Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wouter

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 11:56 am

Zou het? Jarenlang was Ajax helemaal geen concurrent. Uitgeschakeld door Lausanne Sports, FC Thun, Rosenborg BK etc.

Gezien de achternaam van die meneer zou het ook best gewoon een Spaanse immigrant kunnen zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 09, 2019 12:01 pm

Wouter schreef:Zou het? Jarenlang was Ajax helemaal geen concurrent. Uitgeschakeld door Lausanne Sports, FC Thun, Rosenborg BK etc.

Gezien de achternaam van die meneer zou het ook best gewoon een Spaanse immigrant kunnen zijn.

Hij heeft een door en door Spaanse naam, ja.
Maar er zijn een boel Nederlanders en toeristen die via dit soort platforms reisjes boeken, vergis je niet.

Dat stempeltje 'official' doet het als keyword goed in Google. Lausanne Sports en FC Thun zijn heeeeeel lang geleden. Van FC Thun overigens niet verloren maar (op bijna beschamende wijze) gewonnen en toen door in een CL poule met onder meer Arsenal.
Maar Rapid Wien, Steaua Boekarest, Slavia Praag, Dinamo Zagreb, Red Bull Salzburg. Dat was allemaal beschamend.

Tussendoor nog weleens van HSV 'n uitwedstrijdje gewonnen in Hamburg, maar behalve wat Ajacieden die toen een leuke avond hebben gehad kreeg Nederland dat niet heel massaal mee. Deze potten die tellen weer echt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 09, 2019 12:07 pm

Wouter schreef:Gezien de achternaam van die meneer zou het ook best gewoon een Spaanse immigrant kunnen zijn.
Dat is waar. Hij zou natuurlijk evengoed gefrustreerd kunnen zijn omdat Frenkie voor Barcelona heeft getekend.

Toch blijft het fenomeen van Nederlandse fanclubs van Europese topclubs bijzonder. Voor de leden van deze fanclubs is het natuurlijk verschrikkelijk als Ajax het goed doet in Europa (inderdaad meer uitzondering dan regel - ben ik helemaal met je eens), want in het algemeen zijn ze juist lid geworden om zich verheven te kunnen voelen.

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 12:15 pm

Zoals IH bedoel je.

Hoe dan ook, ik hoop dat Ajax straks weer een ronde verder weet te komen. Tegen Real heb ik genoten en negentig minuten geboeid gekeken, ondanks dat ik bepaald geen Ajax-supporter ben.

Nihad

Bericht door Nihad » za mar 09, 2019 12:45 pm

'Fan' van Real.... :excited.gif:

Vraag mij af hoe vaak die voorzitter 'zijn' Real achterna is gereisd zoals die duizenden Ajacieden afgelopen dinsdag . :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 09, 2019 12:49 pm

Die keren dat ze naar Amsterdam moesten. Die vent heeft zich natuurlijk jaren de koning te rijk gevoeld in Nederland en wordt nu na dinsdag iedere dag met zijn neus op de vergankelijkheid van de roem gedrukt. Als ie nu met zijn witte shirtje naar buiten loopt wordt ie uitgelachen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za mar 09, 2019 12:50 pm

Blijft toch een raar supporterssfeertje daar in Spanje. Die witte idioten daar achter de goal, worden die überhaupt door iemand serieus genomen? Volgens mij niet eens door de overige supporters daar in Bernabéu. Wat een clowns.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 12:55 pm

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2019 12:59 pm

Wie in Rotterdam produceert dat 'voetbalprimeur'? Ze doen daar wel erg veel moeite om zure en negatieve shit over de prachtprestatie van Ajax te vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za mar 09, 2019 1:02 pm

Het is toch alleen maar extra genieten? :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 1:28 pm

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 09, 2019 1:44 pm

Nooir negatief naar Ajax, maar op zo'n glorieus moment zoveel mogelijk gaan lopen zieken? Weten we ook weer hoe de vork bij jou in de steel zit, Wouter. Rot nou maar op.

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 2:25 pm

Zieken? Ik heb alleen maar mijn mening gegeven (o.m. dat ik genoten heb van de wedstrijd en hoop dat Ajax de kwartfinale door komt) en een paar linkjes geplaatst, omdat ik het zure commentaar van die voorzitter van die Real Madrid-fanclub wel geinig vond. Als dat al zieken is...

En sommige mensen ergeren zich er blijkbaar aan dat ik het over PSV had, maar het was toch echt Wimpey die over de andere Nederlandse clubs (vooral PSV natuurlijk) begon.

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 09, 2019 2:51 pm

Dat uitgegerekend Louis van Gaal, een fan en een enorme chauvinist, deze woorden spreekt, mag als een waarschuwing gelden.

