Ajax - PEC Zwolle 09-09-2017
Moderator: mods
-
Re: Ajax - PEC Zwolle 09-09-2017
Afgaande op de samenvatting speelt Ajax als een vrijblijvend elftal. Ze doen maar wat. Bosz had de touwtjes veel strakker in handen, dat lijkt me wel duidelijk. Huntelaar maakte een goede indruk. Die gaan we nog keihard nodig hebben dit seizoen, ik hoop alleen dat Keizer een rol voor Dolberg ziet want die wordt nu min of meer door Huntelaar uit de basis geduwd. Maar het moet gezegd worden dat Dolberg zich wel een keer moet gelden.
Het is en blijft jammer dat we 3 stappen achteruit hebben gedaan na vorig seizoen. Want dat gevoel blijft hangen. Er is geen stap vooruit gezet.
Het is en blijft jammer dat we 3 stappen achteruit hebben gedaan na vorig seizoen. Want dat gevoel blijft hangen. Er is geen stap vooruit gezet.
Whitey on the moon.
Als je dan toch per se met Huntelaar en Dolberg wilt spelen, is het dan niet veel logischer om 433 te blijven spelen met Dolberg ipv Younes?
Nu gooi je het hele systeem om, terwijl de spelers gehaald (en gedeeltelijk opgeleid) zijn om in een 433 variant te spelen.
Nu gooi je het hele systeem om, terwijl de spelers gehaald (en gedeeltelijk opgeleid) zijn om in een 433 variant te spelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Het laten spelen van beiden klinkt mij in de oren als een armoedige tactiek. Maar het lullige is dat het in de zwakke Eredivisie wel zal lukken omdat tegenstanders het al moeilijk genoeg hebben met zichzelf.Sandro_Calaaabro schreef:Als je dan toch per se met Huntelaar en Dolberg wilt spelen, is het dan niet veel logischer om 433 te blijven spelen met Dolberg ipv Younes?
Ik snap niet zoveel van die systemen en ik weet niet of het veel nut heeft als je Dijks en Veltman in je team hebt rondlopen.. maar dat is een persoonlijke frustratie.

Een jaar zonder Europees voetbal moet er niet voor zorgen dat we ons gaan aanpassen aan het Eredivisie niveau. Dat is geen graadmeter.
Whitey on the moon.
Keizer legde ergens uit dat hij Dolberg een spits vind en dat 433 dan geen optie is.Sandro_Calaaabro schreef:Als je dan toch per se met Huntelaar en Dolberg wilt spelen, is het dan niet veel logischer om 433 te blijven spelen met Dolberg ipv Younes?
442 kan prima. Maar speel dan met Ziyech in een vrije rol, Neres/Kluivert op een vleugel en Donny en Frenkie centraal.
IK GELOOF!!!!!!
Ik krijg er steeds meer het gevoel bij dat er niet goed is nagedacht over de consequenties van het halen van Huntelaar en dat er nu in lichte paniek een systeem moet worden bedacht waarbij twee spelers samen spelen die dat eigenlijk niet kunnen binnen de formatie zoals Ajax die voor ogen had. Dat betekent dus dat je feitelijk de hele voorbereiding zo in de sloot gooit.
In deze context lees ik ook het commentaar van Viergever:
Hadden we die routinier nou echt niet voor een andere positie kunnen halen? In de defensie is daar veel meer behoefte aan. Wie kijkt naar vorig seizoen kan toch niet uitleggen dat we Dolberg vervangen en op linksback Dijks introduceren?
Huntelaar heeft een paar knappe doelpunten gemaakt en lijkt steeds meer aanspraak te maken op een basisplaats. Dat doet die jongen natuurlijk gewoon goed. Maar wat nu te doen met Dolberg die duidelijk een mindere fase heeft? Een keer niet opstellen is natuurlijk geen probleem maar het zou echt doodzonde zijn als die jongen stil komt te staan in zijn ontwikkeling.Viergever: 'Voor dit systeem zijn nog heel veel trainingsuren noodzakelijk'
Ajax won zaterdagavond met 3-0 van PEC Zwolle. Anders dan de uitslag doet vermoeden, speelden de Amsterdammers een moeizame wedstrijd. Dat merkte ook Nick Viergever. Het nieuwe systeem, met vier aanvallers en de combinatie Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg, kwam alleen in de openingsfase op een goede manier tot uiting. Tot afgrijzen van Viergever. 'Ik heb een heel slecht gevoel overgehouden aan deze wedstrijd', zegt de ervaren verdediger. 'Dat klinkt misschien gek als je met 3-0 wint, maar het ging lange tijd zo moeizaam. Het liep niet, er ontbrak iets in ons spel, en ook het vertrouwen is maar deels aanwezig. Gevolg is dat PEC het tempo lange tijd bepaalde. Dat kan niet. En dan hadden we nog geluk dat zij ook niet veel geloof in hun spel hadden, anders had het zomaar verkeerd kunnen aflopen.'
'Het was allemaal zo statisch, met dit nieuwe systeem liep het niet', vervolgt Viergever. 'Zo gek is dat ook niet, we hebben er pas twee keer op kunnen trainen. Na vanavond is duidelijk dat voor dit systeem nog heel veel trainingsuren noodzakelijk zijn.' Op het moment dat Keizer terugviel op een 4-3-3-systeem, kwam Ajax beter in de wedstrijd. Is langer doorgaan op een 4-2-4-tactiek nog wel wenselijk? 'De trainer kiest ervoor en dat begrijp ik ook wel als je spitsen van het kaliber Dolberg en Huntelaar in je selectie hebt. Voor elke verdediging is het niet lekker om daar tegen te spelen. Maar vandaag lagen de frustraties bij ons. Er is een hoop werk aan de winkel, in welk systeem dan ook. Als we op deze manier doorgaan, worden we geen kampioen.'
Bron: vi.nl
Hadden we die routinier nou echt niet voor een andere positie kunnen halen? In de defensie is daar veel meer behoefte aan. Wie kijkt naar vorig seizoen kan toch niet uitleggen dat we Dolberg vervangen en op linksback Dijks introduceren?
Nil volentibus arduum
Vind het wel een beetje eigenaardig. Huntelaar wordt gehaald en doet het vervolgens prima - d.w.z. scoort meteen een paar mooie en belangrijke doelpunten - en eigenlijk zou dat niet goed zijn, omdat de uit vorm-zijnde Dolberg dan uit de basis zou worden geduwd.
De beste speelt, zo simpel is het en moet het zijn. Wat is er nou jammer aan dat Huntelaar alweer (en toch tegen de verwachtingen in) op 3 uit 2 (basisplaatsen) staat? Moeten we toch allemaal hartstikke blij mee zijn? Hoezo zou dan 'de routinier' voor een andere positie moeten worden gehaald?

De beste speelt, zo simpel is het en moet het zijn. Wat is er nou jammer aan dat Huntelaar alweer (en toch tegen de verwachtingen in) op 3 uit 2 (basisplaatsen) staat? Moeten we toch allemaal hartstikke blij mee zijn? Hoezo zou dan 'de routinier' voor een andere positie moeten worden gehaald?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Dolberg gewoon ff banken, is prima voor zijn ontwikkeling juist. Laat hem maar bewijzen dat hij beter is dan KJH op zijn retour. Dat duurt een paar potjes maar daarna komt hij terug, beter dan ooit. En dan kan KJH weer naar zijn rol als invaller.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Huh... ??? Ajax is er niet voor Dolberg hoor... maar Dolberg moet er voor Ajax zijn en als hij dat onvoldoende doet even dan moet er een betere in zijn plaats...Marillion schreef:Ik krijg er steeds meer het gevoel bij dat er niet goed is nagedacht over de consequenties van het halen van Huntelaar en dat er nu in lichte paniek een systeem moet worden bedacht waarbij twee spelers samen spelen die dat eigenlijk niet kunnen binnen de formatie zoals Ajax die voor ogen had. Dat betekent dus dat je feitelijk de hele voorbereiding zo in de sloot gooit.
Huntelaar heeft een paar knappe doelpunten gemaakt en lijkt steeds meer aanspraak te maken op een basisplaats. Dat doet die jongen natuurlijk gewoon goed. Maar wat nu te doen met Dolberg die duidelijk een mindere fase heeft? Een keer niet opstellen is natuurlijk geen probleem maar het zou echt doodzonde zijn als die jongen stil komt te staan in zijn ontwikkeling.Viergever: 'Voor dit systeem zijn nog heel veel trainingsuren noodzakelijk'
Ajax won zaterdagavond met 3-0 van PEC Zwolle. Anders dan de uitslag doet vermoeden, speelden de Amsterdammers een moeizame wedstrijd. Dat merkte ook Nick Viergever. Het nieuwe systeem, met vier aanvallers en de combinatie Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg, kwam alleen in de openingsfase op een goede manier tot uiting. Tot afgrijzen van Viergever. 'Ik heb een heel slecht gevoel overgehouden aan deze wedstrijd', zegt de ervaren verdediger. 'Dat klinkt misschien gek als je met 3-0 wint, maar het ging lange tijd zo moeizaam. Het liep niet, er ontbrak iets in ons spel, en ook het vertrouwen is maar deels aanwezig. Gevolg is dat PEC het tempo lange tijd bepaalde. Dat kan niet. En dan hadden we nog geluk dat zij ook niet veel geloof in hun spel hadden, anders had het zomaar verkeerd kunnen aflopen.'
'Het was allemaal zo statisch, met dit nieuwe systeem liep het niet', vervolgt Viergever. 'Zo gek is dat ook niet, we hebben er pas twee keer op kunnen trainen. Na vanavond is duidelijk dat voor dit systeem nog heel veel trainingsuren noodzakelijk zijn.' Op het moment dat Keizer terugviel op een 4-3-3-systeem, kwam Ajax beter in de wedstrijd. Is langer doorgaan op een 4-2-4-tactiek nog wel wenselijk? 'De trainer kiest ervoor en dat begrijp ik ook wel als je spitsen van het kaliber Dolberg en Huntelaar in je selectie hebt. Voor elke verdediging is het niet lekker om daar tegen te spelen. Maar vandaag lagen de frustraties bij ons. Er is een hoop werk aan de winkel, in welk systeem dan ook. Als we op deze manier doorgaan, worden we geen kampioen.'
Bron: vi.nl
Nee, het ligt iets anders. Natuurlijk zie ik graag dat een Ajax speler goede prestaties laat zien. Ik heb liever dat Huntelaar er 30 maakt in plaats van 5. Waar ik op doel is dat we een elftal samenstellen en daar een systeem bij bedenken. Bij het samenstellen van het elftal kijk je naar de prestaties van spelers in het afgelopen seizoen. Je kijkt naar de mogelijkheden die deze spelers hebben om zich te ontwikkelen. En je kijkt naar welke spelers er vertrekken.Mr. Ajax schreef:Vind het wel een beetje eigenaardig. Huntelaar wordt gehaald en doet het vervolgens prima - d.w.z. scoort meteen een paar mooie en belangrijke doelpunten - en eigenlijk zou dat niet goed zijn, omdat de uit vorm-zijnde Dolberg dan uit de basis zou worden geduwd.![]()
Ajax had dan tot de conclusie kunnen komen dat we met name achterin de nodige issues hebben. Sanchez was niet alleen een ijzersterke verdediger die veel kon herstellen maar ook iemand waaraan andere spelers zich konden optrekken. Met Klaassen is ook een persoonlijkheid vertrokken vanaf het middenveld. We halen dan vervolgens wel een ervaren speler maar doen dat voor de positie van misschien wel ons grootste talent. Het was toch veel logischer geweest om een centrale verdediger te halen die ook persoonlijkheid meebracht? Nu hebben we een tiener uit Oostenrijk. Geen idee wat hij kan maar gevolg is wel dat voorlopig Viergever in het centrum staat en Dijks, die al twee keer is afgeschreven, gewoon weer in het elftal staat. En Keizer is nu dus krampachtig op zoek naar een formatie waarin hij Huntelaar en Dolberg kan laten spelen. We zijn nu dus op zoek naar de oplossing voor een probleem dat we in feite zelf hebben gemaakt. Terwijl er genoeg andere problemen liggen.
Nil volentibus arduum
Ik zie in die opstelling geen ruimte voor een vrije rol voor Ziyech.Lionel schreef:Keizer legde ergens uit dat hij Dolberg een spits vind en dat 433 dan geen optie is.Sandro_Calaaabro schreef:Als je dan toch per se met Huntelaar en Dolberg wilt spelen, is het dan niet veel logischer om 433 te blijven spelen met Dolberg ipv Younes?
442 kan prima. Maar speel dan met Ziyech in een vrije rol, Neres/Kluivert op een vleugel en Donny en Frenkie centraal.
-
Ik denk dat de oplossing van Ajax voor het door jou terecht geconstateerde probleem Siem de Jong zou moeten worden, maar wie haal je er dan uit op het middenveld? Dat Huntelaar werd gehaald begrijp ik overigens wel: op het moment dat hij zijn contract tekende zullen weinigen rekening hebben gehouden met een vroege uitschakeling in Europa, dus zou hij heus wel speeltijd hebben gehad, omdat we de verwachting zal zijn geweest dat we zo'n 50 wedstrijden zouden moeten spelen dit seizoen. Nu is het natuurlijk compleet anders.
Wat Dolberg betreft, blijf ik erbij dat hij talent heeft, maar ook dat veel AT'ers hem overschatten. Ik denk serieus dat hij voor die 50 miljoen verkocht had moeten worden, want zo veel gaan we nooit meer voor hem vangen. Helemaal niet met zoals hij nu speelt en kansen mist. En het lijkt er (inderdaad) op dat Keizer tot de conclusie is gekomen dat KJH een basisplaats verdient, maar Dolberg er niet naast durft te zetten. Dan krijg je de bezopen veldbezetting van gisteravond. Dat is handig als we eens met 2-1 achterstaan met nog 8 minuten te gaan, maar niets als uitgangspunt. Tegen een tegenstander als Zwolle, met iets meer lef en inzicht, loop je tegen puntverlies op. Remedie: zet Dolberg op de bank en speel met een normale 4-3-3 met KJH in de spits. Dolbergs tijd komt vanzelf weer.
Ten slotte: wie moet nou de penalty's gaan nemen?
Wat Dolberg betreft, blijf ik erbij dat hij talent heeft, maar ook dat veel AT'ers hem overschatten. Ik denk serieus dat hij voor die 50 miljoen verkocht had moeten worden, want zo veel gaan we nooit meer voor hem vangen. Helemaal niet met zoals hij nu speelt en kansen mist. En het lijkt er (inderdaad) op dat Keizer tot de conclusie is gekomen dat KJH een basisplaats verdient, maar Dolberg er niet naast durft te zetten. Dan krijg je de bezopen veldbezetting van gisteravond. Dat is handig als we eens met 2-1 achterstaan met nog 8 minuten te gaan, maar niets als uitgangspunt. Tegen een tegenstander als Zwolle, met iets meer lef en inzicht, loop je tegen puntverlies op. Remedie: zet Dolberg op de bank en speel met een normale 4-3-3 met KJH in de spits. Dolbergs tijd komt vanzelf weer.
Ten slotte: wie moet nou de penalty's gaan nemen?
Als je Siem de Jong op het middenveld opstelt rent hij alleen maar naar de spits. Hou je helemaal geen middenveld meer over.
De Jong heeft nooit gefunctioneerd op het middenveld. In de spits deed hij het goed, maar daar hield De Boer uiteraard niet aan vast, want Sigthorsson (projectje, eigenwijs).
De Jong heeft nooit gefunctioneerd op het middenveld. In de spits deed hij het goed, maar daar hield De Boer uiteraard niet aan vast, want Sigthorsson (projectje, eigenwijs).
Jep. En kun je je nog herinneren dat de spelers een jaar geleden, aan het begin van vorig seizoen, liepen te klagen dat de opdrachten van Bosz te veeleisend waren.GangstaRiB schreef:Afgaande op de samenvatting speelt Ajax als een vrijblijvend elftal. Ze doen maar wat. Bosz had de touwtjes veel strakker in handen, dat lijkt me wel duidelijk. Huntelaar maakte een goede indruk. Die gaan we nog keihard nodig hebben dit seizoen,

Het is gewoon echt klote dat we geen normale voorbereiding hebben gehad. Door nagenoeg elke geplande oefenpot ging een streep, wat ad hoc werd ingelast om vlak voor Nice uit alsnog te kunnen oefenen was op geen enkele manier een graadmeter.
Bij een normale voorbereiding had je direct kunnen zien dat Huntelaar nog hartstikke scherp is en was het team ook lekker in een ritme gekomen met een hoop goals. Menig persoon beweert dat al de oefenpotjes erg weinig zeggen.. ehh nou, toch wel wat.
En bij een potje oefenen of een scherpe training had je Zeefuik ook al wel ongeschikt kunnen bevinden, niet pas in Noorwegen.

Beetje trainer start gewoon met Huntelaar in de spits, F. De Jong ( of gewoon Schóne ) op het middenveld.En dan ga je echt met 3 goals voorsprong de rust in tegen dit PEC.En dan in de tweede helft ga je wisselen.Dolberg voor KJH om zijn vorm terug te vinden, De Jong om wedstrijd ritme op te doen, en een van de nieuwe aankopen.Het probleem is volgens mij ook niet de voorhoede ( of Dolberg, Kluivert, Neres of zo ).Daar zit genoeg creativiteit dan wel keuzes.Siem de Jong is ook nog op meerdere posities te gebruiken.Het probleem zit hem in een onstabiel middenveld, en de achterhoede.Gelukkig had Zwolle niet door hoe groot de ruimte waren, en deze wedstrijd niet de kwaliteit had om dat uit te spelen, want anders verlies je punten.
Met dit tactisch-experiment schiet niemand iets op.
Met dit tactisch-experiment schiet niemand iets op.
Blij met de punten ...
-
Het feit dat het geen normale voorbereiding is geweest is omdat Ajax/TH/Keizer geen regie voerde. Ze hebben wekenlang gezwelgd in medelijden en emotie na de tragiek van Nouri.Cruijff schreef:Het is gewoon echt klote dat we geen normale voorbereiding hebben gehad. Door nagenoeg elke geplande oefenpot ging een streep, wat ad hoc werd ingelast om vlak voor Nice uit alsnog te kunnen oefenen was op geen enkele manier een graadmeter.GangstaRiB schreef:Afgaande op de samenvatting speelt Ajax als een vrijblijvend elftal. Ze doen maar wat. Bosz had de touwtjes veel strakker in handen, dat lijkt me wel duidelijk. Huntelaar maakte een goede indruk. Die gaan we nog keihard nodig hebben dit seizoen,
En nu wordt die 'periode' aangewezen om als excuus te gebruiken dat het nu een zooitje is. Ik wil op geen enkele manier het drama van Nouri bagatelliseren, maar professionalisme bij Ajax is wat dat betreft echt afwezig.
Whitey on the moon.
Dat is me toch wel wat kort door de bocht hoor. Waar is Ajax dan doorgeschoten? Een drama zoals dit heeft gewoon impact, hoe je er ook mee om gaat. Overigens heb ik bij Ajax nog niemand dit als excuus zien opvoeren. Het is wel genoemd als gebeurtenis in de voorbereiding. Maar wat wil je dan?GangstaRiB schreef:Het feit dat het geen normale voorbereiding is geweest is omdat Ajax/TH/Keizer geen regie voerde. Ze hebben wekenlang gezwelgd in medelijden en emotie na de tragiek van Nouri.Cruijff schreef:Het is gewoon echt klote dat we geen normale voorbereiding hebben gehad. Door nagenoeg elke geplande oefenpot ging een streep, wat ad hoc werd ingelast om vlak voor Nice uit alsnog te kunnen oefenen was op geen enkele manier een graadmeter.GangstaRiB schreef:Afgaande op de samenvatting speelt Ajax als een vrijblijvend elftal. Ze doen maar wat. Bosz had de touwtjes veel strakker in handen, dat lijkt me wel duidelijk. Huntelaar maakte een goede indruk. Die gaan we nog keihard nodig hebben dit seizoen,
En nu wordt die 'periode' aangewezen om als excuus te gebruiken dat het nu een zooitje is. Ik wil op geen enkele manier het drama van Nouri bagatelliseren, maar professionalisme bij Ajax is wat dat betreft echt afwezig.

Je moet op een gegeven moment natuurlijk wel weer de knop omzetten en je op je taken als voetballer of trainer richten. Maar of dat goed is gebeurd of niet kunnen wij van buitenaf denk ik niet beoordelen. Zelf denk ik dat onze slechte resultaten net zo goed hadden kunnen gebeuren als het drama rondom Nouri niet had plaatsgevonden. We zijn er namelijk simpelweg een stuk zwakker op geworden doordat het vertrek van een aantal spelers niet of onvoldoende is opgevangen.
Nil volentibus arduum
Was al blij dat ze Huntelaar hadden gehaald alleen die fatale fouten met deze trainer en onbenullen TH gaat dit natuurlijk nooit lukken voor de kerst is een deel weg 

Er moeten niet meer uren in dit 'systeem' worden gestoken, dit 'systeem' moet linea recta de prullenbak in en nooit meer worden besproken. Dat het alleen al in een trainer opkomt om zo een wedstrijd te beginnen is een gigantisch brevet van onvermogen.
Ajax 1 is geen speeltuin.
Ajax 1 is geen speeltuin.
-
Wie wijst die periode eigenlijk aan als excuus, Gangsta?
Het gaat over Dolberg en Huntelaar. Huntelaar is weer ouderwets aan het hunten, daar is niks jammers aan. Als Dolberg dat niet (of minder) doet, en verder ook weinig toevoegt aan het spel, dan zit hij even op de bank en gaat Ajax er op vooruit. Ajax is er om te winnen, niet om Dolberg klaar te stomen voor zijn volgende avontuur, vind ik. Niks aan de hand in mijn ogen.Marillion schreef:Nee, het ligt iets anders. Natuurlijk zie ik graag dat een Ajax speler goede prestaties laat zien. Ik heb liever dat Huntelaar er 30 maakt in plaats van 5. Waar ik op doel is dat we een elftal samenstellen en daar een systeem bij bedenken. Bij het samenstellen van het elftal kijk je naar de prestaties van spelers in het afgelopen seizoen. Je kijkt naar de mogelijkheden die deze spelers hebben om zich te ontwikkelen. En je kijkt naar welke spelers er vertrekken.Mr. Ajax schreef:Vind het wel een beetje eigenaardig. Huntelaar wordt gehaald en doet het vervolgens prima - d.w.z. scoort meteen een paar mooie en belangrijke doelpunten - en eigenlijk zou dat niet goed zijn, omdat de uit vorm-zijnde Dolberg dan uit de basis zou worden geduwd.![]()
Ajax had dan tot de conclusie kunnen komen dat we met name achterin de nodige issues hebben. Sanchez was niet alleen een ijzersterke verdediger die veel kon herstellen maar ook iemand waaraan andere spelers zich konden optrekken. Met Klaassen is ook een persoonlijkheid vertrokken vanaf het middenveld. We halen dan vervolgens wel een ervaren speler maar doen dat voor de positie van misschien wel ons grootste talent. Het was toch veel logischer geweest om een centrale verdediger te halen die ook persoonlijkheid meebracht? Nu hebben we een tiener uit Oostenrijk. Geen idee wat hij kan maar gevolg is wel dat voorlopig Viergever in het centrum staat en Dijks, die al twee keer is afgeschreven, gewoon weer in het elftal staat. En Keizer is nu dus krampachtig op zoek naar een formatie waarin hij Huntelaar en Dolberg kan laten spelen. We zijn nu dus op zoek naar de oplossing voor een probleem dat we in feite zelf hebben gemaakt. Terwijl er genoeg andere problemen liggen.
+1Mr. Ajax schreef:
Het gaat over Dolberg en Huntelaar. Huntelaar is weer ouderwets aan het hunten, daar is niks jammers aan. Als Dolberg dat niet (of minder) doet, en verder ook weinig toevoegt aan het spel, dan zit hij even op de bank en gaat Ajax er op vooruit. Ajax is er om te winnen, niet om Dolberg klaar te stomen voor zijn volgende avontuur, vind ik. Niks aan de hand in mijn ogen.
En dan probeer je hem met inval beurten weer in vorm te krijgen.
Blij met de punten ...
@Mr. Ajax:
Ik heb het toch niet louter over de vraag of Dolberg op de bank moet of niet? Het gaat om het bredere plaatje. Waarom kies je ervoor om de selectie op deze plaats wel te versterken en op de andere niet. Terwijl het gezien de omstandigheden logischer was geweest om het andersom te doen als je had moeten kiezen.
Nu ze er eenmaal allebei zijn moet de beste gewoon spelen. Daar ben ik het gewoon mee eens. Alleen zie je nu dus tegen Zwolle gebeuren dat we datgene wat er stond en waar in de voorbereiding aan gewerkt is, overboord gooien om die twee maar samen te laten spelen. En tegelijkertijd hebben we met name achterin forse problemen. Dat is gewoon een hele vreemde situatie.
Ik heb het toch niet louter over de vraag of Dolberg op de bank moet of niet? Het gaat om het bredere plaatje. Waarom kies je ervoor om de selectie op deze plaats wel te versterken en op de andere niet. Terwijl het gezien de omstandigheden logischer was geweest om het andersom te doen als je had moeten kiezen.
Nu ze er eenmaal allebei zijn moet de beste gewoon spelen. Daar ben ik het gewoon mee eens. Alleen zie je nu dus tegen Zwolle gebeuren dat we datgene wat er stond en waar in de voorbereiding aan gewerkt is, overboord gooien om die twee maar samen te laten spelen. En tegelijkertijd hebben we met name achterin forse problemen. Dat is gewoon een hele vreemde situatie.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:@Mr. Ajax:
Nee, dat zie ik, maar je post leek op een reactie op die van mij, dat weer een reactie was hierop:
Huntelaar heeft een paar knappe doelpunten gemaakt en lijkt steeds meer aanspraak te maken op een basisplaats. Dat doet die jongen natuurlijk gewoon goed. Maar wat nu te doen met Dolberg die duidelijk een mindere fase heeft? Een keer niet opstellen is natuurlijk geen probleem maar het zou echt doodzonde zijn als die jongen stil komt te staan in zijn ontwikkeling.
Eens met mr Ajax. Je haalt Huntelaar toch ook juist om een mindere fase van een nog jonge Dolberg op te vangen. Dan moet je ook gewoon durven kiezen voor Huntelaar als de situatie zich voor doet. Voor hoe lang, dat zie je later wel. Dolberg kan zich terug knokken, Huntelaar kan een keer geblesseerd raken, geschorst worden of geen pepernoot meer raken.
Eens met Marillion dat we verdedigend te zwak zijn. En al helemaal om 442/424 te spelen.
Kortom, ik had op dit moment 'gewoon' 433 blijven spelen met Huntelaar ipv Dolberg. En misschien met Dolberg op links. Hij heeft daar bij zn vorige club ook gespeeld, dus waarom zou hij dat niet kunnen. Keizer oordeelt echter dat dat niet kan. Ok, dat kun je vinden, maar zet hem dan op de bank.
Eens met Marillion dat we verdedigend te zwak zijn. En al helemaal om 442/424 te spelen.
Kortom, ik had op dit moment 'gewoon' 433 blijven spelen met Huntelaar ipv Dolberg. En misschien met Dolberg op links. Hij heeft daar bij zn vorige club ook gespeeld, dus waarom zou hij dat niet kunnen. Keizer oordeelt echter dat dat niet kan. Ok, dat kun je vinden, maar zet hem dan op de bank.
Laatst gewijzigd door Sandro op zo sep 10, 2017 3:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat ook om beschikbaarheid, de momenten dat een speler met de ervaring en kwaliteit van Huntelaar beschikbaar liggen nu eenmaal niet voor het op rapen.Marillion schreef:@Mr. Ajax:
Nu ze er eenmaal allebei zijn moet de beste gewoon spelen. Daar ben ik het gewoon mee eens. Alleen zie je nu dus tegen Zwolle gebeuren dat we datgene wat er stond en waar in de voorbereiding aan gewerkt is overboord gooien om die twee maar samen te laten spelen. En tegelijkertijd hebben we met name achterin forse problemen. Dat is gewoon een hele vreemde situatie.