Ajax - Willem II 15-08-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - Willem II 15-08-2015

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 10:15 pm

Zuidema schreef:Wat mij betreft te beginnen met het vertrek van vastlopers Frank en Marc en nog wat ander voor AJAX competentie-arm ongerief.
Krojfff??

Hey, lighten up, zes punten, solide start van de competitie, effectief uit de CL geslopen, op de drempel van EL - even wat lowlife Tsjechen lozen -, life is bright! Wordt een prachtig seizoen. We gaan strijden om de titel en doen tot minimaal kwartfinale mee in EL. No prob.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 15, 2015 10:43 pm

WP_LeGeNd schreef:Tja lullig dat AEG nu MOM is geworden want hij speelde een draak van een wedstrijd!

Dijks, Sinkgraven en Riedewald waren de beste spelers!
Kreeg AEG de titel in MOM op de tv zender waar je de stream van zat te kijken, of plak je dat label na twee doelpuntjes zelf op hem?

In de Arena kreeg Riedewald die titel toebedeeld.
Arthur schreef:Ik ben wel echt een fan van Riedewald. Ook in zo'n slechte wedstrijd druipt de kwaliteit er vanaf.
Dat vond de jury die in de Arena de Ajacied van de Wedstrijd kiest (FdB bepaalt dat) ook. Stond idd lekker te ballen.

elliquido

Bericht door elliquido » za aug 15, 2015 10:43 pm

Peter schreef:Haha die Dijks doet ook maar wat he bij die voorzet. Tegen een normaal cluppie was dat een honderd procent 1-1.
Volgens mij is riedewald wederom zijn man kwijt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 10:54 pm

Ik wil wel even opmerken dat Dijks het de afgelopen wedstrijden uitstekend doet. Speelt echt heel volwassen, gebruikt zijn lichaam slim, en z'n voorzet is echt een wapen. :ajaxsmiley.gif: :biggthumpup.gif:

Riedewald was vanavond trouwens weer uitstekend, ondamks dat ie Dijks inderdaad een aar keer over het hoofd zag. Toppertje!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 10:55 pm

Dijks moet alleen niet gaan lopen met de bal en denken dat hij Bale is.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 10:58 pm

Lionel schreef:Dijks moet alleen niet gaan lopen met de bal en denken dat hij Bale is.
Zie je 'm dat doen dan?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 11:00 pm

Ik wil trouwens Tete (samen met Riedewald en Dijks dus) toevoegen aan m'n lijstje aanwinsten ten opzichte van vorig seizoen.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 11:01 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Dijks moet alleen niet gaan lopen met de bal en denken dat hij Bale is.
Zie je 'm dat doen dan?
Geregeld ja. Hij wilt al voor de middenlijn zijn man voorbij rennen. Tegen Rapid Wien deed hij dat nog vaker.

Tete speelt inderdaad goed. Werd alleen wel heel makkelijk voorbij gelopen door Dico Koppers.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 11:07 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Zie je 'm dat doen dan?
Geregeld ja. Hij wilt al voor de middenlijn zijn man voorbij rennen. Tegen Rapid Wien deed hij dat nog vaker.

Geregeld vind ik overdreven, maar ik heb hem het ook een paar keer zien doen. Een paar keer lukte het ook aardig. Doordat Sinkgraven het veld niet breed houdt maar juist naar binnen gaat ligt er altijd veel ruimte. Ik neem het hem niet kwalijk dat ie het probeert, vind het geen Bale pogingen ofzo..
Tete speelt inderdaad goed. Werd alleen wel heel makkelijk voorbij gelopen door Dico Koppers.
Dico Koppers kan wel hard rennen!

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 11:24 pm

Hij moet het zijn loopacties inzetten en de bal via een steekbal of crosspass krijgen. Wat hij nu doet slaat echt nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 15, 2015 11:28 pm

Samenvatting van de NOS laat me meer mooie aanvallen zien dan me live bijgebleven waren.

