Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Yopi » ma okt 06, 2014 2:16 pm

Dat wil ik niet beweren. Op de counter spelen is gemakkelijker.

Ajax doet pogingen om druk te zetten, maar het lukt niet omdat de afstanden niet deugen. Ajax wil uitverdedigen maar het lukt niet omdat de juiste mensen zich niet aanbieden/niet vrijlopen. Zulke dingen moeten op de training geoefend worden. Kwestie van vaste patronen. Op het moment dat een verdediger de bal verovert, doet A dit, B dat, enzovoorts. Cruijff en Van Gaal trainden daar elke dag op, maar doet De Boer dat ook? :confused.gif: (Zo ja, dan zie ik er weinig van terug in de wedstrijden.)

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Le T. » ma okt 06, 2014 2:29 pm

Duke schreef:Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
Ja.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 2:56 pm

Duke schreef:Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
Begroting van 10 miljoen. Ajax 100 miljoen.

Dat is op andere momenten een argument.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 2:58 pm

Duke schreef:Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
FdB werd in 4 jaar met Ajax vaker kampioen dan al z'n voorgangers in 14 jaar daarvoor. Dus presteert FdB ook ver boven verwachting. Blijkt ook wel, want 4 op rij is een unicum voor Ajax.

Jans ging door op het prima werk van Langeler. FdB begon op de rokende puinhopen van Jol.

Appels met peren dus. Jans doet het prima, FdB doet het prima.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 06, 2014 3:25 pm

Ajax was gisteren de betere van Zwolle en vorige week de betere van Apoel. Helaas vertaalde zich dat niet in het resultaat. Kijk, als Serero en Kishna niet mikken alsof ze stront tussen hun tenen hebben zitten en gewoon tussen de palen, dan hadden we tweemaal een overwinning behaald. Dat is gelijk ook het manco van deze ploeg; het scorend vermogen en het nauwelijks creëren aan het mogelijkheden. Als je nauwelijks kansen krijgt heb je een lethal spits nodig die de weinige kansen erin jast. En als je veel creëert scoort zelfs Siggy een hattrick. Maar nu we beiden niet hebben gaat het mis.
Kleine pluspunt van gisteren lijkt me de achterste linie van Van Rhijn, Veltman, Moisander en Viergever met Serero ervoor. Dat ziet er verdedigend zekerder uit dan met Viergever of Zimling op 6 en Boilesen op Lb. Als dan de basis is dat we minder goals gaan tegen krijgen kunnen we van daaruit eens gaan werken aan kansen creëren en benutten.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 3:36 pm

zeux schreef:
Duke schreef:Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
Begroting van 10 miljoen. Ajax 100 miljoen.

Dat is op andere momenten een argument.
Dan is de trainer van Leicester dus een betere trainer dan die van Man U?

Zou Jans in 4 jaar Ajax presteren wat De Boer heeft gepresteerd?

De prestaties van PEC komen niet uit de lucht vallen. PEC promoveerde en won een half jaar later met 1-3 van psv in Eindhoven. Onder Langeler. Dat betekent trouwens niét dat Jans het niet fantastisch doet. Wél dat de organisatie van PEC blijkbaar uit kundige mensen bestaat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 4:37 pm

wimpey schreef: Dan is de trainer van Leicester dus een betere trainer dan die van Man U?
Misschien een keer niet naar incidenten kijken, maar naar patronen?

PEC verslaat Ajax 2x en speelt nu gelijk. Eén keer kan (al was het wel een vernederende afstraffing). Twee keer, hmmm, ok. Maar een derde keer nog niets klaarmaken? Dan wordt het zorgelijk.
Frank heeft al vier jaar de groep onder zijn hoede, heeft zijn elftal helemaal kunnen 'groomen'. Met een prima budget in zijn hand (hoogste van Nederland). Als het dan niet loopt, moet je hem daar ook verantwoordelijk voor maken. No excuses.
Hij heeft vier kampioenschappen, maar dan telt ineens het 'hoe' niet meer, terwijl je bij iedereen waar je minder gecharmeerd van bent de context voor afbranden tot in de kleinste hoeken vindt.

