Ajax - Sparta 12-2-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ajax - Sparta 12-2-2017

Bericht door peter » ma feb 13, 2017 9:34 am

Na die 2-0 moet je doorzetten en Sparta naar de slachtbank leiden. Die jongens konden er helemaal niets van. Ik vind wel dat Bosz weer erg lang wacht met wisselen, hoor. Bij beide backs viel het nodige te halen, dus dan verwacht je na 70 minuten gewoon vers bloed. Het was zonde dat Sinkgraven eraf moest, want die was een van de beste spelers van het veld. Zijn vervanger Riedewald liet duidelijk zien waarom hij op de bank zit. Bedroevende invalbeurt.

Paar opmerkingen:
Younes heeft trouwens meegekregen dat hij wat vaker buitenom moet passeren. Nu lukte dat gisteren nog wel eens, maar wat een bedroevende snelheid heeft die jongen toch.
In de eerste helft werd Sanchez vrijgelaten en daar moet Ajax toch wel echt aan werken, want hij heeft vaak geen idee wat hij met die bal moet doen.
Ziyech speelt met de week meer in het dienst van het elftal. Doet zijn verdedigende arbeid met verve, maar komt lang zo vaak niet meer in de buurt van het vijandelijke doel. Nadeel is dat hij dan dus ook van steeds grotere afstand gaat schieten.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 9:46 am

Peter schreef: Younes heeft trouwens meegekregen dat hij wat vaker buitenom moet passeren. Nu lukte dat gisteren nog wel eens, maar wat een bedroevende snelheid heeft die jongen toch.
Geen diepgang, ieder balletje in de voet. One trick pony.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 13, 2017 9:50 am

En toch, als z'n vizier op scherp zou staan zou hij aan de lopende band scoren. In positie komt ie namelijk wel, op de een of andere manier doet hij dat toch steeds goed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 13, 2017 9:58 am

Geinig statistiekje. De score van Ajax dit seizoen in de competitie het eerste kwartier na rust: 16-0.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 10:05 am

Raymon schreef:En toch, als z'n vizier op scherp zou staan zou hij aan de lopende band scoren. In positie komt ie namelijk wel, op de een of andere manier doet hij dat toch steeds goed.
Dat is te wijten aan het niveau van de eredivisie.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 13, 2017 10:05 am

Als ik snel zou zijn en goed in passeren en schieten was geweest, zou ik in het Nederlands elftal gespeeld kunnen hebben... helaas telt als niet.

Younes one trick pony inderdaad. Ik erger me er al jaren dood aan. Nog een paar weken doorbijten en dan laat Neres hopelijk zien hoe het wel moet.

Ik vond Kluivert weer flitsend voor de dag komen. Die jongen is rap en heeft een uitstekende passeeractie in huis. Hij moet wel hard gaan werken aan zijn voorzet en scorend vermogen.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 10:08 am

beelzebub schreef:Geinig statistiekje. De score van Ajax dit seizoen in de competitie het eerste kwartier na rust: 16-0.
Is er ook één beschikbaar van het laatste kwartier? Dat is wat minder gunstig schat ik zo in. Als alle wedstrijden in de Eredivisie over 80 minuten waren gegaan was Ajax koploper geweest. Want de concurrentie heeft juist daar het nodige weten te redden.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma feb 13, 2017 10:17 am

Younes zo afbranden als hier.....

Ja het is een one trick pony maar zijn trick werkt wel.
ELKE wedstrijd staat hij vrij voor het doel en schiet hij op lat/paal/over/naast
als hij beter zou afmaken, scoort hij in de eredivisie elke wedstrijd.

Waarom zou hij buitenom moeten als hij nu al elke wedstrijd voor open doel staat? :confused.gif:
Leren afronden lijkt me belangrijker.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 13, 2017 10:24 am

Mano schreef:Younes zo afbranden als hier.....

Ja het is een one trick pony maar zijn trick werkt wel.
ELKE wedstrijd staat hij vrij voor het doel en schiet hij op lat/paal/over/naast
als hij beter zou afmaken, scoort hij in de eredivisie elke wedstrijd.

Waarom zou hij buitenom moeten als hij nu al elke wedstrijd voor open doel staat? :confused.gif:
Leren afronden lijkt me belangrijker.
Ik vind het ook onzin hoe mensen hem afbranden, een van de weinige spelers die een man makkelijk voorbij komt. Zijn rendement is kwa statistieken niet goed, maar had gister toch weer de voorassist op Ziyech. Bovendien houdt hij de gehele wedstrijd 2/3 man bezig zodat anderen meer ruimte hebben.

999

Bericht door 999 » ma feb 13, 2017 10:34 am

Younes mist natuurlijk wel wat meer dan alleen scorend vermogen ( overzicht b.v. ) , maar wie niet bij dit AJAX.Punt is volgens mij dat als ie nu juist wel die kansen had gemaakt die hij dit seizoen heeft gekregen ( die hij in 99,9% van de gevallen zelf creëert ) we het niet over Younes zouden hebben.Ondanks al zijn tekortkomingen ...

Overigens deze discussie kunnen we zo dadelijk ook over Neres gaan krijgen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 13, 2017 10:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vond de actie van Veltman hele dikke humor.
Not done en vervolgens met zo'n zaadvoorzet komen, was niks, is niks en zal nooit wat worden.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 13, 2017 10:57 am

Younes mag wedstrijd in wedstrijd uit 90 minuten spelen. Staat inmiddels op 2274 minuten dit seizoen en kwam tot 3 goals en 5 assists. Voor een 23-jarige speler zijn dat bedroevend slechte statistieken. Wie weet komt het nog weer terug dat zijn balletjes niet naast vliegen, maar hoe lang moeten we daar nou nog op wachten. Iedere 284 minuten is hij betrokken bij een goal of een assist dit seizoen. En dan heb ik het er nog maar niet over dat hij amper druk zet, amper meeverdedigd, nooit diepte zoekt, nooit tot een steekpass komt, amper een goede voorzet aflevert. Ja, hij creëert wel eens een eigen kans die hij vervolgens naast of over schiet. Ik hoop van ganser harte dat hij snel weer aan de statistieken werkt, want dan heeft hij in ieder geval iets om mee te schermen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 13, 2017 11:13 am

Peter schreef:Younes mag wedstrijd in wedstrijd uit 90 minuten spelen. Staat inmiddels op 2274 minuten dit seizoen en kwam tot 3 goals en 5 assists. Voor een 23-jarige speler zijn dat bedroevend slechte statistieken. Wie weet komt het nog weer terug dat zijn balletjes niet naast vliegen, maar hoe lang moeten we daar nou nog op wachten. Iedere 284 minuten is hij betrokken bij een goal of een assist dit seizoen. En dan heb ik het er nog maar niet over dat hij amper druk zet, amper meeverdedigd, nooit diepte zoekt, nooit tot een steekpass komt, amper een goede voorzet aflevert. Ja, hij creëert wel eens een eigen kans die hij vervolgens naast of over schiet. Ik hoop van ganser harte dat hij snel weer aan de statistieken werkt, want dan heeft hij in ieder geval iets om mee te schermen.
Het grootste bezwaar bij Youness vind ik dat hij iedere vorm van overzicht mist. Hij begint aan z'n solo's met maar 1 doel en dat is die bal op doel schieten. Vrijstaande medespelers ziet hij niet. Het is ook een beetje de trend van tegenwoordig met buitenspelers die op links staan terwijl ze rechtsbenig zijn en andersom. Ik zag gisteren voorbeelden zoals het ook kan. Antonia die vanaf rechts telkens buitenom ging en ballen met z'n goede been voorgaf, Bergwijn idem en niet te vergeten oude beelden van Pietje Keizer tegen Panathinaikos. Het zal wel ouderwets zijn maar soms verlang ik er wel naar. En ik denk Dolberg ook.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 11:19 am

Absoluut. Ik snap ook niet zo goed waarom dat concept vrijwel uitgestorven lijkt. Misschien omdat het een paar uitzonderlijk goede spelers (categorie Robben) wel lukt om zo beslissend te zijn.

Voor Dolberg is het een probleem want er staat zowel op links als op rechts iemand die bij voorkeur naar binnen gaat. De kans op een bruikbare voorzet is dan gewoon heel klein, Ik heb (slechts op basis van wat youtube beelden) de indruk dat het straks met Neres niet heel anders zal zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 11:28 am

Ik neem toch aan dat Neres de plek van Younes in moet nemen. Ding met Younes is ook nog eens dat ie er op rechts ook niets van bakt. Dat mollige lichaam ontbeert de kracht om een strakke voorzet te geven.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 13, 2017 11:33 am

Traore met Kluivert/Neres op de vleugels.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 13, 2017 11:40 am

De bedoeling is en was natuurlijk dat dan onze backs die ruimtes induiken om de voorzet te geven.Maar het is natuurlijk een utopie om te denken dat AJAX wereldspelers in huis heeft.En nee, ook niet Tete.Persoonlijk vind ik Veldman w.b. spel intelligenter dan Tete ..

Probleem is in de eerste plaats natuurlijk het scorend vermogen, van beide buitenspelers.Zou dat , en gezien de kansen die ze krijgen/creëren , gewoon stukken beter zijn we het hier niet over hun hebben.

Maar dan zouden ze ook niet voor AJAX spelen. :smallgrin.gif:

W.b. Younes was dat ook bekend volgens mij, dat gemis aan scorend vermogen, overzicht.Dus gewoon de zoveelste verkeerde aankoop ...

Helaas zie ik dat scorend vermogen ook nog niet 1-2-3 bij Kluivert, Cerny enz ..
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » ma feb 13, 2017 12:33 pm

wimpey schreef: Dat mollige lichaam ontbeert de kracht om een strakke voorzet te geven.
als Wimpey iemand niet mag is het ook gelijk klaar, he? :smallgrin.gif:
nu is ie ook al mollig.

nog ff en hij is een lange slungel...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 1:30 pm

999 schreef: Probleem is in de eerste plaats natuurlijk het scorend vermogen, van beide buitenspelers.Zou dat , en gezien de kansen die ze krijgen/creëren , gewoon stukken beter zijn we het hier niet over hun hebben.

Helaas zie ik dat scorend vermogen ook nog niet 1-2-3 bij Kluivert, Cerny enz ..
Op elke buitenspeler is wel wat aan te merken, daarom zitten ze immers bij Ajax en niet bij Real Madrid.

Kluivert en Cerny hebben dat scorend vermogen juist wel. Nu zit Cerny, de door jou laatstgenoemde nu wel in een vrij groot wak. En Justin Kluivert heeft in Ajax 1 nog geen goals gescoord, dus statistieken ondersteunen mijn huidige bewering nu nog niet. :smile-ajax.gif:

Maar Kluivert jr. is in de één op één met de keeper nog net iets beter dan zijn vader. Mark my words. En Cerny, tja, het begint nu wel twijfelachtig te worden... komt hij ooit nog uit deze dip. Maar graag denk ik aan zijn winnende goal bij Celtic-Ajax. Wat gaf Milik de bal beroerd aan, achter Cerny, toch nam Cerny hem goed mee en rondde héél cool af.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 1:53 pm

Mano schreef:
wimpey schreef: Dat mollige lichaam ontbeert de kracht om een strakke voorzet te geven.
nu is ie ook al mollig.

nog ff en hij is een lange slungel...
Ziet er niet afgetraind uit hoor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 2:27 pm

wimpey schreef:
Mano schreef:
nu is ie ook al mollig.
Ziet er niet afgetraind uit hoor.
Klopt. Hij heeft an sich wel explosieve spiertjes in die korte pootjes, maar zijn BMI oogt niet optimaal.
Anderzijds, de jongens bij RB Leipzig zijn wel volledig afgetraind en tegen die club scoorde hij drie keer. Tegen Celta de Vigo twee goals van Younes.

Uiteraard is overall zijn rendement nog laag. Kluivert en Neres zullen een hogere piek hebben.
Traoré gaat de komende tijd vaak scoren. Ook al zal hij regelmatig (delen van) wedstrijden volledig kut spelen... zo'n type speler als Traoré is, zelfs als hij 8 van de 10 dingen fout doet, niet te verdedigen door een domkop als Rick Karsdorp.

Vanzelfsprekend wachten we tot er nóg betere spelers uit de jeugd doorkomen en tot Overmars volgende zomer een paar droomaankopen als spits en voor op de flank doet. Bijvoorbeeld de Pool Artur Somers en de Catalaanse Amsterdammer Johan Jésus. :biggthumpup.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 13, 2017 2:39 pm

Messi is ook niet super gespierd.. niet iedereen hoeft een Ronaldo te zijn... Younes sprint na 90 minuten gelukkig nog steeds zijn man voorbij, dus hij is al een stuk fitter dan zijn eerste jaar, waar hij telkens na 60-70 minuten gewisseld moest worden!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 13, 2017 2:57 pm

De statistieken van Younes zijn natuurlijk niet goed, toch heb ik op een of andere manier wel een zwak voor die jongen.

Mano

Bericht door Mano » ma feb 13, 2017 3:06 pm

Mollig, blind, geen diepgang bla bla bla bla :excited.gif:

als hij 50% van al zijn 100% kansen zou scoren stond hij nu als topscoorder te boek met een doelpuntje of 11
Dus het enige waar hij progressie zou moeten maken is afmaken met links en rechts.

Dat hij naast of overschiet van 5m afstand, dat is het enige wat ik hem tot nu toe kwalijk kan nemen.
Die situaties zijn dit seizoen minimaal al 20x geweest en niet bij 4-0 maar gewoon op cruciale momenten in een wedstrijd.

als hij dat niet verbetert, moet hij vervangen worden maar al dat andere is van ondergeschikt belang als hij raak zou schieten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 3:14 pm

WP_LeGeNd schreef:Messi is ook niet super gespierd.. niet iedereen hoeft een Ronaldo te zijn... Younes sprint na 90 minuten gelukkig nog steeds zijn man voorbij, dus hij is al een stuk fitter dan zijn eerste jaar, waar hij telkens na 60-70 minuten gewisseld moest worden!
Of De Boer heeft het kampioenschap een jaar geleden gewoon in de prullenbak geflikkerd door telkens al na een minuut of 60 de verkeerde spelers te wisselen (en in te brengen.....) :blush.gif:

Younes, die de 0-1 maakte tegen De Graafschap, had in de 90e minuut met één actie zo de winnende goal kunnen maken. Milik, al helemaal vroeg gewisseld, is een roofdier als het gaat om doelpunten tot in zijn vezels.

Met Mike vd Hoorn in de spits lukte het allemaal net niet. :666.gif: Hoe luidde dat ene liedje ook alweer? :blush.gif: :blush.gif: Bijna... bijna raak... oftewel he-le-maal niets. :aai.gif:

Plaats reactie