Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door elliquido » do dec 20, 2012 3:11 pm

de finale is inderdaad erg ver nu...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » do dec 20, 2012 3:13 pm

Ver? Man, de weg ligt open!

:neutral.gif:

Zit er aan te denken om Chelsea vast te boeken nu het nog spotgoedkoop is. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loting Europa League

Bericht door Rachid » do dec 20, 2012 3:23 pm

Jöhnk schreef:Denk niet dat ze heel slecht zijn. Steaua staat dik bovenaan in Roemenie en ze wonnen ook hun groep in de poulefase.

Aan de andere kant zie ik dat hun selectie voor 95 procent uit Roemenen bestaat, en de wedstrijd Roemenië - Nederland indachtig kan ik me dus ook niet voorstellen dat ze heel goed zijn.

We mogen al met al niet klagen. Wil je die beker winnen, dan zul je uiteindelijk ook teams als Chelsea en Atletico moeten kloppen.
Heb t even opgezocht:

http://www.voetbalstats.nl/listclubec.php?clubid=426

Twente en Utrecht dus. Resultaten minder afgetekend dan ik in eerste instantie dacht.

Blijkbaar dus ook de eerste keer dat we Steaua in competitieverband treffen, afgaande op die website.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » do dec 20, 2012 3:30 pm

Van Steau moeten we natuurlijk gewoon winnen. Geen gelul!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Loting Europa League

Bericht door Kowalczyk » do dec 20, 2012 3:59 pm

Rachid schreef:de wedstrijd Roemenië - Nederland indachtig kan ik me dus ook niet voorstellen dat ze heel goed zijn.
Nee, maar wij ook niet.

Ach. We zien het wel.

Vluchten zijn geboekt!

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » do dec 20, 2012 4:08 pm

Kaartverkoopschema voor de thuiswedstrijd is inmiddels bekend. Wedstrijd is om 19.00 uur savonds.

Kaarten te koop vanaf 13.95 euro. Geen geld! De aller-allerduurste kaarten zonder korting zijn 34,50 euro. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loting Europa League

Bericht door Rachid » do dec 20, 2012 4:09 pm

Kowalczyk schreef:
Rachid schreef:de wedstrijd Roemenië - Nederland indachtig kan ik me dus ook niet voorstellen dat ze heel goed zijn.
Nee, maar wij ook niet.

Ach. We zien het wel.

Vluchten zijn geboekt!

K.

Dat is mijn quote niet :hypocrite.gif:
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » do dec 20, 2012 4:37 pm

‘Mazzel dat we tegen Ajax moeten, hoe goed kunnen die kinderen zijn?’
Ajax lijkt niet kansloos om de volgende ronde van de Europa League te halen, nu de Amsterdammers gekoppeld zijn aan Steaua Boekarest. Ook de Roemeense opponent is echter verre van ontevreden over de loting. Clubeigenaar Gigi Becali en trainer Laurentiu Reghecampf zijn vol vertrouwen.

“We hebben mazzel dat we tegen Ajax moeten”, vertelt Becali aan DigiSport. “De meeste spelers daar zijn 21 jaar oud. Hoe goed kunnen die kinderen zijn”, vraagt de eigenaar zich hardop af. “Ze hebben een sterke ploeg, maar ze weten ook hoe goed wij zijn”, zegt Becali. Alhoewel minder uitgesproken, ziet ook coach Reghecampf kansen voor zijn team tijdens de dubbele ontmoeting met de ploeg van Frank de Boer.
“Ik heb vertrouwen in mijn elftal. We kunnen van Ajax winnen”, voorspelt de 37-jarige Roemeen. “het worden twee geweldige wedstrijden, waarin we kunnen testen waar we in Europees opzicht staan.” Namens de enig overgebleven Nederlandse vertegenwoordiger in Europa was Edwin van der Sar donderdag aanwezig bij de loting. “Steaua is een goede ploeg. Ze hebben zich in hun poule niet voor niks als eerste gekwalificeerd”, liet de marketingdirecteur optekenen.
Haha, wat hebben die ongeschoren accordeonspelers een praatjes zeg. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Frisse » do dec 20, 2012 5:31 pm

Jöhnk schreef:Denk niet dat ze heel slecht zijn. Steaua staat dik bovenaan in Roemenie en ze wonnen ook hun groep in de poulefase.

Aan de andere kant zie ik dat hun selectie voor 95 procent uit Roemenen bestaat, en de wedstrijd Roemenië - Nederland indachtig kan ik me dus ook niet voorstellen dat ze heel goed zijn.
Vrijwel alle buitenlanders zijn gedurende het afgelopen jaar van de hand gedaan, geloof ik.

Zitten paar vaste internationals bij: Rusescu (speler van het jaar in Roemenië), Chiricheş (nummer 2 van diezelfde verkiezing, behoorlijke kans op vertrek naar Serie A in januari), Bourceanu (nummer 4 in verkiezing), Tănase (iets minder vast), Pintilii en keeper Tătăruşanu.

Zoeken nog dringend een rechtsback en spelen geen officiële wedstrijden meer voorafgaand aan de ontmoetingen met Ajax.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Alexander » do dec 20, 2012 6:37 pm

Ook geboekt! Nu al zin in!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41139
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Marillion » do dec 20, 2012 7:03 pm

Thijs schreef:Kaartverkoopschema voor de thuiswedstrijd is inmiddels bekend. Wedstrijd is om 19.00uur savonds.

Kaarten te koop vanaf 13.95 euro. Geen geld! De aller-allerduurste kaarten zonder korting zijn 34,50 euro. :biggthumpup.gif:
Dat tijdstip is dan zo ongeveer het enige nadeel. Verder dik tevreden met de loting. Leuke tegenstander, nette prijs voor een kaartje en de sfeer is met dit soort opmerkingen...
“We hebben mazzel dat we tegen Ajax moeten”, vertelt Becali aan DigiSport. “De meeste spelers daar zijn 21 jaar oud. Hoe goed kunnen die kinderen zijn”, vraagt de eigenaar zich hardop af.
...nu al veel leuker dan dat strakke keurslijf van de CL. Ik heb er zin in!
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2012 7:14 pm

Waar hebben jullie je vliegtickets geboekt? Ik kom op o.a. Wizzair niet tegen wat ik zoek...
Thijs schreef:Zit er aan te denken om Chelsea vast te boeken nu het nog spotgoedkoop is. :hypocrite.gif:
Persoonlijk vind ik het erg ontspannen om met de trein naar Londen te gaan. Ik heb die trip een keer voor 99 euro gemaakt en één keer zelfs voor slechts 88 euro retour. Edit: ik zie nu wel dat dankzij de Fyra de tarieven heel anders zijn geworden...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 20, 2012 7:52 pm

Uw Weekend Cees heeft inmiddels ook vliegtickets gekocht en gaat Boekarest onveilig maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Loting Europa League

Bericht door Kowalczyk » vr dec 21, 2012 10:05 am

Vrijdagochtend, nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Hij heet 'Loting' en gaat over Europacuplotingen, live op televisie.

Lees 'm hier.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door elliquido » vr dec 21, 2012 10:15 am

Ooit heb ik op de BBC in de jaren 90 live de loting voor de 3e ronde FA cup gezien.
Geniaal , geweldig was dat en voor mij de allermooiste live loting ever

In mijn herinnering:

Een soort van biljartzaal met een tafel , kleedjes (groen)
een soort van bingospel met allemaal genummerde balletjes
en 2 eikenhouten bakken met gaatjes waar de balletjes werden ingelegd.
2 oude mannetjes in pak, die de balletjes "lootten" en waarbij de team werden opgenoemd in old english stijl.

" wallsall, will play...... Kidderminster Harriers "
" Weston-super-mare, .. against.......... bradford"

Alles in de sfeer van een eeuwenoude herensoos.

fap fap fap
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Loting Europa League

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 21, 2012 10:21 am

Thijs schreef:Kaartverkoopschema voor de thuiswedstrijd is inmiddels bekend. Wedstrijd is om 19.00 uur savonds.

Kaarten te koop vanaf 13.95 euro. Geen geld! De aller-allerduurste kaarten zonder korting zijn 34,50 euro. :biggthumpup.gif:
Zeker nette prijzen. Ben € 15,75 kwijt voor m'n kaartje. Lekker. Moet op die manier toch wel uitverkocht raken lijkt me zo. :ajaxscarf.gif:
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting Europa League

Bericht door Thijs » vr dec 21, 2012 10:38 am

Hahaha, mooie stukjes Ko en Elliquido.

Ik hou zelf echt ontzettend van lotingen, was gisteren voor de loting ook zenuwachtiger dan voor Groningen-uit bijv.
Die man die het balletje pakt bepaalt gewoon OF en waarnaar je op vakantie gaat in het voorjaar! Dat is toch superspannend. Vergelijk het met een dartbord met een kaart van Europa en dan geblinddoekt gooien. De pijl bepaalt je bestemming, met de wetenschap dat alles wat heel ver van Nederland ligt ‘m waarschijnlijk niet wordt en de rest allemaal wel.

Ik vind dat schitterend. Zat gisteren trouwens ook mee te schrijven, lekker alles wegstrepen. Ah, geen Fenerbahce, mooi! Niet naar Turkije! KUT! Geen Liverpool! Jammer! Ok, HOPPAKEE, GEEN RUBIN KAZAN. CHECK, INNNN THE BOX! Hmmm, er zitten nog 4 toptripjes in, een Roemeen en twee oekrainers! (Vergelijk dit met het koffertjesspel van Linda de Mol op RTL4…alleen wil je stoppen maar het kan niet!)

En dan BAM, Steaua Boekarest. Even niet weten of ik moet juichen of juist niet. Trillend snel richting whizzair, data erin jakkeren en kijken wat eruit komt. Gaat dit een tripje worden?

Voor het verhaal was het mooier geweest als ik daadwerkelijk de tickets had geboekt maar m’n huisgenoot vond het iets teveel geld helaas, haha. Maargoed, met eerdere lotingen… Op m’n werk met Manchester United hoorde ik al m’n Ajax minnende-collega’s om me heen vloeken terwijl ik gillend van opwinding door de telefoon naar m’n maatje gilde ‘BOEK VIA LIVERPOOL!!! IS GOEDKOPER!!’ En dan na het boeken met een big smile even uitblazen bij de koffie-automaat.

Champions League is natuurlijk helemaal orgastisch, dan krijg je er gewoon 3 tegelijk.
Vind die lotingen nog bijna leuker dan de wedstrijden zelf. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr dec 21, 2012 10:57 am

Hahahahahaha!

Volgend jaar ga ik ook een uit-kaart nemen. Afgelopen seizoen en dit seizoen teveel last gehad van blessures. Zodra ik goed kan lopen ga ik ook Europa, en over twee jaar het WK voor clubteams in de woestijn, onveilig maken :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Loting Europa League

Bericht door Kowalczyk » vr dec 21, 2012 11:12 am

De gemiddelde Ajax-fan zal er wel weer anders over denken, maar Steaua is toch ook gewoon een prachtige tegenstander...?

Europacup-I winnaar in 1986. Indrukwekkende ploeg, toen. Een instituut van een club ook, uit een grote Europese hoofdstad. Een club met drama. Met een historisch verhaal. Diepe wortels.

Wie over Steaua alleen maar denkt "hmm, Oostblok, saai" heeft weinig voetbalhistorisch en voetbalcultureel benul, eerlijk gezegd. Als je van clubs als Benfica, Steaua en Anderlecht al niet warm of koud wordt (omdat ze niet uit Engeland komen) dan vraag ik me af wat je eigenlijk precies zoekt, bij het voetbal. Gewoon dure spelers van wie elke scheet op Sport 1 komt? Laat je je dan écht door commerciële zenders vertellen wat de bijzondere clubs zijn? Is dat écht waar je 'aantrekkelijkheid' aan afmeet?

Wat een geestelijke armoede.

Net zoiets als Albert Verlinde een grotere en interessantere Nederlander vinden dan Cees Nooteboom.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr dec 21, 2012 11:17 am

Steau is inderdaad een prachtige tegenstander. Stad, team (kans dat we doorgaan is groot) en kosten.. top!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41139
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Marillion » vr dec 21, 2012 11:18 am

Volledig mee eens. :biggthumpup.gif:

Ik hoorde hier en daar al weer gemopper om me heen. Kennelijk zijn alleen de clubs van het grote geld nog interessant. Terwijl dit gewoon een prachtige loting is. In alle opzichten!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting Europa League

Bericht door peter » vr dec 21, 2012 11:34 am

Boekarest is een topstad, als ik wat maatjes mag geloven. Dit in combinatie met het feit dat die club gewoon te pakken is, is het een erg leuke loting.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting Europa League

Bericht door Lionel » vr dec 21, 2012 11:39 am

Precies. Ik zat ook echt niet te wachten op een Liverpool of Chelsea. Had liever tegen Benfica gespeeld in de volgende ronde bijvoorbeeld. Al zijn die wel goed.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door Alexander » vr dec 21, 2012 12:00 pm

Ik ben ook zeeeeer tevreden over de loting. Weer eens wat anders. En wat voor mij ook de eerste keer dat ik richting het oostblok ga. Ben benieuwd wat ik daar kan verwachten. Zijn zelf nu al met een mannetje of 6, dus ik ben blijkbaar niet de enige die enthousiast is.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting Europa League

Bericht door elliquido » vr dec 21, 2012 12:03 pm

zoiets ?

http://www.youtube.com/watch?v=EyjJXUCSM_g

crawly loot man u in de 5e ronde FA cup
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie