Hoe kan Bosz nu verrast worden door die tactiek? Je weet dat Mourinho deze route naar de CL van volgend jaar al weken aan het voorbereiden is toen hij doorhad dat het via de PL niet ging lukken, ik heb het n.b. nog verteld, leest hij hier niet?

Moderator: mods
Veel van de pech daarna was ook gewoon georganiseerd. Telkens als Ajax in zijn spel dreigde te komen lag het weer lang stil. Mourinho heeft ook goed gekeken hoe Ajax zich thuis tegen Schalke en Lyon in de wedstrijd voetbalde na een schuchter begin, en op die momenten laat hij de wedstrijd te lang onderbreken. Ik ben niet zo van de kritiek op verdedigend voetbal, maar het draaide hier ook om anti-voetbal in de zin van voorkomen dat er uberhaupt gespeeld wordt.Lionel schreef:Exact. Dat getrek nu op Manchester... Ajax had wel degelijk pech. Het schot van Pogba had Onana met zijn leuter tegengehouden. Heel zuur.Khraa schreef:Zit ook een deel pech in. Je krijgt een kutgoal tegen waardoor je de hele wedstrijd "moet".
Gebrek aan ervaring, wat aan de blinde kant er van uit gaan dat met je eigen speelstijl, vanuit je eigen kracht je voldoende middelen hebt om Man U te bestrijden.InnerHarbour schreef:Degene die niet spelen zijn altijd de beste.![]()
Hoe kan Bosz nu verrast worden door die tactiek? Je weet dat Mourinho deze route naar de CL van volgend jaar al weken aan het voorbereiden is
Stond wel tegen Younes te spelen. Dat scheelt nog wel even een slok op een borrel. Tegen het tempo waar Younes in speelt zou ik op een goede dag ook nog kans maken.wimpey schreef: Good old Steef heeft trouwens volledig gelijk gekregen v.w.b. Valencia. Die staat al een decennium een van de beste bespelers van de rechterflank te wezen. Wereldtop.
Dat Schone speelde begreep ik wel. Ajax hoeft ook niet een geheel andere tactiek te gaan spelen, het gaat gewoon om een paar kleine details.Lionel schreef:Ajax heeft niet de spelers om ff van tactiek te veranderen. Wel had Donny moeten spelen.
Klopt, het was gewoon een super teleurstellende wedstrijd. Voor een neutrale toeschouwer eentje die je dezelfde dag nog zult vergeten.Mr. Ajax schreef:Terug uit Stockholm... Ben uiteindelijk natuurlijk supertrots, maar wat was de wedstrijd een deceptie... Pijnlijk. De finae heeft Mourinho written all over it. Walgelijke sportvervuiler. Je zal maar trots zijn op je club als MU fan... Misschien wel de rijkste club ter wereld en dan op zo'n manier een finale winnen.
Mr. Ajax schreef: Ik wil zo ontzettend graag aan de wereld laten zien dat dit geen incident was. En volgend seizoen dus weer goed meedoen in Europa (EL of CL maakt me eerlij gezegd even niet uit). Maar dan moet je wel doorpakken - dus iedereen bij elkaar houden en nog doorselecteren, investeren in nog een klasbak of twee. Niks 'intern opvangen', want dat is synoniem aan 'even een tussenjaartje'.
Ware het niet dat Ajax een salarisplafond heeft gelijk aan iets meer dan het weeksalaris van Zlatan (zonder bonussen) Feyenoord betaalt gewoon beter, d.w.z. aan Vermeer, Van der Heijden en Kuyt, die salarissen hebben online gestaan.Ajax zou eigenlijk het Bayern Munchen van Nederland moeten zijn als je ziet wat wij financieel en qua opleiding voor een voorsprong op de rest van Nederland hebben.
