FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » di sep 17, 2013 1:24 am

beelzebub schreef:Martino gaat spelers sparen/rouleren. Desondanks staan ze bij rust 2-0 voor. Ajax maakt na de rust nog 2-1 en krijgt zelfs kansen op 2-2. Tot zover nostrabub. :ajaxsmiley.gif:

Het Barcaspelletje gaat ons beter liggen dan de counter van Real Madrid.
Hoezo denk je dit? Barca zet druk en heeft nonstop de bal. Dat ligt Ajax dus juist niet, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Thom » di sep 17, 2013 7:00 am

Marillion schreef:Je moet dit in het veld zien te regelen. Luister Lionel, jullie gaan dit potje waarschijnlijk winnen en zullen wel één of twee keer scoren. Maar maak je er meer dan drie dan ga je op een brancard het veld af en speel je voorlopig niet meer. Laat Van der Hoorn dat maar regelen, da's de enige die kwa postuur daar ook een beetje indruk bij kan maken.
Verwar je Ajax niet met een club als ADO? Dit soort dingen doen wij zelfs niet voor de grap. :smile-ajax.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Marillion » di sep 17, 2013 8:16 am

Klopt, het zal het ongemak voor deze wedstrijd zijn. :blush.gif:

Ik verwacht dat Barcelona gewoon gas zal geven. Het is de eerste wedstrijd in de poule. Ze hebben er dus alle belang bij om een goede start te maken. Hoe eerder kwalificatie voor de volgende ronde een feit is hoe beter dat voor hun is. Daarbij is het nog vroeg in het seizoen en is iedereen dus nog fit. Nee, dit zal geen leuke avond worden voor Ajax supporters. Voor degene die er heen gaan hoop ik dat ze in ieder geval mooi weer en een leuke avond na de wedstrijd hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door beelzebub » di sep 17, 2013 9:31 am

Rishi schreef:
beelzebub schreef:Martino gaat spelers sparen/rouleren. Desondanks staan ze bij rust 2-0 voor. Ajax maakt na de rust nog 2-1 en krijgt zelfs kansen op 2-2. Tot zover nostrabub. :ajaxsmiley.gif:

Het Barcaspelletje gaat ons beter liggen dan de counter van Real Madrid.
Hoezo denk je dit? Barca zet druk en heeft nonstop de bal. Dat ligt Ajax dus juist niet, toch?
Als ze echt veel de bal hebben en rondspelen kan je je als team beter groeperen en ertussen komen dan een corner krijgen en de tegenstander heeft met 3 passes gescoord in jouw doel.

Ze zullen echt wel gas geven, maar bij een voorsprong is het klaar. En als Messi op de bank zit is het al een heel ander elftal. :ajaxsmiley.gif:
Bovendien spelen ze 7 wedstrijden in minder dan 3 weken:

FC Barcelona - Sevilla 09/14/201320:00
FC Barcelona - Ajax 09/18/201320:45
Rayo Vallecano - FC Barcelona 09/21/201320:00
FC Barcelona - Real Sociedad 09/24/201320:00
Almería - FC BarcelonaLeague 09/28/201318:00
Celtic - FC Barcelona 10/ 1/201320:45
FC Barcelona - Valladolid 10/ 5/201322:00
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » di sep 17, 2013 9:43 am

Denswil: ‘Ik zie Barça-Ajax als mooie uitdaging en nieuw meetmoment’

MISSIE MESSI

AMSTERDAM – Trainers gooien spelers wel eens in het diepe. Maar wat dat betreft wordt Stefano Denswil (20) – met zes eredivisiewedstrijden en 399 minuten voor Ajax in de benen – morgen in Nou Camp van de Champions League-tienmetertoren geduwd. De verdediger staat in Barcelona voor de ’Missie Messi’, maar heeft geen last van watervrees. „Een nachtmerrie tegen Lionel Messi te spelen? Nee, het wordt misschien moeilijk, maar als verdediger van Ajax moet je gewoon proberen elke aanvaller op te vreten. Of hij nu Messi heet of niet”, vindt de Zaandammer.

„Ik denk niet in problemen, zie dit duel juist als een mooie uitdaging en als een nieuw meetmoment, waar ik als jonge jongen sta. In de eredivisie gaat het redelijk, maar dit is natuurlijk van een heel andere orde”, zegt de speler die zaterdag in het duel met PEC Zwolle – door het enige jurylid - Frank de Boer - tot man van de wedstrijd werd verkozen. „Wat je in zulke wedstrijden leert, daar kunnen geen tien eredivisieduels tegenop.”

De linksbenige centrale verdediger verheugt zich op het treffen in Catalonië. „Als kleine jongen droom je ervan ooit voor FC Barcelona te spelen, maar ook om tegen de beste voetballers ter wereld te spelen. De club heeft een enorme aantrekkingskracht op jonge voetballers, en dus ook op mij, omdat Barcelona al jarenlang nationale titels en internationale titels verzamelt en traditioneel een van de hoofdrolspelers in de Champions League is.”

En: „Voor mezelf is het prachtig tegenover Messi te mogen staan. Het zou een enorme boost voor mijn carrière zijn als ik hem uit de wedstrijd zou kunnen halen. Al moeten we niet vergeten dat FC Barcelona ook nog negen andere goede voetballers en een topkeeper heeft. Messi is snel en behendig, dus het wordt moeilijk, want aan de bal is hij eigenlijk niet af te stoppen. Maar ik ga mijn best doen. Dat vereist ruim negentig minuten concentratie, een perfecte communicatie met Niklas Moisander en een goede teamprestatie. Het scheelt als het elftal goed staat en de middenvelders dicht bij je staan. Ik denk dat we het als team beter moeten neerzetten dan tegen PEC Zwolle. Dat FC Barcelona bij balverlies niet zo makkelijk een-op-een komt met Kenneth Vermeer. Want met alle respect, maar Messi is natuurlijk wel beter dan Fred Benson en schiet wel raak.”

Hoewel hij met bewondering over de kleine Argentijnse dribbelaar praat, had Denswil geen posters van Messi in zijn jongenskamer hangen. „Vroeger was ik fan van Chelsea, en stiekem nog steeds. John Terry was mijn grote voorbeeld, omdat hij ook centraal achterin speelt, volledig tweebenig en kopsterk is, ballen over veertig meter kan wegleggen en er verdedigend altijd staat.”

Om in Barcelona optimaal voorbereid aan de start te verschijnen, legde Denswil zijn oor te luister bij een ploeggenoot. „Bojan Krkic heeft met ons over FC Barcelona gesproken en ons vanzelfsprekend verteld dat het geen makkelijke pot wordt, omdat de Barçaspelers van uitzonderlijke klasse zijn en de sfeer in Nou Camp het nog eens extra moeilijk maakt. Maar volgens Bojan liggen er ook kansen, want je ziet dat ze afgelopen weekend ook maar moeizaam van Sevilla winnen. Vooral tijdens spelhervattingen kunnen we toeslaan, omdat ze minder lengte hebben dan wij.”

Het tekent zijn zelfvertrouwen. „Ik zit lekker in mijn vel. Maar het kan én moet ook nog wel wat beter. Ik heb tegen FC Groningen en PEC Zwolle gespeeld en mijn doel is om nu een langere serie te maken. Dat is de enige manier om lekker in je ritme te komen, waardoor je constanter kunt worden.”

Voor Barça-Ajax stroomden de verzoeken om toegangskaarten bij de Zaandammer binnen, maar daar gaf hij geen gehoor aan. „Eerlijk gezegd heb ik ze alleen voor mijn ouders, wat andere familie en zaakwaarnemer Winny Haatrecht geregeld, omdat zij al mijn hele carrière voor me klaarstaan. Nu opeens aankloppen omdat we in Nou Camp spelen, zoals anderen doen, is me te makkelijk, want waar waren zij in Venlo of in Groningen?”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Marillion » di sep 17, 2013 9:47 am

Dat klinkt in ieder geval goed Stefano. Ben benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen. De kans die hij op het moment krijgt is denk ik bepalend voor zijn loopbaan. Dit is voor hem het moment om een vaste basisplaats te pakken en vast te houden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » di sep 17, 2013 9:53 am

