Ajax - Steaua Boekarest 14-02-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - Steaua Boekarest 14-02-2013
Jij je zin: Blind maakt defensief een enorm sterke indruk.Rednose schreef:Zijn we er weer Wimpey?wimpey schreef:Ajaciedjuh schreef: Wat stond Blind te suffen bij die enorme kans.
Zielig hoor.
- Ajaciedjuh
Blind heeft zich prima ontwikkeld, maar als het op snelheid aan komt, dan komt hij gewoon te kort (helaas). Hij heeft zich verdedigend wel ontwikkeld als het maar niet in de diepte is.
MOTM: Van Rhijn.
Lekkere overwinning, maar wel een beetje gelukkig.
MOTM: Van Rhijn.
Lekkere overwinning, maar wel een beetje gelukkig.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do feb 14, 2013 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Goed resultaat, maar lek nog altijd onder. Ajax slaagt er in lange fasen niet in de bal in de ploeg te houden. MOTM: Alderweireld. Echt een prima pot van hem.
- Ajaciedjuh
Je zag dat Kolbeinn wegzakte en dan is er te weinig storend vermogen. Steaua heeft gewoon een prima voetballende ploeg. Het is nog niet gespeeld.wimpey schreef:Goed resultaat, maar lek nog altijd onder. Ajax slaagt er in lange fasen niet in de bal in de ploeg te houden. MOTM: Alderweireld. Echt een prima pot van hem.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do feb 14, 2013 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Goede invalbeurt van Cillessen. 

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do feb 14, 2013 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep, als hij z'n man voor zich heeft gaat het hem prima af. Dekt kort op het juiste moment en zet ook goed druk vooruit, maar 1-op-1 en in de diepte blijft hij een liability.Ajaciedjuh schreef:Blind heeft zich prima ontwikkeld, maar als het op snelheid aan komt, dan komt hij gewoon te kort (helaas). Hij heeft zich verdedigend wel ontwikkeld als het maar niet in de diepte is.
Zucht....wimpey schreef:
Jij je zin: Blind maakt defensief een enorm sterke indruk.
Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik Blind zeker niet de beste speler, maar ook niet de slechtste.
Mijn punt is dat jij hem steeds blijft zoeken en dat vind ik niet terecht.
En daar blijf ik dus op reageren

Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Tot aan de 2-0 een goede wedstrijd van Ajax. Daarna matig. Vooral Blind was zwak vandaag. Als je niet snel bent moet je zorgen dat je er kort op zit, maar hij stond steeds op een meter te dekken. Dat is vragen om problemen. Wel mazzel dat we de 0 gehouden hebben. En Cilissen doet qua reflexen niet onder voor Vermeer. Mooi trouwens dat Johan op de tribune zat.
Wanneer Blind goed speelt, merk ik op dat ie goed speelt. Maar vandaag was ie slecht, dus merk ik dat op. Doe ik trouwens met iedere Ajacied. Cuenca was slecht en Moisander kan veel beter dan hij vandaag liet zien.Rednose schreef: Mijn punt is dat jij hem steeds blijft zoeken en dat vind ik niet terecht.
Ajax had met Siem op het midden meer body. Dat heeft deze ploeg nodig. Het is nog niet gespeeld, want Steaua heeft een goed elftal.
Blind oogde vermoeid. Heeft natuurlijk ook doordeweeks met Nederlands elftal gespeeld.
En hier zijn we het weer eens. Steaua had geen (of te weinig) ritme -en kreeg er door een goed spelend Ajax ook geen kans toe-, maar toen Ajax wat inzakte namen ze het behoorlijk over en kregen ze ook goede kansen. Als er druk op Ajax komt zie je toch behoorlijk wat spelers een stapje minder zetten.Het is nog niet gespeeld, want Steaua heeft een goed elftal.
Echt grote spelers zetten dan juist een stapje extra
Laatst gewijzigd door Rednose op do feb 14, 2013 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Blind oogde onmachtig. Heeft natuurlijk te maken met z'n gebrek aan snelheid.Trab schreef:Blind oogde vermoeid. Heeft natuurlijk ook doordeweeks met Nederlands elftal gespeeld.
1 goaltje volgende week en zij moeten er vier maken. Moet kunnen.
Behalve een betreurbare beslissing and een chronisch gebrek aan snelheid, heeft Blind helemaal niet slecht gespeeld vandaag. Hij liet wel na zo veel mogelijk te kompenseren voor gebrek aan snelheid. Overigens qua snelheid was Steaua de betere ploeg. Ik vond Alderweireld de beste man van Ajax zijde. De return in een Oost Europeesch land, in een 51,000 bezoeker stadium, tegen zo'n snelle en harde ploeg die n.b. in de laatste 8 weken alleen een wedstrijd die er om ging gespeeld heeft, zal niet meevallen. Troost mogelijkheid: als Ajax daar in slaagt een maal te scoren, moet Steau er minstends drie maken.
- Ajaciedjuh
Moeten we niet gaan verdedigen, maar 'gewoon' het initiatief pakken.Arthur schreef:1 goaltje volgende week en zij moeten er vier maken. Moet kunnen.
Arthur is right, they would need four!
Vond hem vanavond toch wel degelijk de zwaktste. Hij miste niet alleen snelheid, maar ook gewoon pit, felheid en medogeloosheid. Haal zo'n voorzet er nou eens uit als je toch zo dichtbij staat. En op hoeveel meter stond hij bij die ene kans van Steaua? Vond het echt een zeer zwak optreden.Rednose schreef:Zucht....wimpey schreef:
Jij je zin: Blind maakt defensief een enorm sterke indruk.
Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik Blind zeker niet de beste speler, maar ook niet de slechtste.
Wat betreft de return: ze kunnen heus voetballen, maar 2-0 thuis is een extreem goede uitgangspositie. 1 keer scoren en die lui hebben een gigantisch probleem.
Van Rhijn speelde ook gewoon een puike partij, mag ook wel gezegd worden!
En Cillissen had een hele mooie redding, maar verder hoefde hij niet echt in actie te komen. Op basis van die ene redding vind ik het ook ietwat grappig om te stellen dat zijn reflexen niet onder doen voor Vermeer.
En Cillissen had een hele mooie redding, maar verder hoefde hij niet echt in actie te komen. Op basis van die ene redding vind ik het ook ietwat grappig om te stellen dat zijn reflexen niet onder doen voor Vermeer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Trab had het al wel eens eerder aangegeven...Mr. Ajax schreef:Van Rhijn speelde ook gewoon een puike partij, mag ook wel gezegd worden!

Hoeveel minuten de nul inmiddels? In elk geval een prima 2e keep.
Laatst gewijzigd door Dubbel op do feb 14, 2013 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je wie echt slecht was, echt echt slecht was vanavond, echt zeer slecht ... Ene Lasse Schøne .. Die was echt slecht ..
Blij met de punten ...
Hier op de Dam ook weer een duidelijk voorbeeld van de standaard behandeling waar een voetbalsupporter op kan rekenen:El Clavo schreef:@Cruyff. dat is eigenlijk niks nieuws. De ME denkt nog steeds dat elke wedstrijd vanaf het home (of het nou open is of dicht) 1000'en bloeddorstige Ajacieden masaal naar het uitvak oprukken. eigenlijk is dat sinds Brugge, juventus en Zagreb niet meer gebeurd.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... kx7BqOLbD0
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zo over een rit van normaliter 1 uur rijden deden we op de heenweg er 2 uur over.. Mijn zoon heeft genoten van de sfeer en van het 2x scoren..
1e helft had Ajax het moeten afmaken..
2e helft moet je blij zijn dat je keeper de 0 houd..
Schone inderdaad niet best maar dat gold ook zeker voor Fischer..
Rest een ruime voldoende.. Ook Blind.
PS Cruijff.. Nogmaals Thanks

1e helft had Ajax het moeten afmaken..
2e helft moet je blij zijn dat je keeper de 0 houd..
Schone inderdaad niet best maar dat gold ook zeker voor Fischer..
Rest een ruime voldoende.. Ook Blind.
PS Cruijff.. Nogmaals Thanks

Weer op zoek naar een Interim coach..
Dat klopt. Bij Ajax moeten de backs zorgen voor de diepte. Dat gaat opzich best goed met v.rhijn en blind. Wat ik wel mis bij onze vleugelspelers is een individuele actie. Zoals Mertens en Boetius wel hebben bij PSV en Feyenoord. Die hebben echt dreiging. Fischer en cuenca zijn toch meer van de korte combinaties.Rishi schreef:Ajax heeft geen diepte op de vleugels.