21-02-2016 Ajax - Excelsior

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: 21-02-2016 Ajax - Excelsior

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 21, 2016 4:26 pm

Ze mogen onderhand ook wel een aantal analytici doorselecteren. Van Halst, Been (vergeet er vast nog een aantal).... eentonig. Perez vind ik een positieve uitzondering.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 21, 2016 5:08 pm

Ajaciedjuh schreef:Ze mogen onderhand ook wel een aantal analytici doorselecteren.
Ik hoop dat ze bij Ajax eens gaan doorselecteren. Zou Eiting het op 6 slechter doen dan de man van 6 M?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 21, 2016 5:17 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ze mogen onderhand ook wel een aantal analytici doorselecteren.
Ik hoop dat ze bij Ajax eens gaan doorselecteren. Zou Eiting het op 6 slechter doen dan de man van 6 M?
Vrees dat nog meer verjongen niet de oplossing is, Eiting ontbreekt het aan fysiek en voor die plaats: inzicht, maar hij is net achttien geworden, dat komt nog wel. Niet alles is de schuld van Gudelj, het is niet zo gek dat hij meer wilde verdienen en bij Ajax kon hij dat. Geef hem eens ongelijk, het is beroepsvoetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 21, 2016 5:20 pm

Nou, het inzicht dat Gudelj niet heeft is bij Eiting wel aanwezig. Speler met hersens i.p.v. een dommekracht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 21, 2016 5:25 pm

Dat gedonder over individuele kwaliteiten ook steeds. Wat zijn dat dan, individuele kwaliteiten? Kwaliteiten van een individu? De spelers die Ajax nu heeft hebben kwaliteiten die bij anderen dan henzelf liggen?

Het probleem van Ajax is dat er te veel 'domme' spelers in het veld staan, en dat deze spelers ook nog eens amper een raamwerk hebben om zich aan op te trekken. Dat resulteert in jongens als Dijks, Gudelj, Bazoer, Younes en El Ghazi doen maar wat. De weinige spelers die wel nadenken over hoe ze hun medespelers uit de verf kunnen laten komen (Klaassen, Schöne, Viergever heeft dat ook wel) zijn simpelweg te zeer in de minderheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 21, 2016 6:03 pm

Bert schreef: Het probleem van Ajax is dat er te veel 'domme' spelers in het veld staan, en dat deze spelers ook nog eens amper een raamwerk hebben om zich aan op te trekken.
Eens. Dat raamwerk moet een trainer bieden. Logische veldbezetting, onderlinge afstemming, spelers op de voor hen juiste posities etc. We hebben nu eenmaal geen Suarez, die er in NL 50 in zou schieten op 'individuele klasse'. Wel hebben we (i.m.o.) plenty talent, waar door falend beleid veel te weinig uit wordt gehaald.

Eredivisievoetbal zou makkelijker moeten zijn met de kwaliteiten waarover Ajax beschikt. Collectief druk zetten, linies kort op elkaar en combinatievoetbal zijn trainbaar. 3-0 was een mooi voorbeeld. Music slaat een man over, beweegt door, Milik raakt 1 keer en de 3e man legt 'm in het doel. Wat jij zegt klopt m.i. Talent zat, maar er staat een aantal figuren tussen die het niveau enorm drukken. Aan Gudelj heb je aan de bal niets, die kan enkel duels, 2e bal en beuken. Die moet je dus niet in de as zetten, wanneer je het van voetbal moet hebben.
Laatst gewijzigd door wimpey op zo feb 21, 2016 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 21, 2016 6:05 pm

Dat resulteert in jongens als Dijks, Gudelj, Bazoer, Younes en El Ghazi doen maar wat.
Gaat mij niet om die namen, maar de opmerking doet me denken aan het eerste jaar dat Suarez bij Ajax speelde. Ik genieten, anderen (zeg de KJH-fans) die zeiden:"Hij doet maar wat". Zou er graag een paar zien, die maar wat deden i.p.v. van de met opdrachten volgepropte spelers nu.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 21, 2016 7:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Geen gelul, gewoon 3-0.
:onfire.gif:

Skampie

Bericht door Skampie » zo feb 21, 2016 7:40 pm

Demosthenes schreef:
Dat resulteert in jongens als Dijks, Gudelj, Bazoer, Younes en El Ghazi doen maar wat.
Gaat mij niet om die namen, maar de opmerking doet me denken aan het eerste jaar dat Suarez bij Ajax speelde. Ik genieten, anderen (zeg de KJH-fans) die zeiden:"Hij doet maar wat". Zou er graag een paar zien, die maar wat deden i.p.v. van de met opdrachten volgepropte spelers nu.
Bazoer die maar wat doet... Heerlijk... Lekker van genieten

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 21, 2016 9:07 pm

Gudelj hoort gewoon absoluut niet thuis op een positie die funest is voor de opbouw, maar dat hij 0,0 toevoegt is ook onzin. Ga eens turven zou ik zeggen. Hij haalt wel ontzettend veel weg, vooral in de lucht. De roep om Eitingjes enzo op zijn plek te zetten vind ik trouwens nog belachelijker dan hem als 'opbouwer' posteren. Laat die jongen maar box-to-boxen, dat kan ie prima.

Bazoer zit al een paar weken in een 'dipje'; spreekt wel in z'n voordeel dat ie tijdens zo'n mindere periode alsnog een aanvaardbare niveau haalt (zeker vergeleken met de traditionele terugval-periodes van het gros van de jeugdspelers van de afgelopen 10 jaar) en zelfs belangrijk danwel beslissend is.

Verder vond ik Veltman weer uitstekend als back. El Ghazi vandaag weer eens actiever als ik van hem gewend ben. Milik ook trouwens, en wie Milik vandaag voor het eerst zag en zijn mening over hem op deze wedstrijd moet baseren zou zomaar kunnen denken dat we een echte Ajax-spits in huis hebben. Hij was vandaag namelijk bijna overal goed in; voetbalde en combineerde uitstekend mee, was actief, aanwezig... Top :ajaxsmiley.gif: Kanttekening is wel dat beide goals natuurlijk met het gezicht naar de goal toe zijn gemaakt. Dan lijkt het vaak een heel ander speler.

Easy middag, mooie goals, niet zeiken en weer volle kracht in de achtervolging! :onfire.gif: :666.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 21, 2016 9:12 pm

Mr. Ajax schreef:Kanttekening is wel dat beide goals natuurlijk met het gezicht naar de goal toe zijn gemaakt. Dan lijkt het vaak een heel ander speler.
Hoe moet-ie ze anders maken? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 21, 2016 9:22 pm

Bert schreef:
Mr. Ajax schreef:Kanttekening is wel dat beide goals natuurlijk met het gezicht naar de goal toe zijn gemaakt. Dan lijkt het vaak een heel ander speler.
Hoe moet-ie ze anders maken? :hypocrite.gif:
Eventjes 'omhalen' Bert :ajaxsmiley.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma feb 22, 2016 1:21 pm

Ze hebben gewonnen en dat is wat telt.

tot de eerste was het niet veel soeps, veel stil staan, geen creativiteit.

Aankomende week tegen AZ wordt andere koek. AZ is in vorm en Ajax is pover.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 22, 2016 1:42 pm

Mano schreef: Aankomende week tegen AZ wordt andere koek. AZ is in vorm en Ajax is pover.
Ik zie Ajax niet winnen. Mede omdat ik dan op vakantie ben. :smallgrin.gif:

Ajax creëert weinig en is vooral afhankelijk van fouten van de tegenstander. Die keeper laat er nogal eens een bal van afstand in vliegen, zagen we in de heenwedstrijd...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 22, 2016 4:26 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Aankomende week tegen AZ wordt andere koek. AZ is in vorm en Ajax is pover.
Ik zie Ajax niet winnen. Mede omdat ik dan op vakantie ben. :smallgrin.gif:

Ajax creëert weinig en is vooral afhankelijk van fouten van de tegenstander. Die keeper laat er nogal eens een bal van afstand in vliegen, zagen we in de heenwedstrijd...

Normaal gesproken klopt dat, maar dat was gisteren niet het geval.

Maar goed, jij vond Excelsior ook beter dan Ajax gisteren toch? :biggrin.gif:

Plaats reactie