Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Banjavi » do aug 20, 2009 10:26 pm

Natuurlijk moet hij blijven... maar als hij voor geen andere club europees mag spelen nu, dan wordt hij dit jaar natuurlijk wel wat minder interessant voor andere grote clubs, denk ik.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Toppie » do aug 20, 2009 10:28 pm

Gewoon in de uitwedstrijd niet opstellen en bij 2-0 tegen Sparta wisselen. Maar helaas hij is de aanvoerder :blush.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Banjavi » do aug 20, 2009 10:29 pm

Ja, maar zonder hem wordt er niet gescoord... :)
Dus dan moet je hem pas wisselen als hij er 2 in heeft liggen en dan is het al weer te laat.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 10:29 pm

Donkey Shot schreef:Wie had dat kunnen denken, want de eerste 15 minuten... hoe vaak is die lul van verslaggever in herhaling gevallen
Wat was er dan de eerste 15 minuten, Doc? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Daily Blind » do aug 20, 2009 10:32 pm

Peter schreef:Uit het boekje. Donald en Zeegelaar. Prachtig.

Idd prachtige aanval van 2 eigen talenten!! :onfire.gif:

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 10:33 pm

Beeldschone goals van Suarez, wat een progressie heeft hij toch geboekt in dat jaar onder MvB :biggthumpup.gif:

Nu moet onze hep-heppie inderdaad wel blijven, natuurlijk. Ik drink met Syl een glaasje prosecco op de voetbalkwaliteiten van ons aller Louis Suarez.

Ik zit inderdaad onder de plak, ik ben inderdaad zo langzamerhand geindoctrineerd door Syl. Die zegt de hele wedstrijd door: 'Kijk nou eens Luuk, wat fantastisch van Suarez'. Ik begin het nu ook te zien. Sterker nog, ik zie het al!
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Aristides » do aug 20, 2009 10:34 pm

Suarez mag nog wel CL spelen, neem ik aan. Maar daar werken we niet aan mee, hoor. Luis moet blijven.
Schrijf jij anders niet dat de speler bepaalt waar hij speelt?

Hij moet zo snel mogelijk (het liefst vannacht nog!) worden verkocht, voor hemzelf beter en voor Ajax beter.

Voor hemzelf beter omdat hij kan zien of hij rijp is voor Spanje of Engeland.

Voor Ajax beter, omdat een vereniging die ziek is beter snel kan zien wat het probleem is dan laat. Suarez zorgt ervoor dat Ajax wint en dat Ajax (de score zal internationaal gezien worden, veel scouts zullen er vanavond niet zijn geweest) "nog iets lijkt". In werkelijkheid stelt Ajax zonder hem niets voor. De "zachte heelmeesters" maken die "stinkende wonden" , alleen echt snijden helpt.

Haal voor het geld eindelijk die verdedigers, investeer in jeugdige talenten en probeer echt iets op te bouwen.

Voor AT zal het veel leuker zijn zonder Suarez! ben wel benieuwd wie dan de schuld krijgt van alles, ik gok op Vertongen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Toppie » do aug 20, 2009 10:37 pm

Alle hoop ligt nu op de schouders van Suarez , ik had Sulejmani ook graag in dat rijtje erbij gezet , maar helaas ook vanavond vrij onzichtbaar. De man van 16 Miljoen is toch regelrecht een miskoop.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Zuidema » do aug 20, 2009 10:50 pm

LucaS schreef: Ik zit inderdaad onder de plak, ik ben inderdaad zo langzamerhand geindoctrineerd door Syl. Die zegt de hele wedstrijd door: 'Kijk nou eens Luuk, wat fantastisch van Suarez'. Ik begin het nu ook te zien. Sterker nog, ik zie het al!

:rofl.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 10:59 pm

De eerste tien minuten was het even schrikken, daarna heeft Slovan geen kans meer gehad.

Vond de opbouw van achteruit rete traag.
De Zeeuw was zeer slordig in de laatste pass, ondonks zijn assist.
Sjulemani, tja, tot nu toe 16.5 miljoen door het putje, als dat zo blijft
kunnen we misschien wat terug vorderen bij MVB.

Atouba had duidelijk een schop onder zijn kont gehad van Jol
in de rust.

Stekelenburg een goede redding met de voet, volgens mij heeft ie verder niks
te doen gehad.

Suarez klasse apart.

Rommedahl blijft Rommedahl.

V.d. Wiel had ook weer zijn mindere momentjes.

Het lijkt er op dat AJAX wel het hoofd koel kan houden en in ieder geval niet als een
kip zonder kop de aanval opzocht maar geduldig bleef zoeken naar dat ene kansje, dat is
wel eens anders geweest.

Enoh, puike wedstrijd, al zijn die van Slovan niet al te wendbaar, draaide in bijna 99,9 % balbezit
die kant op waar de ruimte lag.

