PSV - Ajax 18-09-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 3:40 pm

D_skilled schreef:Het zou heel onverstandig zijn om met Ozbiliz te beginnen. Los daarvan is hij nog niet eens 100 % fit. Bovendien speelt hij Pieters met z'n spel in de kaart. Je hebt een flankspeler nodig die ook diep gaat zonder bal, dan maak je het Pieters lastig. Lukoki is een optie, maar ik vrees dat hij nog wat te licht is voor het grote werk.
De Saa moet gewoon spelen! Simpel. Maakt niet uit als hij af en toe wat fouten maakt, die gozer dribbelt Pieters, Bouma en Marcelo aan alle kanten voorbij!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door D_skilled » vr sep 16, 2011 3:47 pm

Ja, laten we dat doen. Een A-junior voor de leeuwen gooien in het Philips Stadion voor 35,000 supporters. :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 3:49 pm

Nou en man? Alsof de B-junior Seedorf of de A-junioren R. De Boer, Kluivert, Davids en F. De Boer zich in de jaren 90 iets van PSV aantrokken... Wat goed is komt snel.

En "we"? Jij bent een PSV-er, toch? Ben je soms bang voor de snelheid van De Saa?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 3:50 pm

D_skilled schreef:Het zou heel onverstandig zijn om met Ozbiliz te beginnen. Los daarvan is hij nog niet eens 100 % fit. Bovendien speelt hij Pieters met z'n spel in de kaart. Je hebt een flankspeler nodig die ook diep gaat zonder bal, dan maak je het Pieters lastig. Lukoki is een optie, maar ik vrees dat hij nog wat te licht is voor het grote werk.
Het zou mij niet verbazen wanneer FdB met Anita tegen Mertens begint en VDW doorschuift.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 3:52 pm

VDW speelt gewoon tegen Mertens, kan Eredivisie Live daar weer mooi op inzoemen als "titanengevecht"...

...Maar wat vinden jullie? Gewoon De Saa als rechtsbuiten toch? Past precies in de visie van FbD !

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door D_skilled » vr sep 16, 2011 3:54 pm

Cruijff schreef:Nou en man? Alsof de B-junior Seedorf of de A-junioren R. De Boer, Kluivert, Davids en F. De Boer zich in de jaren 90 iets van PSV aantrokken... Wat goed is komt snel.
Je speelt tegen PSV he. In de afgelopen twintig jaar is het Ajax maar drie x gelukt om er te winnen. Jij wilt met een A-junior voor de dag komen, waarvan je niet eens weet of hij het niveau heeft. De vergelijking met de talenten uit de jaren '90 ontgaat me even, want die kwamen in een kwalitatief véél beter draaiend elftal te spelen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Nihad » vr sep 16, 2011 3:55 pm

Cruijff's opmerking gaat sowieso mank, want in die tijd wonnen we ook bijna nooit van PSV.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Daily Blind » vr sep 16, 2011 3:57 pm

elliquido schreef:ozbiliz gaat gewoon spelen


De vraag gaat zijn hoe we toivonen oppakken danwel hoe we over toivonen gaan lopen in de omschakeling.
Ik zie daar geen rol voor janssen weggelegd (voor anita ook niet)

meartens / van der wiel wordt een leuke
matavz / toby ook
boilesen / lens ook

Verthongen zou dus als een ouderwetse 4 moeten gaan spelen en over toivonen denderen wat betekend dat Janssen dieper moet staan of meer hangend op links om wijnaldum op te vangen.

zowieso zal wijnaldum / eriksen een leuke puzzel worden voor beide coaches.
Draait meer om of jan zijn kop er bij kan houden. Wat een drama de laatste weken!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 3:59 pm

Ajax had vorig seizoen de overwinning in Eindhoven zo kunnen pakken. Als ze gewoon met 10 man hadden gespeeld (zonder El Hamdaoui) hadden ze gewonnen, met een junior in zijn plaats ook en als Eriksen in de slotfase niet onterecht werd teruggefloten toen ie door kon lopen naar Eriksen ook.

Ik ben niet bang voor dit huidige PSV in Eindhoven. Spelers van het kaliber Willy Overtoom en Darl Douglas (zit nu op de bank bij Heracles, is dat niet iets voor ons als rechtsbuiten?) leggen Bouma, Marcelo & co zo in de luren. Dus De Saa zeker! Of Victor Fisher als gelegenheids linksbuiten ook.

Nee, ik ben niet bang voor deze wedstrijd in Eindhoven. In zowel Almelo als Venlo is het lastiger winnen.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 4:11 pm

Cruijff schreef: ...Maar wat vinden jullie? Gewoon De Saa als rechtsbuiten toch? Past precies in de visie van FbD !
Frank be Doer? :confused.gif:

Je kunt De Sa (met 1 'a', volgens mij) nog 100 keer noemen, maar dat gaat toch niet gebeuren.

Hij doet óf een straight swap Lukoki voor Sulejmani of hij gaat schuiven. De Jong in de spits, Sig naar rechts, Anita op het midden. Maar daar ga ik niet vanuit. Teveel geschuif, teken van zwakte.

Dus ik denk dat ie VDW doorschuift (snel, goede voorzet) en dat Anita zich in Mertens moet vastbijten.

Het wordt interessant. Sowieso al door de "6 punten wedstrijd" constellatie. Wanneer psv verliest, breekt daar de pleuris weer uit. Dat zou leuk zijn.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Nihad » vr sep 16, 2011 4:13 pm

Cruijff schreef: Nee, ik ben niet bang voor deze wedstrijd in Eindhoven. In zowel Almelo als Venlo is het lastiger winnen.
Ajax heeft in de laatste 20 jaar (!!!) welgeteld 2 keer gewonnen van PSV in Eindhoven en jij vindt Heracles en VVV uit lastiger?!?!?

:drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 4:22 pm

Ja ook in de seizoenen 93/94 95/96 en 97/98 wonnen we daar niet. Who cares? Toen verdedigden ze daar nog niet met Manolev, Marcelo en Bouma. :drecul.gif:

Het PSV in de huidige vorm is door spelers als Vermeer, Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel, Janssen, De Jong, Sigthorsson en Boerrigter te kloppen als je het verder met junioren aanvult.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Demosthenes » vr sep 16, 2011 5:06 pm

Cruijff schreef:Ajax had vorig seizoen de overwinning in Eindhoven zo kunnen pakken. Als ze gewoon met 10 man hadden gespeeld (zonder El Hamdaoui) hadden ze gewonnen, met een junior in zijn plaats ook en als Eriksen in de slotfase niet onterecht werd teruggefloten toen ie door kon lopen naar Eriksen ook.

Ik ben niet bang voor dit huidige PSV in Eindhoven. Spelers van het kaliber Willy Overtoom en Darl Douglas (zit nu op de bank bij Heracles, is dat niet iets voor ons als rechtsbuiten?) leggen Bouma, Marcelo & co zo in de luren. Dus De Saa zeker! Of Victor Fisher als gelegenheids linksbuiten ook.

Nee, ik ben niet bang voor deze wedstrijd in Eindhoven. In zowel Almelo als Venlo is het lastiger winnen.
Om met dat laatste te beginnen? Welke argumentatie zit erachter?

De zin: "
Ajax had vorig seizoen de overwinning in Eindhoven zo kunnen pakken.
"
Ik heb vaak Ajax - PSV gezien en had dat gevoel iedere wedstrijd, maar in die tijd won Ajax niet. Het gevoel bij PSV - Ajax is niet dat dat wij "eventjes winnen", er gaat altijd iets verkeerd, bijv. Wielaart die ruim baan maakt, een voorzet wordt een doelpunt (Vermeer?) enz.

Douglas (Heracles) komt bij Ajax vandaan!

De Sa? Traint hij mee? Ik dacht dat Lukoki mee trainde.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door elliquido » vr sep 16, 2011 5:33 pm

ozbiliz zit toch bij de wedstrijdselectie ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 6:01 pm

Demosthenes schreef:Om met dat laatste te beginnen? Welke argumentatie zit erachter?
Over VVV Venlo is het een beetje een kwinkslag omdat Ajax en PSV daar dit seizoen al een uitglijder hebben gemaakt. Maar Heracles heeft in mijn ogen al jaren een goed team, degelijke verdediging, prima middenveld en dan ook nog eens Armenteros, Everton en Overtoom. Douglas komt nieteens aan de bak, terwijl hij ook alles heeft wat men een Ajacied in de jeugd moet aanleren. Een actie, zeer behoorlijk schot, zeer behoorlijke voorzet, zicht voor zijn medespelers en soms een prachtgoal van buiten de zestien.
Demosthenes schreef:Ik heb vaak Ajax - PSV gezien en had dat gevoel iedere wedstrijd, maar in die tijd won Ajax niet. Het gevoel bij PSV - Ajax is niet dat dat wij "eventjes winnen", er gaat altijd iets verkeerd, bijv. Wielaart die ruim baan maakt, een voorzet wordt een doelpunt (Vermeer?) enz.

Douglas (Heracles) komt bij Ajax vandaan!

De Sa? Traint hij mee? Ik dacht dat Lukoki mee trainde.
Weet ik dat Darl uit de Ajax jeugd komt. Juist daarom lijkt hij me best complementair aan de huidige selectie. Kan een soort Boerrigter terugkeer worden. De Saa traint volgens mij niet mee nee, jammer: FdB heeft het zo druk met Ajax 1 dat hij volgens mij niet heel vaak meer de A1 bekijkt.

PSV - Ajax is bijna elk seizoen een zure pot. Soms verlies je onnodig met 4-3, de andere keer blijft het 0-0, soms ga je hard op je bek maar uit het niets rolt Ajax opeens PSV met 1-5 op. Zo'n wedstrijd kan alle kanten op, de eerste (2) goal(s) zijn van essentieel belang. Afgelopen seizoenen hebben we daar wel te vaak met Wielaert en Atouba achtige slapjanussen gestaan. Qua mentaliteit en rijpheid is Alderweireld - Vertonghen - Boilesen, Van der Wiel - Anita ander kaliber hoor! We gaan er nu veel beter heen dan vorig seizoen toen we met knikkende knietjes niet wilden dat we op meer dan 7 punten achterstand zouden geraken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 6:21 pm

Aanvulling: Frank was wel bij de Next Gen wedstrijd tegen Fenerbahce. Hij moet dus hebben gezien dat De Saa bewegingen kan maken waarmee je de benen van Pieters, Bouma en Manolev tot en met 14 februari 2012 in de knoop legt. In Eindhoven zullen ze dan Dick van Toorn en Rasti Rostelli tegelijk nodig hebben om dat in een half jaar tijd te ontrafelen. Dan maar hopen voor ze dat de gemeente Ei'hoven om dat te realiseren weer garant staat voor een kapitaalinjectie van 18 miljoen.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door wimpey » vr sep 16, 2011 8:28 pm

Misschien dat D_skilled het antwoord weet: wat was de laatste wedstrijd tegen een serieuze tegenstander waarin psv een achterstand in winst heeft omgebogen? Zal - als mijn geheugen me niet in de steek laat - effe geleden zijn.

Als Ajax zijnde ga je daar naartoe in de wetenschap dat je er iedere wedstrijd minimaal 2 maakt en dat psv een vrij labiel elftal heeft. Dat - net als z'n trainer - de weg kwijt raakt wanneer het tegen zit.

Ik wil a.s. zondag een volwassen Ajax zien, het verschil tussen een ploeg die wél - en een ploeg die geen CL-ervaring heeft. Wanneer we op voorsprong komen, winnen we die pot.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Rooie » vr sep 16, 2011 8:31 pm

Cruijff schreef:Aanvulling: Frank was wel bij de Next Gen wedstrijd tegen Fenerbahce. Hij moet dus hebben gezien dat De Saa bewegingen kan maken waarmee je de benen van Pieters, Bouma en Manolev tot en met 14 februari 2012 in de knoop legt. In Eindhoven zullen ze dan Dick van Toorn en Rasti Rostelli tegelijk nodig hebben om dat in een half jaar tijd te ontrafelen. Dan maar hopen voor ze dat de gemeente Ei'hoven om dat te realiseren weer garant staat voor een kapitaalinjectie van 18 miljoen.
Extra aanvulling: Frank is tot nu toe sowieso bij elke thuiswedstrijd van de A1 aanwezig geweest.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Dubbel » vr sep 16, 2011 8:37 pm

Cruijff schreef:Ajax had vorig seizoen de overwinning in Eindhoven zo kunnen pakken. Als ze gewoon met 10 man hadden gespeeld (zonder El Hamdaoui) hadden ze gewonnen, met een junior in zijn plaats ook en als Eriksen in de slotfase niet onterecht werd teruggefloten toen ie door kon lopen naar Eriksen ook.

Ik ben niet bang voor dit huidige PSV in Eindhoven. Spelers van het kaliber Willy Overtoom en Darl Douglas (zit nu op de bank bij Heracles, is dat niet iets voor ons als rechtsbuiten?) leggen Bouma, Marcelo & co zo in de luren. Dus De Saa zeker! Of Victor Fisher als gelegenheids linksbuiten ook.

Nee, ik ben niet bang voor deze wedstrijd in Eindhoven. In zowel Almelo als Venlo is het lastiger winnen.
Het Venlo van Noord Brabant. We gaan ze slopen! :alc.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door D_skilled » vr sep 16, 2011 8:57 pm

wimpey schreef:Misschien dat D_skilled het antwoord weet: wat was de laatste wedstrijd tegen een serieuze tegenstander waarin psv een achterstand in winst heeft omgebogen? Zal - als mijn geheugen me niet in de steek laat - effe geleden zijn.
4-3 overwinning op Ajax. Seizoen 2009/2010. Ajax kwam in de eerste helft op voorsprong door Suarez.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 9:22 pm

Dat is lang geleden. En bovendien dus een wedstrijd waar Douchedak vooral zichzelf verbaasde toen een bal van zijn voet over de nog slapende Stekelenburg heen vloog, Atouba een hele wedstrijd mocht aankloten en waar Wielaert zich bij de winnende treffer simpel liet wegduwen door de tegenwoordige Feyenoord huurling Bakkal.

Poe poe nou nou ik wacht met angst en beven op deze wedstrijd. Overigens: kwam PSV vorig seizoen ook niet thuis achter tegen Excelsior?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Marillion » vr sep 16, 2011 9:30 pm

Ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Voornamelijk omdat Ajax me nog niet heeft kunnen overtuigen en PSV uit traditioneel nu eenmaal vaak een moeilijk verhaal is. Ik verwacht een doelpuntrijke wedstrijd. Kan ook zomaar 3-3 worden of zo. Maar ik ben bang dat we de kans op 6 punten verschil gaan laten liggen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Fregge » vr sep 16, 2011 10:58 pm

De PSV-ers die ik spreek (en dat zijn er een hoop, ik woon 20 km van Eindhoven af) zijn vol optimistisch over de wedstrijd. Ze denken echt dat PSV beter is. Op papier zijn ze dat misschien wel, het is iig ongeveer gelijkwaardig, maar Ajax heeft een sterker team staan. Ik counter daar rustig op dat Lukoki Pieters dol gaat draaien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2011 11:17 pm

De enige van PSV die ons pijn kan doen is Dries Mertens. En wat had hij graag bij Ajax gespeeld. Sowieso wil 60-70% van de Eredivisie dat het liefst, zelfs kakkerlakken als Cabral, maar zo iemand zal dat nu nog ff niet toegeven. Ook Dirkie Kuijt twijfelde lang tussen Ajax en Feyenoord, had net genoeg verstand om te bedenken dat Ajax beter zou gaan werken (dan hadden we hem al een jaar voor Ibrahimovic vertrok gehad, had ie eerst nog ff zich de pleures kunnen werken aan de rechterkant zodat de rest van de paradepaardjes zich scheel konden scoren) maar durfde het uiteindelijk niet uit angst voor de reacties in Utreg. Dat is echt de hoofdreden bij Dirk, zo'n allemansvriend is het nu eenmaal.

Mertens verklaarde als speler van Utrecht openlijk dat Ajax zijn droomclub was. Dit deed ie niet op een erg tactisch moment, gewoon ergens in het seizoen, maaaanden buiten de transferperiode. Dan heb je wel kloten.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door wimpey » za sep 17, 2011 7:09 am

Volgens De T. begint Ajax met Bulykin. :1evil.gif:

Plaats reactie