Ajax - PSV 10-12-2017
Moderator: mods
Re: Ajax - PSV 10-12-2017
Er zijn natuurlijk heus wel aspecten in het spel die zeer duidelijk weer te geven zijn in statistieken.Jöhnk schreef:Voetbal is inderdaad moeilijk te vatten in statistieken. Wat ik in ieder geval belangrijk vind bij statistieken is dat ze beschrijvend zijn, en niet al een interpretatie op zichzelf (bijvoorbeeld: wie bepaalt wat een 'key-pass' is?,InnerHarbour schreef:Stats in het voetbal zeggen mij over het algemeen niets, Ajax had 60% balbezit, pfffff WGAF, het gaat erom wat je met dat balbezit doet. Voetbal is IMO geen stats sport.Cruijff schreef:Ik zie trouwens steeds meer van die online tools of ook media als VI Pro die zichzelf toch als vrij professioneel profileren echt rommelen met statistieken.
Ze lopen te goochelen met statistieken waar ze een eigen interpretatie aan geven en komen dan met een nogal stellige conclusie maar er klopt gewoon geen hol meer van.
Simpele dingen als Ziyech neemt 48 pogingen bij een directe vrije trap op doel en scoort 0 keer, liegen niet.
Maar keypasses en met name wanneer het er eentje is zijn discutabel. En bovendien.... verdedigend klopt er geen ene hout van bij Ajax maar qua beweging vooruit, lopende mensen is het de laatste week een opgaande lijn. In het stadion zie je ontzettend vaak iemand totaal vrij lopen, iemand die bij een goede voortzetting zo doorloopt naar het doel.
Maar 'Ziyech heeft oogkleppen op, ziet teamgenoot en speelt achteruit of geeft een enorme kut pass'... op het aantal keren balverlies tellen na komt zo'n enorme kans op een doelkans krijgen verneuken nergens terug...
Opstelling dus bekend volgens VI. Zelfde elf als tegen Twente, Frenkie centraal achterin naast De Ligt...
Onana
Veltman
De Ligt
Frenkie
Wober
Van de Beek
Schone
Ziyech
Neres
Dolberg
Kluivert
Onana
Veltman
De Ligt
Frenkie
Wober
Van de Beek
Schone
Ziyech
Neres
Dolberg
Kluivert
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- InnerHarbour
Dat wordt spanned, drie verdedigers en geen inzakkende fullbacks op het middenveld, moedig.
YNWA
Ik hoop echt dat ik het mis heb (en dat wil nog weleens het geval zijn), maar ik zie dit totaal niet zitten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Welke alternatieven heeft hij achterin? Zeefuik? Dat was toch ook geen succes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Onze Zuid-Amerikaanse rechtsback zit bij de selectie. Als je hem niet wil laten spelen, moet je hem niet selecteren
I think I lost my fucking headache
Dat kun je voor alle bankzitters zeggen, maar er kunnen er maar elf spelen..LucaS schreef:Onze Zuid-Amerikaanse rechtsback zit bij de selectie. Als je hem niet wil laten spelen, moet je hem niet selecteren
Reservespelers zijn er ook om (evt bij blessures) spelers te vervangen gedurende de wedstrijd als het spel dat vraagt.
Kernvraag is dus: is Orejuela beter dan Veltman en moet hij dus starten? Of beter als een van de andere verdedigers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Inderdaad. Logicaatje weer hoor.zeux schreef:Dat kun je voor alle bankzitters zeggen, maar er kunnen er maar elf spelen..LucaS schreef:Onze Zuid-Amerikaanse rechtsback zit bij de selectie. Als je hem niet wil laten spelen, moet je hem niet selecteren

Laten we voortaan alle spelers die je niet als nr 1 t/m 11 in gedachten hebt maar buiten de selectie houden, goed idee man!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Wat een genot voor 040 vandaag... lekker in de omschakeling counteren en met veel plezier en genot voor Onana verschijnen.. Mag toch aannemen als BVB Bosz de laan uitstuurt dat Het volledige Incest na vandaag ook oprotMr. Ajax schreef:Opstelling dus bekend volgens VI. Zelfde elf als tegen Twente, Frenkie centraal achterin naast De Ligt...
Onana
Veltman
De Ligt
Frenkie
Wober
Van de Beek
Schone
Ziyech
Neres
Dolberg
Kluivert
Weer op zoek naar een Interim coach..
+1Sandro schreef:Ik hoop echt dat ik het mis heb (en dat wil nog weleens het geval zijn), maar ik zie dit totaal niet zitten.
We waren zo kwetsbaar tegen Twente met Frenkie 'achterin'. Die jongen wil lekker naar voren, daar ligt zijn kracht toch ook? Zo maken we het onszelf weer aardig lastig denk ik.
- InnerHarbour
Als ik Twitter zo bekijk kunnen er wel eens wat lege plekken zijn van mensen die het vertikken om door dit weer naar de Arena te komen
YNWA
PSV hoeft alleen maar een beetje tegen te houden en te counteren. Die winnen minimaal met 0-3.
Hopelijk is dat dan het zetje om Keizer er eindelijk uit te mieteren.
Hopelijk is dat dan het zetje om Keizer er eindelijk uit te mieteren.
Zou kunnen dat mensen te laat komen, ja.InnerHarbour schreef:Als ik Twitter zo bekijk kunnen er wel eens wat lege plekken zijn van mensen die het vertikken om door dit weer naar de Arena te komen
Toen Ajax op een kut tijdstip tegen Steaua Boekarest moest spelen en het glibberen en glijden door de sneeuw was, zat de bak toch nog helemaal vol.
Maar inderdaad, veel seizoenkaarthouders komen uit de provincie. Ik ken bijv iemand die 105 minuten reistijd naar de Arena heeft en dat zijn er vandaag minimaal 185. Die vroeg me net nog of ik zijn kaartje nog aan iemand kan doorverkopen.
Sneeuwval zou vanaf nu wat minder moeten worden en zelfs over kunnen gaan in regenbuien.Denk dat ze daar op de andere velden ook een beetje op gokken dat dat gebeurt ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 10, 2017 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik heb ook op het laatste moment besloten niet te gaan. Sta je straks vast in het verkeer en kun je het zowel in het stadion als op tv niet zien.InnerHarbour schreef:Als ik Twitter zo bekijk kunnen er wel eens wat lege plekken zijn van mensen die het vertikken om door dit weer naar de Arena te komen
We beginnen wel steeds meer een mietje te worden in Nederland ... Beetje sneeuw en land is in rep en roer ...
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
InnerHarbour schreef:Als ik Twitter zo bekijk kunnen er wel eens wat lege plekken zijn van mensen die het vertikken om door dit weer naar de Arena te komen
De schade aan je voertuig is het simpelweg niet waard.. Men zegt niet voor niks ga de weg niet op.. Hierin mag zowel de Knvb en Ajax een voorbeeld in nemen
Weer op zoek naar een Interim coach..
Hoezo?mattie schreef:Men zegt niet voor niks ga de weg niet op.. Hierin mag zowel de Knvb en Ajax een voorbeeld in nemen
Er zijn tig landen waar de hele winter door een paar maanden achtereen een hoop sneeuw ligt.
Ach, een voertuig is slechts een materiële zaak.mattie schreef:InnerHarbour schreef:Als ik Twitter zo bekijk kunnen er wel eens wat lege plekken zijn van mensen die het vertikken om door dit weer naar de Arena te komenmattie schreef:De schade aan je voertuig is het simpelweg niet waard..
Dat bergijp ik wel, maar een beetje coach speelt niet 343 tegen PSV. Dus blijkbaar laat Keizer hem liever niet spelenzeux schreef:Dat kun je voor alle bankzitters zeggen, maar er kunnen er maar elf spelen..LucaS schreef:Onze Zuid-Amerikaanse rechtsback zit bij de selectie. Als je hem niet wil laten spelen, moet je hem niet selecteren
Reservespelers zijn er ook om (evt bij blessures) spelers te vervangen gedurende de wedstrijd als het spel dat vraagt.
Kernvraag is dus: is Orejuela beter dan Veltman en moet hij dus starten? Of beter als een van de andere verdedigers.
Bovendien vroeg jij welke alternatieve Keizer heeft. Beetje gek om dan zo te reageren als ik een alternatief noem
I think I lost my fucking headache
Blijkbaar ziet Keizer in hem nog geen 'zekere' waarde, alleen een backup.LucaS schreef:
Dat bergijp ik wel, maar een beetje coach speelt niet 343 tegen PSV. Dus blijkbaar laat Keizer hem liever niet spelen
Bovendien vroeg jij welke alternatieve Keizer heeft. Beetje gek om dan zo te reageren als ik een alternatief noem
Je weet toch , Keizer kijkt altijd vooruit. Zo heeft hij mooi alvast een RB op de bank zitten als hij weer eens van opstelling wil wisselen.LucaS schreef:Dat bergijp ik wel, maar een beetje coach speelt niet 343 tegen PSV. Dus blijkbaar laat Keizer hem liever niet spelenzeux schreef:Dat kun je voor alle bankzitters zeggen, maar er kunnen er maar elf spelen..LucaS schreef:Onze Zuid-Amerikaanse rechtsback zit bij de selectie. Als je hem niet wil laten spelen, moet je hem niet selecteren
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Is Orejuela überhaupt volledig fit alweer?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Lucas gaat er nog serieus over in discussie.
Keizer is na AZ-Ajax zeer waarschijnlijk en anders na Ajax-Willem II op 24 december, geen trainer van Ajax meer. Hij wil er blijkbaar met een knaller uit.

Keizer is na AZ-Ajax zeer waarschijnlijk en anders na Ajax-Willem II op 24 december, geen trainer van Ajax meer. Hij wil er blijkbaar met een knaller uit.
Krankzinnig dat deze wedstrijd doorgaat zeg.