Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door InnerHarbour » vr mei 26, 2017 8:39 am

Degene die niet spelen zijn altijd de beste. :blackcat.gif:

Hoe kan Bosz nu verrast worden door die tactiek? Je weet dat Mourinho deze route naar de CL van volgend jaar al weken aan het voorbereiden is toen hij doorhad dat het via de PL niet ging lukken, ik heb het n.b. nog verteld, leest hij hier niet? :biggrin.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Le T. » vr mei 26, 2017 8:52 am

Lionel schreef:
Khraa schreef:Zit ook een deel pech in. Je krijgt een kutgoal tegen waardoor je de hele wedstrijd "moet".
Exact. Dat getrek nu op Manchester... Ajax had wel degelijk pech. Het schot van Pogba had Onana met zijn leuter tegengehouden. Heel zuur.
Veel van de pech daarna was ook gewoon georganiseerd. Telkens als Ajax in zijn spel dreigde te komen lag het weer lang stil. Mourinho heeft ook goed gekeken hoe Ajax zich thuis tegen Schalke en Lyon in de wedstrijd voetbalde na een schuchter begin, en op die momenten laat hij de wedstrijd te lang onderbreken. Ik ben niet zo van de kritiek op verdedigend voetbal, maar het draaide hier ook om anti-voetbal in de zin van voorkomen dat er uberhaupt gespeeld wordt.

Zo rond de 60e minuut had Ajax min of meer het middenveld in handen, er kwam nog niet veel uit, maar als je er dan eentje inlegt wat natuurlijk altijd kan, kan er nog van alles gebeuren. Maar Mourinho zorgde ervoor dat er tussen de 70e en 80e minuut misschien 2 minuten zuivere speeltijd is geweest. Dan is het opeens de 80e minuut en moet je er nog twee maken en zakt de moed in de schoenen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door wimpey » vr mei 26, 2017 8:55 am

Het was jammer dat we tegen het Man U van Maureen speelden. Tegen het Man U dat edsv vorig seizoen trof had Ajax gewonnen.

Ik vond Man U goed. Beter dan verwacht vooral. Hecht team. Doen volgend seizoen weer om de echte prijzen mee. Maar deze pakt ie toch mooi weer effe mee, al zal het hem vooral om CL-kwalificatie te doen zijn geweest.

Ajax was te naief. Incl. Bosz. Zo'n finale moet je eerst weten te neutraliseren voordat je 'm kan winnen. Dat eerste zat er geen moment in. Dat laatste dus al helemaal niet... Good old Steef heeft trouwens volledig gelijk gekregen v.w.b. Valencia. Die staat al een decennium een van de beste bespelers van de rechterflank te wezen. Wereldtop. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Cruijff » vr mei 26, 2017 8:57 am

InnerHarbour schreef:Degene die niet spelen zijn altijd de beste. :blackcat.gif:

Hoe kan Bosz nu verrast worden door die tactiek? Je weet dat Mourinho deze route naar de CL van volgend jaar al weken aan het voorbereiden is
Gebrek aan ervaring, wat aan de blinde kant er van uit gaan dat met je eigen speelstijl, vanuit je eigen kracht je voldoende middelen hebt om Man U te bestrijden.
Nu speelden diverse jongens, ook de normaliter besten, ver onder hun niveau dus niet alleen tactiek ook gewoon individueel falen zorgde dat je niet in de wedstrijd zit tegen een Man U waar Ajax dat wel een goede dag heeft niet voor hoeft te sidderen van angst

@ Lionel / Rishi:

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Alexander » vr mei 26, 2017 9:02 am

wimpey schreef: Good old Steef heeft trouwens volledig gelijk gekregen v.w.b. Valencia. Die staat al een decennium een van de beste bespelers van de rechterflank te wezen. Wereldtop. :biggthumpup.gif:
Stond wel tegen Younes te spelen. Dat scheelt nog wel even een slok op een borrel. Tegen het tempo waar Younes in speelt zou ik op een goede dag ook nog kans maken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door InnerHarbour » vr mei 26, 2017 9:04 am

Ik heb het al eerder gezegd maar je speelt net zo goed als je tegenstander dat toelaat en United liet niets toe, heeft Ajax eigenlijk wel een kans of mogelijkheid gehad?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Cruijff » vr mei 26, 2017 9:04 am

Lionel schreef:Ajax heeft niet de spelers om ff van tactiek te veranderen. Wel had Donny moeten spelen.
Dat Schone speelde begreep ik wel. Ajax hoeft ook niet een geheel andere tactiek te gaan spelen, het gaat gewoon om een paar kleine details.
Traore wel echt ziek was een zege geweest, maar met iedereen alsnog fit Kluivert op rechts.

Nu had Blind een prima wedstrijd, maar een snelle tegenstander met diepgang was rottig geweest.
Ook Tete voor Veltman was andere koek geweest.

Juist in zo'n finale kun je prima twee basisspelers vervangen. Omdat je defensief vaak een wissel nodig hebt was Veltman er mogelijk later ingekomen. Voor Tete als die bijv een kaart heeft, of bij een ander noodverband voor een ander.

Younes op de bank houden had hem beschikbaar gehouden voor een interessante invalbeurt. Nu was alles oh zo voorspelbaar, de wissels die vervolgens kwamen vervolgens al helemaal.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 26, 2017 11:30 am

Terug uit Stockholm... Ben uiteindelijk natuurlijk supertrots, maar wat was de wedstrijd een deceptie... Pijnlijk. De finae heeft Mourinho written all over it. Walgelijke sportvervuiler. Je zal maar trots zijn op je club als MU fan... Misschien wel de rijkste club ter wereld en dan op zo'n manier een finale winnen.

Jammer ( en voor een groot deel de verdienste van Mourinho natuurijk) dat we niet in ons spel zijn gekomen. Vond Bosz overigens niet goed managen. Dolberg eruit was geen goede zet, deed me denken aan de wissel van Milik tegen De Graafschap. Je moet scoren, dan ga je je topscorer toch niet wisselen? Dolberg was fysiek misschien minder dan Smalling en co, maar toch echt wel slimmer en vaardiger. Die heeft aan een zo'n slimme loopactie genoeg om een steekpassje van Ziyech erin te knallen. Jammer.

Neres erin vond ik ook gek - die jongen heeft sinds de winterstop nauwelijks minuten gekregen, en Kluivert was juist de vaste invaller. Denk dat Kluivert et zijn bluf en energie ook meer had kunnen klaar spelen. Maar goed...


Ik wil zo ontzettend graag aan de wereld laten zien dat dit geen incident was. En volgend seizoen dus weer goed meedoen in Europa (EL of CL maakt me eerlij gezegd even niet uit). Maar dan moet je wel doorpakken - dus iedereen bij elkaar houden en nog doorselecteren, investeren in nog een klasbak of twee. Niks 'intern opvangen', want dat is synoniem aan 'even een tussenjaartje'.



Al met al ontzettend trots op m'n cluppie en onze fans. Krijg nu weer kippenvel als ik dit aan het typen ben. Kreeg na de wedstrijd trouwens ook nog de nodige complimenten van wat MU-fans over onze 'fantastische aanhang'. Kon er op dat moment helemaal niks mee, maar we hebben toch wel wat laten zien in Stockholm. :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 26, 2017 11:37 am

In navolging van m'n vorige post:

Ik vind het ook van essentieel belang dat het algehele niveau van de eredivisie (flink) omhoog gaat. Je zag dat we het een stuk lastiger hadden met de intensiteit dat MU in verdedigend opzicht aan de mat legde. Dan wordt je schot net geblokt, of krijgt de back er net een voetje tussen. Als Ajax-zijnde moet je echt veel en veel vaker zoiets meemaken om ook structureel goed genoeg te worden om ermee te kunnen omgaan.

Gelukkig heb je dan zo'n Hans Van Breukelen die de lijnen uitzet... :excited.gif: Hopeloos.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Cruijff » vr mei 26, 2017 11:51 am

Mr. Ajax schreef:Terug uit Stockholm... Ben uiteindelijk natuurlijk supertrots, maar wat was de wedstrijd een deceptie... Pijnlijk. De finae heeft Mourinho written all over it. Walgelijke sportvervuiler. Je zal maar trots zijn op je club als MU fan... Misschien wel de rijkste club ter wereld en dan op zo'n manier een finale winnen.
Klopt, het was gewoon een super teleurstellende wedstrijd. Voor een neutrale toeschouwer eentje die je dezelfde dag nog zult vergeten.
De manier van winnen was allesbehalve fraai. Een Nederlandse journalist stond in afwachting voor zijn rit terug naar het hotel na afloop hoog op te geven over de tactische kunde van Mourinho.

4 Europese finales gespeeld en 4 gewonnen.

Leuk dat je met zoveel financiele middelen 6e wordt in je competitie en dan met deze stijl een spotgoedkoop team met aanvallende intenties slechter voor de dag weet laten komen dan ze normaliter zijn. Maar het was niet bepaald een imponerend stukje winnen. Was de 1-2 op een gegeven moment nog gevallen, dan was het een wankele boel geworden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door brigade zuid » vr mei 26, 2017 12:31 pm

Mr. Ajax schreef: Ik wil zo ontzettend graag aan de wereld laten zien dat dit geen incident was. En volgend seizoen dus weer goed meedoen in Europa (EL of CL maakt me eerlij gezegd even niet uit). Maar dan moet je wel doorpakken - dus iedereen bij elkaar houden en nog doorselecteren, investeren in nog een klasbak of twee. Niks 'intern opvangen', want dat is synoniem aan 'even een tussenjaartje'.

Een tussenjaar is onacceptabel, we hebben nu al twee jaar geen fuck gewonnen. Ajax zou eigenlijk het Bayern Munchen van Nederland moeten zijn als je ziet wat wij financieel en qua opleiding voor een voorsprong op de rest van Nederland hebben. Soms heb ik wel eens het idee dat Ajax niet meer is dan een winstgevende opleidingsfabriek waarbij prijzen pakken niet meer zo'n must is als vroeger.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Demosthenes » vr mei 26, 2017 1:01 pm

Ajax zou eigenlijk het Bayern Munchen van Nederland moeten zijn als je ziet wat wij financieel en qua opleiding voor een voorsprong op de rest van Nederland hebben.
Ware het niet dat Ajax een salarisplafond heeft gelijk aan iets meer dan het weeksalaris van Zlatan (zonder bonussen) Feyenoord betaalt gewoon beter, d.w.z. aan Vermeer, Van der Heijden en Kuyt, die salarissen hebben online gestaan.

Bayern betaalt waarschijnlijk zo goed dat er bij de spelers (financieel) geen behoefte is om naar Engeland te gaan i.t.t. wat bij Ajax gebeurt, die spelers willen graag naar de subtop van Duitsland (of Bazoer naar de onderste regionen), denken misschien niet eens aan Bayern.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door elliquido » vr mei 26, 2017 2:40 pm

Of de 16 jarige toptalenten die al weggaan naar engeland
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door 999 » vr mei 26, 2017 4:19 pm

De UEFA heeft drie spelers van Ajax
opgenomen in de sterrenselectie van het
afgelopen Europa League-seizoen.Amin
Younes,Bertrand Traoré en Matthijs de
Ligt werden door een zeskoppig panel
(onder wie Alex Ferguson,Cristian Chivu
en Dejan Stankovic) gekozen.

Europa League-winnaar Manchester United
is met acht spelers hofleverancier.
Onder anderen Daley Blind behoort tot
de selectie van achttien spelers.

De selectie: Younes,De Ligt,Traoré
(Ajax),Romero,Bailly,Blind,Valencia,
Herrera,Pogba,Mkhitaryan,Ibrahimovic
(Man United),Álvarez,Cabral,Hernández
(Celta de Vigo),Morel,Tolisso,Lacazette
(Olym.Lyonnais),Tielemans (Anderlecht).

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Lionel » vr mei 26, 2017 8:19 pm

brigade zuid schreef:
Mr. Ajax schreef: Ik wil zo ontzettend graag aan de wereld laten zien dat dit geen incident was. En volgend seizoen dus weer goed meedoen in Europa (EL of CL maakt me eerlij gezegd even niet uit). Maar dan moet je wel doorpakken - dus iedereen bij elkaar houden en nog doorselecteren, investeren in nog een klasbak of twee. Niks 'intern opvangen', want dat is synoniem aan 'even een tussenjaartje'.

Een tussenjaar is onacceptabel, we hebben nu al twee jaar geen fuck gewonnen. Ajax zou eigenlijk het Bayern Munchen van Nederland moeten zijn als je ziet wat wij financieel en qua opleiding voor een voorsprong op de rest van Nederland hebben. Soms heb ik wel eens het idee dat Ajax niet meer is dan een winstgevende opleidingsfabriek waarbij prijzen pakken niet meer zo'n must is als vroeger.
Welke speler wilt Bayern verlaten voor een andere club? Geen enkele speler. Lahm speelt er zijn hele leven. Ajax was ook jaarlijks kampioen geworden als Eriksen, Zlatan, Suarez enz nog in Amsterdam hadden gespeeld. Bayern is dan ook geen voorbeeld. Totaal niet te vergelijken zelfs.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Yopii » wo mei 31, 2017 2:28 pm

Danny Blind, de wijsneus, vindt dat Ajax een gemakkelijke loting heeft gehad. :smallgrin.gif:

MU was de slechtst denkbare tegenstander. Voetballend niet uitzonderlijk maar fysiek sterk en bereid om de wedstrijd dood te maken na een gelukkig doelpunt.

Die Guidetti gunt ons niets. Van Celta hadden we naar mijn stellige overtuiging wél gewonnen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door InnerHarbour » wo mei 31, 2017 4:38 pm

Ben het een keer eens met een Blind. :smallgrin.gif: wanneer je United ipv Kopenhagen in dat stadium had getroffen lag je er toen al uit.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door LucaS » wo mei 31, 2017 7:37 pm

Dat lijkt me altijd het geval als je in de finale een tegenstander treft die sterker blijkt. Tja, als je die in de voorronde had getroffen lag je er gelijk uit.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door zeux » wo mei 31, 2017 9:01 pm

LucaS schreef:Dat lijkt me altijd het geval als je in de finale een tegenstander treft die sterker blijkt.
Een finale is geen loting meer, hé. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Sandro » wo mei 31, 2017 9:04 pm

zeux schreef:
LucaS schreef:Dat lijkt me altijd het geval als je in de finale een tegenstander treft die sterker blijkt.
Een finale is geen loting meer, hé. :-)
In de finale tref je gewoon de sterkste. Daarom is het onzin om te gaan speculeren over wat er was gebeurd als je die tegenstander eerder had getroffen.

Over twee wesstrijden hadden we overigens misschien wel gewonnen, je weet het niet. Boeit verder ook niet. We zijn gewoon de 1 na beste van de EL en dat is knap.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Lionel » wo mei 31, 2017 11:05 pm

InnerHarbour schreef:Ben het een keer eens met een Blind. :smallgrin.gif: wanneer je United ipv Kopenhagen in dat stadium had getroffen lag je er toen al uit.
Ja, en als Real Madrid derde was geworden in de CL poule hadden zij waarschijnlijk de EL gewonnen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door wimpey » do jun 01, 2017 7:50 am

Yopii schreef:Danny Blind, de wijsneus, vindt dat Ajax een gemakkelijke loting heeft gehad. :smallgrin.gif:
Zweden en Bulgarije zijn inderdaad veel sterker dan Lyon en Schalke.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Marillion » do jun 01, 2017 8:08 am

We zaten in een poule met een andere halve finalist. Daarna met Legia en Kopenhagen twee ploegen die uit de CL kwamen. Schalke en Lyon werden vooraf gezien als favoriet in de confrontatie met Ajax. Het waren niet de sterkste ploegen uit Europa maar ik zie de tegenstanders die we hebben gehad niet als zwakker dan je zou mogen verwachten in een toernooi als de EL.

Gewoon een uitstekende Europese campagne waar we helaas één wedstrijd te vroeg alsnog de mist in gingen. De finale was vanuit Ajax natuurlijk gewoon een slechte wedstrijd maar dat maakt niet meteen het hele toernooi minder.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Lionel » do jun 01, 2017 8:31 am

wimpey schreef:
Yopii schreef:Danny Blind, de wijsneus, vindt dat Ajax een gemakkelijke loting heeft gehad. :smallgrin.gif:
Zweden en Bulgarije zijn inderdaad veel sterker dan Lyon en Schalke.
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door InnerHarbour » do jun 01, 2017 8:47 am

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:Ben het een keer eens met een Blind. :smallgrin.gif: wanneer je United ipv Kopenhagen in dat stadium had getroffen lag je er toen al uit.
Ja, en als Real Madrid derde was geworden in de CL poule hadden zij waarschijnlijk de EL gewonnen :excited.gif:
Moeilijk hè om toe te geven dat het Ajax niet tegen gezeten heeft met de tegenstanders om in de finale te komen. De EL was afgelopen seizoen gewoon veel zwakker dan het jaar ervoor, kijk maar eens wie Liverpool heeft moeten uitschakelen dat jaar om tot de finale te komen.
YNWA

Plaats reactie