De UEFA heeft drie spelers van Ajax
opgenomen in de sterrenselectie van het
afgelopen Europa League-seizoen.Amin
Younes,Bertrand Traoré en Matthijs de
Ligt werden door een zeskoppig panel
(onder wie Alex Ferguson,Cristian Chivu
en Dejan Stankovic) gekozen.
Europa League-winnaar Manchester United
is met acht spelers hofleverancier.
Onder anderen Daley Blind behoort tot
de selectie van achttien spelers.
De selectie: Younes,De Ligt,Traoré
(Ajax),Romero,Bailly,Blind,Valencia,
Herrera,Pogba,Mkhitaryan,Ibrahimovic
(Man United),Álvarez,Cabral,Hernández
(Celta de Vigo),Morel,Tolisso,Lacazette
(Olym.Lyonnais),Tielemans (Anderlecht).
Welke speler wilt Bayern verlaten voor een andere club? Geen enkele speler. Lahm speelt er zijn hele leven. Ajax was ook jaarlijks kampioen geworden als Eriksen, Zlatan, Suarez enz nog in Amsterdam hadden gespeeld. Bayern is dan ook geen voorbeeld. Totaal niet te vergelijken zelfs.brigade zuid schreef:Mr. Ajax schreef: Ik wil zo ontzettend graag aan de wereld laten zien dat dit geen incident was. En volgend seizoen dus weer goed meedoen in Europa (EL of CL maakt me eerlij gezegd even niet uit). Maar dan moet je wel doorpakken - dus iedereen bij elkaar houden en nog doorselecteren, investeren in nog een klasbak of twee. Niks 'intern opvangen', want dat is synoniem aan 'even een tussenjaartje'.
Een tussenjaar is onacceptabel, we hebben nu al twee jaar geen fuck gewonnen. Ajax zou eigenlijk het Bayern Munchen van Nederland moeten zijn als je ziet wat wij financieel en qua opleiding voor een voorsprong op de rest van Nederland hebben. Soms heb ik wel eens het idee dat Ajax niet meer is dan een winstgevende opleidingsfabriek waarbij prijzen pakken niet meer zo'n must is als vroeger.
Een finale is geen loting meer, hé. :-)LucaS schreef:Dat lijkt me altijd het geval als je in de finale een tegenstander treft die sterker blijkt.
In de finale tref je gewoon de sterkste. Daarom is het onzin om te gaan speculeren over wat er was gebeurd als je die tegenstander eerder had getroffen.zeux schreef:Een finale is geen loting meer, hé. :-)LucaS schreef:Dat lijkt me altijd het geval als je in de finale een tegenstander treft die sterker blijkt.
Ja, en als Real Madrid derde was geworden in de CL poule hadden zij waarschijnlijk de EL gewonnenInnerHarbour schreef:Ben het een keer eens met een Blind.wanneer je United ipv Kopenhagen in dat stadium had getroffen lag je er toen al uit.
Zweden en Bulgarije zijn inderdaad veel sterker dan Lyon en Schalke.Yopii schreef:Danny Blind, de wijsneus, vindt dat Ajax een gemakkelijke loting heeft gehad.![]()
wimpey schreef:Zweden en Bulgarije zijn inderdaad veel sterker dan Lyon en Schalke.Yopii schreef:Danny Blind, de wijsneus, vindt dat Ajax een gemakkelijke loting heeft gehad.![]()
Moeilijk hè om toe te geven dat het Ajax niet tegen gezeten heeft met de tegenstanders om in de finale te komen. De EL was afgelopen seizoen gewoon veel zwakker dan het jaar ervoor, kijk maar eens wie Liverpool heeft moeten uitschakelen dat jaar om tot de finale te komen.Lionel schreef:Ja, en als Real Madrid derde was geworden in de CL poule hadden zij waarschijnlijk de EL gewonnenInnerHarbour schreef:Ben het een keer eens met een Blind.wanneer je United ipv Kopenhagen in dat stadium had getroffen lag je er toen al uit.