Kunnen we hem na verlies tot de knie afzagen

Ik merk wel spanning. Angst voor teleurstelling ofzo.

wordt een lange dag....
Moderator: mods
Tadic gaat ze gek maken!!!Lionel schreef:Hij is in ieder geval goed onder druk aanspeelbaar. Ajax moet die gasten aan gort spelen. Heb er wel echt vertrouwen in.
Ajax heeft met Promes, Marin & Alvarez 3 'grote' transfers gedaan. Daarnaast nog Martinez. De categorie daarboven (spelers van 25 miljoen +) is niet haalbaar voor Ajax, wel qua transfersom maar niet qua salaris.Monkey Tonk schreef:Oh, zijn we al zover? Blind op het middenveld omdat de nood daar hoog is? Dat wist ik niet.wimpey schreef:En wie moet er dan op het middenveld, MT?
Er klopt duidelijk iets niet. Als vd Beek vertrekt verdien je aan drie spelers pakweg 200 miljoen, en je geeft er 35 uit.
Ik zit al klaar!Mano schreef:mooi al die betweters, zullen we het gewoon aan EtH over laten![]()
Kunnen we hem na verlies tot de knie afzagen![]()
Ik merk wel spanning. Angst voor teleurstelling ofzo.![]()
wordt een lange dag....
Ja heb ik ook. Ik wist dat er veel gingen vertrekken. Dan krijg je hoop dat ze blijven en gaan ze toch.Marillion schreef:Ik zit al klaar!Mano schreef:mooi al die betweters, zullen we het gewoon aan EtH over laten![]()
Kunnen we hem na verlies tot de knie afzagen![]()
Ik merk wel spanning. Angst voor teleurstelling ofzo.![]()
wordt een lange dag....![]()
Dat gevoel kon wel eens het hele seizoen blijven hangen. Je weet dat je minder moet verwachten maar het is in de praktijk toch lastig. Ik merk vooral dat ik baal van het relatie laat leeglopen van het elftal. Na vorig seizoen had ik de verwachting dat er veel gingen vertrekken. Net op het moment dat ik dacht dat het misschien wel mee ging vallen vertrekken er ineens een aantal alsnog. Waarmee de kans ook weer toeneemt dat andere ook hun kans grijpen. En dan blijven wij achter met een enorme zak geld en een minder elftal dat het halve seizoen nodig heeft om weer ingespeeld te raken.
Maar goed, niet te veel doemdenken. Laten we hopen op een goed resultaat vanavond. Tadic in het centrum gaat al heel veel schelen. Dat maakt het leven van ons middenveld bijvoorbeeld al een stuk makkelijker want je kunt ineens altijd de bal kwijt.
Kom op Ajax!
Ik denk dat we de euforie van vorig seizoen moeten los laten , we verliezen spelers en moeten hopen op een zelfde scenario , maar ik denk dat dat whisful thinking is , we moeten weer opnieuw bouwenLionel schreef:Ik verwacht 'gewoon' een overwinning.
Tsja... kan me ene Bobby Petta herinneren... mislukt bij Feyenoord en speelde voor Celtic en rolde Ajax op in de Arena.. Sindsdien wantrouw ik al die 'mislukte' Nederlanders vol rancune.Gaizka1985 schreef:Maar Biseswar is daar een belangrijke speler? Die kon er toch niet zo veel van in Nederland?
Jep. de 'Berlijnse muur'Marillion schreef:@GangstaRiB: Was dat die wedstrijd tegen Celtic dat Co Adriaanse persé zonder middenveld wilde spelen?
De Berlijnse muur kwam na die wedstrijd. Daardoor wonnen we toen wel uit bij Celtic door een goal van WampieGaizka1985 schreef:Jep. de 'Berlijnse muur'Marillion schreef:@GangstaRiB: Was dat die wedstrijd tegen Celtic dat Co Adriaanse persé zonder middenveld wilde spelen?
Was hem al bijna vergeten
Plaatsing voor de CL vind ik op dit moment vooral interessant omdat het maakt dat de kans groter is dat een speler als Ziyech blijft. En omdat je dan voor Van de Beek misschien een vervanger kunt halen die er anders niet komt. Tenslotte zou het ook goed voor de moraal zijn. Als je na een seizoen als het vorige nu de poulefase niet zou halen komt er gelijk enorme druk op te staan. Dan ligt Ten Hag gelijk weer onder vuur van de Telegraaf en kan je zomaar in een neerwaartse spiraal belanden.zeux schreef:I am in two minds.
Vorig seizoen was een ‘sprookje’: team draaide echt als team vol ‘chemie’, De Ligt en De Jong waren tot wasdom gekomen, individuele klasse manifesteerde zich op cruciale momenten, de sterren bleken op één lijn te staan. Het kwam onverwachts - juli vorig jaar nog geen idee dat zo’n mooi jaar zou komen, Europees -, maar alle puzzelstukjes vielen vroeg goed en dat gaf vertrouwen en momentum. Ineens bleek de CL een vriendelijke habitat voor Ajax.
En nu?
Cruciale spelers weg. Korte (te korte) voorbereiding voor belangrijke buitenlandse internationals. Nog onvoldoende zicht op wat de aankopen kunnen. Relatief veel ‘huurlingen’, zonder wezenlijke binding met Ajax.
Ik denk dat we weer een ‘gewone’ Nederlandse club zijn, met weinig (tot geen) perspectief in de CL. En dan zou het kunnen dat de EL beter bij Ajax past en verliezen van PAOK geen ramp is. Al moet dan natuurlijk wel vervolgens de plaatsing voor EL worden afgedwongen.
Maar goed, ik had dat vorig jaar rond deze tijd ook gezegd over het perspectief van het toenmalige team in de CL.
Hopelijk zit ik er (weer) naast.
Ja, eens. Dat zijn twee zwaarwegende punten.Marillion schreef:
Plaatsing voor de CL vind ik op dit moment vooral interessant omdat het maakt dat de kans groter is dat een speler als Ziyech blijft. En omdat je dan voor Van de Beek misschien een vervanger kunt halen die er anders niet komt. Tenslotte zou het ook goed voor de moraal zijn. Als je na een seizoen als het vorige nu de poulefase niet zou halen komt er gelijk enorme druk op te staan. Dan ligt Ten Hag gelijk weer onder vuur van de Telegraaf en kan je zomaar in een neerwaartse spiraal belanden.
Als we niet goed genoeg zijn om indruk te maken kunnen we altijd via de poulefase nog doorstromen naar de EL.