Het waren mooie dagen, dus is het dapper van hem om een poging te doen de euforie te temperen. Stellen dat Ajax misschien minder goed was door zichzelf dan door de zwakte van RM, is al helemaal link. :smallgrin.gif:

Natuurlijk heeft LVG gelijk. :blush.gif:
RM leverde een wanprestatie, in alle opzichten. Ajax kon vrijuit voetballen, er lag een zee aan ruimte. Gaan teams in de volgende ronde die ruimte ook weggeven? Vergeet het maar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 09, 2019 2:55 pm

Wouter schreef:Zieken? Ik heb alleen maar mijn mening gegeven (o.m. dat ik genoten heb van de wedstrijd en hoop dat Ajax de kwartfinale door komt) en een paar linkjes geplaatst, omdat ik het zure commentaar van die voorzitter van die Real Madrid-fanclub wel geinig vond. Als dat al zieken is...

En sommige mensen ergeren zich er blijkbaar aan dat ik het over PSV had, maar het was toch echt Wimpey die over de andere Nederlandse clubs (vooral PSV natuurlijk) begon.

wimpey begint geheel uit zichzelf bizar vaak over psv en het maar steeds vaker en meer en meer inderdaad.

Wouter heeft bij de beide wedstrijden tegen Real een zeer objectief geluid gebracht. Wees er terecht op dat Yopii en IH volstrekt uit hun nek kletsten dat Real controle had gehad tegen Ajax. In de Arena met vrij weinig energie verspillen vrij simpel had gewonnen. :excited.gif:

Real is in de heenwedstrijd extreem scherp geweest met die paar kansen. Waren ze daarna in die Classico net zo effectief geweest, dan hadden ze een 3-0 of 4-0 voorsprong genomen tegen Barca. Door Suarez verliezen ze diezelfde wedstrijd met 0-3.

Thijs schreef:Blijft toch een raar supporterssfeertje daar in Spanje. Die witte idioten daar achter de goal, worden die überhaupt door iemand serieus genomen? Volgens mij niet eens door de overige supporters daar in Bernabéu. Wat een clowns.
Door Sierd de Vos bij een Classico nog weleens beschimpt met de uitspraak dat Bernabeu stil was geworden.
Dat alleen zij nog een beetje bleven zingen maar zij krijgen daar een consumptiebon voor. :)

Ik dacht dus dat ik daar kaarten voor had. Dat was dikke prima geweest want voor die gastjes ben ik echt niet bang en dan kun je iig staand voetbal kijken en een jaren '70 Ajax shirt... Een veel mooier shirt dan het hunne, steekt daar schitterend tegen af.
Maar ik bleek dus aan de andere kant op de 1e ring te zitten, dikke prima ook. Het stikte in ons vak van de Ajacieden.

Ik zag ook uit dat witte sfeervak mensen voortijdig weggaan. Al bleef hun tribune wel duidelijk voller dan de anderen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za mar 09, 2019 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 09, 2019 2:58 pm

Ieder heeft recht op zijn mening. Dat vergeten sommigen wel eens.

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 09, 2019 2:59 pm

Het is zowel een geweldige prestatie van Ajax als een slechte prestatie van Real. En een beetje geluk op beslissende momenten, zoals die kopbal op de lat in het begin.

Maar goed, een paar jaar geleden zou Ajax nog kansloos met 5-1 of zo verliezen.

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 09, 2019 3:05 pm

Ja natuurlijk. Niemand zal dat ontkennen.

Ajax haalde vooral een veel hoger rendement dan Madrid. Wat kansen en percentage balbezit betreft was het verschil niet eens zo groot.

Ik verwacht dat de wedstrijd tegen PSV voor Ajax lastiger wordt dan die van afgelopen dinsdag. Ook verwacht ik dat Ajax het in de volgende ronde van de CL een stuk zwaarder zal krijgen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 09, 2019 3:18 pm

Ik vind juist dat Ajax de betere kansen had (de xG modeluitkomsten bevestigen dat trouwens). Ook had Real meer geluk, vooral met de VAR.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 09, 2019 3:22 pm

Yopii schreef:Ja natuurlijk. Niemand zal dat ontkennen.

Ajax haalde vooral een veel hoger rendement dan Madrid. Wat kansen en percentage balbezit betreft was het verschil niet eens zo groot.

Ik verwacht dat de wedstrijd tegen PSV voor Ajax lastiger wordt dan die van afgelopen dinsdag. Ook verwacht ik dat Ajax het in de volgende ronde van de CL een stuk zwaarder zal krijgen.
Dat is zeer fijn om te horen, Yopii. JIj vond immers Tadic (een zeer zeldzame 10 van Equipe) een waardeloze aankoop, verwachtte dat Ajax totaal kansloos zou zijn tegen Bayern en Real Madrid, en wist meteen te vertellen dat de 6-2 misstap in R'dam perfect overeenkwam met de door jou lang voorspelde return to reality.

We doen niet aan bijgeloof, maar het zou toch bijzonder aangenaam zijn als je er t/m 1 juni voor geen meter in zou blijven geloven.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 09, 2019 3:23 pm

Yopii schreef:Ja natuurlijk. Niemand zal dat ontkennen.

Zou je niet misschien 1 enkel dagje heel blij en euforisch met ons willen zijn, Yopii?

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 09, 2019 3:26 pm

Schreef ik dat RM de betere kansen had? :confused.gif:

Normaal gesproken is Ajax niet zo koelbloedig. Nu vloog zelfs die bal van Schöne erin, al was dat ook een evidente keepersfout.

Eerlijk gezegd leek de bal wel uit bij 0-3, Jöhnk. Ik had verwacht dat die goal afgekeurd zou worden, jij niet?
Volgens mij hieven die twee VAR-momenten elkaar op: afgekeurde goal van Tagliafico in de heenwedstrijd, en uitbal in de return. In beide gevallen twijfelachtig, voor beide teams viel het een keer goed.

Dit gezegd hebbende, zonder geluk vaart niemand wel... :666.gif:

@MT: we gaan het zien. De prijzen worden pas later verdeeld.
Ik heb niets tegen Tadic, maar wel tegen het verdienmodel 'de kost gaat voor de baat uit'. Dat dit verdienmodel in dit geval zijn vruchten heeft afgeworpen, zegt niets over de lange termijn. Dat kun je in Enschede, Eindhoven, Glasgow, enz. navragen.

@WC: ik heb jullie toch netjes met rust gelaten? :smallgrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 09, 2019 3:34 pm

Yopii schreef:Schreef ik dat RM de betere kansen had? :confused.gif:
Nee, je schreef dat er geen verschil was, in ieder geval niet significant (ik parafraseer). Dat ben ik niet met je eens. Bijvoorbeeld: die kans van Ziyech in Amsterdam was groter dan die van Benzema. Maar Benzema maakt 'm af.
Eerlijk gezegd leek de bal wel uit bij 0-3, Jöhnk. Ik had verwacht dat die goal afgekeurd zou worden, jij niet?
Volgens mij hieven die twee VAR-momenten elkaar op: afgekeurde goal van Tagliafico in de heenwedstrijd, en uitbal in de return. In beide gevallen twijfelachtig, voor beide teams viel het een keer goed.
Die bal leek mij juist niet uit. In ieder geval kon je op basis van de beelden niet met zekerheid concluderen dat de bal uit was geweest. Dat lijkt me de belangrijkste conclusie.

Vergeet niet dat Real in Amsterdam ook een doelpunt maakte nadat ze eerst Frenkie omver hadden gebeukt. Dat doelpunt had altijd afgekeurd moeten worden.
Dit gezegd hebbende, zonder geluk vaart niemand wel... :666.gif:

Maar mét geluk vaar je niet altijd wel. Zie Real Madrid.

Overigens vond ik Real ook erg zwak. Maar het geluk was niet per se aan Ajax' zijde, hoor. Integendeel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 09, 2019 3:37 pm

Wouter schreef:Het is zowel een geweldige prestatie van Ajax als een slechte prestatie van Real. En een beetje geluk op beslissende momenten, zoals die kopbal op de lat in het begin.
Klopt, een dosis geluk zat er absoluut bij maar zulk geluk dwing je ook grotendeels af.
Het zijn niet voor niets vaak dezelfde ploegen en met name ook heel vaak dezelfde (top)spelers die op het einde nog even zorgen voor de beslissing.

En de jongens die dinsdag echt een exceptionele dag hadden, waren van Ajax. Tadic, De Ligt, Neres Onana maar zeker ook Blind waren absoluut top.

Het was een vrij open wedstrijd met toen bij 0-0 een enorme waarschuwing via die bal op de lat, en dat was zeker niet de enige kans van Real.

Onana was echter ook weer een keer heel erg goed, Courtois die terecht een enormgrote naam heeft werd zonder grote fouten te maken 4 keer zeer overtuigend gepasseerd.
Bij ontzettend veel wedstrijden zie je dat de topclub een heel goede keeper heeft en de tegenstander een veel mindere. En ook dat heeft een gigantische invloed op het spelbeeld.

Yopii

Bericht door Yopii » za mar 09, 2019 3:45 pm

Ik had het over deze wedstrijd, Jöhnk. Kansen genoeg aan beide kanten. En mogelijkheden op kansen, om met LVG te spreken.

RM zette amper druk en liet Ajax voetballen. Dat is natuurlijk ideaal. Kan me niet voorstellen dat laten we zeggen Liverpool of Atletico Ajax zo zijn gang zou laten gaan. Die ploegen hebben minder kwaliteit dan RM maar veel meer drive.

De manier om Ajax te bestrijden is natuurlijk erop klappen, zoals PSV en Feyenoord eerder aantoonden. Dat kon RM niet opbrengen.

Plaats reactie