PSV - Ajax 16-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Toppie » di aug 18, 2009 8:39 am

Baseman schreef:
Daniel_vT schreef:Je hebt het echt over de wedstrijd neem ik aan? Want om een speler goed of slecht te noemen op basis van één potje kan natuurlijk niet.
Tuurlijk heb ik het dan alleen over deze wedstrijd, aangezien ik het verder helemaal met je eens ben. Dit was dan ook een reactie op Joey, die aangaf dat op basis van deze wedstrijd zowel PSV als Ajax geen goede verdedigers hebben.
LucaS schreef:Ajax heeft wat mij betreft niet verloren door Vink, maar bij elk twijfelgevalletje was het voordeel voor PSV. Zoals van tevoren al verwacht natuurlijk.
Wat een onzin :excited.gif:
Vink had aan beide kanten slechte momenten, niet voor niets klagen zowel veel PSV supporters als veel Ajax supporters over hem naar aanleiding van deze wedstrijd.
joey schreef:Op den duur kan het nog wel een voordeel hebben trouwens. Rutten en Reker denken vast dat het lek boven is en dat ze het wel zonder versterking af kunnen. :neutral.gif:
Yeah right, jij denkt dat Rutten blind is ?
Daarbij kan ik de zaak ook omdraaien...als ik de interviews hoor van enkele Ajacieden na afloop, dan speelden ze helemaal niet onaardig, floot Vink zwaar in hun nadeel en heeft PSV maar een matig ploegje. Zo geeft Stekel aan dat Doedel veel geluk had bij beide vrije trappen (oftewel hij denkt dat hij beide keren kansloos was) en Vd Wiel durft zelfs te zeggen dat Doedel een matige speler is (hoe slecht is hij dan wel niet?) en dat hij het gevoel had dat hij Doedel nog wel in had kunnen halen bij de 2-2 als Wielaert niet in de weg had gestaan (tuurlijk).

Tenenkrommend eigenlijk, het ligt altijd aan anderen :smallgrin.gif:
Kijken of ze tegen Nac ook zo spelen en dan ook Appelvlaai ziet buffelen. Ik zeg je die geeft dan niet thuis. Tegen Ajax kan Pisvee zich laden , maar daarna spelen ze weer zakelijk en saai.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » di aug 18, 2009 8:53 am

Baseman schreef:Yeah right, jij denkt dat Rutten blind is ?
Rutten niet, maar Reker wel. :666.gif:
Een beetje slechtziend is Rutten trouwens wel, want wie haalt nou van het schaarse geld dat er is Engelaar terwijl hij Bakkal al heeft lopen? Prima spelertje, die Bakkal. Een stuk beter dan die overschatte Engelaar.
Daarbij kan ik de zaak ook omdraaien...als ik de interviews hoor van enkele Ajacieden na afloop, dan speelden ze helemaal niet onaardig, floot Vink zwaar in hun nadeel en heeft PSV maar een matig ploegje. Zo geeft Stekel aan dat Doedel veel geluk had bij beide vrije trappen (oftewel hij denkt dat hij beide keren kansloos was) en Vd Wiel durft zelfs te zeggen dat Doedel een matige speler is (hoe slecht is hij dan wel niet?) en dat hij het gevoel had dat hij Doedel nog wel in had kunnen halen bij de 2-2 als Wielaert niet in de weg had gestaan (tuurlijk).

Tenenkrommend eigenlijk, het ligt altijd aan anderen :smallgrin.gif:
Dat mag je van mij allemaal best zeggen, Baseman. Mij hoor je niet jubelen dat Ajax zulke goede voetballers heeft lopen. Integendeel, ik zie bij veel spelers grote tekortkomingen. (Bij die van PSV trouwens ook.) En ik zal de eerste zijn om te beamen dat er wat mis is met het zelfbeeld van bepaalde Ajacieden, trouwens van voetballers in het algemeen. Zelfkritiek is vaak ver te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Kowalczyk » di aug 18, 2009 9:02 am

Ach, verliezen in Eindhoven, dat calculeer je in. Gebeurt altijd. 't Is een natuurwet. Daar frons ik mijn linkerwenkbrauw nog niet eens van.

We staan een punt voor op PSV en hebben Eindhoven-uit al gehad.

Nu maar eens zorgen dat we niet uit Europa vliegen. On with it.

K.
Still alive...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Baseman » di aug 18, 2009 9:05 am

joey schreef:Rutten niet, maar Reker wel.
Helemaal waar, maar Rutten heeft dan ook niet voor niets veel macht naar zich toe getrokken.
Een beetje slechtziend is Rutten trouwens wel, want wie haalt nou van het schaarse geld dat er is Engelaar terwijl hij Bakkal al heeft lopen? Prima spelertje, die Bakkal. Een stuk beter dan die overschatte Engelaar.
Ik vind beide spelers niet echt vergelijkbaar, alleen al omdat Bakkal rechtsbenig is en Engelaar linksbenig. Het zijn andere type spelers.
Maar je kunt je inderdaad afvragen wat de meerwaarde is van Engelaar, dat heeft hij in de competitie in ieder geval nog niet laten zien.
En ik zal de eerste zijn om te beamen dat er wat mis is met het zelfbeeld van bepaalde Ajacieden, trouwens van voetballers in het algemeen. Zelfkritiek is vaak ver te zoeken.
Het was ook maar een reactie op jouw woorden over Rutten en Reker.
Al blijft het tenenkrommend wat enkele Ajacieden na afloop uit hun mond kregen. Maar inderdaad, ik verwacht ook niet dat de gemiddelde voetballer veel zelfkritiek heeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Marillion » di aug 18, 2009 9:09 am

Baseman schreef:........en dat hij het gevoel had dat hij Doedel nog wel in had kunnen halen bij de 2-2 als Wielaert niet in de weg had gestaan (tuurlijk).
Als je de beelden nog eens goed bekijkt zul je zien dat hij al aardig op weg was totdat Wielaert hem de doorgang belette. Neemt niet weg dat hij in eerste instantie als een beginneling aan de verkeerde kant staat te dekken maar hij had zeker nog een kans om z'n fout te herstellen. Wielaert had hem daarbij kunnen helpen door zich goed op te stellen maar ook hij kiest verkeerd positie waardoor hij V.d.Wiel blokkeert en de Ajax verdediging definitief open ligt.

Verder is zelfkritiek in zijn algemeenheid natuurlijk ver te zoeken in het voetbal. Zowel spelers, trainers als supporters hebben er een handje van om de zaken positiever voor te doen dan de werkelijkheid.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Kowalczyk » di aug 18, 2009 10:27 am

Ik vond Vink weer een drama. Echt héél slecht. Die gele kaart voor Suárez, terwijl die gewoon de bal speelde en Pieters alleen maar gilde omdat hij in de lucht maaide. André Ooijer met zijn voortdurende gemekker en geschop laten wegkomen. De eerste goal van PSV kwam uit een vrije trap die niet gegeven had mogen worden. Aan de andere kant had de aanval waaruit Ajax 3-3 maakte afgeblazen moeten worden vanwege een overtreding op Afellay.

Whatever. Hoort er allemaal bij.

Ik vond de nederlaag gewoon terecht. Ajax opende heel sterk, maar geeft de doelpunten gewoon veel te makkelijk weg: bij de twee vrije trappen vond ik Stekelenburg nou niet bepaald schitteren en de manier waarop Van der Wiel zich er weer uit liet lopen... pfff. PSV oogde gewoon feller, was sterker in de duels, wílde het gewoon net even wat meer (toch gek, want volgens Urby is Ajax heel boos over de afgelopen jaren en zijn ze het nu echt zat met die ondermaatse prestaties). Ik had tegen het einde ook het idee dat bij Ajax de pijp helemaal leeg was, terwijl juist PSV energieker in de weer was geweest tot dan toe; ze waren ook fysiek/conditioneel sterker.

Ik vond het gewoon een al met al terechte nederlaag, een hele voorspelbare ook, eentje die op basis van de laatste veertig jaar bijna een wetmatigheid is. Al dat gepiep over Vink vind ik daarom misplaatst. Zorg eerst eens dat je jezélf niks kunt verwijten; mag je daarna op de scheids gaan lopen miepen (destijds met die schwalbe van Farfan vond ik dat bijvoorbeeld wel te billijken; nu niet).

Neemt niet weg dat Vink een hele belabberde scheids is, maar ja: hij is de enige niet in de Nederlandse competitie, en daar hebben alle Nederlandse voetballiefhebbers en/of -supporters veel ergernis aan. Zolang die nare Uilenberg er zit, zal dat niet veranderen.

En ik denk trouwens ook dat een béétje slimme counterploeg uit Oekraïne of Slowakije gehakt maakt van zowel PSV als Ajax. Het was een hele leuke pot, maar qua tactische intelligentie en benul van het moderne topvoetbal werd je er niet blij van. Het zijn vrij barre tijden voor het Nederlandse clubvoetbal, wat dat betreft.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door elliquido » di aug 18, 2009 7:54 pm

Daarom vind ik juist dat Jol eerder moest ingrijpen,
we scoren op gelukkige wijze 3x, maar voor de overige 85 minuten was het niet best.
dat er geen poging werd gedaan dit om te draaien verraste mij zeer
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 8:49 am

Ik vind ook dat Jol had moeten ingrijpen. Minpuntje voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Beloki » wo aug 19, 2009 9:52 am

Nog maar een keer dan: wat had hij in jullie ogen moeten doen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door brigade zuid » wo aug 19, 2009 9:54 am

Daar is toch al antwoord op gegeven?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Beloki » wo aug 19, 2009 9:57 am

joey concludeerde terecht dat het plan met Verthongen niet liep. Maar ik ben gewoon benieuwd hoe joey dan ingegrepen zou hebben.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 10:09 am

Ik vind dat niet zo gemakkelijk, hoor. Zou Enoh bijvoorbeeld op Afellay kunnen spelen? Is hij daar gedisciplineerd genoeg voor? Maar laat ik het zo zeggen: erger dan het was kon het in elk geval niet. Affelay deed wat hij wilde, want Vertonghen had totaal geen grip op hem.

Gelukkig ben ik niet de trainer van Ajax. Jol wordt dik betaald om oplossingen voor dit soort problemen te bedenken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58987
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door 999 » wo aug 19, 2009 10:32 am

Als Gabri fit was geweest zou dat een optie zijn.Atouba ( en <-> Veronghen ), zou ik ook wel eens willen zien.Volgens mij heeft ie ook bij HSV wel eens op het middenveld gespeeld.

Maar als je de wesdtrijd terug kijkt dan zie je toch dat Vertonghen met alles en iedereen bezig is behalve met Affelay ..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door elliquido » wo aug 19, 2009 10:34 pm

ik had aissatti eerder gebracht voor atuba.. en verthingen dan naar achteren
ook emanuelson was rijp voor een wissel ; donald danwel cvitanic was dan een optie

waar het om gaat is.. het loopt niet, maar er werd m.i. geen tactische aanpassing gedaan danwel gewisseld.

maar goed, misschien is dit allemaal onderdeel van het grote vooruitziende plan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47368
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Lionel » za aug 22, 2009 6:06 pm

Stekelenburg staat trouwens ook te prutsen hoor. Vorige week tegen RKC, de eerste 3 goals tegen PSV..... En Wielaert moet ook opzouten!!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie