Daar heb je sowieso gelijk in.LucaS schreef:Precies, volgens mij hebben we zo en zo maar 2 uitwedstrijden verloren dit seizoen, PSV en AZ.

Moderator: mods
Daar heb je sowieso gelijk in.LucaS schreef:Precies, volgens mij hebben we zo en zo maar 2 uitwedstrijden verloren dit seizoen, PSV en AZ.
Ik wel, het liefst de gelijkmaker in de laatste minuut van de extra tijd (anders rijgt Feyenoord in de extyra tijd van tien minuten nog een strafschop mee)Ferry schreef:Klopt; veel gelijke spelletjes, maar daar gaan we zondag natuurlijk geen genoegen mee nemen!
Hij weet dat het werkt, de media staan achter hem en de scheidsrechter in de kuip fluit altijd in het voordeel van Feyenoord (Dit seizoen, eerste thuiswedstrijd, wist de scheidsrechter dat niet, hij is daarna bijgepraat!). De ongeschreven wetten van het voetbal. Koeman heeft in de winter keer op keer lopen klagen over het niet kunnen aantrekken van een speler, dat Ajax er wel weer een zou kopen en uiteindelijk verliest Ajax twee spelers, maar dan hoor je hem niet meer. Hij kan zeggen wat hij wil, de KNVB zal hem niet straffen, goedmakertje voor het mislopen van een baan bij de KNVB?Nee hoor, hij probeert gewoon alles om de publieke opinie, scheidsrechter en de kakkiesupporters te beïnvloeden in de hoop dat het werkt, omdat hij ook wel weet dat het zonder dit soort achterbakse geintjes niet gaat lukken om van Ajax te winnen.
Serero wel, Schöne niet. Helaas!Marillion schreef:Zowel Schöne als Serero was aanwezig bij de laatste training. Ik ben benieuwd of met name Lasse kan spelen. Zou een meevallertje zijn.
Stond je toen op het plein bij de Kuip of was je met de 2e trein gestrand in de buurt van Nieuwerkerk?Marillion schreef:Lekker was dat. Als het gaat om supportersbeleving de mooiste wedstrijd waar ik (net) niet binnen was. Die slotfase was echt geweldig. Stoom uit de oren bij dat volk.![]()
Zowel Schöne als Serero was aanwezig bij de laatste training. Ik ben benieuwd of met name Lasse kan spelen. Zou een meevallertje zijn.
Thulani Serero is hersteld van zijn liesblessure en zit tegen Feyenoord voor het eerst weer bij de wedstrijdselectie. Ten opzichte van de midweekse Europese wedstrijd tegen FC Salzburg ontbreekt Mike van der Hoorn in de 18-koppige wedstrijdselectie voor de Klassieker. Verder zijn er geen wijzigingen.
Voor de herstellende Lasse Schöne (enkel) komt het duel in De Kuip nog te vroeg. Net als de geblesseerde Viktor Fischer en Nicolai Boilesen (beiden hamstring) ontbreekt hij.
Wedstrijdselectie Feyenoord - Ajax:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan
Joël Veltman
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Lesly de Sa
Jairo Riedewald
Ricardo Kishna
Bron: AN
Zal dat de taak van de scheidsrechter worden?Grote min voor F.: ze hebben kennelijk veel problemen met het over de streep trekken van een resultaat. Ben heel benieuwd.
Marillion schreef:Lekker was dat. Als het gaat om supportersbeleving de mooiste wedstrijd waar ik (net) niet binnen was. Die slotfase was echt geweldig. Stoom uit de oren bij dat volk.![]()
Zowel Schöne als Serero was aanwezig bij de laatste training. Ik ben benieuwd of met name Lasse kan spelen. Zou een meevallertje zijn.
Dat vrees ik ook. Ik vind dat wel een belangrijke eigenschap. Het is een speler die vooruit kan kijken, hij ziet de situatie voordat die er is, dan komt die simpele voetbeweging, en is ineens de hoek goed en de passlijn vrij naar de man die dan ineens ruimte en tijd heeft. Dat is een andere vaardigheid dan ineens het moment zien en dan meteen de pass geven, waar veel spelers overmatig voor zijn geprezen. Ook waardevol, maar voor het uitspelen van kansen heb je tenminste één speler nodig die vooruit kan kijken.Mr. Ajax schreef:Ik vind Serero net zo belangrijk hoor. Niet dat we met hem erbij opeens wel van Salzburg hadden gewonnen, maar in zo'n wedstrijd heb je in mijn ogen heel veel aan hem. Met zijn slimme aannames draait hij altijd heel makkelijk weg bij zijn tegenstander en komt hij onder de druk uit. Met een simpele voetbeweging. Volgens mij is hij dan ook meteen de enige in de selectie die dat kan.
Ajax Netwerk @ajaxnetwerk 1 min.
Ajax: Cillessen; vRhijn, Veltman, Moisander, Blind; Klaassen, Poulsen, Serero; Bojan, De Jong, Kishna #feyaja