FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 02, 2009 3:38 pm

Urby was de slechste man en vond van der Wiel ook slap opkomen. MOTM Rommelpot en we moeten toch echt niet vergeten dat we de 0 hebben gehouden.Volgende week RKC thuis, lijkt mij dan 6 punten

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 02, 2009 3:41 pm

Voetbalkenner Toppie.

En Voetske, zo gaat dat he. Als je verliest concludeert men dat het niets wordt. Als er wordt gewonnen, concludeert men dat een zwaluw nog geen zomer maakt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Vedette-10- » zo aug 02, 2009 3:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 3:43 pm

Op zich natuurlijk een prima programma. Groningen is nog zoekende en PSV ook. Ik zie nu zelfs VVV op het doel van PSV schieten. En RkC is nieuw in de eredivisie, dus het komt mooi uit als je die vroeg hebt.

@999: ik probeer te bepalen waar we nu staan. Of mogen we de eerste twee maanden geen oordeel hebben? Ik ben dat niet van jou gewend hoor, dat voorzichtige.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 02, 2009 3:44 pm

goodfella schreef:Voetbalkenner Toppie.

En Voetske, zo gaat dat he. Als je verliest concludeert men dat het niets wordt. Als er wordt gewonnen, concludeert men dat een zwaluw nog geen zomer maakt.
Nou, dat heb IK dus nog nooit gedaaan.Ik heb ( en geef ) altijd een trainer en elftal een x wedstrijden de tijd ... Vooraf was bijna iedereen bang dat AJAX deze wedstrijd zou gaan verliezen, nu wint men, mede door een versterkt middenveld, en wiebert men weer de andere kant in .. mag hoor .. maar ik geef liever dit AJAX even wat tijd ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13712
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Thijs » zo aug 02, 2009 3:45 pm

Prima wedstrijd, goed om te zien dat Ajax geen moment in de problemen komt.

Ik ben tevreden, nu richten op PSV na zaterdag eerst even over RKC heen te zijn gebeukt.
Een goed begin is het halve werk!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 02, 2009 3:45 pm

joey schreef: @999: ik probeer te bepalen waar we nu staan. Of mogen we de eerste twee maanden geen oordeel hebben? Ik ben dat niet van jou gewend hoor, dat voorzichtige.
Misschien was Ajax vandaag wel veel sterker dan Groningen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Vedette-10- » zo aug 02, 2009 3:45 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 02, 2009 3:46 pm

999 schreef:
goodfella schreef:Voetbalkenner Toppie.

En Voetske, zo gaat dat he. Als je verliest concludeert men dat het niets wordt. Als er wordt gewonnen, concludeert men dat een zwaluw nog geen zomer maakt.
Nou, dat heb IK dus nog nooit gedaaan.Ik heb ( en geef ) altijd een trainer en elftal een x wedstrijden de tijd ... Vooraf was bijna iedereen bang dat AJAX deze wedstrijd zou gaan verliezen, nu wint men, mede door een versterkt middenveld, en wiebert men weer de andere kant in .. mag hoor .. maar ik geef liever dit AJAX even wat tijd ..
Ik ook hoor. Ik ga Jol nu nog niet afschieten. Net zo min ik Atouba al als miskoop wil bestempelen, eerst maar eens een paar wedstrijden zien.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Jesse » zo aug 02, 2009 3:46 pm

joey schreef:@999: ik probeer te bepalen waar we nu staan. Of mogen we de eerste twee maanden geen oordeel hebben? Ik ben dat niet van jou gewend hoor, dat voorzichtige.
En de conclusie is dat we nog geen conclusies mogen trekken. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Donkey Shot

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Donkey Shot » zo aug 02, 2009 3:47 pm

vorig jaar verloren we, openingsduel en uit tegen Groningen. ik ben meer dan tevreden

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door SylvievdVaart » zo aug 02, 2009 3:48 pm

999 schreef:Nou, dat heb IK dus nog nooit gedaaan.Ik heb ( en geef ) altijd een trainer en elftal een x wedstrijden de tijd ... Vooraf was bijna iedereen bang dat AJAX deze wedstrijd zou gaan verliezen, nu wint men, mede door een versterkt middenveld, en wiebert men weer de andere kant in .. mag hoor .. maar ik geef liever dit AJAX even wat tijd ..
:biggthumpup.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 3:49 pm

goodfella schreef:
joey schreef: @999: ik probeer te bepalen waar we nu staan. Of mogen we de eerste twee maanden geen oordeel hebben? Ik ben dat niet van jou gewend hoor, dat voorzichtige.
Misschien was Ajax vandaag wel veel sterker dan Groningen.
Dat zeker. Maar Groningen was wel érg matig. Een kwestie van (gebrek aan) kwaliteit, vooral voorin. Ajax kreeg gewoon héél veel ruimte, omdat Groningen er niet in slaagde compact te spelen. Vandaar ook de 'glansrol' van Rommedahl. In defensief opzicht stond Groningen helemaal verkeerd. Of denk je dat onze verdediging, die vorige week nog het meest leek op een zeef, nu opeens het toppunt van degelijkheid is? Dat geloof je toch zelf niet?

Het zegt dus weinig. Dat kun je beter nuchter constateren, dan valt het later niet zo tegen. Het is ook geen schande. Er is nog veel werk aan de winkel voor Jol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 02, 2009 3:50 pm

joey schreef:Op zich natuurlijk een prima programma. Groningen is nog zoekende en PSV ook. Ik zie nu zelfs VVV op het doel van PSV schieten. En RkC is nieuw in de eredivisie, dus het komt mooi uit als je die vroeg hebt.

@999: ik probeer te bepalen waar we nu staan. Of mogen we de eerste twee maanden geen oordeel hebben? Ik ben dat niet van jou gewend hoor, dat voorzichtige.
Das onzin, dat heeft niks met voorzichtigheid te maken.Je moet dit team en trainer effe wat tijd geven om te bepalen welke kant het in gaat.AJAX speelde vandaag een degelijke pot, en ( en iedereen mag daar een andere mening over hebben ) een Rommeldahl op de juiste manier gebruikt.

Waarom blind in het mes lopen in een thuiswedstrijd van Groningen ?.Laat ik het nog wat sterker uitdrukken. ergens anders post je dat de eerste wedstrijd(en) verliezen betekent dat je meteen achter de feiten aanloopt, nu dat denkt JOL natuurlijk ook ..

AJAX stond goed, had enkele zeer fraaie aanvallen en dat ondanks dat er een paar minder in de wedstrijd zaten ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door goodfella » zo aug 02, 2009 4:05 pm

joey schreef: Dat zeker. Maar Groningen was wel érg matig. Een kwestie van (gebrek aan) kwaliteit, vooral voorin. Ajax kreeg gewoon héél veel ruimte, omdat Groningen er niet in slaagde compact te spelen. Vandaar ook de 'glansrol' van Rommedahl. In defensief opzicht stond Groningen helemaal verkeerd. Of denk je dat onze verdediging, die vorige week nog het meest leek op een zeef, nu opeens het toppunt van degelijkheid is? Dat geloof je toch zelf niet?

Het zegt dus weinig. Dat kun je beter nuchter constateren, dan valt het later niet zo tegen. Het is ook geen schande. Er is nog veel werk aan de winkel voor Jol.
Grappig, misschien heeft Ajax dit Groningen wel overklast. Dat hoeft niet meteen te maken hebben met een matig Groningen. En grappig dat je het AT erbij haalt. Jij trekt conclusies uit vriendschappelijke wedstrijden? Die fase heb ik allang achter me gelaten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 4:14 pm

Tja, ik denk niet dat Ajax opeens een sterke verdediging heeft. Dat kán gewoon niet, mijns inziens. Want de verdediging bestaat grotendeels uit dezelfde spelers als vorig jaar, met Toby voor Vermaelen. Dus eigenlijk zijn we er kwalitatief nog op achteruit gegaan.

Er komen zeker tegenstanders die het gebrek aan kwaliteit achterin bij Ajax gaan uitbuiten. Groningen was daar niet toe in staat. Dat is ook niet zo gek als je belangrijkste aanvaller een jongen is die regelrecht uit de Jupiler League komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 02, 2009 4:17 pm

Sportwereld schreef:Ajax zonder moeite langs Groningen
GRONINGEN - Ajax heeft zondagmiddag het seizoen geopend met een verdiende uitzege op FC Groningen (0-2). Opvallend was dat de in de voorbereiding veel bekritiseerde Amsterdamse defensie nauwelijks mogelijkheden weg gaf.
afbeelding vergroten Urby Emanuelson (R) in duel met Sepp De Roover. FOTO ANP
Dennis Rommedahl, in de tweede helft van het vorige seizoen nog verhuurd aan NEC, had met een doelpunt en een beslissende voorzet een groot aandeel in de zege.

Ajax is ondanks het af en toe sterke spel na rust toch nog niet helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. De technische leiding van de club speurt vooral nog driftig naar een aanvaller en centrale verdediger. De komst van een robuuste voorstopper geniet de hoogste prioriteit, want trainer Martin Jol ontdekte tijdens de voorbereiding op het seizoen dat de defensie de achilleshiel van zijn ploeg is.


De nieuwe coach van Ajax durfde het in het uitverkochte stadion Euroborg daarom ook niet aan om met twee spitsen én een aanvallende middenvelder te beginnen. Hij hield Ismaïl Aissati aan de kant en posteerde Eyong Enoh naast Demy de Zeeuw vlak voor de defensie, die werd gevormd door doelman Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Rob Wielaert en Jan Vertonghen.

Dennis Rommedahl en Urby Emanuelson speelden op de flanken en het spitsenkoppel bestond uit Luis Suarez en Miralem Sulejmani. Jol slaagde aardig in zijn bedoelingen. FC Groningen, dat nog steeds op zoek is naar een opvolger voor topschutter Marcus Berg, kreeg nauwelijks doelkansen. Ajax begon ook allesbehalve overtuigend maar kreeg wel mogelijkheden.

De snelle Rommedahl had in de 35e minuut de score moeten openen. Hij mocht op aangeven van Suarez alleen op doelman Luciano da Silva aflopen maar speelde de bal te ver voor zich uit. De Deen was zes minuten later toch betrokken bij de openingstreffer. Hij legde de bal klaar voor Sulejmani, die beheerst raakschoot: 0-1.

Ajax verzuimde het duel vervolgens snel te beslissen. Aan de hand van De Zeeuw controleerde en domineerde de formatie na rust met af en toe heel aardig spel de wedstrijd. Ajax kreeg voldoende kansen op een tweede treffer, maar Suarez, Rommedahl en Emanuelson misten alleen voor doelman Luciano. Rommedahl schoot in de 57e minuut op de lat, maar was in de 73e minuut op aangeven van Suarez wel succesvol. Zo had de Deen, vorig seizoen nog overbodig in Amsterdam, een groot aandeel in de zege van Ajax. (ANP)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 02, 2009 4:18 pm

Ajax tijd geven :excited.gif: Je moet er staan met je aankopen en beleid ,want anders kom je tot het eind tot de conclusie al 5 jaar lang ,dat we net te kort schoten op een aantal fronten waar onder natuurlijk de verdediging. En V10 het oude Ajax bestaat niet meer en dus moet je veel veranderen met je spel stijl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 02, 2009 4:24 pm

joey schreef:Tja, ik denk niet dat Ajax opeens een sterke verdediging heeft. Dat kán gewoon niet, mijns inziens. Want de verdediging bestaat grotendeels uit dezelfde spelers als vorig jaar, met Toby voor Vermaelen. Dus eigenlijk zijn we er kwalitatief nog op achteruit gegaan.

Er komen zeker tegenstanders die het gebrek aan kwaliteit achterin bij Ajax gaan uitbuiten. Groningen was daar niet toe in staat. Dat is ook niet zo gek als je belangrijkste aanvaller een jongen is die regelrecht uit de Jupiler League komt.
Maar wie roept dat dan ?.Niemand, zelfs Jol niet.Dit weten we nu al tig jaar.Maar jij wilt een paniek aankoop ?, of een aankoop waarvan vijfwedstrijden verder dat je net zo goed Silva daar neer had kunnen zetten ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Michael_B » zo aug 02, 2009 4:28 pm

@ Joey:

De verdediging van AZ was vorig jaar de beste van de Eredivisie. Met nagenoeg dezelfde spelers is het tot nu toe helemaal niets daar, zo lek als een mandje.

Dat is het verschil wat een trainer kan maken.

(waarmee ik niet zeg dat Ajax top is, helemaal niet zelfs)
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 4:30 pm

Dat zie ik niet zo, daarvoor zit Jol er te kort. En in verdedigend opzicht blijven Van der Wiel, Vertonghen en zeker ook Wielaert kwetsbaar. Om echte topspitsen onder de duim te houden, moet je échte verdedigers hebben. Die hebben we dus niet. Alderweireld kan er misschien een worden, maar voorlopig maakt hij veel fouten.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Michael_B » zo aug 02, 2009 4:32 pm

Ik zie het ook (nog?) niet maar ik bedoel te zeggen dat het wel kan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door joey » zo aug 02, 2009 4:35 pm

Theoretisch wel. Maar spelers moeten er ook de kwaliteiten voor hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door LucaS » zo aug 02, 2009 4:36 pm

Er is niets mis met de kwaliteit van onze verdedigers. Het is dan ook niet raar dat Ajax met een versterkt middenveld geen kansen weggeeft
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 02, 2009 4:40 pm

LucaS schreef:Er is niets mis met de kwaliteit van onze verdedigers. Het is dan ook niet raar dat Ajax met een versterkt middenveld geen kansen weggeeft

:sleepy.gif:

Plaats reactie