PSV - Ajax 18-09-2011
Moderator: mods
Re: PSV - Ajax 18-09-2011
Klopt. Dat is echt oliedom gewoon. Schop hem dan erbuiten neer...
IK GELOOF!!!!!!
Zelf ooit weleens in een uitvak gestaan of überhaupt in een stadion geweest?banjavi schreef:Dan moeten ze het ook niet roepen... ook niet als je in het stadion zit... ook niet als je "in de wedstrijd zit"... lazer op met die onzin... maar zoiets ga je nou eenmaal niet tegen... zielige mensen...
Het erge is ook nog dat dit "normaal" gevonden gaat worden... bah...
Tja... wat wil je dat ik vertel? Ga sinds mijn 10e naar Ajax, de eerste wedstrijd die ik bezocht was een Ajax - Feyenoord in het Olympisch Stadion. Buiten op het plein was het een flinke chaos toen de supporters die met de trein uit Rotterdam aan waren gekomen en het laatste deel lopend onder politie begeleiding af moesten leggen. Alles vloog daar in de rondte en de ME beukte er flink op los. Kaartjes kocht je toen trouwens op de wedstrijddag gewoon nog zonder clubcard bij het stadion. Dat ging op een ontzettend ontspannen manier en als iemand in de rij bij de kassa dan een Feyenoord sjaaltje onder zijn jas verborgen had, deed iedereen daar collectief alsof ze dat niet gezien hadden,Rishi schreef:Vertel Cruijff..
4 jaar lang heb ik een voorrangsuitkaart gehad, tot ik besloot dat ik gewoon liever in het thuisvak zit bij pak hem beet NAC, Heerenveen of Groningen uit. In zo'n uitvak wordt van alles geroepen, soms ludieke dingen (in de Kuip HET LEGIOEN IS MET PENSIOEN de thuisfans riepen dan dingen over Joden, Hamas en Gas, maar dat hoorde ik amper nog.
Laat maar liggen hij is dood is een erg ingeburgerde oneliner in voetbalstadions. Gister bij Feyenoord - De Graafschap kwam ie 3 maal langs, 1 keer na een schwalbe van een Superboer en 2 keer nadat een Graafschapper wat te lang bleef liggen. Het uitvak scandeert deze tekst tijdens een wedstrijd naar een keeper die op 90 meter afstand een schop lijkt te hebben gekregen... vervelend, maar vooral niet teveel aandacht aan besteden. Blijkbaar luisteren de jongens die nu met de combi gaan goed naar Jan Vertonghen en applaudiseerden ze toen hij het veld af ging. Weet niet of ik dat 'in mijn tijd' zelf ook had gedaan.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo sep 18, 2011 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens een maat van me, tevens een scheidsrechter en Ajacied, was het geen penalty. Het was, volgens hem, obstructie en geen blokkeren.
Voor obstructie zou dan een indirecte vrije trap in het penaltygebied moeten worden gegeven. Hoeveel jaar geleden hebben we zoiets voor het laatst in de Eredivisie gezien? Ook wanneer een keeper de bal 6 seconden of langer in de handen houdt, moet de scheids fluiten en zo'n indirecte vrije trap geven. Helaas doen ze dat nooit.
@ Cruijff... is je conclusie nou... omdat ik dit zielige gezang verafschuw.... dat ik nog nooit in een stadion zou zijn geweest, dan wel bij een uit wedstrijd geweest?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
VdW denkt oohhh kan wel door de benen of iets.. Lijd dus balverlies.. Schakelt daarna niet om en loopt rustig terug.. Alderweireld moet kiezen en hopla 1-0
Omschakelen.. Zelfs bij de pupillen wordt daar op gehamerd.. Ook Eriksen, rond de 20 min. 1e helft lijd bal verlies en denkt oohh dat is niet mijn taak..
Het middenveld met De jong is hopeloos.. die jongen heb ik al weken op 2 momenten bij Heracles niet gezien.. Echter onze coach heeft een blindelings vertrouwen
Eriksen welkom op ook posities die "vreemd"voor je zijn..
Janssen matig maar zijn tegenstander ook niet gezien..
Verder allemaal 6-tjes.. Misschien Enoh als middenvelder een "7"
De 1-1 is gewoon een duel waarin Marcelo zelf verkeerd ingrijpt..
Manolev had rood moeten hebben op Boerrighter..
Wederom VdW die Ajax bijna de das omdoet.. ingrijpen op de benen jammer joh.. 2-1 Misschien moet je meer bezig gaan houden met je sociale carrière...Want op deze manier komt Ajax nooit van je af.
Blind arme jongen.. eerst in het elftal dan hopeloos falen bij VVV en dan vandaag merken dat je opeens 3e keuze bent.. Misschien is het maar beter zo.
Na de 2-1 heeft Ajax alle geluk maar toch herpakt zich en krijgt het kans op meer..
Al met al heeft Ajax in mijn ogen nooit aanspraak mogen maken op "3"punten.
De tegenstander met Mertens en Matavz wat een hype...
Omschakelen.. Zelfs bij de pupillen wordt daar op gehamerd.. Ook Eriksen, rond de 20 min. 1e helft lijd bal verlies en denkt oohh dat is niet mijn taak..
Het middenveld met De jong is hopeloos.. die jongen heb ik al weken op 2 momenten bij Heracles niet gezien.. Echter onze coach heeft een blindelings vertrouwen

Eriksen welkom op ook posities die "vreemd"voor je zijn..
Janssen matig maar zijn tegenstander ook niet gezien..
Verder allemaal 6-tjes.. Misschien Enoh als middenvelder een "7"
De 1-1 is gewoon een duel waarin Marcelo zelf verkeerd ingrijpt..
Manolev had rood moeten hebben op Boerrighter..
Wederom VdW die Ajax bijna de das omdoet.. ingrijpen op de benen jammer joh.. 2-1 Misschien moet je meer bezig gaan houden met je sociale carrière...Want op deze manier komt Ajax nooit van je af.
Blind arme jongen.. eerst in het elftal dan hopeloos falen bij VVV en dan vandaag merken dat je opeens 3e keuze bent.. Misschien is het maar beter zo.
Na de 2-1 heeft Ajax alle geluk maar toch herpakt zich en krijgt het kans op meer..
Al met al heeft Ajax in mijn ogen nooit aanspraak mogen maken op "3"punten.
De tegenstander met Mertens en Matavz wat een hype...
Weer op zoek naar een Interim coach..
Mijn conclusie is dat je 1. of inderdaad nooit het supporterscultuurtje hebt ingeademd en voor de buis of vanachter de pc met een wijzend vingertje voor sancties tegen dat volk gaat pleiten of 2. dat je wellicht wel vaak in het stadion komt en blijkbaar heel andere normen en waarden hebt dan de fanatieke aanhang van Ado, Utrecht, de silver, gold en diamond card houders bij Feyenoord en de Ajax fans die in het bezit van een voorrangsuitkaart zijn.banjavi schreef:@ Cruijff... is je conclusie nou... omdat ik dit zielige gezang verafschuw.... dat ik nog nooit in een stadion zou zijn geweest, dan wel bij een uit wedstrijd geweest?
Als scenario 2 juist is zul je denk ik vaak een vervelende middag hebben als je naar voetbalwedstrijden bezoekt of in ieder geval regelmatig plaatsvervangende schaamte hebben richting de mede stadionbezoekers.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo sep 18, 2011 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een vraag voor mijn begrip Banjavi:
Vind je het ook zielig gezang in de voorbeelden die Cruijff aanhaalt van Feyenoord - De Graafschap of enkel in dit geval omdat het er ernstig uitzag op de televisie?
@ Cruijff: ikzelf herken me gedeeltelijk terug in scenario 2. Ik schaamde me in het verleden wel eens kapot voor wat supporters om me heen schreeuwden. Vind in dit geval het moord & brand geschreeuw wat overdreven. Gaat hier om een ludieke songtekst (wijdverspreid). Makkelijk om achteraf of van achter je televisiescherm te zeggen dat er in dit geval niets ludieks aan is. Gezang hield volgens mij ook kort aan.
Vind je het ook zielig gezang in de voorbeelden die Cruijff aanhaalt van Feyenoord - De Graafschap of enkel in dit geval omdat het er ernstig uitzag op de televisie?
@ Cruijff: ikzelf herken me gedeeltelijk terug in scenario 2. Ik schaamde me in het verleden wel eens kapot voor wat supporters om me heen schreeuwden. Vind in dit geval het moord & brand geschreeuw wat overdreven. Gaat hier om een ludieke songtekst (wijdverspreid). Makkelijk om achteraf of van achter je televisiescherm te zeggen dat er in dit geval niets ludieks aan is. Gezang hield volgens mij ook kort aan.
Wat zitten jullie toch voor excuses te zoeken voor dit walgelijk gedrag.Vanaf seconde 1 was te zien dat dit ernstig was .. en dan zo gaan zingen .. bah ..
Blij met de punten ...
Sorry, ben het niet met je eens en verzin ook geen excuses. Dit is hoe ik er over denk. Vanaf seconde 1 achter je televisiescherm ja.999 schreef:Wat zitten jullie toch voor excuses te zoeken voor dit walgelijk gedrag.Vanaf seconde 1 was te zien dat dit ernstig was .. en dan zo gaan zingen .. bah ..
Tja het moord en brand geschreeuw is nu met de factor 14 keer zo groot omdat PSV - Ajax een wedstrijd is die de meeste aandacht opvangt. Ik heb hier nog wel een veel uitgebreidere visie over, maar betwijfel of ik dat hier in een forum topic moet zetten. Of dat ik het beter op verzoek kan PM-en naar geïnteresseerden of even een column moet schrijven ofzo.Benji schreef: @ Cruijff: ikzelf herken me gedeeltelijk terug in scenario 2. Ik schaamde me in het verleden wel eens kapot voor wat supporters om me heen schreeuwden. Vind in dit geval het moord & brand geschreeuw wat overdreven. Gaat hier om een ludieke songtekst (wijdverspreid). Makkelijk om achteraf of van achter je televisiescherm te zeggen dat er in dit geval niets ludieks aan is. Gezang hield volgens mij ook kort aan.
Bizar inderdaad. Wat doet het er toe dat het vaker wordt gezongen, het blijft infantiel gedrag van hersenloze types. En ja, dat komt bij alle clubs voor. Ik lees op het PN van PSV'ers dat soortgelijke verwensingen richting Boilesen werden geroepen. Het gehuil van PSV'ers dat 'zij' zoiets niet doen is daarmee wat hpocriet. Ook PSV heeft dergelijke hersendode types tussen de supporters rondlopen. Maar al gebeurt het bij elke club 90 minuten lang, het blijft walgelijk gedrag.
I think I lost my fucking headache
PSV - Ajax 18-09-2011
Walgelijk, maar niet zoveel aandacht waard. Er valt genoeg over de wedstrijd zelf te zeggen.
Als je scenario 2 van mij van toepassing acht vind ik je vraag wat vreemd, maar dat terzijde.
2 is van mij echt van toepassing en ja... ik schaam me DIEP voor deze zielepoten... en ik vind het ronduit schandalig dat dit allemaal maar normaal gevonden wordt.
En voor iemands beeldvorming... het gaat me om de situatie... niet om het woord zelf... ook supporters hebben een inschatting te maken wanneer iets wel en wanneer iets niet kan... "hamas joden aan het gas" en "kankerhoer of hoerenjong" vind ik ook niet kunnen... maar dat zal wel aan mijn opvoeding hebben gelegen... ik schaam me ook regelmatig voor NECers die zich zo gedragen als er iets mis gaat... dat de moeder van de scheids "een hoer" zou zijn (zoals ze bij Heerenveen zongen). Triest volkje... bah...
Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het hoef te accepteren. (en ik weet ook wel dat mijn mening 0.0 waarde heeft in deze, maar ik ben er gelukkig mee dat ik deze mening heb)
En ja... zoiets moet ALTIJD BREED UITGEMETEN WORDEN zodat iedereen kan zien wat voor kansloos volk er tussen het publiek zit.
2 is van mij echt van toepassing en ja... ik schaam me DIEP voor deze zielepoten... en ik vind het ronduit schandalig dat dit allemaal maar normaal gevonden wordt.
En voor iemands beeldvorming... het gaat me om de situatie... niet om het woord zelf... ook supporters hebben een inschatting te maken wanneer iets wel en wanneer iets niet kan... "hamas joden aan het gas" en "kankerhoer of hoerenjong" vind ik ook niet kunnen... maar dat zal wel aan mijn opvoeding hebben gelegen... ik schaam me ook regelmatig voor NECers die zich zo gedragen als er iets mis gaat... dat de moeder van de scheids "een hoer" zou zijn (zoals ze bij Heerenveen zongen). Triest volkje... bah...
Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het hoef te accepteren. (en ik weet ook wel dat mijn mening 0.0 waarde heeft in deze, maar ik ben er gelukkig mee dat ik deze mening heb)
En ja... zoiets moet ALTIJD BREED UITGEMETEN WORDEN zodat iedereen kan zien wat voor kansloos volk er tussen het publiek zit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
Ach, en nu ga je je verschuilen achter een tv scherm ..Benji schreef:Sorry, ben het niet met je eens en verzin ook geen excuses. Dit is hoe ik er over denk. Vanaf seconde 1 achter je televisiescherm ja.999 schreef:Wat zitten jullie toch voor excuses te zoeken voor dit walgelijk gedrag.Vanaf seconde 1 was te zien dat dit ernstig was .. en dan zo gaan zingen .. bah ..
Blij met de punten ...
'Laat maar liggen hij is dood' is niet mijn favoriete liedje. Ik zing deze hoe dan ook nooit mee. Maar: ik heb in het verleden veel, veel ergere dingen gezongen. Ik ben wat dat betreft wel veranderd, maar nog steeds niet roomser dan de paus. Ik vermoed dat een aantal van de dingen die ondergetekende soms zingt door velen als over het randje zouden worden bestempeld. Dat blijft op zich wel een interessante discussie, hoor. Dit kan niet, volgens het merendeel van AT. Vraag is: waar ligt de grens? Wat is galgenhumor, wat gaat te ver? Waarom hoor ik eigenlijk nooit iemand over teksten over homo's?
Over homo's moet je gewoon keiharde grappen kunnen maken, We zijn zo'n tolerant landje tegen iedereen met een andere geaardheid. Dan moet je ze ook gewoon in de zeik kunnen nemen. Net als je dingen over hindoe's, christenen of moslims moet kunnen roepen. Maar over moslims durven veel mensen niet meer.Jeroennaarbeneden schreef:Wat is galgenhumor, wat ]gaat te ver? Waarom hoor ik eigenlijk nooit iemand over teksten over homo's?
Zong je vroeger 'laat maar liggen hij is dood' wel mee of had je altijd een angst dat (misschien mede door jouw spreekkoor) de speler nooit meer zou opstaan?Jeroennaarbeneden schreef:'Laat maar liggen hij is dood' is niet mijn favoriete liedje. Ik zing deze hoe dan ook nooit mee. Maar: ik heb in het verleden veel, veel ergere dingen gezongen. Ik ben wat dat betreft wel veranderd, maar nog steeds niet roomser dan de paus.
Heb je 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, WAAR IS MATEJA KEZMAN GEBLEVEN en KEZMAN IN EEN MASSAGRAF WEL MEEGEZONGEN?
Vroeger zongen we 'het had zijn nek moeten wezen', het laat maar liggen hij is dood heb ik in veel andere stadions gehoord voordat het bij Ajax overgenomen werd.. dat is een reden om niet mee te zingenCruijff schreef:
Zong je vroeger 'laat maar liggen hij is dood' wel mee of had je altijd een angst dat (misschien mede door jouw spreekkoor) de speler nooit meer zou opstaan?
Heb je 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, WAAR IS MATEJA KEZMAN GEBLEVEN en KEZMAN IN EEN MASSAGRAF WEL MEEGEZONGEN?
Je weet dat jouw mening 0,0 waarde heeft in deze, maar je bent wel erg gelukkig met je mening? Je voelt je dus eigenlijk 'beter' dan mensen met een andere mening? Spreek je ook elke keer 1 op 1 iedereen aan die bijvoorbeeld jood roept, of kanker, of hoerenjong, of laat maar liggen?banjavi schreef:Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het hoef te accepteren. (en ik weet ook wel dat mijn mening 0.0 waarde heeft in deze, maar ik ben er gelukkig mee dat ik deze mening heb)
Waar in Nederland woon je? Met wie ga je om? Je zit zeker nooit in een shoarmatent in Amsterdam West of in de tram in Den Haag waar een 16-jarige Antilliaanse jongen een 14-jarige blond gozertje die net zo'n accent heeft als Ali B en YesR complimenteert met de woorden:
"Zo jij hebt echt een kanker lauwe telefoon man! Echt kanker vet ouwe!"
Dat zal best, maar over bombardementen en gelovigen mag je niets roepen. Dan ontstaat er ophef. Over nichten mag dat schijnbaar wel. Los van mijn mening: bizarre, veelzeggende tegenstrijdigheid.Cruijff schreef:Over homo's moet je gewoon keiharde grappen kunnen maken, We zijn zo'n tolerant landje tegen iedereen met een andere geaardheid. Dan moet je ze ook gewoon in de zeik kunnen nemen. Net als je dingen over hindoe's, christenen of moslims moet kunnen roepen. Maar over moslims durven veel mensen niet meer.Jeroennaarbeneden schreef:Wat is galgenhumor, wat ]gaat te ver? Waarom hoor ik eigenlijk nooit iemand over teksten over homo's?
Zong je vroeger 'laat maar liggen hij is dood' wel mee of had je altijd een angst dat (misschien mede door jouw spreekkoor) de speler nooit meer zou opstaan?Jeroennaarbeneden schreef:'Laat maar liggen hij is dood' is niet mijn favoriete liedje. Ik zing deze hoe dan ook nooit mee. Maar: ik heb in het verleden veel, veel ergere dingen gezongen. Ik ben wat dat betreft wel veranderd, maar nog steeds niet roomser dan de paus.
Ik heb die wel eens meegezongen. Erop aangesproken door een oudere supporter die dat, waarschijnlijk om wat M bedoelt, niet zo tof vond.
Rest gezongen.
Ik wil overigens niet zeggen dat ik dit soort gesprekjes die ik vrijwel dagelijks 'op straat' hoor voorbeelden van erg fijnzinnig en intellectueel taalgebruik vind...Cruijff schreef: Waar in Nederland woon je? Met wie ga je om? Je zit zeker nooit in een shoarmatent in Amsterdam West of in de tram in Den Haag waar een 16-jarige Antilliaanse jongen een 14-jarige blond gozertje die net zo'n accent heeft als Ali B en YesR complimenteert met de woorden:
"Zo jij hebt echt een kanker lauwe telefoon man! Echt kanker vet ouwe!"
...Maar zo praten een stuk of 800.000 Nederlands nu eenmaal (als het niet meer is). Heeft echt 0,0 zin om ze dan als een onderwijzertje te gaan verbeteren op elke zin of elk bijwoordje. Hooguit kun je die jongens (en meisjes!) bij tijd en wijlen een mooi boek overhandigen of een beetje mee levelen in die straattaal en tegelijkertijd proberen die taal naar een iets fatsoenlijker niveau te tillen.
Ik vond het ook een schrikbarend beeld - bewegingsloos, groggy en apathisch....
Arme, arme Daley Blind.
Arme, arme Daley Blind.
Feest schreef:Ik vond het ook een schrikbarend beeld - bewegingsloos, groggy en apathisch....
Arme, arme Daley Blind.