En ook 2 keer zoveel opvallende acties van Zivkovic dan ik dacht te hebben gezien (namelijk eentje).

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 16, 2015 3:03 am

Cruijff schreef:
WP_LeGeNd schreef:Tja lullig dat AEG nu MOM is geworden want hij speelde een draak van een wedstrijd!

Dijks, Sinkgraven en Riedewald waren de beste spelers!
Kreeg AEG de titel in MOM op de tv zender waar je de stream van zat te kijken, of plak je dat label na twee doelpuntjes zelf op hem?

In de Arena kreeg Riedewald die titel toebedeeld.
Dat komt omdat je in de Arena in de 85e minuut al moet stemmen...
als iemand 2 keer mooi scoort dan ben je gewoon MOM, hoe slecht je ook staat te ballen. Maar bij ESPN gaven ze dat ook aan, MOM maar niet terecht als je naar zijn wedstrijd kijkt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 16, 2015 7:19 am

WP_LeGeNd schreef:Dat komt omdat je in de Arena in de 85e minuut al moet stemmen...
als iemand 2 keer mooi scoort dan ben je gewoon MOM, hoe slecht je ook staat te ballen. Maar bij ESPN gaven ze dat ook aan, MOM maar niet terecht als je naar zijn wedstrijd kijkt.
Je bent al een tijdje terug geëmigreerd stemmen per sms op de MotM doet men in de Arena al een aantal jaar niet meer. :smile-ajax.gif:

Wel rollen er op het Sony scherm (Philips is vervangen, na je vertrek) nog steeds allerlei verheffende berichten voorbij als 'joey we zitten er, bedankt voor de kaarte. aajax is de besteeee!! groetjuss melissa' :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 16, 2015 8:01 am

Totdat Ajax bij zinnen is gekomen en een grote schoonmaak heeft gehouden in allerhande verstikkende dogma's en andere doodlopers op veel fronten binnen de club. Wat mij betreft te beginnen met het vertrek van vastlopers Frank en Marc en nog wat ander voor AJAX competentie-arm ongerief.
Waarom Dennis Bergkamp in alle discussies buiten schot blijft is mij een raadsel. is het omdat hij zelf zijn mond nooit open doet, dat er ook niets over hem mag worden gezegd? DB is lid van het TH, zit al jaren zwijgend op de bank, hoeft niet altijd mee met een uitwedstrijd! en is als lid van het TH verantwoordelijk voor de in 2011 nieuw opgezette scouting en het aankoopbeleid. Hij is assistent-trainer en heeft zo ook nog eens invloed op het spel. Hij zal bninnenkort wel geroemd worden omdat een spits heeft gescoord, dat zal wel in het contract van de speler zijn opgenomen.

Het derde lid van het TH komt, volgens de T. (?) niet meer opdagen bij besprekingen van het TH, zelfs bij de amateurs wordt er dan ingegrepen.

In het interview met Cerny is qua taalgebruik te merken dat hij veel met Appie Nouri omgaat. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Skampie

Bericht door Skampie » zo aug 16, 2015 8:18 am

Ga er maar vanuit dat er niet veel aan het spel gaat veranderen hoor. En zolang Frank wint, zal hij ook wel mogen blijven.
Frank de Boer was zaterdagavond tevreden met de 3-0 zege op Willem II, maar ziet genoeg verbeterpunten in het spel van Ajax.
"Organisatorisch staat het goed, maar in andere facetten van het spel kunnen we veel beter", aldus de coach van de Amsterdammers, die vorige week AZ met 3-0 versloegen.

"Ik heb het gevoel dat het in balbezit nog stukken beter kan. Nu het achterin goed staat, kunnen we daar ook aan werken. Betere keuzes in balbezit, al is dat ook een kwestie van veel wedstrijden spelen."

De Boer was ondanks de 1-0 voorsprong bij rust niet te spreken over het spel van Ajax in de eerste helft. "Alles ging in een te laag tempo en we gaven veel ruimte weg. We moest allemaal net een stapje meer en dat ging beter in de tweede helft. Toen controleerden we de wedstrijd."

Zie ook: El Ghazi tevreden met terugbetalen vertrouwen De Boer
El Ghazi en Riedewald
Anwar El Ghazi was net als tegen AZ met twee treffers belangrijk voor Ajax. De Boer is content met de rechtsbuiten ondanks diens povere spel in het eerste uur. "Natuurlijk had ik hem ook kunnen wisselen. Hij kan nog veel beter en dat weet hij."

"Als er iemand kritisch is, dan is hij het. Maar vlak voor zijn eerste doelpunt schiet hij ook op de paal en kopt hij een keer net naast. Hij staat er wel steeds en dat is een kwaliteit. Hij kan altijd scoren, ook als het minder loopt. Hij heeft er alweer vier in liggen in twee duels. Dan kan ik niet ontevreden over hem zijn."

Dat geldt ook voor Jaïro Riedewald, die door De Boer werd verkozen tot man van de wedstrijd. "Hij deed opnieuw bijna alles goed, maakte steeds de juiste keuzes. Ik wilde even laten zien dat ik vind dat hij heel erg goed bezig is.''

Ajax-Willem II in beeld

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 16, 2015 8:38 am

Er kan, en moet, inderdaad nog een heleboel een heel stuk beter, maar onderstaande klopt dan wel weer als een bus.

Skampie schreef:Anwar El Ghazi was net als tegen AZ met twee treffers belangrijk voor Ajax. De Boer is content met de rechtsbuiten ondanks diens povere spel in het eerste uur. "Natuurlijk had ik hem ook kunnen wisselen. Hij kan nog veel beter en dat weet hij."

"Als er iemand kritisch is, dan is hij het. Maar vlak voor zijn eerste doelpunt schiet hij ook op de paal en kopt hij een keer net naast. Hij staat er wel steeds en dat is een kwaliteit. Hij kan altijd scoren, ook als het minder loopt. Hij heeft er alweer vier in liggen in twee duels. Dan kan ik niet ontevreden over hem zijn."

Dat geldt ook voor Jaïro Riedewald, die door De Boer werd verkozen tot man van de wedstrijd. "Hij deed opnieuw bijna alles goed, maakte steeds de juiste keuzes. Ik wilde even laten zien dat ik vind dat hij heel erg goed bezig is.''

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 8:58 am

AEG heeft wel wat van Suarez op die leeftijd. Mentaal sterk, rommelen, hopeloos falen en er dan ineens een paar inprikken.

Cees gaf het al aan: Riedewald verkoos het tikkie breed een paar keer boven het aanspelen van de diepgaande Dijks. Verder een prima pot. Aan de jonkies bij Ajax ligt het niet.

Veltman was wederom een drama, op ieder vlak. En ik kan me niet voorstellen dat LVG interesse heeft in Cillessen, met diens ultratrage - en bovendien meestal ook nog matige "spelhervattingen".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 16, 2015 9:32 am

wimpey schreef:AEG heeft wel wat van Suarez op die leeftijd. Mentaal sterk, rommelen, hopeloos falen en er dan ineens een paar inprikken.
Vind het wel knap wat die jongen laat zien, hoor. Net 20 jaar oud en die 2-0 was toch wel erg beheerst en netjes. Mooie eerste aanname en een secuur schot.

We zijn er overigens wel op vooruit gegaan met Tete en Riedewald he. Van Rhijn en Moisander hebben samen 16 jaar meer ervaring, maar je geniet toch meer van die twee jonge honden.

Blijft jammer dat we zo matig inkopen, want qua doorgestroomd talent is dit Ajax van erg hoog niveau.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 9:43 am

Ik heb het nog niet zo op Tete, Peter. Had het lastig tegen Andrade. En werd op snelheid een paar keer geklopt.

Andrade had trouwens pech. Ik zag in de actie van Gudelj geen boze opzet. Die bleef gewoon staan. Net als het been van Andrade helaas, die knie zal flink kapot zijn... :blush.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Ajax - Willem II 15-08-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 16, 2015 1:01 pm

We zijn er met de Dijks van deze seizoensstart overigens ook op vooruit gegaan tov de Boilesen van vorig seizoen. Ik weet dat een aantal AT'ers hem als (potentiële) pispaal zien, maar gisteren behoorde hij tot de beste Ajacieden. Hij zoekt in ieder geval de diepte en heeft een goeie voorzet in huis.

Dat neemt niet weg dat het verdedigend gewoon nog niet klopt. Vlak voor rust had Willem II op 1-1 moéten komen (maar raakte slechts de lat), door collectief falen achterin. Een kwalitatief iets betere tegenstander had het wel afgestraft.

Opvallend vond ik de soms slechte wisselwerking tussen El Ghazi en Tete; het leek er soms op alsof ze allebei dachten "oh, die vangt hij wel op" toen Koppers een aantal keren diepging. We hebben nog mazzel gehad dat Willem II zelf niet door had hoe vaak Koppers vrij stond.

Het was overall gezien gewoon nog niet best, gisteren. En dan te bedenken dat dit voor ons een van de makkelijkst te bestrijden tegenstanders was, omdat Willem II geen Berlijnse Muur optrekt in de Arena, maar zelf wil voetballen. Volgens de overlevering zouden wij dan door de ontstane ruimte makkelijker moeten combineren. Maar dat werd het helaas even niet.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 17, 2015 8:07 am

Tete & Dijks zijn betere backs dan van Rhijn/Boilesen dus dat is een verbetering.
Riedewald en Bazoer bevallen me ook.

AEG is een soort Ling. irriteer je je dood aan voor 55min en dan prikt ie er 2 in.
Gevaar is als ie ze niet meer gaat maken, dan vind je hem alleen maar irritant.
dus hij moet hard blijven werken, potentie heeft ie

DIt Ajax heeft wel een aantal leuke voetbalelrs,
Gudelj voegt ook wel wat toe

Ik denk dat als het beter moet we nu moeten doorselecteren in coach.
Hij gaat ze niet veel beter maken dan wat het nu is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 17, 2015 8:38 am

Laten we eerst maar eens kijken hoe het ervoor staat na een wedstrijd of 10. Dan hebben we een beter beeld op Ajax en de concurrentie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 17, 2015 8:45 am

Mano schreef:Ik denk dat als het beter moet we nu moeten doorselecteren in coach.
Ik ben daar ook wel een beetje bang voor, maar De Boer heeft zoveel krediet opgebouwd dat Ajax het nu echt niet kan maken hem er al uit te zetten. Hij moet de kans krijgen om te bewijzen dat hij dat nog wel kan. Dat is zonde van de tijd als dat niet zo blijkt te zijn, maar loyaliteit naar je mensen, zeker een echte Ajacied als Frank, is ook wat waard.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 17, 2015 11:17 am

Arthur schreef:
Mano schreef:Ik denk dat als het beter moet we nu moeten doorselecteren in coach.
Ik ben daar ook wel een beetje bang voor, maar De Boer heeft zoveel krediet opgebouwd dat Ajax het nu echt niet kan maken hem er al uit te zetten. Hij moet de kans krijgen om te bewijzen dat hij dat nog wel kan. Dat is zonde van de tijd als dat niet zo blijkt te zijn, maar loyaliteit naar je mensen, zeker een echte Ajacied als Frank, is ook wat waard.
Ik hou mijn hart vast als er een vervanger van FdB moet komen, welke briljante lichten moeten dat regelen? dezelfde als die de transfers doen?

Dan komen ze waarschijnlijk bij een volleybal coach uit ofzo!

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 17, 2015 11:25 am

WP_LeGeNd schreef:
Arthur schreef:
Ik hou mijn hart vast als er een vervanger van FdB moet komen, welke briljante lichten moeten dat regelen? dezelfde als die de transfers doen?
Dat is inderdaad ook nog een goede reden om hem te laten zitten.

Plaats reactie