Molenaar in het AD schreef:'Niet veilig? Eerste klas kul, AZ wordt door KNVB beloond'
Keje Molenaar hekelt uitspraak tuchtcommissie
Keje Molenaar heeft met verbazing kennis genomen van de beslissing van de KNVB om het bekerduel Ajax - AZ over te spelen zonder publiek. 'Dit is een onaanvaardbare uitspraak. Onomstreden is wat mij betreft dat AZ ook schuld had aan deze situatie. Maar in plaats dat zij ook een straf krijgen, worden ze nu zelfs beloond.'
Volgens de sportjurist en oud-voetballer wordt alles nu op het conto van Ajax geschreven. 'Terwijl naar mijn idee voor iedereen toch heel helder was dat de spelers door Gertjan Verbeek van het veld werden gehaald', zegt Molenaar tegen de NOS.
Kulargument
AZ gaf aan zich niet meer veilig te voelen. Molenaar: 'Dat is natuurlijk een eerste klas kulargument geweest, dat weten we allemaal. In zestien jaar tijd dat die Arena bestaat, is dit één keer gebeurd. Door een onoplettendheid van een steward. Bij die gracht was er een bepaalde brug vergeten weg te halen, waardoor die jongen het veld op kon. Dat is nooit eerder gebeurd en dat zál waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren.'
Gewelddadige handeling
Molenaar vindt dat Esteban zich schuldig heeft gemaakt aan een gewelddadige handeling. 'Dat heeft de scheidsrechter ook zo uitgelegd.'
Voordeel AZ
Ook als advocaat noemt Molenaar de beslissing van de KNVB juridisch gezien 'onaanvaardbaar'. Volgens Molenaar verdiende Ajax ook een straf. 'Maar nu heeft alléén Ajax een straf en trekt AZ er voordeel uit. Ze worden beloond: naar de Arena zonder Ajax-supporters, tegenwoordig absoluut een twaalfde man, op een donderdagmiddag, met elf tegen elf en weer beginnend met 0-0.'
Spelregels aanpassen zinloos
Volgens Molenaar is het voorstel van KNVB-directeur Bert van Oostveen om de regels aan te passen, een zinloze. 'In het tuchtreglement betaald voetbal is opgenomen dat gewelddadige handelingen jegens derden strafbaar is. En dit was een keiharde gewelddadige handeling van die AZ-keeper', aldus de voormalig speler uit Volendam.
Precedent geschept
Molenaar denkt dat teams binnenkort gaan proberen bij een achterstand en kwetsende spreekkoren, om het veld af te lopen. 'De trainer kan dan zeggen: we komen niet meer terug, want dan beginnen die leuzen weer. Je schept een precedent. Wat gaat de KNVB dan doen?' (Redactie)
AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Ik ben het niet vaak met Molenaar eens, maar vind dat hij hier wel een punt heeft:
-
God.. hebben we Keje "dr Klavan" Molenaar weer.
Is dit free publicity of wordt ie hiervoor betaald?
Als Danny Blind een scholletje is, dan is Keje een paling.
Take your loss met deze uitspraak. Niet zeiken, want Ajax had de organisatie niet op orde.
Is dit free publicity of wordt ie hiervoor betaald?
Als Danny Blind een scholletje is, dan is Keje een paling.
Take your loss met deze uitspraak. Niet zeiken, want Ajax had de organisatie niet op orde.
Whitey on the moon.
Zo denk ik ook over Molenaar, maar hier heeft ie gewoon een punt. Het is in dit topic trouwens ook al besproken dat het raar is dat het onbestraft blijft als een van de teams op eigen initiatief van het veld loopt.
Molenaar heeft tenminste nog érgens verstand van.GangstaRiB schreef: Als Danny Blind een scholletje is, dan is Keje een paling.
Je beseft je terdege dat je met zo'n uitspraak de eindverantwoordelijke directieleden op hun falen wijst?!Niet zeiken, want Ajax had de organisatie niet op orde.