Laatste goal was de mooiste .......

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Deli » do aug 20, 2009 11:00 pm

Net terug. Na 30 minuten in de eerste helft had ik getekend voor een 2-0 overwinning.
Wie had dit gedacht. Suarez begon overigens ook niet al te best aan de wedstrijd maar liet vervolgens zien wat voor geweldenaar het is. Ik vond Atouba op die rare fratsen in de eerste helft na (die absoluut niet goed te praten zijn) zich enigszins herpakken in de tweede helft. Verder ben ik geschrokken van Sulejmani ('miskoop' begint toch erg reeel te worden), heb ik genoten van Enoh (vooral in de tweede helft) en heb ik me weer mateloos geërgerd aan Rommedahl.

Op naar Sparta en een paar mooie wedstrijden in de Europa League poule.

Stekelenburg 7 (niets te doen gehad en kon dus ook weinig mis doen)
Van der Wiel 7
Alderweireld 7
Vertonghen 7
Atouba 5 (vooral op basis van de 1ste helft)
de Zeeuw 7
Enoh 8
Rommedahl 5
Sulejmani 4
Suarez 10
de Jong 6
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Khraa » do aug 20, 2009 11:01 pm

ik heb genoten van Atouba! (waarschijnlijk omdat alles goed afliep) bravoure kan de man niet ontzegd worden!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 11:15 pm

Ik ook, prima voetballer.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Rachid » do aug 20, 2009 11:39 pm

Wat was Enoh vandaag goed zeg! Zijn beste wedstrijd voor Ajax tot nu toe, denk ik.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Kowalczyk » vr aug 21, 2009 12:03 am

Deli schreef:Net terug. Na 30 minuten in de eerste helft had ik getekend voor een 2-0 overwinning.
Wie had dit gedacht. Suarez begon overigens ook niet al te best aan de wedstrijd maar liet vervolgens zien wat voor geweldenaar het is. Ik vond Atouba op die rare fratsen in de eerste helft na (die absoluut niet goed te praten zijn) zich enigszins herpakken in de tweede helft. Verder ben ik geschrokken van Sulejmani ('miskoop' begint toch erg reeel te worden), heb ik genoten van Enoh (vooral in de tweede helft) en heb ik me weer mateloos geërgerd aan Rommedahl.

Op naar Sparta en een paar mooie wedstrijden in de Europa League poule.

Stekelenburg 7 (niets te doen gehad en kon dus ook weinig mis doen)
Van der Wiel 7
Alderweireld 7
Vertonghen 7
Atouba 5 (vooral op basis van de 1ste helft)
de Zeeuw 7
Enoh 8
Rommedahl 5
Sulejmani 4
Suarez 10
de Jong 6
Redelijk eens met de uiteenzetting van Deli, al zou ik Alderweireld, Rommedahl en De Jong elk een punt meer hebben gegeven - en De Zeeuw een punt minder: ik vond hem tactisch sterk, en erg 'nuttig', maar vrij ongelukkig in zijn passing (leverde vrij veel in).

Alderweireld en Enoh uitstekend. Atouba is een rare jongen.

En ja: Sulejmani begint toch wel een heel ernstig probleem te worden, onderhand. Dat is beslist waar. Ik heb hem werkelijk niets noemenswaardigs zien doen. Het leek wel alsof hij naar de ArenA was gekomen om Ajax - Slovan Bratislava te kijken, net zoals wij allemaal... Dan moet 'ie voortaan ook maar een kaartje kopen, denk ik dan.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Thijs » vr aug 21, 2009 12:44 am

Prima wedstrijd, en na de 2-0 kwam waarop ik hoopte: De tegenstander kapot spelen en de return tot een formaliteit maken.

Heel goed gedaan Ajax, niets meer, niets minder.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door El Clavo » vr aug 21, 2009 8:04 am

Met name de tweede helft was het natuurlijk top met mooie combinaties en een heerlijke Suarez. Verder viel Rommedahl me erg op (in positieve zin). Bijna al het gevaar begon bij hem. Enoh vond ik ook erg goed spelen, veroverde erg veel op het middenveld.

Ik begrijp nu wat Wimpey bedoelde met dat onvoorspelbare van Atouba. Gelukkig was dat de tweede helft afgelopen en deed hij veel goed.