Als je dit als meetmoment gaat gebruiken ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd ... :) ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Marillion » di sep 17, 2013 9:57 am

Het laat in ieder geval ambitie zien. Of het ook realistisch is zien we morgen wel. Maar ik kan het wel waarderen dat hij in ieder geval vooraf zelfverzekerd overkomt. Laat maar zien wat je waard bent.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door wimpey » di sep 17, 2013 10:01 am

Marillion schreef:Het laat in ieder geval ambitie zien. Of het ook realistisch is zien we morgen wel. Maar ik kan het wel waarderen dat hij in ieder geval vooraf zelfverzekerd overkomt. Laat maar zien wat je waard bent.
Pcs. Naar beneden halen doen anderen wel voor je.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Duke » di sep 17, 2013 10:01 am

Hier maar:

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » di sep 17, 2013 10:22 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Het laat in ieder geval ambitie zien. Of het ook realistisch is zien we morgen wel. Maar ik kan het wel waarderen dat hij in ieder geval vooraf zelfverzekerd overkomt. Laat maar zien wat je waard bent.
Pcs. Naar beneden halen doen anderen wel voor je.
Dus als Messi Denswil alle hoeken van het veld laat zien is hij niks meer waard.Ambitie is goed, maar dat je denkt dat je nu je meetmoment moet kiezen vind ik verkeerd.Zeker als je ziet hoe hij het in de NLD Competitie regelmatig niet goed doet.

IK denk dan, doe een beetje genuanceerde in de pers en hou die ambitie-praatjes een beetje voor jezelf.Juist nu zet je elke journalist op scherp om hem bij het minste of geringste af te kraken ..

De Boer heeft daar ook het handje van ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Toppie » di sep 17, 2013 12:53 pm

Heel Ajax heeft altijd een soort ambitie, alleen de realiteit is nu eenmaal anders. Kampioenschappen in NL en internationaal een dwerg met de rest van het NL voetbal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Duke » di sep 17, 2013 1:09 pm

edwin winkels ‏@edwinwinkels 32m
Barça-coach Martino spaart (nog) niemand. Alle kanjers bij selectie voor Ajax.
Hij zal wel bang zijn...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Dubbel » di sep 17, 2013 2:24 pm

In welk tenue spelen we morgen? Barca speelt in het donkerblauw dus ik neem aan dat we in rood-wit aantreden.
Dat zou fantastisch zijn hoor, 4 miljoen op de bank en ook nog in de vertrouwde shirts!
’Missie Messi’
Gaat Denswil ook nog bijnaampjes voor ze verzinnen. :outtahere.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door ferry » di sep 17, 2013 2:38 pm

Pique zegt:

Als we met 3-0 voor komen te staan, dan zullen we altijd doorgaan, we hebben niet de ploeg die op een resultaat kan spelen."

Duidelijk gevalletje van de tegenstander onderschatten, da's wel duidelijk. Dat wordt dus een makkie. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » di sep 17, 2013 2:42 pm

Welke tactiek ga je voeren tegen Barcelona ?.

Rond de zestien en loeren op de counter, dan nodig je Barcelona bij voorbaat uit rond de zestien daar waar je ze juist weg moet houden lijkt mij.Mocht onze omschakeling naar de counter toe falen wordt je genadeloos afgestraft.

Vroeg druk zetten waardoor juist hun middenveld meer ruimte gaat krijgen, ook geen leuk vooruitzicht lijkt me.

Of gewoon het AJAX spelleke, hoe belabbert het er nu ook uit ziet, proberen te spelen waardoor je het onvermijdelijke " tegen AJAX krijg je altijd de kans om ook te voetballen " aan loopt.

Ik heb bijna elke wedstrijd van Barcelona de afgelopen jaren gezien.Het gemak waarmee zij mede spelers vrij kunnen zetten met enkele " simpele " bewegingen is een handelsmerk.En verder denk ik dat iedereen hier op dit forum wel weet wat de kwaliteiten van Barcelona zijn.Blijft over .. onderschatting van de tegenstander.

Niet in deze wedstrijd ben ik bang.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » di sep 17, 2013 3:05 pm

Barca gaat niemand onderschatten. Afgelopen zaterdag deden ze dat wel en werden ze bijna afgestraft. En ze hebben nog wat goed te maken na het pak rammel vam vorig jaar.

Ik verwacht een 8-0.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 3:08 pm

De volgende speler zal Ajax vanavond niet treffen:
Barcelona sign 9-year-old Swedish boy wonder

16 Sep 2013 13:46 CET

Nine-year-old Swedish footballing prodigy Zico Jr Marecaldi will leave his home town of Malmö in southern Sweden this week to move to Barcelona after having been signed up by the all-conquering Catalans. "I am going on Wednesday. It's going to be great fun," he said to the local Skånska Dagbladet daily after playing his final match for BK Olympic.

Zico thereby follows in the footsteps of Swedish stars Zlatan Ibrahimovic and Henrik Larsson in trying to carve out a career at the Nou Camp. While the youngster has some way to go before emulating the achievements of Zlatan and Henke, the gutsy boy will takes his first steps by moving in to the Fundacion Marcet academy. His father is set to join him in Spain 4-5 months later.

"Zico is going to board with all the others at the academy. This feels good, there he can get to know all his new friends," Zico's father Antonio Marecaldi told the newspaper.

Zico, it seems, is a childhood FC Barcelona fan and Argentinian star Lionel Messi is his idol. The young boy's namesake is however the silky-skilled Brazilian midfielder who played in several World Cups in the 1980s. While FC Barcelona have first refusal on the young footballers at the academy, it is international and thus the young prospects can become the targets of other professional clubs.
Van AN via http://www.thelocal.se/50266/20130916/

Het is trouwens niet juist dat dankzij contacten met Barcelona er alleen spelers van Barcelona bij Ajax gestald worden, andersom komt ook wel eens voor, zie Bobby Adekanye, die zit er al weer een paar jaar (ook al mag niet niet altijd wedstrijden spelen) het mes snijdt aan twee kanten! :confused.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door wimpey » di sep 17, 2013 3:38 pm

999 schreef:Welke tactiek ga je voeren tegen Barcelona ?.
Compact spelen en razendsnel omschakelen zoals Bayern vorig seizoen deed. 0-7 over 2 wedstrijden. 0-17 had het krachtsverschil beter uitgedrukt.

Ik hoop dat Ajax een beetje redelijk speelt en wat vertrouwen tankt voor de eredivisie. Over het resultaat maak ik me geen illusies.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » di sep 17, 2013 3:57 pm

Ik denk inderdaad niet dat het morgen 0-17 wordt. Echter, wanneer we compact spelen, daarnaast ook het fysiek van De Jong, Hoesen en Moisander in de strijd gooien, dan kunnen we een heel eind komen. Barcelona heeft ook zijn zwakke punten, ze krijgen best veel goals tegen. Ook tegen het rechterrijtje van de Spaanse Liga.

Ajax moet zich ook gewoon een paar keer laten vallen als er licht contact is. Die Catalaanse dwergen doen dat continu. Ik zie Ajax (uit mededogen van de scheidsrechter) morgenavond wel een penalty krijgen. Als dat bij een gunstige tussenstand gebeurt en we naaien ze ook nog wat gele en rode kaarten aan dan is er heel wat mogelijk.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Toppie » di sep 17, 2013 4:28 pm

020 en toen werd ik wakker :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door wimpey » di sep 17, 2013 6:20 pm

Siem in de basis, zegt FdB. Zou het een uur uit moeten houden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Marillion » di sep 17, 2013 10:43 pm

Mooie training voor komende zondag. Als hij een uur kan spelen dan moet hij zondag ook zeker 60 tot 75 minuten kunnen meedoen. Daar worden we in ieder geval een stukje sterker van.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door LucaS » di sep 17, 2013 10:45 pm

Als we zo onwaardig afgaan, is het tijd voor een revolutie.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 10:58 pm

Haha, grapjas.

Het is heel moeilijk om tegen de stroom in te roeien. Daarvoor moet je wat opbouwen en dat heeft tijd nodig.

Over de wedstrijd: ik schaam me meer als ze met poep in de broek het veld op gaan en de schade beperkt houden tot een nulletje of twee, drie dan als ze proberen te voetballen en net zo dik verliezen.

Plaats reactie