Van Gaal is net een paar maanden bezig, heeft een trits nieuwe spelers én blessures van key players. Hij heeft vaker even nodig om op gang te komen.
De gretigheid om hem op basis van de recente resultaten helemaal af te fakkelen en belachelijk te maken snap ik heel goed, maar ik ben vooral erg benieuwd waar hij pak 'm beet in januari of februari staat. Ik ben daarom positief noch negatief. Ik vind het te vroeg voor een oordeel.
Kan zijn dat hij dan al uit de titelrace is. Maar mogelijk dicht genoeg bij de CL-plaatsen. Ik wacht rustig af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 06, 2014 5:48 pm

Dit:
zeux schreef:
Misschien een keer niet naar incidenten kijken, maar naar patronen?

en dit:
zeux schreef:
PEC verslaat Ajax 2x en speelt nu gelijk. Eén keer kan (al was het wel een vernederende afstraffing). Twee keer, hmmm, ok. Maar een derde keer nog niets klaarmaken? Dan wordt het zorgelijk.
Frank heeft al vier jaar de groep onder zijn hoede, heeft zijn elftal helemaal kunnen 'groomen'. Met een prima budget in zijn hand (hoogste van Nederland). Als het dan niet loopt, moet je hem daar ook verantwoordelijk voor maken. No excuses.
rijmt niet. De JC-schaal tel ik niet eens mee, dat is een veredeld oefenpotje en dat weet jij ook wel. De bekerfinale was een blamage, en gisteren lag het niet zozeer aan Zwolle, we komen al heel het seizoen moeizaam tot scoren. Daar heb je een patroontje. Die 5-2 tegen NAC hebben we aan NAC zelf en aan rooie Jel te danken, dat kan Heracles onderstrepen.

Het is dus eerder een incident dat we gisteren niet van ze hebben gewonnen (heb jij trouwens de hele wedstrijd gekeken als ik vragen mag?). Het patroon is dat we het hele seizoen al bijzonder moeizaam tot scoren komen. En dat laatste komt trouwens niet door een gebrek aan gecreerde kansen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 6:07 pm

Wat ik boeiend vind, is dat nu ineens het resultaat niet absoluut is. Bij de kampioenschappen van Frank telt context niet, bij de wedstrijd tegen Barcelona telt context niet, maar bij wedstrijden tegen PEC ineens wel.

Ik heb gisteren niet gezien. Maar ik lees op dit forum veel. Ik kan dus ook zien of commentaren in wedstrijdtopics overeenkomen met wat ik wel heb gezien bij wedstrijden. Dus ik denk dat ik commentaar in topics kan plaatsen. Zoals je weet kijk ik echter graag 'macro'. En dan zie ik over de afgelopen jaren een moeizaam spelend Ajax, dat niet tot veel creatief initiatief in staat is, laat staan in staat is om te domineren. Ik zie een selectie die per jaar eerder 'armer' lijkt te worden dan 'rijker'. En ik vind dat vreselijk.

Ajax zou - normaal gesproken - nooit in de problemen moeten hoeven komen tegen PEC. Om welk potje het ook gaat. Ik vind het beschamend dat we met angst en beven PEC op bezoek moeten zien komen. Dat op zich is al een teken dat het gewoon niet goed gaat. 3x tegen PEC, 3x geen winst, zelfs 2x verlies.
Dan zit er iets niet goed.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door GangstaRiB » ma okt 06, 2014 7:37 pm

Maareh... het is wel duidelijk dat de aankopen van dit jaar niet echt versterkingen zijn he? Het is wederom aanmodderen. Viergever kan het nivo nog niet aan, dat hoorde ik ook bij VD Hoorn. Zimling lijkt ook een blinde...

Frankie mag wat mij betreft weleens met z'n vuist op tafel slaan en wat versterkingen eisen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 7:47 pm

Krijg nou wat!

Zegt die Derksen in VI TV ongeveer precies wat ik zeg. Het moet niet gekker worden.

Moet ik het nu met Derksen eens gaan zijn? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op ma okt 06, 2014 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 7:50 pm

Gezien wat Derksen nu zegt, kan er misschien wel een offensiefje uit Barcelona aan zitten te komen. Johan weet doorgaans prima wat de temperatuur op de berg daar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door GangstaRiB » ma okt 06, 2014 7:51 pm

zeux schreef:Krijg nou wat!

Zegt die Derksen in VI precies wat ik zeg. Het moet niet gekker worden.

Moet ik het nu met Derksen eens gaan zijn? :confused.gif:
Kraay merkt ook terecht op dat Sigi eerst mocht vertrekken en na 2 aankopen toch de eerste spits is gebleven.

Dan lijkt me het aankoopbeleid redelijk geflopt.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door T82 » ma okt 06, 2014 8:05 pm

Kan Kishna niet een keer in de spits worden gezet?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Zuidema » ma okt 06, 2014 8:22 pm

wimpey schreef: Ik ga het eens effe voor Sig opnemen. Hij speelde gisteren m.i. heel behoorlijk. Legt een bal panklaar voor Schöne neer. Werkt een moeilijke bal tegen de lat. En met wat halve kansen op een mogelijkheid deed ie het ook niet slecht (volley, kopbal).
Dat was het? Meer niet? Dat vind ik dan een erg, erg schrale oogst in 90 minuten voetbal voor een nr. 9 van Ajax. Ook bij een Ajax dat erg moeizaam voetbalde.

Ik had Sigi trouwens persoonlijk opgezocht als ie die bal niet panklaar op Schöne had gelegd. Maar goed, ere wie ere toekomt, kennelijk heeft ie toch wat geleerd met die twee hersencellen van hem n.a.v. die wedstrijd tegen Apoel. Verder vermoed ik eerder dat ie zich nou nog zit af te vragen hoe hij die voorzet van Van Rhijn überhaupt nog tegen de lat wist te krijgen. Normaal gesproken hadden ze die bal nu nog lopen zoeken. En een paar halve kansen op een mogelijkheid? Wat zijn dat precies? Het is kennelijk wel echt schrapen om nog iets goeds bij Sigi te vinden. En dan wordt serieus die mislukte volley ook nog meegerekend? Ik hoop dan ook dat je bovenstaande posting sarcastisch en cynisch bedoelt. Er moet inmiddels inderdaad griezelig veel gebeuren bij Ajax v.w.b een inhaalslag in kwaliteit, maar wat mij betreft staat met afstand bovenaan het hoe dan ook wegsaneren van Sigi. Als zo'n non-voetballer op de 9 bij Ajax en bij de supporters nog langer geaccepteerd en zelfs verdedigd wordt, is schraalhans niet alleen gevaarlijk binnen Ajax aan het toeslaan, maar ook bij zijn supporters.

"Hij werkt zo hard", lees ik steeds. Afgezien van dat ik hem eigenlijk nogal lui vind: hard werken doen wij allemaal voor ons brood en beleg. Zijn wij dan ook direct geschikt voor de nr. 9 van Ajax? Dacht het niet. "Maar hij maakt zo goed ruimte voor andere spelers." Sorry? Ik zie hem Veltman onderuit maaien, ik zie hem Moisander voor de voeten lopen, ik zie hem in de bal komen waar ie weg moet wezen, ik zie hem weglopen, waar ie juist moet komen en ga zo maar door. Volgens mij heeft die dombo niet eens door dat ie ruimte maakt voor anderen als hij zich uit de spits laat wegvallen. "Maar de ballen zijn steeds weer te scherp of te hoog of wat dan ook voor hem.", Pardon? Als Sigi eens nadenkt en anticipeert pakt hij echt wel die decimeter qua voet of kop die hij nou steeds tekort komt. Gebeurt niet, want hij reageert alleen maar. En dan ook nog eens te traag met dat logge lijf van hem. Hij ziet het gewoonweg niet, denkt maar 1 zet diep. Als ie al denkt. Bijvoorbeeld: prima steekpass op hem terwijl achter hem langs een Ajacied in de passlijn naar voren kruist. In plaats van dat ie over die bal heen stapt en zo die Ajacied een vrije loop geeft met de bal, pikt ie hem op en legt hem weer plichtmatig zonder nadenken terug. Weg verrassing, weg snelheid. Ik kon hem wel ik weet niet wat doen toen ik dat zag. "Maar we hebben geen betere spits dan Sigi." O ja, that's it? Zijn we dan als Ajax al zo ver teruggevallen dat dat dan maar geaccepteerd wordt? Is het dan niet de hoogste tijd om daar verandering in te brengen?
Anderen slagen er niet in om snelheid in het spel te krijgen en om ruimte te creëren.
True, het is bijzonder matig wat Ajax daarin soms laat zien, zeker gistermiddag. Of dat aan de spelers ligt of aan de technische staf laat ik hier even in het midden. Ik vermoed dat het tweerichtingsverkeer is. Ik veerde al verheugd overeind, toen ik eindelijk, eindelijk eens in de 5e minuut tegen Pec op de vleugel een prima getimede shuffle zag tussen Schöne en Van Rhijn, waarbij Klaassen van achteruit met een perfecte dieptepass Van Rhijn vrij zette richting doel. Dat de voorzet er dan niet ingaat kan een spits overkomen. Jammer genoeg is het bij Sigi dan voor 99,9% zeker dat ie er niet ingaat, maar dat is inmiddels wel bekend.

FdB klaagde met een glimlachje over het gemis van een Messi, maar een Messi was ook bijna verzopen met ons middenveld-en aanvalswerk. Laat staan Sigi, dat is dan nog een verzachtende omstandigheid voor hem. Maar omgekeerd, zoals in dat artikel van de Volkskrant al genoemd, missen we eigenlijk ook een soort Xavi, een Iniesta of een Neymar. Alleen, stel nou dat die jongens opgescheept zouden worden met een Sigi in de spits bij Barca? Dan valt ook direct 40% van het aanvalswerk weg. Die gaan gegarandeerd na 5 minuten al naar de kant om te smeken bij de coach van "haal die l*l de behanger er alsjeblieft uit! Zo komen we nooit aan fatsoenlijk voetballen toe tot en met de 16." En zo houden de spelers mekaar bij Ajax ook in een houdgreep. Sigi kan bitter weinig met de Ajacieden om hem heen. En de Ajacieden om hem heen kunnen vrijwel niks met Sigi.

Ik zit al met al zo langzamerhand serieus te overwegen Ajax de rug toe te keren, zolang die minkukel bij ons in de basis staat. Ik ben het gekloot voorin met hem echt spuug- en spuugzat. Ik schaam me werkelijk rot dat Ajax zichzelf zo te kakken zet met die lichtblonde Neanderthaler. Zolang dat niet verandert, kan de jeugdopleiding nog wel als een tierelier draaien, maar dan richt het zich toch steeds weer naar de zwakste schakel. Naar die grote liefde en blinde vlek van FdB. Die zichzelf hiermee wat mij betreft ook nog eens bijzonder ongeloofwaardig aan het maken is. Onbegrijpelijk, echt onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma okt 06, 2014 10:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Duke » ma okt 06, 2014 8:28 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
FdB werd in 4 jaar met Ajax vaker kampioen dan al z'n voorgangers in 14 jaar daarvoor. Dus presteert FdB ook ver boven verwachting. Blijkt ook wel, want 4 op rij is een unicum voor Ajax.

Jans ging door op het prima werk van Langeler. FdB begon op de rokende puinhopen van Jol.

Appels met peren dus. Jans doet het prima, FdB doet het prima.
Het was ook niet helemaal serieus bedoeld, maar ik denk wel dat Jans hier wat onderschat wordt. Ik denk aan de andere kant niet dat hij zou slagen bij Ajax, maar dat is ook maar een handjevol trainers die dat kunnen. Ik zou niet weten wie De Boer zou moeten opvolgen, mocht het zover komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 06, 2014 10:46 pm

Mooie post Zuidema!

Wanbeleid is het om in een paar maanden tijd 3 spitsen te contracteren waarvan Sig blijkbaar nog de minst slechte is. Dan ben je in mijn ogen een technisch directeur die zijn vak niet verstaat.

Hopen dan maar op een razendsnelle ontwikkeling van Zivkovic...
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Zuidema » di okt 07, 2014 6:49 am

Giacomo Puccini schreef:Mooie post Zuidema!
Dank. Maar het allerliefste wilde ik dat er helemaal geen aanleiding was om die tirades af te steken.

Sigi is nu mijn kop van jut en met reden wat mij betreft, maar het is helaas niet alleen Sigi. De hele as van Ajax lijkt bijvoorbeeld aan een grondige verbouwing toe. Moisander is voortdurend aan het dolen en dwalen, de 6 lijkt ook opnieuw een groot zorgenkindje. Serero op 6 kan opbouwend een oplossing zijn, maar ik hou mijn hart vast als de tegenstander straks een kopsterke 10 opstelt. De renovatie van de as wordt nog een hele klus gezien de trackrecord in scouting en aankopen van Ajax en de positie van Ajax in de internationale transferhierarchie. Wie intern verantwoordelijk is voor dat matige trackrecord onder het JC-regime blijft mistig. Als ik FdB zo bezig zie, lijken Sigi en Vd Hoorn in ieder geval uit zijn koker te komen.

Merkwaardig vind ik ook dat de toptalenten na een goede, veelbelovende start vaak zo extreem diep en erg lang terugvallen en maar niet uit dat wak komen. Volgens mij echt te lang voor een juniordip en groeistuipen. Fischer bijvoorbeeld de driekwart jaar voor zijn blessure. Kishna en AEG lijken nu de symptomen van die 'Fischeritus' te gaan vertonen. Dat je niet meer intuitief en vrij en dus met de juiste timing/snelheid en met een breed blikveld handelt, maar jezelf blokkeert omdat je te geforceerd jezelf wilt bewijzen. Je wordt narrow-minded, je gaat wel heel erg domme dingen doen die je zelfs als junior niet deed enz. Individueel lijken de tweedejaars en ouder gelukkig wel hier en daar wat stappen te maken, dat houdt het Vlaggenschip nog wat drijvende.

Kollektief blijven we in het verlengde daarvan ook grote problemen houden. We kunnen heel leuk foeballuh als we de tijd en ruimte krijgen, maar we hebben in 4 jaar TH/FdB nog steeds geen redelijk antwoord gevonden op een forecheckende tegenstander of op een tegenstander die een compacte muur opwerpt voor de 16. Dat is ook lastig, maar er is daarin wel degelijk het een en ander trainbaar, zeker qua spelpatronen en feeling/inzicht. De machteloosheid die we nu vaak daarin vertonen lijkt mij niet echt nodig. En Pec bewees opnieuw dat je jezelf met goed positiespel en het zoeken/creeren van de vrije man te gemakkelijk uit de forecheckende fuik van Ajax (voor zover al aanwezig) kan wegtikken. Dat is niet alleen een kwestie van individuele kwaliteiten. In het teamwork op zich hapert er ook het nodige. Ajax is gevaarlijk kwetsbaar geworden, we scoren teveel onvoldoendes. Controlerend/verdedigend, opbouwend/aanvallend. Individueel en kollektief. Zorgelijk.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Toppie » di okt 07, 2014 8:09 am

Leuk hier al die teksten en verhalen, maar zal FdB en het TH zelf niet tot aktie moeten komen en zich eens alle wedstrijden op een rijtje moeten zetten en tot de conclusie komen dat er een hoop spelers te kort komen, ook op nationaal nivo met een uitschieter in de CL erbij :blush.gif:

ERVARING HALEN GVD

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » di okt 07, 2014 8:52 am

zeux schreef: Misschien een keer niet naar incidenten kijken, maar naar patronen?
De prestaties onder Frank de Boer hebben wel een aardig patroon. 4 keer op rij lijkt me geen incident...

PEC heeft een goed elftal en is voor Ajax een lastige tegenstander. Niet meer, niet minder. Het begrip 'Angstgegner' is er niet voor niets. Een favoriet die herhaaldelijk niet van een 'kleiner' elftal kan winnen. Dat is van alle tijden.

Verder ben ik wel met Zuidema eens dat Ajax in het kalenderjaar 2014 eigenlijk gewoon ruk is. Alleen ligt de nadruk me iets teveel op Sigthorsson. Er zijn (nog) legio anderen waaraan ik me kapot erger. :blush.gif:

Alarmfase 1 wat mij betreft: de kwaliteit is grotendeels verpatst, aankopen voldoen grotendeels niet. Ik zie teveel spelers die in het veld staan. En te weinig die impact op de wedstrijd hebben. En wat ik afg. weekend van de oudste jeugd zag... Na ja, hopen dat het een incident was.

Het is te hopen dat de beleidsbepalers weten waarmee ze bezig zijn. Het huidige niveau duurt al te lang en is te laag.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2014 9:01 am

zeux schreef:Wat ik boeiend vind, is dat nu ineens het resultaat niet absoluut is. Bij de kampioenschappen van Frank telt context niet, bij de wedstrijd tegen Barcelona telt context niet, maar bij wedstrijden tegen PEC ineens wel.

Ik heb gisteren niet gezien. Maar ik lees op dit forum veel. Ik kan dus ook zien of commentaren in wedstrijdtopics overeenkomen met wat ik wel heb gezien bij wedstrijden. Dus ik denk dat ik commentaar in topics kan plaatsen. Zoals je weet kijk ik echter graag 'macro'. En dan zie ik over de afgelopen jaren een moeizaam spelend Ajax, dat niet tot veel creatief initiatief in staat is, laat staan in staat is om te domineren. Ik zie een selectie die per jaar eerder 'armer' lijkt te worden dan 'rijker'. En ik vind dat vreselijk.

Ajax zou - normaal gesproken - nooit in de problemen moeten hoeven komen tegen PEC. Om welk potje het ook gaat. Ik vind het beschamend dat we met angst en beven PEC op bezoek moeten zien komen. Dat op zich is al een teken dat het gewoon niet goed gaat. 3x tegen PEC, 3x geen winst, zelfs 2x verlies.
Dan zit er iets niet goed.

Dat je wedstrijden helemaal niet ziet maar ze dan toch gebruikt om je kritiek te onderbouwen vind ik sowieso niet kunnen. Maar je hebt wel op het forum gelezen dat... Schei toch uit man...

Ajax was zondag veel en veel beter als Zwolle, maar o.a. Sig maakte zijn kansen voor de verandering eens niet af. De bekerfinale was een blamage, en de JC schaal is een oefenpot die nergens om gaat. Ik weet niet wat je met dat hele context verhaaltje van je wilt bewijzen, maar wat klopt hier niet aan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Lionel » di okt 07, 2014 9:49 am

Had jij het gevoel dat Ajax zou scoren in de 2e helft, Mr. Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Duke » di okt 07, 2014 10:41 am

Alleen de verliezers kwalificeren de wedstrijd om de JC-schaal als een veredeld oefenpotje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2014 10:50 am

Lionel schreef:Had jij het gevoel dat Ajax zou scoren in de 2e helft, Mr. Ajax?

Ik kon me moeilijk voorstellen dat dat niet zou gebeuren. We hebben in de 2de helft ook een stuk of 4 doelrijpe kansen gehad. Ik maakte me in ieder geval meer zorgen om ons eigen spel dan om die van PEC. Was dan ook niet bang dat ze zouden scoren of zo.

Los daarvan, ik blijf het zeer eigenaardig vinden dat iemand die geen wedstrijden kijkt wel met bakken kritiek komt achteraf. Daar heb ik principeel moeite mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2014 10:52 am

Duke schreef:Alleen de verliezers kwalificeren de wedstrijd om de JC-schaal als een veredeld oefenpotje.

Haha, sure. Veel AT-ers uit hun plaat zien gaan toen wij 'm wonnen vorig seizoen? Ik heb die wedstrijd niet eens gekeken, volgens mij. Kan het me in ieder geval niet voor de geest halen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie