De ontknoping 09/10

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door mattie » di apr 27, 2010 7:31 am

ehh Thijs :blush.gif: als we toch zondag die schaal omhoog houden, dan moeten we toch 1 voorronde spelen... :blush.gif: is dat dan gelijk als als we 2e worden tegen de nummers van Duitsland e.d. :blush.gif:
Of ziet dat er dan weer anders uit.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Rooie

Bericht door Rooie » di apr 27, 2010 7:39 am

Als landskampioen speel je geen enkele voorronde, je bent direct geplaatst voor het hoofdtoernooi.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 27, 2010 7:57 am

Benji schreef:Als landskampioen speel je geen enkele voorronde, je bent direct geplaatst voor het hoofdtoernooi.
Volgend jaar misschien niet meer ligt aan het punten systeem zie Belgie.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » di apr 27, 2010 9:43 am

Ik ben niet eens erg zenuwachtig. Ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat Twente wint, dat doen ze namelijk al een heel jaar... en NAC heeft (veel) minder kwaliteit dan NEC. Het kan voor mij dus alleen maar erg meevallen zondag.

edit: ik bedoel met NEC AZ, foutje.
Laatst gewijzigd door Rijkaard op di apr 27, 2010 12:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Is 1995 echt zolang geleden??

goodfella

Bericht door goodfella » di apr 27, 2010 9:49 am

Als nek meer kwaliteiten zou hebben, hadden ze wel boven NAC gestaan.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 27, 2010 9:52 am

NAC heeft in ieder geval een betere trainer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 10:00 am

Ik denk dat ik maar eens lekker ga fietsen...

Dit laat Twente niet meer lopen, ben ik bang.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 27, 2010 10:19 am

Ik verwacht ook niet dat Twente het zal laten liggen. Dat wil zeggen: de kans dat ze het niet laten liggen, is het grootst. De kans dat Ajax kampioen wordt...? Mwah. Procentje of 30, voor mijn gevoel. Geen gróte kans, maar wel een kans - en ook wel een min of meer reële. Het is niet zo dat er voor Ajax een godsmirakel nodig is. Het kan gewoon. Alleen: de kans dat het niet gebeurt, is groter.

De cijfers van Twente in uitwedstrijden zijn sinds de winterstop niet zo heel spetterend, hoor.

AZ - Twente: 1-0
VVV - Twente: 0-2
PSV - Twente: 1-1
RKC - Twente: 0-1
Vitesse - Twente: 1-2
Ajax - Twente: 3-0
Utrecht - Twente: 0-0
Groningen - Twente: 0-0

Dat is 3x winst, 3x gelijk en 2x verlies. Oftewel: 3x winst, 5x niet. En de drie winstpartijen waren allemaal tegen ploegen die lager op de ranglijst stonden dan NAC Breda nu: VVV, Vitesse en RKC, de nummers 13, 14 en 18. NAC staat 9e.

Ach ja. Je weet het maar nooit. Je kunt wel doen alsof Ajax slechts een minieme, wiskundige kans heeft, maar dat is gewoon onzin. Als het er in een willekeurige buitenlandse competitie zo zou voorstaan, zou je zeggen: dat is nog niet beslist, twee kanshebbers. Geen mens zou met een gerust hart een maandsalarisje inzetten op een landstitel voor Twente.

Je kunt er natuurlijk gevoelsmatig wel van overtuigd zijn dat Ajax geen kans meer maakt. Dat is een ander verhaal. Tegen persoonlijke gevoelens valt niet op te redeneren.

K.
Still alive...

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 27, 2010 11:11 am

Kowalczyk schreef:
Je kunt er natuurlijk gevoelsmatig wel van overtuigd zijn dat Ajax geen kans meer maakt. Dat is een ander verhaal. Tegen persoonlijke gevoelens valt niet op te redeneren.