Eens. Achteraf kan je misschien zeggen dat de KNVB Verbeek bijvoorbeeld ook een boete op had kunnen leggen, maar op dat moment was het echt geen stijl geweest van een Ajax-directeur om naar AZ te gaan wijzen. Dat zou qua PR een ramp geweest zijn. Ajax is in gebreke gebleven, dus Ajax moet het boetekleed aantrekken. Wat zo'n Verbeek vervolgens doet (vrij logische actie, wat mij betreft) doet daar niks aan af.Jabu schreef:wimpey schreef:Wellicht is het in dit geval ook gepaster om bescheiden te zijn en niet naar AZ te gaan wijzen. Wat zij dan doen moeten ze zelf weten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
Tuurlijk, er zijn fouten gemaakt.wimpey schreef:Molenaar heeft tenminste nog érgens verstand van.GangstaRiB schreef: Als Danny Blind een scholletje is, dan is Keje een paling.
Je beseft je terdege dat je met zo'n uitspraak de eindverantwoordelijke directieleden op hun falen wijst?!Niet zeiken, want Ajax had de organisatie niet op orde.
Ik heb er geen moeite mee om fouten toe te geven. Vind het nogal kinderachtig om telkens maar ergens anders op te wijzen.
Dus bij deze Wimpey: Sturkie is volledig door het ijs gezakt. Ik wacht met smart op de nieuwe collum van Jaap de Groot om dat aan te zwengelen. Aan de hoogste boom!
Whitey on the moon.
Voor iemand die geen flikker meer voor AJAX doet staat ie toch steeds in de schijnwerpers, die Molenaar ..
Blij met de punten ...
En je kan niet kritiek hebben op een partij die je in grote lijnen steunt? Dat zegt meer over jou. Overigens is de directie verantwoordelijk voor alles wat er bij Ajax gebeurt, maar natuurlijk niet voor de operationele uitvoering van de beveiliging in het stadion; ze dragen de verantwoordelijkheid, maar voeren niet zelf uit. Een mooi principe is het wel, verantwoordelijkheid dragen als gevolg van je functie, zouden sommigen een voorbeeld aan kunnen nemen.wimpey schreef:Je beseft je terdege dat je met zo'n uitspraak de eindverantwoordelijke directieleden op hun falen wijst?!
I think I lost my fucking headache
Zware mishandeling? Hij kwam nog geen 30 cm van de grond.Ferry schreef:AD:Belager Esteban krijgt 6 maanden cel
UPDATE De belager van AZ-keeper Esteban heeft een celstraf gekregen van 6 maanden, waarvan 2 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vandaag bepaald.
De 19-jarige Wesley van W. negeerde vorige week woensdag bij de bekerwedstrijd Ajax-AZ een stadionverbod. Tijdens de wedstrijd rende hij het veld op en viel Esteban van achteren aan.
De rechter heeft Wesley veroordeeld voor poging tot zware mishandeling met voorbedachten rade van Esteban. Ook heeft hij Wesley veroordeeld voor de mishandeling van een jongen die hij na een avondje stappen in februari heeft geslagen en geschopt.
De rechter nam in de strafbepaling mee dat hij in 2009 ook al voor een geweldsdelict jeugddetentie opgelegd heeft gekregen. Ook houdt de rechter Wesley er verantwoordelijk voor dat op deze manier de lol van het voetbal verdwijnt en mensen zich hierna mogelijk onveilig voelen.
Wesley moet zich van de rechter laten behandelen voor zijn alcoholproblemen. Ook moet hij zich de komende 2 jaar bij de politie melden tijdens de pauze bij wedstrijden van Ajax, AZ en het Nederlands elftal. (ANP/Redactie)

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
’Als ik dronken ben, heb ik geen remmingen’
Wesley van W. totaal de weg kwijt
AMSTERDAM, vrijdag
Het lijkt bij Wesley van W. alsof er iets niet klopt in de combinatie van geest en lichaam. Op het eerste gezicht is hij een vervaarlijke hooligan met gemillimeterd haar en een grote tatoeage op zijn arm. Maar wanneer hij het woord krijgt, zit er een beginnende puber die mokkend reageert op de beschuldigingen van justitie. Maar wel eentje met een lijvig strafblad vol mishandelingen en vernielingen.
De Amsterdamse politierechter die de zaak behandelt van de Almeerder die vorige week woensdag Ajax-AZ verstoorde, lijkt er aanvankelijk ook niet helemaal raad mee te weten. Wesley kent op veel vragen die de magistraat stelt het antwoord niet. Wilde hij bijvoorbeeld keeper Esteban nou wel of niet te lijf gaan?
„Nee, ik wilde alleen een rondje rond het veld lopen. Dat leek me prachtig. Al die mensen en zo…”, begint de verdachte bijna dromerig. Als de rechter vol ongeloof reageert, draait hij bij. Misschien had hij toch wel een aanval in gedachten. En zo gaat het keer op keer.
Langzaam
Als de rechtbank hem voorhoudt dat het toch wel vreemd is dat hij niks meer over dit incident en een eerdere ernstige mishandeling dit jaar februari in Amsterdam weet, schiet Van W. uit zijn slof. „Dat komt omdat jullie zo langzaam zijn met de zaken afhandelen.” De rechter kan het matig waarderen.
Wat de rechtbank ook zonder hulp van Wesley weet vast te stellen is dat hij de afgelopen jaren van het ene incident naar het andere is gegaan. De officier van justitie omschrijft zijn strafblad als ’nat’ en ’voor zijn leeftijd uitgebreid’. Nat slaat op de beschonken toestand waarin Van W. steeds verkeert wanneer hij in de fout gaat. „Als ik drink, ga ik door tot ik dronken ben en dan heb ik geen remmingen”, legt Wesley uit. Hij geeft toe dat het een goed idee zou zijn om het bij twee in plaats van de gewone tien bier te houden. Maar daarvoor mist hij de zelfbeheersing. Wat volgens zijn raadsman Geertjan van Oosten ook niet helpt, is dat hij met een IQ van 71 zwakbegaafd is en door de stoornis ODD de remmingen ontbeert die normale mensen van dit soort stommiteiten weerhoudt.
De rechtbank vindt dat het incident ondanks de verzachtende omstandigheden Wesley zwaar valt aan te rekenen. Hij heeft de avond van tienduizenden supporters in de ArenA verknald en indirect heel Nederland ernstig laten schrikken. Daarnaast neemt de rechter het hoog op dat Wesley na zowel werk- als vrijheidsstraffen weer in de fout is gegaan. Bovendien is de kans op nog een herhaling volgens de reclassering zeer groot.
Moeder
Nadat het vonnis is geveld, lijkt Wesley nauwelijks te beseffen wat er is gebeurd. Als een kleine jongen die niet weet wat hij moet doen, zoekt en vindt hij de ogen van zijn moeder. Ze was opvallend aanwezig tijdens de zitting. Toen iemand achter haar grapjes maakte, vroeg ze de rechter dwars door de procesgang heen of dat kon stoppen. Of de rechtbank dit nou kon waarderen of niet. „Wesley, we zien je morgen weer”, roept zij als de parketpolitie hem afvoert.
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ajax heeft straks in Ado uit, kakkerlakken uit... Heeft altijd een leuk sfeertje.. Bedreigend voor de spelers.. Op zeker. Lekker van het veld afstappen en gaan douchen. Keje M. heeft hierin helemaal gelijk.Ferry schreef:Ik ben het niet vaak met Molenaar eens, maar vind dat hij hier wel een punt heeft:Molenaar in het AD schreef:'Niet veilig? Eerste klas kul, AZ wordt door KNVB beloond'
Keje Molenaar hekelt uitspraak tuchtcommissie
Keje Molenaar heeft met verbazing kennis genomen van de beslissing van de KNVB om het bekerduel Ajax - AZ over te spelen zonder publiek. 'Dit is een onaanvaardbare uitspraak. Onomstreden is wat mij betreft dat AZ ook schuld had aan deze situatie. Maar in plaats dat zij ook een straf krijgen, worden ze nu zelfs beloond.'
Volgens de sportjurist en oud-voetballer wordt alles nu op het conto van Ajax geschreven. 'Terwijl naar mijn idee voor iedereen toch heel helder was dat de spelers door Gertjan Verbeek van het veld werden gehaald', zegt Molenaar tegen de NOS.
Kulargument
AZ gaf aan zich niet meer veilig te voelen. Molenaar: 'Dat is natuurlijk een eerste klas kulargument geweest, dat weten we allemaal. In zestien jaar tijd dat die Arena bestaat, is dit één keer gebeurd. Door een onoplettendheid van een steward. Bij die gracht was er een bepaalde brug vergeten weg te halen, waardoor die jongen het veld op kon. Dat is nooit eerder gebeurd en dat zál waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren.'
Gewelddadige handeling
Molenaar vindt dat Esteban zich schuldig heeft gemaakt aan een gewelddadige handeling. 'Dat heeft de scheidsrechter ook zo uitgelegd.'
Voordeel AZ
Ook als advocaat noemt Molenaar de beslissing van de KNVB juridisch gezien 'onaanvaardbaar'. Volgens Molenaar verdiende Ajax ook een straf. 'Maar nu heeft alléén Ajax een straf en trekt AZ er voordeel uit. Ze worden beloond: naar de Arena zonder Ajax-supporters, tegenwoordig absoluut een twaalfde man, op een donderdagmiddag, met elf tegen elf en weer beginnend met 0-0.'
Spelregels aanpassen zinloos
Volgens Molenaar is het voorstel van KNVB-directeur Bert van Oostveen om de regels aan te passen, een zinloze. 'In het tuchtreglement betaald voetbal is opgenomen dat gewelddadige handelingen jegens derden strafbaar is. En dit was een keiharde gewelddadige handeling van die AZ-keeper', aldus de voormalig speler uit Volendam.
Precedent geschept
Molenaar denkt dat teams binnenkort gaan proberen bij een achterstand en kwetsende spreekkoren, om het veld af te lopen. 'De trainer kan dan zeggen: we komen niet meer terug, want dan beginnen die leuzen weer. Je schept een precedent. Wat gaat de KNVB dan doen?' (Redactie)
Weer op zoek naar een Interim coach..
Tegen GVVV uit mag iedereen gratis mee, zeker? :)Ajax vaart niet mee op gulle koers AZ
Ajax is niet van plan om, in navolging van AZ, de fans die aanwezig waren tijdens het bekerduel van afgelopen maand hun geld terug te geven. De club houdt het bij een compensatie tijdens een volgend thuisduel in de beker.
Dat laat een woordvoerder van Ajax woensdag weten aan VoetbalPrimeur. De supportersvereniging van Ajax heeft de club voor de rechter gedaagd om het voor de kaartjes betaalde geld terug te eisen. Het besluit van AZ om de eigen fans financieel te compenseren, verandert niets aan het standpunt van de Amsterdamse club.
"Wij willen onze supporters tijdens een volgend bekerduel in eigen huis graag tegemoet komen", aldus woordvoerder Miel Brinkhuis. Of de fans tijdens dat duel gratis naar binnen kunnen, wilde hij niet bevestigen. "Dat is op dit moment speculeren."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
We spelen thuis.banjavi schreef:[Tegen GVVV uit mag iedereen gratis mee, zeker? :)
Maar dan zou gratis natuurlijk schandalig zijn omdat het 'maar' GVVV is. Terwijl als Manchester United komt de hoge prijzen schandalig zijn omdat je natuurlijk niet voor de tegenstander komt maar voor Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Jinne
- Site Admin
Dit is zijn werk?Rishi schreef:Die Sturkie...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Haal die smilie maar weg. Sturkie heeft het laatste woord bij dergelijke issues. Hij is de baas.Rishi schreef:Yup
Net zoals DB het laatste woord op technisch gebied heeft.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik snap 'm niet .... 

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik draai graag platen grijs.Raymon schreef:Ik snap 'm niet ....

En ik gooi nooit een LP weg voor ik de CD heb.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik snap 'm nog nietwimpey schreef:Ik draai graag platen grijs.Raymon schreef:Ik snap 'm niet ....
En ik gooi nooit een LP weg voor ik de CD heb.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Maar Sturkie is wel de baas. Net zoals hij Jonk gele kaarten kan geven had hij ook wel kunnen regelen dat supporters hun geld terug krijgen.
IK GELOOF!!!!!!
Wie had het hier laatst ook alweer over appels en peren?