Ben erg blij dat we de uitwedstrijd tot een formaliteit hebben gemaakt!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 8:28 am

Slovan bood in de tweede helft nog maar weinig weerstand. Ik moet toch mijn zorg uitspreken over de eerste helft. Toen was er nog wat weerstand en prompt maakte Ajax fouten. Ik ben bang dat een beetje tegenstander zorgt voor problemen bij ons achterin.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door El Clavo » vr aug 21, 2009 8:35 am

Achterin zijn de problemen bekend, maar behoudens het eerste kwartier ( 2 kansen) is Ajax niet meer in gevaar geweest. En hoe goed je verdediging ook is, 2 kansen geef je altijd wel weg in een wedstrijd. Ajax voetbalde gewoon erg goed en dat zag Slovan na die 2-0 ook in. Slovan werg gecombineerd weggetikt en dat mag best een copmpliment voor Ajax zijn. Dit zijn gewoon ploegen van het niveau Slavia Praag en het verleden heeft geleerd dat we daar niet zomaar van winnen :blush.gif: Ik ben iig blij dat Ajax bleef zoeken naar een goal, ook in de 90e minuut.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 8:40 am

Slovan is wel een stukje minder dan Slavia Praag, schat ik. Technisch allemaal heel matig. Zulke ploegen moeten het vooral van werklust hebben. Zolang je niet scoort, heb je het lastig, maar daarna niet meer. Vergelijk de wedstrijd van PSV. Hun tegenstander stelde ook weinig voor, maar PSV weigerde het af te maken dus stribbelde Bnei dinges nog behoorlijk tegen.

Hoe dan ook, Ajax heeft gedaan wat het moest doen en meer kan het ook niet doen. Ik zou alleen geen voorbarige conclusies trekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door peter » vr aug 21, 2009 8:40 am

Niet om het één of ander, maar ik vind Praag wel ietsje sterker nog dan deze lui. Niets dan lof voor de uitslag, maar in de tweede helft ging het licht bij die lui uit. De Zeeuw werd op 10 meter gedekt en ook Suarez kreeg alle ruimte. We hebben gedaan wat we moesten doen en daar ben ik heel erg blij mee. Verder wil ik niet teveel consequenties aan deze pot hechten.

Kan deze post net zo goed weg laten zie ik nu. Eens met joey.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Thijs » vr aug 21, 2009 8:42 am

In de eerste helft zag je wel dat het heus geen koekenbakkers waren, maar op de één of andere manier konden ze het in de tweede helft totaal niet bijbenen. En Ajax heeft het in het verleden dan wel eens verzuimd om de tegenstander dan kapot te spelen. Het is een lichtpuntje, maar het zegt nog weinig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door El Clavo » vr aug 21, 2009 8:44 am

Ik ook niet, maar wat willen jullie in godsnaam nou? Je verslaat een Europese tegenstander met 5-0 en nog lopen jullie te zeiken. Weet je nog hoe moeizaam het de afgelopen jaren ging, juist tegen zulke ploegen? Zilina, Zagreb, Praag, noem ze allemaal maar op.

Dat is het schijtirritante hier. Ajax combineert erop los en speelt de tegenstander zoek, maar dat was niet de kracht van Ajax, nee dat kwam door de slechte tegenstander. Je kan het niet uit je strot krijgen dat Ajax iets goed heeft gedaan he? Triest eigenlijk. :aai.gif:

Pak nog maar eens wat DVDtjes uit de kast van vroeger, zo gewledig was het allemaal niet, juist niet tegen zulke ploegen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door InnerHarbour » vr aug 21, 2009 9:00 am

El Clavo schreef:Ik ook niet, maar wat willen jullie in godsnaam nou? Je verslaat een Europese tegenstander met 5-0 en nog lopen jullie te zeiken. Weet je nog hoe moeizaam het de afgelopen jaren ging, juist tegen zulke ploegen? Zilina, Zagreb, Praag, noem ze allemaal maar op.

Dat is het schijtirritante hier. Ajax combineert erop los en speelt de tegenstander zoek, maar dat was niet de kracht van Ajax, nee dat kwam door de slechte tegenstander. Je kan het niet uit je strot krijgen dat Ajax iets goed heeft gedaan he? Triest eigenlijk. :aai.gif:

Pak nog maar eens wat DVDtjes uit de kast van vroeger, zo gewledig was het allemaal niet, juist niet tegen zulke ploegen.
Ja dat je dat nu nog niet weet, Joey en Peter de twee grootste azijnzeikers van dit forum, het is niet goed of het deugd niet, de eerste kan je heerlijk op je shitlijst zetten, de tweede jammer genoeg niet, snel scrollen zou ik zo zeggen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009

Bericht door Daily Blind » vr aug 21, 2009 9:01 am

Heb je gelijk in El Clavo.. Natuurlijk was het niet allemaal geweldig de eerste helft, maar de 2de helft ging Ajax voetballen.. balletje over de grond. In de bal komen inspelen op de derde man, ruimtes benutten. Dat zijn allemaal aspecten die we heel erg lang gemist hebben. Natuurlijk hielp de tegenstander mee, maar vergeet niet dat die ook door Ajax kapot gespeeld waren.

Gewoon een prima overwinning en dit zondag tegen Sparta voortzetten. Zeegelaar in plaats van Sulejmani.

Plaats reactie