K.
Denk dat het ook beetje indekken is tegen de teleurstelling mochten we het niet redden.... :aai.gif:
Laatst gewijzigd door WitteKaas op di apr 27, 2010 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 27, 2010 11:13 am

WitteKaas schreef:Denk dat het ook beetje indekken is tegen de telleurstelling mochten we het niet redden.... :aai.gif:
Ik ben niet bang voor teleurstelling. Laat maar komen. Hoort net zozeer bij het leven als blijdschap.

Ajax-teleurstellingen slaan me sowieso niet meer echt uit het veld (leeftijdkwestie).

K.
Still alive...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 27, 2010 11:16 am

Het is heel simpel.

Er zijn nog twee titelkandidaten. Maar van die twee heeft er maar eentje het in eigen hand. Dat is FC Twente. Twente heeft dit seizoen veruit zijn meeste wedstrijden winnend afgesloten. Bovendien is hun laatste tegenstander van het seizoen een ploeg die aanzienlijk minder kwaliteit in huis heeft dan FC Twente zelf.

De kans dat Twente kampioen wordt, is daarom aanzienlijk groter dan 50%. Het ziet er goed uit voor ze, Daar kun je met de beste wil van de wereld niks anders van maken.

Nou, dan weet je dat, als Ajacied - en dan kan het dus alleen maar meevallen. Ajax heeft een veel kleinere kans, maar wel degelijk een reële kans.

Spannend. Leuk.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 27, 2010 11:22 am

Maar alleen aan kwaliteiten heeft Twente niet veel. Spanning, druk etc etc..

Ik geef Ajax 50% kans!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 27, 2010 11:25 am

Twente heeft in uitwedstrijden tegen ploegen uit het linkerrijtje, slechts 1x gewonnen, namelijk uit bij Heracles. Ik ben het dus niet helemaal eens met Ko. Ik hou het op 50/50
I think I lost my fucking headache

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 27, 2010 12:00 pm

Kowalczyk schreef:
WitteKaas schreef:Denk dat het ook beetje indekken is tegen de teleurstelling mochten we het niet redden.... :aai.gif:
Ik ben niet bang voor teleurstelling. Laat maar komen. Hoort net zozeer bij het leven als blijdschap.
K.
Dat is wel heel makkelijk redeneren........ :confused.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 12:31 pm

Natuurlijk is het indekken tegen de teleurstelling. Al reken ik er écht niet op, moet ik zeggen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 27, 2010 12:41 pm

Blom fluit bij FC Twente, Bossen bij Ajax

ZEIST - Kevin Blom heeft zondagmiddag de leiding bij de 'kampioenswedstrijd' van FC Twente bij NAC Breda. De Tukkers verzekeren zich bij een overwinning van de eerste landstitel uit de historie.

Achtervolger Ajax neemt het in Nijmegen op tegen NEC. De leiding bij dat duel ligt in handen van Ruud Bossen. De voetbalbond KNVB maakte de aanstellingen dinsdag bekend.

Het Nederlandse scheidsrechterskorps ligt de laatste weken openlijk onder vuur. Directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB liet vorige week weten dat Pieter Vink en Jan Wegereef dit seizoen geen wedstrijden meer fluiten, nadat ze in zijn ogen ''blunders'' hadden gemaakt.

De twee arbiters prijkten dinsdag niet op het formulier met de aanstellingen voor de laatste speelronde in de eredivisie.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di apr 27, 2010 12:50 pm

Maar joey, begrijp ik nu goed dat jij een stukje gaat fietsen zondag? Ik vind het prima hoor, want het elftal speelt beter als je fietst, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet in ieder geval wil vólgen.

En over volgen gesproken, waar gaan jullie het kijken? Wordt het Langs de Lijn? Eredivisie Live? De Kroeg? Of...het staaaadionnnnn....
(edit: "stadioooonnnn" dan met een lage enge stem uitgesproken, heel gedragen, terwijl ik wat raar met m'n handjes wapper)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » di apr 27, 2010 12:55 pm

Oeps,

ik zet hier boven dat NEC veel meer kwaliteit heeft dan NAC maar met NEC bedoelde ik AZ, waar twente wel punten liet liggen.
Dus sorry...
Maar heel eerlijk ik zie Twente gewoon geen punten laten liggen zondag. En dat heeft niet eens met indekken te maken, ik zie het gewoon niet gebeuren. Net zoals ik geen moment verwacht had dat feyenoord punten van twente zou pakken. Twente chocked als het erop aankom, maar als er nog een club is die de gewoonte heeft om het op het moment supreme te verknallen dan is dat NAC wel.

hopen op NAC dat doe ik dan natuurlijk wel.
Is 1995 echt zolang geleden??

Nihad

Bericht door Nihad » di apr 27, 2010 1:03 pm

Voordeel is natuurlijk wel dat zowel Twente als NAC moeten winnen en dat ze het niet op een salonremise kunnen gooien.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 27, 2010 1:39 pm

Gooiden ze het maar op een salonremise.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 27, 2010 1:40 pm

Thijs schreef:Maar joey, begrijp ik nu goed dat jij een stukje gaat fietsen zondag? Ik vind het prima hoor, want het elftal speelt beter als je fietst, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet in ieder geval wil vólgen.

En over volgen gesproken, waar gaan jullie het kijken? Wordt het Langs de Lijn? Eredivisie Live? De Kroeg? Of...het staaaadionnnnn....
(edit: "stadioooonnnn" dan met een lage enge stem uitgesproken, heel gedragen, terwijl ik wat raar met m'n handjes wapper)
Thijs, hoe wordt die wedstrijd uitgezonden? Op grote schermen of op die schermen die er nu al hangen?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 27, 2010 2:39 pm

Ik ga met maatjes in de kroeg kijken met mijn Awaydays shirt aan van Football Culture! (Al zou het 818 shirt ook niet misstaan... :biggrin.gif: )
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 27, 2010 2:46 pm

WitteKaas schreef:
Kowalczyk schreef:
WitteKaas schreef:Denk dat het ook beetje indekken is tegen de teleurstelling mochten we het niet redden.... :aai.gif:
K.
Dat is wel heel makkelijk redeneren........ :confused.gif:
Het is geen redenering...

Ik voel de neiging tot indekken niet.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 27, 2010 3:07 pm

Ik kijk via Eredivisielive (EL) met wat vrienden. Heb een code gekregen, zodat ik Ajax kan kijken (via EL 3). Anders krijg ik weer op EL 1 NAC - Twente met schakelingen van alle duels en op EL 2 NAC - Twente zonder schakelingen. Ik kijk dus ook gewoon Ajax en volg dan met een schuin oog de verrichtingen van Twente.

Wat ik verwacht? 25% kans voor Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 3:12 pm

Thijs schreef:Maar joey, begrijp ik nu goed dat jij een stukje gaat fietsen zondag? Ik vind het prima hoor, want het elftal speelt beter als je fietst, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet in ieder geval wil vólgen.
Fietsen heeft steeds geluk gebracht. Dat om te beginnen. Maar ik vind zo'n ontknoping ook een verschrikking om mee te maken. Willem ll uit, weet je nog? Godallemachtig, wat een ellende. Ik moest zowat overgeven van de spanning en ik ben er nog drie dagen ziek van geweest dat we naast de titel grepen. Nee, geen lolletje. Je zit maar machteloos te zijn naast de radio/achter de computer. Bweh. Ik heb hier in de kamer staan schreeuwen: 'Schiet die bal er ********* in stelletje ********. Jezus, wat een frustratie. En voor mijn hart is het ook niet goed. Als de theorie klopt dat je hart maar een bepaald aantal slagen maakt voor het er de brui aan geeft, heeft die wedstrijd me zéker een paar maanden van mijn leven gekost. :excited.gif:

Als die verdomde Ruiz in de laatste minuten de winnende maakt, dan sta ik niet voor mezelf in. Dan wordt het een nieuw interieur, dat weet ik nu al haast zeker. :1evil.gif: :hypocrite.gif:

Plaats reactie