Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 12, 2012 9:03 am

En uitverkocht!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Cruijff » wo sep 12, 2012 9:11 am

:biggthumpup.gif:

JETZT GEHT LOS !!! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Daily Blind » wo sep 12, 2012 12:10 pm

En bedankt Ajax.. kut service!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door elliquido » wo sep 12, 2012 3:23 pm

ging inderdaad wel heel erg snel...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 12, 2012 4:45 pm

Zlatan Son of God schreef:En bedankt Ajax.. kut service!
Wat bedoel je, ZsoG?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Arthur » wo sep 12, 2012 5:01 pm

Vermoedelijk is de dienstverlening van de AFC Ajax in deze casus niet geheel naar tevredenheid verlopen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 12, 2012 6:13 pm

Verrassend scherp beredeneerd Arthur, maar de vraag is natuurlijk: wat is er concreet fout gegaan in de ogen van ZsoG?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Daily Blind » wo sep 12, 2012 6:29 pm

Ajax heeft de fout gemaakt door een seizoenskaart van een vriend van me niet als EU aan te melden. Waardoor aanschaf van een kaartje maandag niet mogelijk was. Ajax erkent de fout, maar komt niet met een oplossing.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door M.. » wo sep 12, 2012 9:59 pm

En volgens die 'mijn kaart' pagina op Ajax.nl stond het in de zomerstop wel goed?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » do sep 13, 2012 3:41 pm

do 13 sep 2012, 16:31
Politie Dortmund waarschuwt Ajax-fans AMSTERDAM - De politie Dortmund waarschuwt Ajax-fans zich niet te misdragen tijdens de wedstrijd van hun club tegen Borussia Dortmund komende dinsdag. De politie zal in de Duitse stad „resoluut en consequent optreden tegen op geweld beluste en gewelddadige personen”, liet het korps weten via een 'fanbrief' die donderdag via de Amsterdamse politie is verspreid.

Ook vraagt het korps provocaties achterwege te laten die tot ongeregeldheden kunnen leiden en geen vuurwerk af te steken. „Het in bezit hebben en afsteken van vuurwerk leidt zonder uitzondering tot ernstige, grotendeels strafrechtelijke consequenties en tot een stadionverbod in heel Duitsland.”
T.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 13, 2012 9:10 pm

De tekst van de fanbrief staat hieronder: www.polizei-dortmund.de

Vóór de ontmoeting Borussia Dortmund tegen Ajax Amsterdam op dinsdag 18-09-2012 in het Signal-Iduna-Park wil het hoofdbureau van politie in Dortmund u graag de volgende belangrijke informatie mededelen: Bereikbaarheid van de politie op de wedstrijddag: Indien er in het verloop van de heen-/terugreis of in het stadion vragen of problemen zijn of indien er anderszins behoefte bestaat aan ondersteuning en opheldering, wendt u zich dan tot de ingezette politieambtenaren of neemt u in het stadion contact op met de politiepost „Stadion“, die in de noordtribune is gelegen.

Doelstellingen van de politie Dortmund: Wij weten dat deze ontmoeting voor u een bijzondere betekenis heeft. Ons doel is om de veiligheid van deze wedstrijd met professionele neutraliteit te waarborgen. Dat wil zeggen, wij maken onderscheid tussen vredelievende fans en op geweld beluste/gewelddadige fans, maar maken geen onderscheid wanneer het erom gaat bij welke club iemand hoort. In Dortmund zijn sportminnende en vredelievende voetbalfans die hun teams aanmoedigen en ondersteunen, altijd graag gezien en steeds van harte welkom. Om een vreedzaam voetbalfeest en de veiligheid van de vredelievende voetbalfans te waarborgen, zal de politie tegenover op geweld beluste en gewelddadige personen resoluut en consequent optreden! Hetzelfde geldt bij geweld tegen goederen en gedrag dat kan leiden tot gewelddadige acties.

Respecteert u alstublieft de fans van de thuisploeg en laat provocaties achterwege die tot ongeregeldheden zouden kunnen leiden. U levert daarmee een belangrijke bijdrage tot de veiligheid in het stadion en eromheen. Als voorbeeldige fans vergemakkelijkt u daarmee voor alle betrokkenen een goed verloop van het evenement en helpt u mee dat niets een schaduw werpt op deze wedstrijddag! Bijzondere waarschuwing in verband met het thema vuurwerk: Wij verzoeken alle fans dringend om als goede gasten in het Signal-Iduna-Park en in het stadsgebied af te zien van het gebruik van vuurwerk, om de gezondheid en het leven van anderen niet in gevaar te brengen. Wij hebben in het verleden moeten ervaren dat er roekeloze daders zijn die door het afsteken van vuurwerk fans hebben verwond. Het in bezit hebben en afsteken van vuurwerk leidt zonder uitzondering tot ernstige, grotendeels strafrechtelijke consequenties en tot een stadionverbod in heel Duitsland.

Verbod op glas en blikjes in het gebied rond het Signal-Iduna-Park waar de wedstrijd plaatsvindt: Omdat in het verleden talrijke malen met glazen flessen en blikjes naar fans is geworpen, bestaat voor dit evenement een verbod op glas en blikjes in het gebied rond het Signal-Iduna-Park waar de wedstrijd plaatsvindt. Er worden gerichte controles uitgevoerd.

Racisme en vreemdelingenhaat door voetbalfans in het stadion: Samen met de fans keren Borussia Dortmund en de politie zich actief tegen racisme en vreemdelingenhaat. Wij verheugen ons allen over iedere bezoeker die door zijn optreden en gepast gedrag een bijdrage levert aan het tegengaan van racisme en vreemdelingenhaat! Als voetbalfan hier goed oog voor te hebben en een duidelijk standpunt in te nemen, is en blijft absoluut noodzakelijk. De onverbeterlijken worden erop gewezen dat strafbare feiten die ingegeven worden door racisme of vreemdelingenhaat, consequent worden vervolgd.

Informatie over de gebruikelijke veiligheidsmaatregelen bij thuiswedstrijden van Borussia Dortmund: Zodra het tot moeilijkheden in of rond het stadion komt, zal niet alleen de ordedienst, maar eventueel ook de politie direct op de fans toestappen. Wij verzoeken u met het oog op de veiligheid om de aanwijzingen van ordedienst en politie te allen tijde op te volgen. Let u op de scheidingen tussen de vakken en klimt u niet over hekken of afzettingen. U brengt daarmee de veiligheidsmaatregelen in gevaar en dwingt de ordedienst tot handelen.

Heenreis naar het stadion / vertrek uit het stadion: Fans die met touringcars naar het stadion komen, kunnen rechtstreeks naar parkeerplaats E 3 rijden in de omgeving van het evenement en binnen enkele minuten te voet het stadion bereiken.

Fans van de bezoekende club die met bussen naar het stadion komen, worden vanaf de parkeerplaats door de politie regelmatig naar het stadion begeleid. Voor personenauto’s staan de parkeerplaatsen E 1 en 2 ter beschikking. Parkeerovertredingen in de omliggende woongebieden worden door de verkeerscontrole van de stad Dortmund met boetes bestraft, waarbij eventueel ook voertuigen worden weggesleept.

De wedstrijd is uitverkocht. Bij het stadion vindt geen verkoop van toegangskaarten plaats.
Reist u alstublieft alleen naar de wedstrijd met een geldige toegangskaart.

“Welkom” - Party De stad Dortmund organiseert voor de fans van Ajax Amsterdam een „Welkom“-Party. Deze vindt van 12.00 - 18.30 uur direct bij de Reinoldikirche plaats en bevindt zich zodoende midden in de binnenstad van Dortmund. Geboden worden muziek, gesprekken en actuele informatie rondom het voetbal - dat alles in Biergarten-sfeer met standjes waar eten en drinken verkrijgbaar is. Meer informatie vindt u in de flyer van de stad Dortmund, die u bij aankomst in Dortmund zult ontvangen. Wij wensen alle voetbalvrienden een goede heen- en terugreis, een sportieve en faire Champions League - wedstrijd in Dortmund.

Politie Dortmund Polizeipräsidium Dortmund Markgrafenstr. 102 44139 Dortmund [email protected]
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Cruijff » za sep 15, 2012 1:11 pm

Ik neem aan dat we het mooie e-ticket dat we voor deze wedstrijd hebben gekregen niet hoeven uit te printen? Je omwisselrecht is toch gewoon ingeladen op je scc?

Straks om 15:30 uur maar even bij Sport 1 inschakelen voor Borussia Dortmund - Bayer Leverkusen, ben benieuwd wat ze ervan bakken!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 15, 2012 1:45 pm

Cruijff schreef:Ik neem aan dat we het mooie e-ticket dat we voor deze wedstrijd hebben gekregen niet hoeven uit te printen? Je omwisselrecht is toch gewoon ingeladen op je scc?
Klopt. Je scc is geactiveerd, wordt gescand, je toont je ID en je krijgt een ticket.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 16, 2012 12:52 pm

Ajax.nl
Serero keert terug in selectie

16 september 2012
Frank de Boer heeft na de uitlooptraining, daags na de thuiswedstrijd tegen RKC (2-0), zijn selectie bekendgemaakt voor de eerste Champions League-wedstrijd tegen Borussia Dortmund. Thulani Serero keert na een schorsing terug in de wedstrijdselectie. Ilan Boccara verliest daarmee zijn plek in de groep.
Ajax opent het Europese seizoen dinsdag bij Borussia Dortmund. De eerste groepswedstrijd begint om 20:45 uur.

De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:

Kenneth Vermeer
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Jody Lukoki
Joël Veltman
Mitchell Dijks
Thulani Serero
Ryan Babel
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 16, 2012 2:22 pm

Behalve Poulsen niemand in de selectie die bekend is met de positie van VM. Weet niet of dat erg handig is...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door wimpey » zo sep 16, 2012 2:28 pm

Mr. Ajax schreef:Behalve Poulsen niemand in de selectie die bekend is met de positie van VM. Weet niet of dat erg handig is...
We hebben gister kunnen zien dat Poulsen ook niet bekend is met die positie. :smallgrin.gif:

Top BuLi - Top Eredivisie: resultaat moge duidelijk zijn. Spaar er maar een paar voor ADO-uit, denk ik dan. Da's belangrijker.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2012 2:45 pm

Spelers sparen tijdens een CL wedstrijd? :confused.gif: Natuurlijk niet!

Borussia Dortmund won gister met twee vingers in de neus van Bayer Leverkusen, maar die waren ook wel érg slecht zeg... Wel pijnlijk om daar de uitfans in een prachtig vak op de korte zijde in de hoek van de 1e ring te zien terwijl ze ons dinsdag ergens op de 2e ring gaan wegstoppen. :crazy.gif: :eusa_naughty.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2012 10:17 pm

De wedstrijd wordt gefloten door de scheids die in Hamburg van de partij was toen we HSV versloegen! Een Italiaan die volgens mij graag en vaak kaarten aan Duitsers uitdeelt! :biggthumpup.gif:

Edit: ik heb medelijden met zij die via de NOS deze wedstrijd zullen moeten volgen. Bert van Marwijk doet de analyse. :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door ferry » ma sep 17, 2012 8:37 am

Van Hanegem ziet kansen voor Ajax:
Met speciale belangstelling heb ik zaterdag zowel Borussia Dortmund als Ajax bekeken. Die twee clubs spelen morgen immers tegen elkaar. En van Frank de Boer las ik dat hij kansen ziet voor Ajax om te overwinteren in de Champions League. Van zulk optimisme word ik altijd vrolijk. Niets is onmogelijk moet je maar denken.

Maar heeft De Boer gelijk? Ik denk van wel. Hij zal dan echter wel meteen in Dortmund een goed resultaat neer moeten leggen. Volgens mij kan dat. Ik zag die jongens thuis met 3-0 van Leverkusen winnen, maar ik raakte er nou niet bepaald van onder de indruk.

In het hart van de defensie hebben ze twee lange gasten staan, een beetje moeilijk wendbare types, Subotoc en Hummels, niet bepaald grootse voetballers. Schmelzer is een gevaarlijke, aanvallend ingestelde back. En op het middenveld hebben ze een paar jongens lopen die je conditioneel helemaal kunnen slopen, vooral die Blaszczykowski blijft gaan op rechts. Je kunt stellen dat Dortmund fysiek veel sterker is dan Ajax.

Maar ja, je kunt ook zeggen dat Dortmund fysiek sterker is dan Barcelona. Wat zegt dat, die fysiek? Niet veel, mits je het niet op een fysieke confrontatie laat aankomen. Om daar dwingend in te zijn, moet je over veel voetballend vermogen beschikken. Daar liet Ajax niet veel van zien in het wedstrijdje tegen RKC, maar we weten dat Ajax erg goed kan voetballen, mits iedereen scherp is.

Zo'n wedstrijd als vorig jaar tegen Manchester United, dat zit er gewoon in bij Ajax. Ik hoop dat ze dat morgen uit zichzelf weten te halen. Wat mij betreft wordt daarbij van Babel gebruik gemaakt. Die zou ik op die linksback zetten, ben je van dat gevaar ook af en voor het overige weet Babel goed tegen welke jongens ze spelen, hij heeft de Bundesliga leren kennen.

Verder is het een voordeel als Ajax zonder echte spits speelt. Dan lok je die twee boomstammen weg uit de defensie en krijg je gegarandeerd kansen omdat je het dan op voetballend gebied wint van de Duitsers. Eerlijk gezegd, ben ik net zo optimistisch als Frank de Boer. [...]
Hele column (ad.nl)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » ma sep 17, 2012 8:45 am

Nou, leuk dat hij zo enthousiast is maar ik moet het allemaal nog even zien gebeuren. Al zal Ajax heus wel beter voor de dag komen dan afgelopen zaterdag. Dat was typisch zo'n pré CL wedstrijd.

Ik denk dat we te licht zijn om een goed resultaat neer te zetten in Dortmund. Op het middenveld zijn we echt een pak minder zonder met name Anita en ook zonder Janssen en de impulsen van Vertonghen. In de eredivisie kun je dat misschien maskeren maar europees kom je daar niet mee weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Arthur » ma sep 17, 2012 9:27 am

Ik denk dat Ajax het vooral heel moeilijk zal krijgen tegen al die lopers van Dortmund. Daar gaan het middenveld en de verdediging overuren door krijgen.
Aan de andere kant trekt Ajax zich vaak wel op aan sterkere tegenstanders en gaat het vaak beter dan verwacht.
Alles zal er vanaf hangen of Ajax de bal in de ploeg kan houden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door 999 » ma sep 17, 2012 9:52 am

Kweet niet hoor, ben geen kenner van de duitse, engelse en spaanse competities.Zie er wel veel wedstrijden van en het zou een wonder zijn als AJAX ook maar een beetje een rol zou kunnen spelen in deze poule.Zowel fysiek, tactisch en een groot gedeelte technisch komt AJAX gewoon heel veel tekort tegen de mede-poule clubs ..

Je moet een beetje het geluk hebben dat men AJAX zwaar onderschat, maar ik kan me niet voortellen, ondanks de woorden van de collage-trainers in de media, dat men wakker ligt van dit AJAX ..

Maar goed, wonderen zijn de wereld nog niet uit hoop ik dan maar .. Al zou het wel sneu zijn voor deze groep als men echt een groot pak op hun donder gaat krijgen ,,,

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » ma sep 17, 2012 10:00 am

Als die trainer van Dortmund afgelopen zaterdag de wedstrijd heeft gezien kan hij onmogelijk bang zijn voor Ajax. Maar het staat natuurlijk wat vreemd om vooraf al te roepen dat je een klasse beter bent. Zeker met hun tegenvallende CL campagne van vorig jaar in gedachte.

Ik reken echt helemaal nergens op. Ga eigenlijk uit van een duidelijke nederlaag maar hoop uiteraard op een klein stuntje.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2012 10:48 am

Hopen dat Ajax gelijk speelt. Moet kunnen. Al is Dortmund wel heel goed.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2012 11:09 am

Er zit zo ontzettend veel beweging in het elftal van Dortmund. Lewandoski is een lepe spits, die 2 buitenspelers denderen er constant overheen. Daar gaat Ajax echt ontzettend veel problemen mee krijgen. Ajax speelt namelijk zonder tempo en is dat niet gewend in de Eredivisie. Het is te hopen dat Dortmund ontzag toont en Ajax in de wedstrijd laat komen.

Plaats reactie