.

En dan de wissels, 20 minuten voor tijd zijn die allemaal gebruikt.Maar ook 1:1, een back voor een back enz.Geen extra impuls er bij in de voorhoede.Niks daarvan.Ja 5 minuten voor het einde mag v.d. Wiel gaan doen waar ie zin in heeft.Maar volgens mij was dat, die wissels meer iets van zegen de greep, we zien wel waar het schip strand dan dat er een idee achter zat ..

Kom ik terug op

Van Basten wrote:
Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”

en dan ga je je toch afvragen of van Basten daar zichzelf niet mee bedoelt ...

Half drie en nog geen slaap, het lijkt wel of dat ik zelf weer een wedstrijd gespeeld heb ..
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58862
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 6:17 pm

Aristides schreef:Quote zonder mijn commentaar. De quote is van 999 na de eerste competitiewedstrijd onder Van Basten, ik was toch ook aan het zoeken en zoiets is eenvoudig te vinden.
Tja, dat krijg je als je de oefenwedstrijden nodig hebt om te zien dat er een aantal spelers volgens de visie van van Basten niet thuis horen bij dit AJAX.

Inplaats van dat je vanaf minuut 1 van de voorbereiding bezig bent ( zoals Thijs ook al zei: Dáár bereidt je je die maanden op voor ) om te kneden, schaven, waren dit wedstrijden voor van Basten om nogmaals te zien of dat bepaalde spelers bij AJAX mogen blijven.Om na anderhalve maand oefenwedstrijden in wisselende samenstellingen tot de conclusie te komen dat dat groepje spelers wat weg mag juist dat groepje spelers is wat men hier al op het einde van de vorige competitie op het lijstje had staan.

M.a.w. anderhalve maand solicitatiegesprekken van spelers in oefenwedstrijden waarvan iedereen van te voren al wist dat ze zouden zakken, behalve van Basten.Kon hij dat bij het Nederlands elftal nog compenseren door het feit dat er altijd op het einde een groep van de allerbeste van Nederland overbleef om op het veld te staan, bij AJAX heeft ie een fout gemaakt om zo te denken.

Want dit AJAX was juist gebaat bij het vanaf minuut een werken met ( zo ver en goed als mogelijk ) vaste basis kern.Anderhalve maand bezig zijn om er voetbal in te krijgen, automatisme, om het egoisme eruit te timmeren, om er een hecht geheel van te maken.Elkaar minpunten opvangen, elkaars pluspunten versterken.

Daar heeft het missen van een stuk of 4 spelers niks mee te maken, dan nog kun je met de overgebleven groep bovenstaande items oefenen.Dan zou je juist met de overgebleven groep daarop moeten oefenen, dan hoef je bij terug komst van die andere spelers alleen maar in te passen.Immers veel van deze spelers kennen de thuis gebeven groep al.

En dan de speler Sno.Die goed 1 week bij AJAX is.Daar waar een ieder toch het gevoel had dat deze speler voor de breedte aangetrokken was, lees de bank, mocht ie vandaag meteen opdraven inplaatst van Aisattie, een speler die bijna de gehele voorbereiding mee heeft gedaan.Een speler die meer creativiteit heeft.

Natuurlijk, je zal nooit weten hoe het vanavond zou zijn afgelopen, maar ook hier weer is het zo krom als wat.Ik bedoel bij spelers die van Basten al tig keer ( als bondscoach ) heeft zien spelen heeft ie nogmaals bijna anderhalve maand nodig om te zien dat ze niet in de basis ( bij AJAX ) thuis horen.Bij Sno ziet van Basten ( terwijl deze speler volgens mij pas vorige week in beeld is gekomen ) meteen dat ie in de basis thuis hoort.Het contrast tussen het een en het andere is zo wel heel groot.

En dan Suarez.En nee, eigenlijk gaat dit niet alleen over Suarez, of KJH.Het gaat erom de ander het gunnen, de speler die er beter voorstaat de kans gunnen.Het gaat ook niet over of dat KJH meer moet doen in deze wedstrijd, het gaat over de situatie die zich op dat moment voordoet in de wedstrijd.Daar waar je juist na zo'n moeilijke start en je toch op 0 - 1 komt de kansen krijgt om het binnen de 45 minuten af te maken, binnen het laatste kwartier van de eerste helft het verzet van Willem II, de hoop op, de kans om de gelijkmaker de das om te doen.Dan GUN je de beter er voor staande speler de kans, zelfs al is het resultaat 0,0.In ( minimaal 2 keren ) kon Suarez in totaal kiezen uit 5 ( 2 en 3 ) spelers die er beter voorstonden.En dit was dus alweer de zoveelste keer dat dat niet gebeurde.Oja, enkele noemde dit ook over Suarez in deze wedstrijd.Nu gaat het me niet om de credits, maar dit roep ik al vanaf het begin.En werd meteen afgezagen.

En dan de wissels, 20 minuten voor tijd zijn die allemaal gebruikt.Maar ook 1:1, een back voor een back enz.Geen extra impuls er bij in de voorhoede.Niks daarvan.Ja 5 minuten voor het einde mag v.d. Wiel gaan doen waar ie zin in heeft.Maar volgens mij was dat, die wissels meer iets van zegen de greep, we zien wel waar het schip strand dan dat er een idee achter zat ..

Kom ik terug op

Van Basten wrote:
Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”

en dan ga je je toch afvragen of van Basten daar zichzelf niet mee bedoelt ...

Half drie en nog geen slaap, het lijkt wel of dat ik zelf weer een wedstrijd gespeeld heb ..
Speciaal voor jouw dan ..

Tja, dan ben je twee maanden aan het trainen denk ik dan, maar effe wat verder, als de emoties een beetje gezakt zijn schrijf ik dit in dat zelfde WII - AJAX topic .. ..
999 schreef:Inderdaad.Niet dat ik van Basten af ga serveren.Wat je schrijf is natuurlijk waar.Kijk je na het Oranje b.v. dan valt ook onder van Basten op dat daar het individu nog steeds voorop stond.De individuele klasse gaf bijna elke wedstrijd de doorslag.

Let vooral op het dikgedrukte ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 6:57 pm

@ 999,

Heb je dat tegen mij? Het interesseert mij niet wat jij van MB vindt na één competitewedstrijd, maar als jij dat denkt: prima, schrijf gewoon dat ik om dat citaat heb gevraagd. Het interesseert mij nog veel minder wat je na een paar maanden van die eerste wedstrijd vindt, want jij citeert blijkbaar jezelf (heb ik niet gecontroleerd!)

Ik heb het bericht anders gelezen. Jij vroeg om een quote na een bericht van Goodfella, maar dat lees ik, jij misschien niet.

Heb dit commentaar vandaag niet eens gelezen :ajaxsmiley.gif: en vorig jaar? Zal wel, maar indruk heeft het niet gemaakt, denk ik.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door brigade zuid » ma aug 17, 2009 7:37 pm

999 schreef:
brigade zuid schreef:
999 schreef:50e minuut.2-2 Bakkal, Wiel wordt simpel uitgekapt, Wielaert kan niks doen, Atouba knijpt te laat, Bakkal scoort.
Hoezo kan Wielaert niks doen? Hij staat erbij als een wassen beeld.
Wat denk je dat Dusjzak doet als Wielart ook maar een poot of hand uitsteekt ?.
Vrije trap voor Psv, tweede gele kaart voor Wielaert, AJAX behoud 1-2 voorsprong.

Kijk ergens begrijp ik het wel maar het zag er gewoon niet uit wat Wielaert deed, het was vrij lachwekkend om te zien eigenlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 7:59 pm

Het zag er inderdaad niet uit en laten we wel wezen, goede spelers komen niet in zo'n situatie. Die anticiperen beter.

Dat we in Eindhoven verliezen zegt me vrij weinig. Daar verliezen we bijna elk jaar. Maar de manier waarop doet wel pijn. Zonde dat we niet hebben kunnen profiteren van het slechte verdedigen van PSV.

Op den duur kan het nog wel een voordeel hebben trouwens. Rutten en Reker denken vast dat het lek boven is en dat ze het wel zonder versterking af kunnen. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door goodfella » ma aug 17, 2009 8:37 pm

[quote="999"]
Tja, dan ben je twee maanden aan het trainen denk ik dan, maar effe wat verder, als de emoties een beetje gezakt zijn schrijf ik dit in dat zelfde WII - AJAX topic .. ..

[/quote="999"]

Jol is ook al 2 maanden trainer en heeft het wiel ook nog niet opnieuw uitgevonden.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door elliquido » ma aug 17, 2009 10:11 pm

een aantal zaken vielen me op;

1. rommedahl werd niet gebruikt / bracht zelf niets tov pieters, die ook nog geel kreeg in de 1e helft. Hier had Ajax meer moeten doen.

2. verthongen werd zoekgespeeld op het middenveld. De analyses in de rust waren duidelijk hierover. Waarom dan niet ingrijpen en bijv aissatti inbrengen? Balverlies kon nooit het argument zijn omdat Ajax de hele wedstrijd geen bal vasthield. Of bijvoorbeeld de zeeuw en verthongen laten ruilen tov simons en affalay?

3. atuba gaf aan conditioneel problemen te hebben. Waarom atuba dan niet wisslen met verthongen/emanuelson en wederom aanvallende inpulsen inbrengen?

4. waarom werd vooraf ajax met een 4-3-3 systeem in de voorbeschouwingen aangekondigd, waar in werkelijkheid we een soort 4-4-1-1 speelden met 3 verdedigende middenvelders?

5. Urby heeft 1 bal goed geraakt zondag. Die was echt rijp voor een wissel al in de 1e helft.


Deze wedstrijd was de 1e test voor jol. M.i. is hij niet geslaagd voor deze test. Laten we hopen dat hij in zijn volgende tentamens wel voldoendes gaat halen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58862
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 10:19 pm

goodfella schreef:
999 schreef:
Tja, dan ben je twee maanden aan het trainen denk ik dan, maar effe wat verder, als de emoties een beetje gezakt zijn schrijf ik dit in dat zelfde WII - AJAX topic .. ..



Jol is ook al 2 maanden trainer en heeft het wiel ook nog niet opnieuw uitgevonden.
GF ( en dieje andere ), je mag het gerust allemaal uit zijn verband rukken hoor, maakt me ook niet zo veel uit.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 666 » di aug 18, 2009 12:38 am

Een echte wedstrijd van de lamme tegen de blinde. Er moet echt nog minstens een verdediger bij (een extra aanvaller is ook geen overbodige luxe), anders voetbalt Honda zichzelf op 20 september nog een miljoen of vijf duurder.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Baseman » di aug 18, 2009 8:34 am

Daniel_vT schreef:Je hebt het echt over de wedstrijd neem ik aan? Want om een speler goed of slecht te noemen op basis van één potje kan natuurlijk niet.
Tuurlijk heb ik het dan alleen over deze wedstrijd, aangezien ik het verder helemaal met je eens ben. Dit was dan ook een reactie op Joey, die aangaf dat op basis van deze wedstrijd zowel PSV als Ajax geen goede verdedigers hebben.
LucaS schreef:Ajax heeft wat mij betreft niet verloren door Vink, maar bij elk twijfelgevalletje was het voordeel voor PSV. Zoals van tevoren al verwacht natuurlijk.
Wat een onzin :excited.gif:
Vink had aan beide kanten slechte momenten, niet voor niets klagen zowel veel PSV supporters als veel Ajax supporters over hem naar aanleiding van deze wedstrijd.
joey schreef:Op den duur kan het nog wel een voordeel hebben trouwens. Rutten en Reker denken vast dat het lek boven is en dat ze het wel zonder versterking af kunnen. :neutral.gif:
Yeah right, jij denkt dat Rutten blind is ?
Daarbij kan ik de zaak ook omdraaien...als ik de interviews hoor van enkele Ajacieden na afloop, dan speelden ze helemaal niet onaardig, floot Vink zwaar in hun nadeel en heeft PSV maar een matig ploegje. Zo geeft Stekel aan dat Doedel veel geluk had bij beide vrije trappen (oftewel hij denkt dat hij beide keren kansloos was) en Vd Wiel durft zelfs te zeggen dat Doedel een matige speler is (hoe slecht is hij dan wel niet?) en dat hij het gevoel had dat hij Doedel nog wel in had kunnen halen bij de 2-2 als Wielaert niet in de weg had gestaan (tuurlijk).

Tenenkrommend eigenlijk, het ligt altijd aan anderen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Jeroen126 » di aug 18, 2009 8:36 am

Even een serieuze vraag naar aanleiding van de wedstrijd afgelopen zondag: wat zijn de kwaliteiten van Rob Wielaert? Ik bedoel, wat kan deze jongen in godsnaam wél?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Baseman » di aug 18, 2009 8:37 am

De column van Van Hanegem in Sportwereld gaat over deze wedstrijd zie ik nu:
Controleurs zie ik in het stadion het liefst kaartjes scheuren
Door WILLEM VAN HANEGEM

De topper tussen PSV en Ajax was een van de mooiste confrontaties tussen die twee clubs die ik ooit heb gezien. Dat kwam volledig door PSV. Die ploeg heeft eindelijk zichzelf weer ontdekt.

Ik werd de laatste tijd een beetje moe van Fred Rutten. Steeds had hij het erover dat er nog een hoop te doen was bij PSV, dat er heel wat in te halen was en meer van die verhullende onzin. Kom op zeg. PSV is dé topclub van het land, vorig seizoen zat het tegen en nu staan ze er gewoon weer. Die reputatie moet je verdedigen, ook als coach.

Daarom was ik er blij mee, dat PSV twee keer op achterstand kwam. Nu móesten ze wel. Je zag onmiddellijk hoeveel aanvallende mogelijkheden PSV heeft op het middenveld. Die gasten willen, als je ze hun gang laat gaan, de bal vooruit spelen. Bakkal is daar een mooi voorbeeld van. Wat was het goed dat hij speelde en niet Engelaar, die een grossier is in van die balletjes breed.

Simons speelde ook een van zijn beste wedstrijden en Afellay liet zien wat hij waard is. Steeds zochten ze de diepte. Je hoeft helemaal niet zo vaak aan de bal te zijn, het gaat er om wat je ermee doet.

PSV concentreerde zich nu, door de nood gedwongen, op aanvallende mogelijkheden en je ziet meteen hoe goed ze daar in zijn. En niet alleen goed, ook aantrekkelijk. Het middenveld dat PSV gisteren had staan kan elke week heel mooie wedstrijden spelen. Echt geweldig.

Goed, ze hebben nu een keer de wedstrijd in fases wat minder gecontroleerd. Nou en? Wat heb ik aan die controlerende middenvelders? Controleurs moeten bij de ingang van de stadionvakken de kaartjes scheuren en op het veld moet je het doel van de tegenstander willen zoeken. Daar komen al die kaartjeskopers voor en niet voor controleurs.

Kijk, als je de mindere bent, mag je verdedigen. Maar PSV heeft een selectie om kampioen mee te worden. Dan telt vooral de aanval. Mijn gedachten werden gistermiddag bewezen in Eindhoven. En waarom? Helaas niet omdat het bedachte tactiek was, maar omdat Ajax op voorsprong kwam.

Om die reden ben ik blij dat deze wedstrijd vroeg in het seizoen kwam. Het zelfvertrouwen moet bij PSV toegenomen zijn en op basis daarvan kunnen ze iedere week proberen de tegenstanders omver te spelen.

Alleen bij Isaksson zal het vertrouwen wat minder zijn. Het thuispubliek heeft het gehad met hem en ik begrijp dat wel. Hij is onzeker als hij de bal toegespeeld krijgt, hij oogt labiel als hij de bal in het spel moet brengen en hij houdt het spel daardoor vaak op.

Hij was gisteren een dissonant en het publiek zag dat dat niet voor de eerste keer gebeurde. Van mij mag Isaksson de vaste keeper blijven, ik heb daar verder geen belang bij. Toch zou ik die Cassio Ramos weer eens een kansje geven.

Een ploeg die voor de landstitel gaat, dient zich niet week in week uit zorgen te maken over de gemoedstoestand van de doelman.

Wat Ajax betreft, ben ik deze week zo klaar. Ik miste op het middenveld van die club werkelijk iedere creativiteit. Ik zag daar allemaal goede, harde werkers, maar niemand met intelligente ingevingen.

Als Ajax wedstrijden zoals die in Eindhoven wil winnen, moet er een speler als Aissati het vertrouwen krijgen en opgesteld worden. Het is toch zonde dat die jongen op de bank moet toezien dat geen van zijn collega’s ook maar één verrassende steekpass weet te geven?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Duke » di aug 18, 2009 8:38 am

Baseman schreef:Daarbij kan ik de zaak ook omdraaien...als ik de interviews hoor van enkele Ajacieden na afloop, dan speelden ze helemaal niet onaardig, floot Vink zwaar in hun nadeel en heeft PSV maar een matig ploegje. Zo geeft Stekel aan dat Doedel veel geluk had bij beide vrije trappen (oftewel hij denkt dat hij beide keren kansloos was) en Vd Wiel durft zelfs te zeggen dat Doedel een matige speler is (hoe slecht is hij dan wel niet?) en dat hij het gevoel had dat hij Doedel nog wel in had kunnen halen bij de 2-2 als Wielaert niet in de weg had gestaan (tuurlijk).

Tenenkrommend eigenlijk, het ligt altijd aan anderen :smallgrin.gif:
Helemaal mee eens, laat ze in de eerste plaats naar zichzelf kijken, en als je zo gespeeld hebt als zondag verder gewoon je mond houden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie