Ajax eindigt met een relatief licht programma. F. moet de kloof nu dichten. Vooralsnog lukt dat niet zo.zeux schreef:??? Nee. Als we winnen staan we acht punten los van Feyenoord en AZ... Die ademruimte lijkt me in deze fase van (zeer) matig spel heel fijn. Toch wel fijn als we tweede worden. Hebben we in ieder geval nog een fighting chance op CL.Jinne schreef:Je bent bang voor Heracles?
Ajax - FC Twente 15-02-2015
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Twente 15-02-2015
Misschien is PEC wel een gevaarlijker concurrent voor Ajax nu.
Zou zomaar kunnen, Wouter.
Hoewel ik denk dat Ajax simpel tweede wordt. Na al dat geklungel van de afgelopen weken is het gat nog steeds aanzienlijk.
Hoewel ik denk dat Ajax simpel tweede wordt. Na al dat geklungel van de afgelopen weken is het gat nog steeds aanzienlijk.
Hmja, maar dat komt meer door het geklungel van de rest dan door de klasse van Ajax. Ajax heeft gewoon een beroerde ploeg. Ik blijf erbij dat de selectie van Feyenoord er niet voor onder doet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha ja die propagandamachine werkt op volle toeren. Hou nou toch op. Ze doen het al jaren met deze zooi, maar komen nooit in de buurt van hun aartsrivaal.
Een minder seizoen maakt nog altijd niet dat al onze kampioenen er niks meer van kunnen.
Een minder seizoen maakt nog altijd niet dat al onze kampioenen er niks meer van kunnen.
Propagandamachine? Waar heb je het over?
Ik heb Ajax meerdere keren zien spelen dit seizoen en ja, het is een matige ploeg. Dat ziet toch iedereen? Dat Feyenoord verliest van Heracles en Ajax met de schrik vrijkomt tegen de Eagles maakt Ajax toch geen goede ploeg? Ajax heeft een goede coach, dat wel.
Ik heb Ajax meerdere keren zien spelen dit seizoen en ja, het is een matige ploeg. Dat ziet toch iedereen? Dat Feyenoord verliest van Heracles en Ajax met de schrik vrijkomt tegen de Eagles maakt Ajax toch geen goede ploeg? Ajax heeft een goede coach, dat wel.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die analisten, krantjes en praatprogramma's roepen week in, week uit, dat Feyenoord zo goed is. Sterker nog, ze spelen misschien wel het beste voetbal van Nederland. Ze laten alleen in bijna de helft van de potjes punten liggen. Shit happens. Thuis verliezen van WillemII, Utrecht en amper een goal weten te maken.Wouter schreef:Propagandamachine? Waar heb je het over?
Anders zou ik zeggen: welterusten! PSV lijkt intussen wel wakker.
Ajax is niet goed, zeker niet. Ik wil alleen wel even zien hoe Feyenoord zich door de resterende potjes heen slaat. Misschien wordt het gat met Ajax wel minder, maar misschien is het gat ook 'gewoon' weer 12-15 punten. Uiteraard allemaal met een even sterke selectie als dat van Ajax. Ik denk dat ik van de 24 selectiespelers er vier a 5 van Feyenoord beter vindt. 19 versus 5. Knappe score.
F. is compleet, terwijl bij Ajax op dit moment vier, vijf basiskrachten aan het kwakkelen zijn.
Vorig jaar was F. zogenaamd ook al zo goed. BMI, De Vrij, geweldige verdedigers. Vandaar dat LVG tijdens het WK vijf man het werk van vier liet doen.
Vorig jaar was F. zogenaamd ook al zo goed. BMI, De Vrij, geweldige verdedigers. Vandaar dat LVG tijdens het WK vijf man het werk van vier liet doen.

Winst zou voor de ranglijst wat rust geven bij Ajax. Het gaat naar de achtervolgers geeft dan weer marge voor wat fouten. Misschien dat Ajax daarmee dan in wat rustiger vaarwater terecht zou komen. Overigens heb ik niet bijzonder veel interesse in die voorronde CL die er aan vast zit. Maar ik wil gewoon altijd boven Feyenoord eindigen.
Nil volentibus arduum
BMI heb ik ook altijd een matige verdediger gevonden, maar De Vrij is wel duidelijk beter geworden. Die hield zich prima staande op het WK en overleeft nu ook in Italië.Yopi schreef:F. is compleet, terwijl bij Ajax op dit moment vier, vijf basiskrachten aan het kwakkelen zijn.
Dat Feyenoord in de media vaak wordt opgehemeld ben ik wel met je eens. Dat komt doordat Feyenoord een grote aanhang heeft. Als zo'n AD Feyenoord afbrandt loopt de helft van hun abonnees weg.Peter schreef:Die analisten, krantjes en praatprogramma's roepen week in, week uit, dat Feyenoord zo goed is. Sterker nog, ze spelen misschien wel het beste voetbal van Nederland. Ze laten alleen in bijna de helft van de potjes punten liggen. Shit happens. Thuis verliezen van WillemII, Utrecht en amper een goal weten te maken.Wouter schreef:Propagandamachine? Waar heb je het over?
Anders zou ik zeggen: welterusten! PSV lijkt intussen wel wakker.
Ajax is niet goed, zeker niet. Ik wil alleen wel even zien hoe Feyenoord zich door de resterende potjes heen slaat. Misschien wordt het gat met Ajax wel minder, maar misschien is het gat ook 'gewoon' weer 12-15 punten. Uiteraard allemaal met een even sterke selectie als dat van Ajax. Ik denk dat ik van de 24 selectiespelers er vier a 5 van Feyenoord beter vindt. 19 versus 5. Knappe score.
Op de nationale televisie wordt ook altijd alles belicht met het oog op Ajax en Feyenoord. Zo is het nou eenmaal.
Met alle respect, maar dat verhaal horen we al jaren. Ondertussen slaagt elke vertrokken speler met vlag en wimpel in het buitenland.Wouter schreef:Propagandamachine? Waar heb je het over?
Frank werd ieder jaar weer met krukken van spelers kampioen, zo klonk het. Die krukken van spelers blijken bij nader inzien lang niet zo slecht te zijn. De spelers van FC Twente, die waren pas goed. Hoe verging het Ruiz, Luuk de Jong, Elia en Engelaar in het buitenland? Allemaal (letterlijke allemaal) mislukt.
Soms lijkt het wel alsof journalisten aandelen hebben in Frank de Boer. Komt er een speler met 100 interlands, EK's en WK's achter zijn naam en ervaring bij Juventus, Sevilla en Liverpool naar Ajax? We zeggen gewoon dat hij er niks van kan. En blijkt hij toch wat te kunnen? Dan zeggen we dat Frank de Boer heeft getoverd.
En nu lees ik weer dat Boilesen en Kishna er niks van kunnen. Het zal wel. Ik zeg je dit: Ajax heeft véél betere spelers dan Feyenoord. Op doel, in de verdediging en in de aanval sowieso, en op het middenveld ook.
Je vertelt verder niet het hele verhaal. Feyenoord en Ajax krijgen beiden veel aandacht, dat klopt. Maar de vraag is niet waarom Feyenoord veel aandacht krijgt. De vraag is waarom Feyenoord zo omhoog wordt geschreven.
Dat schrijf ik toch in de laatste post?
Daarnaast: met die speler met ervaring bij Liverpool en Sevilla doel je op Poulsen. Ik roep juist dat door het vertrek van hem en Blind het middenveld van Ajax dusdanig is verzwakt dat Ajax niet meer genoeg kwaliteit heeft om mee te doen om de titel. Die titels van De Boer kwamen namelijk niet door een geweldige aanval, maar door een stevig middenveld en een goede organisatie in defensief opzicht, waarbij de verdedigende middenvelders cruciaal waren. Ik ben het ook met je oneens dat Ajax een beter middenveld heeft dan Feyenoord. Het middenveld van Ajax werd zowel door Feyenoord als Vitesse volledig overlopen.
Als die spelers van Ajax zo veel beter zijn, waarom winnen ze dan niet met gemak van Feyenoord? Omdat Rutten een tactische meester is en De Boer een tactisch onbenul? Dat geloof je toch zelf niet? Ajax laat relatief weinig punten liggen tegen de kleinere clubs, daardoor staan ze tweede.
Daarnaast: met die speler met ervaring bij Liverpool en Sevilla doel je op Poulsen. Ik roep juist dat door het vertrek van hem en Blind het middenveld van Ajax dusdanig is verzwakt dat Ajax niet meer genoeg kwaliteit heeft om mee te doen om de titel. Die titels van De Boer kwamen namelijk niet door een geweldige aanval, maar door een stevig middenveld en een goede organisatie in defensief opzicht, waarbij de verdedigende middenvelders cruciaal waren. Ik ben het ook met je oneens dat Ajax een beter middenveld heeft dan Feyenoord. Het middenveld van Ajax werd zowel door Feyenoord als Vitesse volledig overlopen.
Als die spelers van Ajax zo veel beter zijn, waarom winnen ze dan niet met gemak van Feyenoord? Omdat Rutten een tactische meester is en De Boer een tactisch onbenul? Dat geloof je toch zelf niet? Ajax laat relatief weinig punten liggen tegen de kleinere clubs, daardoor staan ze tweede.
- Ajaciedjuh
Het is te hopen dat er een flink gat ontstaat van Ajax's plek 2 naar plek 3, want dan kun je een aantal spelers alvast rust geven voor volgend seizoen. Je zult dan snel aan de bak moeten i.v.m. voorrondes CL. En daarom zullen ze ook zo graag de versterkingen aan het eind van dit seizoen al binnen willen hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bij Ajax willen ze zoveel. Sinkgraven kwam pas op de laatste dag. En anders verkopen ze Klaassen wel op 31 augustus waardoor ze alles verkloten.
IK GELOOF!!!!!!
Ik hoop in ieder geval dat Ajax vandaag wint.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Kijk een mooie posting.. Wellicht dat Moisander nu laat zien wat hij werkelijk waard is, nu hij weet waar hij heen gaat.. Zoals twee jaar geleden Jantje deed..Wouter schreef:Dat schrijf ik toch in de laatste post?
Ajax moet vandaag winnen, want volgende week gaat Ajax naar de nieuwe landskampioen toe en met deze selectie gaan we daar echt maar dan ook niks klaar spelen..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Rutten is tactisch beter dan De Boer, ja. Feyenoord-Ajax was niet de eerste wedstrijd waarin De Boer zich tactisch liet verschalken door Rutten. Dat zou jij trouwens moeten weten.Ik ben het ook met je oneens dat Ajax een beter middenveld heeft dan Feyenoord. Het middenveld van Ajax werd zowel door Feyenoord als Vitesse volledig overlopen.
Zwakke punten van Rutten zijn weer dat hij zijn spelers niet kan motiveren, niet tegen de druk kan en op den duur steeds meer zweverige flauwekul uit begint te kramen waar de meeste voetballers als het goed is niks mee te maken willen hebben.
Rutten en De Boer zijn zogezegd tegenpolen. De Boer is tactisch matig maar wel een meester in het motiveren, rust bewaren en normaal doen. Rutten is tactisch goed maar komt op alle andere vlakken hopeloos tekort voor de top. Over-all is De Boer beter, maar in onderlinge duels is Rutten beter. Waarschijnlijk omdat er dan relatief weinig druk op staat en hij zijn spelers niet hoeft te motiveren. Met andere woorden: zijn zwakke punten worden dan gecamoufleerd.
- Ajaciedjuh
In Nederland zijn we goed om iedereen in een hokje te duwen. Volgens mij ziet FdB het spelletje goed en is hij niet voor niks 1 van de meest succesvolle trainers die met zijn wissels de wedstrijd alsnog naar zich toetrekt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ajaciedjuh schreef:... die met zijn wissels de wedstrijd alsnog naar zich toetrekt.

FdB weet geregeld zo te wisselen dat we juist helemaal geen schijn van kans meer maken.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Dat lijkt me ook. Wanneer Rutten tactisch sterker is dan De Boer, dan is Cocu een tactisch genie? Of zou Cocu gewoon beter materiaal hebben dan De Boer dit seizoen heeft?Ajaciedjuh schreef:In Nederland zijn we goed om iedereen in een hokje te duwen. Volgens mij ziet FdB het spelletje goed en is hij niet voor niks 1 van de meest succesvolle trainers die met zijn wissels de wedstrijd alsnog naar zich toetrekt.
Met Bazoer en juffie op het middenveld leg je het af tegen Clasie en Ahmadi. Ajax heeft dit seizoen een zeer matig middenveld. Dan doe je het als trainer m.i. prima wanneer je 2e staat.
Bazoer, Klaassen en Sinkgraven vormen het middenveld. Boilesen is gepasseerd.
Cocu is inderdaad tactisch sterk en een uitstekende trainer. Heeft beginnersfouten gemaakt maar zich daarna razendsnel hersteld.
PSV won vorig seizoen overigens met 4-0 van Ajax. Je weet wel: die wedstrijd waarin de scheidsrechter fitter was dan ons middenveld.
PSV won vorig seizoen overigens met 4-0 van Ajax. Je weet wel: die wedstrijd waarin de scheidsrechter fitter was dan ons middenveld.

Eén van onze middenvelders, Siem de Jong, was voor die wedstrijd totaal nog niet op kracht gekomen na zijn klaplong en werd door De Boer toch opgesteld. Zo'n fout mag je Frank best aanrekenen, vind ik.
Anyway, ik ga met m'n zonnebril op m'n knar bier drinken aan de zuidkant van de Arena. Laterrrr
Anyway, ik ga met m'n zonnebril op m'n knar bier drinken aan de zuidkant van de Arena. Laterrrr
Ajax werd in de tweede helft compleet overlopen, en niet alleen door de tegenstander.