Vitesse - Ajax 02-09-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Sandro

Re: Vitesse - AFC Ajax 02 september 14:30 uur

Bericht door Sandro » ma sep 03, 2018 8:01 pm

Marillion schreef:Maar wel een lekkere middag gehad denk ik? :smile-ajax.gif:
Retorische vraag zeer vermoedelijk, maar ik beantwoord hem toch :smile-ajax.gif:

Geweldige middag. Wraak voor vorig seizoen. Toen hadden die Vitesse fans in het stadion ook wel een grote mond hoor.

De gelatenheid bij de fans viel me gisteren op. Weinig tot geen boe geroep, vrij veel mensen bleven ook de laatste minuten zitten (wel gemopper op de tribune uiteraard, maar dat is altijd zo). Ze zullen wel beseffen dat Ajax gewoon vele maten te groot is momenteel.

Vanaf ongeveer minuut 60 zaten we trouwens lekker in het zonnetje. Na de wedstrijd nog wat terrasjes gepakt. Helemaal top.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 9:53 pm

Gefeliciteerd, Sandro. Dat er on-Arnhems weinig gefluit was viel me ook op. Maar Ajax speelde ook wel verrassend goed. Zouden ze die hoogste begroting eindelijk een keer waar gaan maken? Of worden Ziyech, Tadic en Neres in de winterstop verkocht omdat ze de jeugd in de weg zitten? Want dat is gewoon het verschil, dat Ajax dit jaar niet zijn beste spelers verkocht heeft en zelfs versterkingen heeft gehaald. Vitesse is de sterkhouders helaas wel kwijt. :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 05, 2018 11:19 am

Wouter schreef: Want dat is gewoon het verschil, dat Ajax dit jaar niet zijn beste spelers verkocht heeft en zelfs versterkingen heeft gehaald.
Het is voor mij effe wennen om Ajax te zien spelen, want ik zie verdacht weinig spelers met hun rug naar het vijandelijke doel staan waardoor het tempo ook al verdacht hoog ligt.

Zet FdB op deze groep en het tempo zou een stuk lager liggen, want: rondo. Zet Keizer, Bassie of Blind op deze groep en het zou een chaos zijn.

Ten Hag is blijkbaar een goede trainer. Niet dat domme geleuter over 'veld breed houden', maar de beste voetballers kort op elkaar in de as, die middels veel snelle combinaties de tegenstander pijn doen.

Wanneer Ajax dit niveau vasthoudt en mettertijd nog wat uitbouwt, dan blijft de beloning zowel in NL als in de CL niet uit.

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 05, 2018 11:26 am

Precies, je moet doen alsof je modern voetbal speelt en niet in het verleden blijven hangen.

De tactiek van 1995 is gemakkelijk te ontregelen. Op die manier verliest Ajax zelfs van Rosenborg.

Hopelijk gebruikt Frank de Boer zijn ruime vrije tijd om over de grens te kijken, net als EtH en Schreuder dat hebben gedaan.

Wouter

Bericht door Wouter » wo sep 05, 2018 6:59 pm

wimpey schreef:
Wouter schreef: Want dat is gewoon het verschil, dat Ajax dit jaar niet zijn beste spelers verkocht heeft en zelfs versterkingen heeft gehaald.
Het is voor mij effe wennen om Ajax te zien spelen, want ik zie verdacht weinig spelers met hun rug naar het vijandelijke doel staan waardoor het tempo ook al verdacht hoog ligt.

Zet FdB op deze groep en het tempo zou een stuk lager liggen, want: rondo. Zet Keizer, Bassie of Blind op deze groep en het zou een chaos zijn.

Ten Hag is blijkbaar een goede trainer. Niet dat domme geleuter over 'veld breed houden', maar de beste voetballers kort op elkaar in de as, die middels veel snelle combinaties de tegenstander pijn doen.

Wanneer Ajax dit niveau vasthoudt en mettertijd nog wat uitbouwt, dan blijft de beloning zowel in NL als in de CL niet uit.
Voordat De Grote Uitverkoop begon werd De Boer hier uitgebreid bewierookt. :smallgrin.gif:

Ten Hag heeft betere spelers dan welke andere Ajax-trainer ook in de periode na Suarez. Maar zonder Ziyech, Tadic en Neres zou het er heel anders uit zien. Dan kun je het snelle combinatievoetbal niet spelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 05, 2018 8:07 pm

Klopt. Ik wil van De Boer als trainer beslist geen wereldtop maken. Maar hij heeft gewoon een uitstekende start gemaakt destijds. Later ging het steeds moeizamer maar als je die selecties naast de huidige zet dan snap je ook wel dat de mogelijkheden wat anders waren.

Een probleem dat hij volgens mij wel heeft is dat hij vast wil houden aan zijn visie. Onafhankelijk van de club en de situatie waar hij aan het werk is. Bij clubs als Inter en Crystal Palace zul je echt iets anders moeten bedenken als wat je bij Ajax hebt gedaan.

Ondertussen doet Ten Hag het dit seizoen wel goed natuurlijk. Hij komt rustiger en met meer zelfvertrouwen over en slaat niet meer continu onzin uit zoals vorig seizoen. Binnenkort spelen we al uit bij PSV. Eens kijken of hij wat geleerd heeft van de editie van vorig seizoen.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » wo sep 05, 2018 10:16 pm

Dat is waar, maar als coaches winnen slaan ze altijd minder onzin uit dan als ze verliezen. Hij heeft ook het geluk gehad dat Ziyech op de valreep besloot toch maar te blijven en dat de directie nu meer belang hecht aan prestaties en minder aan de centen dan voorheen.

Plaats reactie