Amsterdam Tournament

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Amsterdam Tournament

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 19, 2009 10:49 pm

Wat de f*****k?! Ik zie net op ajax.nl dat de we een AT met Benfica, Atletico Madrid, en Sunderland (!!) krijgen. Wat zijn we diep gezonken zeg! :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 10:52 pm

Leuk, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 19, 2009 11:02 pm

Ja heel leuk. Benfica inruilen voor Luton Town, Atletico Madrid voor Brianza en klaar is kees!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 11:15 pm

Ik vind het zo iets leuker.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Rachid

Bericht door Rachid » do jun 25, 2009 10:21 am

Niks mis mee.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jun 25, 2009 11:36 am

Doe mij maar DWV - Ajax op Elzenhagen.

Veel leuker dan dat hele Tournament.

K.
Still alive...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 25, 2009 11:57 am

Dat sowieso.

Vind wel dat het Tournament leuker kan zijn wanneer er teams meedoen die ervoor willen gaan en met zoveel mogelijk basisspelers spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 25, 2009 12:02 pm

Dat denk ik ook. Als Ajax de afgelopen seizoenen tegen Arsenal of Inter speelde had ik altijd het gevoel of zij op halve kracht speelden, terwijl Ajax zijn stinkende best deed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jun 25, 2009 12:06 pm

De Dominee schreef:Vind wel dat het Tournament leuker kan zijn wanneer er teams meedoen die ervoor willen gaan en met zoveel mogelijk basisspelers spelen.
Ja, maar dan nóg is het voor mij een tv-evenement. Ik vind de sfeer in het stadion altijd zo wezenloos tijdens dat Tournament...

Allemaal dagjesmensen. Allemaal 'Ajacieden' die de indruk wekken dat ze eigenlijk minstens evenzeer voor Arsenal/Man Utd/Inter zijn gekomen dan voor Ajax. Allemaal 'Ajacieden' die zo'n toernooi kennelijk prefereren boven een competitiewedstrijd om het echie (want dan zie je dat volk nooit).

Ik kreeg er altijd zo'n ongelooflijke diarree van dat ik jaren geleden heb besloten er niet meer naar toe te gaan. Brrrr.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 25, 2009 12:08 pm

De enige leuke wedstrijd met een goede sfeer die ik me kan herrinneren is AJAX - Liverpool, de return van Litmanen in de Arena.

999

Bericht door 999 » do jun 25, 2009 12:14 pm

Nou tegen Barca om de toernooi winst .... was ook wel leuk ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 26, 2009 9:05 am

Witschge :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » ma jul 13, 2009 6:40 pm

Engelse voetbalbond schiet Cohen te hulp

AMSTERDAM - De Engelse voetbalbond FA heeft Newcastle United verboden op 26 juli een oefenwedstrijd te spelen tegen FC Utrecht. Reden is dat aartsrivaal Sunderland in datzelfde weekeinde deelneemt aan het Amsterdam Tournament.

Dat maakte de gemeente Amsterdam, die zelf uit veiligheidsoverwegingen overwoog de komst van Sunderland te verbieden, maandag bekend.

FC Utrecht en de gemeente Utrecht weigerden eerder de wedstrijd tegen Newcastle United af te gelasten. Omdat de deelname van Sunderland aan het Amsterdam Tournament eerder was afgesproken, heeft de FA nu besloten dat die door mag gaan en dat Newcastle United thuis moet blijven.

Daarbij speelde ook mee dat al 1400 kaarten voor het toernooi zijn verkocht aan supporters van Sunderland.

Opgelucht

Burgemeester Job Cohen van Amsterdam reageerde opgelucht. Hij had eerder laten weten dat hij desnoods de deelname van Sunderland aan het Amsterdam Tournament zou verbieden.

De FA had gewaarschuwd dat de supporters van beide teams waarschijnlijk met elkaar op de vuist proberen te gaan.

Vanwege de grote rivaliteit tussen de fans mogen de twee clubs in eigen land zelfs niet dichter dan 150 kilometer bij elkaar in de buurt spelen.

© ANP
Nu.nl

Vreemde aktie ook van Utrecht.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 14, 2009 10:12 am

Kowalczyk schreef:
De Dominee schreef:Vind wel dat het Tournament leuker kan zijn wanneer er teams meedoen die ervoor willen gaan en met zoveel mogelijk basisspelers spelen.
Ja, maar dan nóg is het voor mij een tv-evenement. Ik vind de sfeer in het stadion altijd zo wezenloos tijdens dat Tournament...

Allemaal dagjesmensen. Allemaal 'Ajacieden' die de indruk wekken dat ze eigenlijk minstens evenzeer voor Arsenal/Man Utd/Inter zijn gekomen dan voor Ajax. Allemaal 'Ajacieden' die zo'n toernooi kennelijk prefereren boven een competitiewedstrijd om het echie (want dan zie je dat volk nooit).

Ik kreeg er altijd zo'n ongelooflijke diarree van dat ik jaren geleden heb besloten er niet meer naar toe te gaan. Brrrr.

K.
Daar is het toch ook voor bedoeld? De organisate ligt niet eens bij Ajax. Vind het altijd wel een geinig gebeuren. Je haalt een hoop potentiele fans binnen door ze gemakkelijk naar dit toernooi te laten komen (geen clubcard etc etc). Ze lopen een keer door de fanshop en kopen een shirtje.

Lekker in de zomervakantie van de kids even een dagje naar de Arena.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 14, 2009 10:39 am

Zelf kijk ik met mijn mede-SCC houders (die ik ken) en doen we een BBQ.

Prima toch.
Face your fears and live your dreams, No Fear

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 14, 2009 12:29 pm

bron:www.parool.nl
Amsterdam ontloopt Engelse veldslag

Afbeelding
Fans van Sunderland (foto) worden gewelddadig als ze de wit-zwarte clubkleuren van aartsrivaal en buurman Newcastle United in beeld krijgen. Foto EPA

AMSTERDAM - Fans van de Engelse voetbalclub Sunderland, die eind deze maand naar Amsterdam komen als hun elftal in de Arena aan het Amsterdam Tournament meedoet, hebben niet de naam extreem gewelddadig te zijn.

Tenminste, zolang ze niet de wit-zwarte clubkleuren van aartsrivaal en buurman Newcastle United in beeld krijgen. Dan laait de vete tussen de Black Cats (Sunderland) en The Toon Army van de Magpies (Newcastle) op.

Uit angst voor de export van binnenlandse rellen heeft de Engelse voetbalbond (FA) Newcastle verboden op 26 juli een wedstrijd te spelen tegen FC Utrecht. In dat weekeinde speelt Sunderland het Amsterdam Tournament. Daarmee is de FA burgemeester Job Cohen te snel af. Hij overwoog de komst van Sunderland te verbieden.

De Tyne and Wear Derby, genoemd naar het graafschap in het noordwesten van Engeland waar Sunderland en Newcastle op zestien kilometer van elkaar liggen, is berucht. In oktober brak in Sunderlands Stadium of Light na een onderling duel een ware veldslag uit. Op het voetbalveld sloeg de politie 29 man in de boeien. Een agent brak een pols, een politiepaard raakte gewond.

In Nederland kennen we de Slag bij Beverwijk (1997) tussen hooligans van Feyenoord en Ajax, waarbij Ajaxfan Carlo Picornie in een weiland werd doodgeslagen. In Tyne and Wear kwam het in 2000 tot een vergelijkbaar treffen, op een dag waarop helemaal niet werd gevoetbald.

Fans van Sunderland namen de pont over de Tyne, waar hun tegenstanders, eveneens gewapend met messen, slagwapens en stenen, stonden te wachten. Tientallen hooligans werden gearresteerd en veroordeeld. Eén vechtersbaas liep een hersenbeschadiging op.

En dat allemaal omdat er driehonder jaar geleden ruzie was over steenkool en omdat Sunderland bij het begin van de English Civil War in 1642 de kant van Cromwell koos en Newcastle de Engelse koning trouw bleef. Vandaag de dag eet een echte fan van Newcastle nog steeds geen bacon omdat daarin de clubkleuren van Sunderland (rood-wit) zijn te zien. (ROB ROMBOUTS)
Dat van die bacon... :drecul.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 14, 2009 12:57 pm

Toch knap dat zo'n vechtersbaas een hersenbeschadiging kan oplopen.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 14, 2009 1:55 pm

Sunderland supporters hebben ook een goede band met Feyenoord dacht ik.. kan dus evt. toch nog gezellig worden in de stad.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 14, 2009 4:04 pm

De Dominee schreef:Dat sowieso.

Vind wel dat het Tournament leuker kan zijn wanneer er teams meedoen die ervoor willen gaan en met zoveel mogelijk basisspelers spelen.
Dat van die basisspelers doen Arsenal, Inter, Barcelona toch ook altijd één keer? Kijk, het probleem is juist dat je twee keer moet spelen binnen een kort tijdbestek. Eén van beide keren zal er dus een tweede elftal komen en als ik dan toch mag kiezen, dan zie ik liever het tweede elftal van Barcelona, want op het tweede elftal van Sunderland zit je natuurlijk al helemaal niet te wachten.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 15, 2009 8:52 am

Zijn er eigenlijk AT-ers die gaan? Ik zal in ieder geval niet voor 8 augustus in de Arena zitten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jul 15, 2009 9:05 am

Ik ben er wel bij ja, beide dagen.

Maar voor de thuisblijvers geen nood, want de wedstrijden van Ajax worden live uitgezonden op RTL 7.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo jul 15, 2009 9:07 am

Thijs schreef:Ik ben er wel bij ja, beide dagen.

Maar voor de thuisblijvers geen nood, want de wedstrijden van Ajax worden live uitgezonden op RTL 7.

Ah, koel! :biggthumpup.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 15, 2009 9:33 am

Omdat ik gewoon weer zin heb in he nieuwe seizoen heb ik besloten om een dagje te gaan. (de 2e) Ben benieuwd. Maar heb gewoon weer zin om naar het stadion te gaan. (ben benieuwd hoe lang ik dat gevoel dit seizoen vol kan houden)
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 15, 2009 9:53 am

Ik ga absoluut niet. Sfeertje staat me niet aan en het voetbal wat je krijgt voorgeschoteld is vaak vreselijk slecht ongeïnspireerd zomeravond voetbal. Het seizoen zal al zwaar genoeg worden. Nee, mij tref je niet meer aan bij dat toernooi.

Overigens snap ik best dat anderen er wel graag naar toe gaan. Het is, gemiddeld genomen, een hele andere doelgroep. Mensen die ook een keertje naar Ajax willen, met het hele gezin of een groepje vrienden. Gewoon een hele andere doelgroep die ongetwijfeld ook weer nieuwe supporters zal opleveren. In mijn jeugd keek ik er altijd ontzettend naar uit. En ik denk dat er ook nu weer, ondanks het tegenvallende deelnemersveld en de matige prestaties, genoeg (jonge) supporters zijn die niet kunnen wachten tot ze naar Ajax mogen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 15, 2009 9:56 am

De laatste keer dat ik ben gegaan kreeg Ajax een pak slaag van Santos. Toen had ik het wel gehad met dat toernooi. Ik ga lekker met een wijntje voor de TV zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie