Ajax - Juventus 18-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Ajax - Juventus 18-02-2010

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 23, 2009 4:14 pm

Rachid schreef:Ik word een beetje moe van al die gasten die het Italiaanse voetbal de grond in proberen te boren, in het speciaal Rishi die elke gelegenheid aangrijpt om zijn aversie tegen het Italiaanse voetbal te ventileren en daarbij zijn gekleurde kijk zoveel mogelijk als objectief of feit probeert te presenteren.

Zoals Peter zegt, het is op dit moment hip om het Italiaanse voetbal af te zeiken. Ik heb het idee dat het vooral voortkomt uit een soort gevoel van onrecht uit het verleden, al die prijzen die men gewonnen heeft met kutvoetbal en een kutmentaliteit. Dat strookt niet met Noord-Europese waarden betreft sportiviteit.

Nu het Italiaanse voetbal stil staat, een omkoopschandaal heeft plaatsgevonden en prestaties in Europees verband uitblijven kan men het Italiaanse voetbal overdreven afzeiken. 'Lichtjaren achterstand' en 'vergane glorie', we moeten niet doen alsof Italië tot een Hongarije is verworden. Het zijn vaak dezelfde mensen die zo afgeven op bijvoorbeeld Portugal.
Italie is niet zoiets als Hongarije, en niemand zegt dat. Maar ik vind het een terechte constatering dat het Italie dat ooit het voetballand van Europa was, nu ver achter ligt bij Engeland en Spanje. Duitsland en Frankrijk staan momenteel in mijn ogen op een even hoog niveau als Italie, alleen is Italie nog altijd aan het afglijden en Frankrijk en Duitsland hebben juist de weg omhoog ingezet. Ik maak me dus wel enige zorgen over de Serie A en vraag me af waar het ophoud. Want de aantrekkingskracht op grote spelers en publiek is nog steeds tanende, het slechte imago van Italie speelt daarin ook een rol.

Inter kan zich nog structureel meten met de topteams uit Spanje en Engeland - totdat ze een ploeg in vorm tegenkomen - maar AC Milan, laat staan de rest, al lang niet meer. Het zijn de sterren van weleer (Ronaldinho, Seedorf, Cannavaro, Pirlo, etc.) die het Italiaanse voetbal nog een schijn van topklasse geven, maar in serieuze krachtmetingen geven zij nauwelijks thuis meer. De sleet zit er duidelijk op, de gemiddelde leeftijd ligt erg hoog. De onderlinge ontmoetingen tussen Man United en AC Milan van binnenkort zullen dat denk ik wel bevestigen. En ook Juventus-Bayern Munchen was hier een goed voorbeeld van.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 23, 2009 6:36 pm

Rishi schreef:Italie ligt toch ook heel wat achter t.o.v. Spanje en Engeland of wil je soms beweren dat het niet zo is?

- Juve krijgt pak slaag van Bayern, in eigen huis.
- Inter kreeg voetballes van Barca.

Nee het gaat lekker!
En Fiorentina had geen enkele moeite met Liverpool. Scoreboardjournalistiek is dat. Over 2 jaar staan er misschien wel weer 2 Italiaanse clubs in de finale van de CL. Moet wel zeggen dat het mondiale voetbal sterker wordt. Het Oostblok rukt wat dat betreft echt op.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 23, 2009 9:20 pm

Liverpool zit in een enorme vormcrisis, nationaal presteren die ook geen zak op dit moment. Ze staan 8e met een wedstrijd meer gespeeld dan Fulham. Maar normaal gesproken krabbelt die club snel weer op, iets wat we van het Italiaanse voetbal maar af moeten wachten. Fiorentina staat dan wel 10e, maar die hebben nog een wedstrijd in te halen en winnen ze die dan hebben ze maar 1 verliespunt meer dan nummer 4 AS Roma.

2 Teams in de finale van de Champions League finale over 2 jaar? Ik gun het ze best, daar niet van, maar de concurrentie acht ik daarvoor toch wel veel te sterk. De komende 3 jaar zal 1 club in de halve finales voor Italie het hoogst haalbare blijken.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op wo dec 23, 2009 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

peter

Bericht door peter » wo dec 23, 2009 9:23 pm

Ja, Liverpool zit in een enorme vormcrisis, maar dat telt blijkbaar niet bij Juventus of Milan. Daar is en blijft het slecht, terwijl het bij Liverpool heel snel weer beter gaat. Tsja.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 23, 2009 9:32 pm

Dat Juventus en AC Milan ondanks een 'dip' nog steeds de Serie A blijven domineren, zegt wat over de zwakte van de Serie A. Engelse teams hebben met veel meer concurrentie te maken, ook meer dan de Spaanse teams moet ik eerlijk zeggen.

Als je kijkt naar de tendens van de laatste jaren dan zie je dat Engelse teams dominant aanwezig zijn in de halve finales van de Champions League. Dat is geen toevalstreffer meer maar een duidelijke trend. De Italiaanse clubs zitten daar zo uit mijn hoofd nooit meer bij, dat zegt wat over het niveau van de Italiaanse clubs. En eerlijkgezegd zie ik geen reden waarom dat de komende twee jaar zal veranderen. Daarna misschien weer wel, maar dan zal er snel wat moeten veranderen.
Ajax!

peter

Bericht door peter » wo dec 23, 2009 9:45 pm

Ik zou het niet weten. Je hebt het over een tendens van twee jaar, want in 2007 won Milan nog de CL. Ik vind het allemaal reuze meevallen. Kijk, vorig jaar en het jaar ervoor waren Chelsea, ManU en Barcelona van buitenklasse. Ik wil nog wel eens zien of dat dit jaar weer zo is. Een club als Real Madrid kan ook maar zo opeens weer presteren. De huidige nummer 2 van de PD, al waren ze wel een maatje te klein voor Milan. Geeft dan ook wel weer te denken. Verder domineren Juventus en Milan natuurlijk de Serie A niet, want ze verliezen de nodige punten.

peter

Bericht door peter » wo dec 23, 2009 9:52 pm

Maarrrr Ajax-Juventus dus. :ajaxsmiley.gif:

Liggen wel kansen, al duurt het nog verrekte lang.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 30, 2009 9:29 am

D_skilled schreef:
'Guus Hiddink wordt de nieuwe trainer van Juventus'

'Guus Hiddink wordt de nieuwe trainer van Juventus' Guus Hiddink (foto) wordt komend weekeinde aangesteld als nieuwe trainer van Juventus, zo schrijft de Corriere dello Sport. De Italiaanse krant bericht dat de teruggekeerde vice-voorzitter Roberto Bettega trainer Ciro Ferrara weg wil hebben en deze week al met Hiddink zou hebben onderhandeld over een contract. Informeel zouden beide heren zelfs al tot een akkoord zijn gekomen.
Ferrara presteert bij Juventus dit seizoen ondermaats. De 'Oude Dame', in februari tegenstander van Ajax in de Europa League, staat met dertig punten uit zeventien wedstrijden op de derde plaats in de Italiaanse Serie A. Aan de competitie werd uitstekend begonnen, maar in de laatste anderhalve maand ging het bergafwaarts. Ook in de Champions League slaagden de zwartwitten er niet in te overwinteren; het Bayern München van Louis van Gaal was te sterk.

Hiddink is momenteel nog actief als bondscoach van Rusland, waarmee hij zich niet plaatste voor het WK. Na de jaarwisseling geeft Achterhoeker de Russen uitsluitsel over zijn toekomst. (BB)
Bron: Sportweek.nl
Mooi kut als dit doorgaat. Met Guus Geluk geef ik Ajax 0% kans.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 9:45 am

Heel zonde dit!
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 30, 2009 10:18 am

Kan je ook onderbouwen waarom? Is dit zonde voor Hiddink zelf, voor de club Juventus of voor (de kansen van) Ajax?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 10:24 am

Voor Ajax en voor Hiddink. Vind Juve maar een k*tclub al mag ik dat van iemand hier niet zeggen. En denk dat de kansen voor Ajax kleiner worden aangezien Hiddink echt geen spelers gaat sparen. Voor hem is de Euro Leaugue ook gewoon een prijs terwijl een Italiaan alles op de Serie A zet.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo dec 30, 2009 10:51 am

Haha. Ik vind Juventus ook een kutclub, maar wel een topclub. Nogmaals, het zou me niets verbazen als Hiddink daar de nieuwe coach wordt.

Verder geef ik Ajax ook gewoon kans tegen Guus Hiddink, hoor. Zo goed is die vent nou ook weer niet.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 10:57 am

Ik denk dus dat Hiddink ook gewoon de Euro Leaugue zal willen winnen...
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 30, 2009 11:27 am

Rishi schreef:Vind Juve maar een k*tclub al mag ik dat van iemand hier niet zeggen.
Je mag het van mij zeggen, hoor. Er zijn ook genoeg mensen die Ajax een kutclub vinden. Mag allemaal. Het zijn enigszins kinderlijke statements, dat wel. Ik ben dat stadium persoonlijk een eindje voorbij en vind de ene club niet kutter dan de andere, als ik eerlijk ben. Ajax is míjn club, daar gaat het om. Het houden van de ene club, en een afkeer voelen van de andere, is een 'persoonlijk gelijk' waar je per definitie geen speld tussen krijgt en er valt verder ook niet zo'n heel boeiend gesprek over te voeren. Het is allemaal nogal 'klein'.

Maar oké.

Juventus doet het niet zo best en ze werden stukgespeeld door Bayern München, maar ik denk dat ze wel de tactische rijpheid, de defensieve organisatie, de leepheid voorin en de fysieke power hebben om Ajax te verslaan. Geeft ook niet. Van dit kaliber clubs mag je verliezen, op zichzelf. 't Is een ander universum, qua geld en mogelijkheden.

(Aan de andere kant: als Slavia Praag van Ajax kan winnen, dan kan Ajax van Barcelona en zeker ook Juventus winnen. David kán van Goliath winnen, maar helaas demonstreert Ajax dat al een jaar of tien uitsluitend wanneer ze Goliath zijn. Laat het nu ook maar eens zien nu we de rol van David hebben. Zou sympathiek va Ajax zijn.)

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 12:01 pm

Juve heeft een lelijk stadion, verschrikkelijke fans (waar het bestuur ook nog eens niet tegen optreedt) en dat hele omkoopschandaal. Vind het dus geen kinderlijke statement.
IK GELOOF!!!!!!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 30, 2009 12:19 pm

Rishi schreef:Juve heeft een lelijk stadion, verschrikkelijke fans (waar het bestuur ook nog eens niet tegen optreedt) en dat hele omkoopschandaal. Vind het dus geen kinderlijke statement.
Tja.

Ajax heeft een sfeerloos stadion in een nare buitenwijk, is amper nog 'Amsterdams', is een beursgenoteerd bedrijf en verkwanselt al tien jaar z'n clubcultuur. Conclusie: kutclub.

Is ook allemaal waar.

Maar ja: wij zijn tóch Ajacieden hè. Ondanks alles. En zo is het voor Juve-fans ook.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 12:25 pm

Een stel rascisten als fans en dat omkoopschandaal zijn gewoon feiten.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 30, 2009 12:34 pm

Kowalczyk schreef:Van dit kaliber clubs mag je verliezen, op zichzelf. 't Is een ander universum, qua geld en mogelijkheden.
En om die reden zal Ajax normaal gesproken gewoon van Juventus gaan verliezen. Ik zie het zo: alleen als zij twee keer een slechte dag hebben en wij twee keer een goede, dan gaat Ajax door. Er is dus hoop! :ajaxscarf.gif:

Ik hoop niet dat Hiddink bij Juventus aan de slag gaat. Die kent de zwaktes van Ajax te goed, en bovendien is Hiddink gewoon een zeer goede trainer. Die maakt Juventus direct sterker.
Ajax!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo dec 30, 2009 12:35 pm

en Ajax heeft een brandschoon verleden en de alleraardigste supporters... dream on Rishi
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 30, 2009 12:47 pm

Nou Rishi, dan kan je beter wegblijven uit Italie en de rest van Zuid- en Oost-Europa. Die racisten zitten jammer genoeg overal.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo dec 30, 2009 2:15 pm

En over een paar weekjes zal de rechtbank hier concluderen dat je om racisten te ontmoeten niet al te ver hoeft te reizen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 30, 2009 2:36 pm

Rishi schreef:Een stel rascisten als fans en dat omkoopschandaal zijn gewoon feiten.
Een verleden vol supportersgeweld, een spandoek met 'Kalou in een bananenboom' en een dubbel FIOD-schandaal... Ach ja.

Ik vind het zo simpel. Wat heeft de gemiddelde Juventus- of Ajax-supporter daar nou mee te maken?

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 2:58 pm

Tuurlijk is Ajax ook niet heilig. Maar IK vind Juventus een kutclub. Ik zeg niks over mensen die voor Juventus zijn. Moeten ze lekker zelf weten. Ik geef alleen een paar punten aan waarom Juve voor mij een kutclub is en bijvoorbeeld een Inter niet.
IK GELOOF!!!!!!

M..

Bericht door M.. » wo dec 30, 2009 3:03 pm

Je hoeft toch niet iedereen of alles aardig of leuk te vinden? Rishi heeft een hekel aan juve.. dat kan hij al dan niet met redenen onderbouwen, anderen hebben geen hekel aan juve of hebben aan niemand of niets een hekel. Ieder zijn ding toch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2009 3:12 pm

Klopt. Maar ik vind het ook niet erg hoor als mensen mijn redenen maar kinds vinden ofzo. Het is tenslotten een forum :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie