FC Utrecht - Ajax 13-12-2015
Moderator: mods
Re: FC Utrecht - Ajax 13-12-2015
Met resultaatvoetbal overleef je alleen als je resultaten haalt. Als die wegvallen is het klaar.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat is er 16-12? Ledenraad? Gebeurd toch niks. Wat Puccini zegt, niets heeft consequenties bij Ajax. Ziek hoor.wimpey schreef:Catenaccio zou bij Ajax de sportieve doodstraf moeten zijn. De Boer kwam enkel om goals te voorkomen. Hij kreeg zijn verdiende loon. Hopelijk wordt op 16-12 de club weer in de hens gezet. Het hele zwikkie eruit incl. De Boer. Dit is Ajax niet.
De kritiek gaat niet over resultaat. Die gaat over spelopvatting, over 'het niet kunnen'.Arthur schreef:Met resultaatvoetbal overleef je alleen als je resultaten haalt. Als die wegvallen is het klaar.
Wanneer hij het nu niet kan, lijkt het mij dat hij het 'toen' ook niet kon. Zelfde mens, zelfde coach.
Maar ten tijde van de kampioenschappen mocht je geen kritiek op hem hebben, was hij nog min of meer 'untouchable'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Giacomo Puccini
Andere spelers. De selectie is weliswaar breed maar niet in balans. Te weinig gearriveerde spelers, te weinig kwaliteit voorin, Veltman, Younes, Milik, dit soort spelers zijn materiaal voor Willem II maar niet voor een topclub.
Ajax!
4 jaar titel maar ook toen geen Europa, geen mooi voetbal.
Nu zelfs geen resultaat. Dan is het 3x niks
Met dank aan JC hebben we nu een TH dat een vriendenclubje is.
Niemand laat een ander vallen. We zullen deze pil tot einde van seizoen moeten slikken.
En Ajax gaat nog veel meer punten verliezen
Nu zelfs geen resultaat. Dan is het 3x niks
Met dank aan JC hebben we nu een TH dat een vriendenclubje is.
Niemand laat een ander vallen. We zullen deze pil tot einde van seizoen moeten slikken.
En Ajax gaat nog veel meer punten verliezen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Wat hebben we toch een hoop voetbalknowhow bij Ajax 1.
http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... jax-gevoel
Het kan niet op.
Doe zoals ik: spreek af met vrienden, schilder het huis, lees een boek, doe wat dan ook, maar kijk niet naar Ajax als het moet spelen tegen een ploeg die weigert de rode loper uit te rollen. Dan hoef je je ook niet te ergeren aan het tactische onbenul van onze ziener uit Grootebroek.
Het kan niet op.

Doe zoals ik: spreek af met vrienden, schilder het huis, lees een boek, doe wat dan ook, maar kijk niet naar Ajax als het moet spelen tegen een ploeg die weigert de rode loper uit te rollen. Dan hoef je je ook niet te ergeren aan het tactische onbenul van onze ziener uit Grootebroek.

Mogen we nog van geluk spreken dat de concurrentie ook punten morst.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Heeft Zeux de wedstrijd gezien?
Heb jij de hele wedstrijd gezien, Willem?
Zo ja, dan vind ik dat reuze dapper van je.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Terwijl ik zoveel andere leuke dingen had kunnen doenYopi schreef:Heb jij de hele wedstrijd gezien, Willem?
Weer op zoek naar een Interim coach..
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
The good dinosaur gekeken met m'n kids. Beviel me prima.Yopi schreef:Wat hebben we toch een hoop voetbalknowhow bij Ajax 1.
Het kan niet op.![]()
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dan ben ik reuze dapper. Voor en na de wedstrijd lekker buiten geweest, heerlijke dag. Goede voornemens voor 2016: kijk het catenaccio niet meer. Dat gaat ook wel lukken.Yopi schreef:Heb jij de hele wedstrijd gezien, Willem?
Schade valt mee. Hopelijk komt er aanvallend wat bij.
IK GELOOF!!!!!!
- Cluijffert
Tuurlijk niet, de grootste critici zijn vooral enorm actief op een forum. En met bureaustoel revolutionairen verandert er vanzelfsprekend niets.brigade zuid schreef:Wat is er 16-12? Ledenraad? Gebeurd toch niks. Wat Puccini zegt, niets heeft consequenties bij Ajax. Ziek hoor.wimpey schreef:Catenaccio zou bij Ajax de sportieve doodstraf moeten zijn. De Boer kwam enkel om goals te voorkomen. Hij kreeg zijn verdiende loon. Hopelijk wordt op 16-12 de club weer in de hens gezet. Het hele zwikkie eruit incl. De Boer. Dit is Ajax niet.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
wimpey schreef:Heeft Zeux de wedstrijd gezien?

Wimpey gaat maar weer eens naast het punt piesen, omdat hij met het echte punt niets kan.

Het gaat niet om de vraag of de kritiek op Frank terecht is bij deze wedstrijd (die ik op de radio probeerde te volgen), maar om het feit dat een trainer nu tot de grond toe afgebrand wordt als totale onbenul die dezelfde mens en coach is als drie, vier jaar geleden toen hij zogenaamd nog prima functioneerde omdat hij al die kampioenschappen scoorde. Dat opportunisme, daar moet ik wel om gniffelen.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Niet gezien dus. Dat was al duidelijk gezien 'zelfde tactiek'.zeux schreef:![]()
Wimpey gaat maar weer eens naast het punt piesen, omdat hij met het echte punt niets kan.![]()
FYI: Ajax speelde vandaag met 3 CV's tegen 1 spits. Dat was een new low. Daarvoor 3 man (eigenlijk 4) die er vooral stonden voor de balans, de balherovering, de duels, de 2e bal. Resultaat: in 90 minuten geen kans gecreëerd.
Goed beschouwd is FdB steeds defensiever gaan denken. En wel veranderd. Druk zetten o.l.v. Siem, inschuiven van Jan, vooruit dekken door Anita: voltooid verleden tijd. Afbraakvoetbal is steeds meer leading geworden.
Volgens mij heeft Frank de afgelopen vijf jaar zo ongeveer alle formules gehad die numerologisch mogelijk zijn. Het resultaat - al een jaar of vier/vijf: machteloos, zaadloos voetbal (de grote rondo), zonder creativiteit en met een impotente aanval.wimpey schreef:Niet gezien dus. Dat was al duidelijk gezien 'zelfde tactiek'.zeux schreef:![]()
Wimpey gaat maar weer eens naast het punt piesen, omdat hij met het echte punt niets kan.![]()
FYI: Ajax speelde vandaag met 3 CV's tegen 1 spits. Dat was een new low. Daarvoor 3 man (eigenlijk 4) die er vooral stonden voor de balans, de balherovering, de duels, de 2e bal. Resultaat: in 90 minuten geen kans gecreëerd.
Goed beschouwd is FdB steeds defensiever gaan denken. En wel veranderd. Druk zetten o.l.v. Siem, inschuiven van Jan, vooruit dekken door Anita: voltooid verleden tijd. Afbraakvoetbal is steeds meer leading geworden.
Dat is een heldere constante. Mooi dat jij wel verandering ziet. Ik lees al vier/vijf jaar depressieve wedstrijdverslagen op dit forum. En iedere keer is het opnieuw een 'new low'.

Reactie FdB: je zag dat de jongens hun best deden
Journalist; hahaha dat meen je niet?
FdB: jawel maar als je tegen een muur voetbalt dan ...
Weer die f€&€@ muur gelul. Dat is al 100 jaar tegen Ajax
Als je de muur niet kan slechten, ben je niet geschikt als Ajax coach
Journalist; hahaha dat meen je niet?
FdB: jawel maar als je tegen een muur voetbalt dan ...
Weer die f€&€@ muur gelul. Dat is al 100 jaar tegen Ajax
Als je de muur niet kan slechten, ben je niet geschikt als Ajax coach
Dat klopt ook helemaal. Iedereen was lyrisch over de eerste uitwedstrijd bij Vitesse, de eerste helft leek de grote rondo nog wel eens tot een foutje van de tegenstander en daarmee een kans te kunnen leiden, maar na een omzettinkje in de rust kwam Ajax al niet meer tot enig gevaar. Het verhaal van 5 jaar De Boer in 90 minuten.zeux schreef:De kritiek gaat niet over resultaat. Die gaat over spelopvatting, over 'het niet kunnen'.Arthur schreef:Met resultaatvoetbal overleef je alleen als je resultaten haalt. Als die wegvallen is het klaar.
Wanneer hij het nu niet kan, lijkt het mij dat hij het 'toen' ook niet kon. Zelfde mens, zelfde coach.
Maar ten tijde van de kampioenschappen mocht je geen kritiek op hem hebben, was hij nog min of meer 'untouchable'.
Maar bij Ajax gaat het al zo'n 15 jaar om wie we aardig vinden, dan verzinnen we de kwaliteiten er zelf wel bij en redeneren we de gebreken weg, of andersom. En zo krijgen we een organisatie vol met mensen die we aardig vinden of vonden, zonder de vereiste kwaliteiten. Maar daardoor krijgen we ook voetbal zonder de vereiste kwaliteit, wat we helemaal niet aardig vinden.
Wollt ihr den totalen Mensch?
AMEN!!Mano schreef: Als je de muur niet kan slechten, ben je niet geschikt als Ajax coach
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
[quote="wimpey"FYI: Ajax speelde vandaag met 3 CV's tegen 1 spits. Dat was een new low. Daarvoor 3 man (eigenlijk 4) die er vooral stonden voor de balans, de balherovering, de duels, de 2e bal. Resultaat: in 90 minuten geen kans gecreëerd. ][/quote]
Pfff. Nederlaag is dan eigen schuld.
Pfff. Nederlaag is dan eigen schuld.

- Jinne
- Site Admin
Wat was trouwens de gedachte achter de 3-4-3 opstelling?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Doet Ajax tegen elke ploeg die 4-4-2 speelt en was dus op zich niks nieuws.
Alleen zorgde het ervoor dat of Ajax' buitenspelers, of de buitenste middenvelders achter Utrechts flankspelers aan moesten. Ajax had dus of geen buitenspelers om toe te slaan op de counter, of een ondertal op het middenveld. De veldbezetting klopte echt van geen kant.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!