Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Aristides » di aug 11, 2009 11:43 pm

De topic gaat toch over Ajax - RKC? In deze wedstrijd kreeg Ajax terecht een strafschop. Waarom terecht? Je kunt afgaan op de beelden, afgaan op wat RKC-ers ervan vonden enz.

Op één forum (een Ajax-forum) wordt door een poster "de val beschouwd als een schwalbe" waardoor de overtreding wordt weggemoffeld en vervolgens gaat daar de discussie over????? Suarez is geschopt en vastgehouden en krijgt strafschop kreeg (krijgt hij dan ook de assist op zijn naam?) Het zal mij ondertussen een zorg zijn hoe, als Ajax maar een keer kampioen wordt, wat mij betreft "het liefst door een schwalbe van Suarez in de 93-ste minuut van de laatste competitiewedstrijd", in een competitie die wordt beslist door één doelpunt.

Tijdens het typen herinner ik me een opmerking van Ronald Spelbos (perfecte verdediger voor het Ajax-systeem) die als "wijze neus"/deskundige in een wedstrijd Vitesse - feyenoord een doelpunt van Buffel zag afgekeurd door buitenspel. Hij vond het geen buitenspel en zei na het bekijken van de beelden "Het was maar een klein beetje buitenspel", zijn ongelijk bekennen? Nee, dat nooit.

@Lucas,

Je berichten lees ik wel, misschien wel om je mening. Je mag van mij willekeurig welke mening geven, maar ik denk dat je meer succes hebt met een mening over "de platte aarde" dan die over de strafschop die Suarez terecht verdiende.

Je schrijft:"Je kan het wel belachelijk maken, maar ik zie wat ik zie. Dat lijkt me ook de bedoeling van een discussieforum, dat je je mening kan geven". Het woord "belachelijk" is wel erg subjectief; in het kader van belachelijk maken, wat bedoel je dan met een opmerking als "Ben jij niemand?" onder een bericht van Vedette-10??? Inhoudelijk kan ik die reactie niet plaatsen. Respect voor de mening van Vedette-10 zie ik er niet echt in.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Marillion » wo aug 12, 2009 12:08 am

De discusie vloeit voort uit Ajax - RKC. Als het de moeite is dan maken we er een apart topic van. Maar het staat de discussie volgens mij niet in de weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door jabu » wo aug 12, 2009 12:13 am

@ Artistides: Ik heet geen Lucas, maar volgens mij was die opmerking gericht aan Bertje en niet zo serieus bedoeld.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2009 6:01 am

Marillion schreef:De willekeur is het ergste. De ene keer is het wel een penalty en de andere keer niet. Ik heb er niets op tegen om de spelregels strak te hanteren maar dan wel altijd en overal. Dan weet je waar je aan toe bent.

Nu lijkt het nergens op. Volgens de spelregels kun je bij ieder corner fluiten voor een penalty danwel een indirecte vrije trap. Maar 9 van de 10 keer gaat het spel door en als de scheidsrechter al fluit dan is het om de keeper te beschermen. Al dat duwen en trekken in de zestien. Daar zit toch niemand op te wachten? Gewoon afstraffen die handel. Dan stoppen ze er vanzelf mee.
Maar waarom gaat het dan over een penalty geven? De scheidsrechter kan bij corners en vrije trappen, als vasthouden en lichtjes duwe/trekken bestraft moet worden, aan willekeurig welke ploeg die overtreding mee geven. Hij kan dus gewoon kiezen of hij een vrije trap voor een verdediger of een penalty voor een aanvaller wil geven. Tja, zoals ik al eerder zei, het is geen zaalvoetbal en het is (dus) een contactsport. Pas als iemand echt uit balans wordt gebracht hoort een scheids te fluiten, en hij kan dat niet beoordelen als voetballers bij de eerste aanraking gaan buitelen.

Mijn opmerking was inderdaad een grapje richting Bertje, Aristides.
Is de aarde niet plat dan? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Aristides » wo aug 12, 2009 8:30 am

Ten eerste: er zullen genoeg mensen te vinden zijn die denken dat de aarde plat is.
Ten tweede: niemand? Oké, maar ik ik zag het bericht erboven, vandaar.
Ten derde: Jabu; ik meen me te herinneren dat ik jouw naam niet heb gebruikt.

Ik hoop niet dat Ajax zondag een strafschop wordt onthouden, Ooijer i.p.v. Bahia en dat bij een gelijke stand.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door jabu » wo aug 12, 2009 11:44 am

Aristides schreef:Ten derde: Jabu; ik meen me te herinneren dat ik jouw naam niet heb gebruikt.
Dat herinner je je dan zeer goed. Althans, niet in bovengenoemde post.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » wo aug 12, 2009 12:14 pm

Marillion schreef:Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als scheidsrechters consequent overtredingen in de zestien meter gaan bestraffen. Dus gewoon fluiten op het moment dat iemand een shirtje vastpakt of duwt bij een corner. Dat zou namelijk de enige manier zijn om een einde te maken aan dat vrij worstelen wat je nu soms te zien krijgt.
En Belgie hebben ze dat toch enkele jaren gedaan.Consequent fluiten, de spelers vlogen er met rood met bosjes tegelijkertijd van het veld af.Ik geloof zelfs dat er op een gegeven moment sprake was dat men wilde staken ..

Ik vond het wel prettig.In 99,9% waren het de spelers die altijd trapten naar alles wat bewoog op het voetbalveld ..

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Feest » zo aug 16, 2009 2:23 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 2:46 pm

Steef schreef:
Steef schreef:
:drecul.gif: :biggrin.gif: :aai.gif:
Tja, zie hem toch een grote kans missen op 0 - 2.Als ie die er gewoon normaal inschiet dan is de wedstrijd gespeeld en kun je rustig achtover leunend naar een grote schore uitlopen.

Maar nee, het geniale wonderkind meende een stiffie te moeten doen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door Feest » zo aug 16, 2009 3:02 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 3:10 pm

Steef schreef:Jij claimde dat Ajax niet meer leefde bij de grillen van Suarez...
Nou, dat is dan nieuw voor mij ... volgens mij heb ik dat nergens zo gezegt.Suarez zocht de eerste twee wedstrijden van het seizoen veel meer de combinatie.Vandaag tegen Psv was het weer stukken minder, en prompt verlies je weer.Tja, ik heb geen glazen bol.

Ik zie liever een speler ( Suarez ) die veel meer de combinatie zoekt, dan heb je meestal ook veel meer keuzes om een aanval af te maken.De vrij staande man te kiezen, er zit mijn inziens dan ook veel meer gevaar in omdat de achterhoede dan niet weet welke kant het op gaat.

Anders gezegt, ik ben er niet zo kapot van dat een club wint of verliest bij de grillen en grollen van een speler ..

Plaats reactie