Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 28, 2019 4:39 pm

Yopii schreef: Zoiets gebeurt niet als je knokt tot je erbij neervalt. Echt niet. De spelers gaven het gewoon op. Dat kan niet en dat mag niet.
En jij dan?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2019 5:02 pm

Monkey Tonk schreef: Dolberg is prima voor een middelmatig Ajax. maar loopt in de weg voor een top-Ajax. Hij is gewoon te beperkt voor het niveau dat ik wil zien. Welk niveau is dat? "Oh glimmende cup, waarom heb je zulke grote oren...?"
Ja, dat gaat wel lukken met Blind e.c. :excited.gif: Lammers en Bergwijn zijn mondiale top, niet te stoppen. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2019 5:06 pm

Yopii schreef:De spelers verdienen de hoon volledig. 6-2 verliezen van F, wat denken ze wel? :1evil.gif:

Zoiets gebeurt niet als je knokt tot je erbij neervalt. Echt niet. De spelers gaven het gewoon op. Dat kan niet en dat mag niet. Niet in deze wedstrijd.

Winnen van Excelsior of zo is een schrale troost. Kom op, zeg! :1evil.gif:
Dit dus.

Mooi verhaal van Ko. Zal prima verkopen maar het is natuurlijk gewoon gelul. We werden gedeklasseerd door Feyenoord. Niet door Real Madrid.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 28, 2019 5:19 pm

Ik ben het niet helemaal eens dat als je geen prijzen hebt je een waardeloos seizoen hebt. Ik heb ditvseizoen tot de winterstop genote van Ajax en met een ongeduldige verwachting toegeleefd naar de as wedtrijd. Dat heb ik jaren niet zo gehad.
Misschien dat daar ook het verraden gevoel vandaan komt; deze spelers weten heel goed waarom het zo goed liep de eerste seizoenshelft, en ze zijn gewoon te belazerd om dat te blijven doen. Ik neem aan om nu vooral individueel op te gaan vallen.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2019 5:49 pm

Lionel schreef: Dit dus.

Mooi verhaal van Ko. Zal prima verkopen maar het is natuurlijk gewoon gelul. We werden gedeklasseerd door Feyenoord. Niet door Real Madrid.
Menno zal zoiets hebben van "zand erover, kan gebeuren". :hypocrite.gif: Tegen Bayern lukte het wel, dan mogen we er tegen de kakkies best met 6-2 af gaan.

Toch? :smallgrin.gif:

Bij mij heerst sinds gisteren 14:45 de vertwijfelde vraag waarom we die ouwe kranten-defensie van die lui ineens niét meer de stuipen op het lijf joegen. Waarom we ineens als pussies gingen spelen en duels uit de weg gingen. We hadden ze voor het opvegen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 28, 2019 6:22 pm

LucaS schreef:Ik ben het niet helemaal eens dat als je geen prijzen hebt je een waardeloos seizoen hebt. Ik heb ditvseizoen tot de winterstop genote van Ajax en met een ongeduldige verwachting toegeleefd naar de as wedtrijd. Dat heb ik jaren niet zo gehad.
Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 28, 2019 6:34 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Dolberg is prima voor een middelmatig Ajax. maar loopt in de weg voor een top-Ajax. Hij is gewoon te beperkt voor het niveau dat ik wil zien. Welk niveau is dat? "Oh glimmende cup, waarom heb je zulke grote oren...?"
Ja, dat gaat wel lukken met Blind e.c. :excited.gif: Lammers en Bergwijn zijn mondiale top, niet te stoppen. :hypocrite.gif:
Blind die centraal stond in die Europa cup finale waarin Ajax geen kans kreeg?

Of de Blind die met Oranje wint van wereldkampioen Frankrijk en vorige wereldkampioen Duitsland?

Of de Blind die met 5-1 van wereldkampioen Spanje wint en de magische voorzet op van Persie gaf?

Welke voetballer heb je het precies over?

De Blind die vanaf het begin van dit seizoen de kritiek over zich heenkreeg van een groepje, terwijl dat Ajax welgeteld zeven tegentreffers incasseerde in de eerste competitiehelft?

Oh wacht, Ajax draait even totaal niet, en DAT zal de ware Blind dus zijn...

Hoe ... 'slecht ziend' kun je zijn?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 28, 2019 6:53 pm

wimpey schreef:
Bij mij heerst sinds gisteren 14:45 de vertwijfelde vraag waarom we die ouwe kranten-defensie van die lui ineens niét meer de stuipen op het lijf joegen. Waarom we ineens als pussies gingen spelen en duels uit de weg gingen. We hadden ze voor het opvegen.
Zo simpel is het allemaal niet Willem. Er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor een wedstrijd kantelt. Die 1-1 valt uit het niets door miscommunicatie achterin bij Ajax waardoor 4 man naar 1 speler trekken en er 2 van Feyenoord volledig vrij staan. De 2-1 valt ook uit het niets na notabene een corner van ons en mazraoui die uitglijd in de tegenstoot. Feyenoord krijgt zelfvertrouwen, gaat achterin meer de lange bal hanteren waardoor drukzetten moeilijker wordt. Dan wil Ajax de duels aangaan fluit Makkelie 2x een normaal gewonnen kopduel af (1x Magallan en 1x Frenkie). Aan de andere laat ie wel doorgaan als Van Beek 2x op dezelfde wijze een kopduel aangaat met Dolberg. Spelers gaan zich irriteren aan de scheids. Feyenoord komt op 3-2 uit een uittrap van Onana. Tweede helft gaat Feyenoord meer op de counter spelen. Ajax komt er niet meer doorheen. Neemt steeds meer risico’s, rare wissels en Feyenoord kan naar hartelust counteren naar 6-2.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 28, 2019 7:24 pm

Yopii schreef:
Hopelijk zijn we nu weer terug op aarde. Op het moment dat Ajax door Van Persie en Berghuis overhoop wordt gespeeld, hoeft het zich over kansen tegen Madrid geen illusies illusies te maken. Op het moment dat dit team uit zijn comfort zone raakt, blijft er weinig van over.
Ajax heeft moeite met clubs die vroeg drukzetten. Real zet geen vroeg druk waardoor Ajax lekker rustig kan opbouwen en z’n spelletje kan spelen. Is wat Ajax het liefste heeft. Heb er best wel vertrouwen in. Bovendien is iedereen dan wel 100% scherp. Misschien was deze afstraffing wel ergens goed voor. We staan weer met beide benen op de grond, niemand verwacht meer iets tegen Real. Dat is altijd beter dan het gevoel wat er voor de winterstop heerste van we gaan het wel even doen. Dat pakt dan meestal verkeerd uit. Het is alleen te hopen dat de basis 11 fit blijft.

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 28, 2019 7:32 pm

Enige waar ik mij aan kan vastklampen na gisteren is dat we nog een revanche krijgen in de Beker. In die wedstrijd door wel van feyenoord te winnen zou je deze nederlaag enigszins kunnen wegpoetsen.

Maar misschien is dat allemaal ijdele hoop....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 28, 2019 7:33 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Dit dus.

Het is precies hetzelfde als tegen PSV. Toen ging het ook 15 minuten aardig, weliswaar toen geen doelpunt gemaakt, maar ook toen stortte de boel in na de 1-0 van PSV. Nu ging het fout na de 1-1.

Het is echt een mentale kwestie, dat kan niet anders. Blind is misschien niet de gedroomde linksback, maar bij de goals van Feyenoord ging zoveel fout bij zoveel Ajacieden…. ze dachten echt dat het op 75% kon en na 15 minuten leek dat ook zo. Maar Feyenoord toonde veerkracht, rook bloed na de 1-1 en Ajax begon te prutsen. En het erge is dat er dan werkelijk niks overblijft van het elftal. Ziyech gaat totaal z'n eigen ding doen, Tadic verschuilde zich, Blind staat erbij en kijkt ernaar en dat zijn dan je 'ervaren' krachten. Frenkie de Jong liet ook weer eens zien waarom eigenlijk iedereen raar staat te kijken dat zoveel voor hem betaald wordt. Want het was helemaal niks. Donny gaat Klaassen achterna en dan mag ie in z'n handjes knijpen.
Wat een desillusie. Verliezen kan, maar op deze manier....
Whitey on the moon.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 28, 2019 8:25 pm

Boabdil schreef:Enige waar ik mij aan kan vastklampen na gisteren is dat we nog een revanche krijgen in de Beker. In die wedstrijd door wel van feyenoord te winnen zou je deze nederlaag enigszins kunnen wegpoetsen.

Ja je kan je niet voorstellen dat je daar twee keer verliest, ze zullen dan wel scherp zijn mag ik toch hopen.

columbus

Bericht door columbus » ma jan 28, 2019 9:11 pm

Zo, volgens mij is er nu wel genoeg geschreven over Blind. Inderdaad, hij speelde niet best gisteren. Helaas waren er nog veel meer die door het ijs zakte en nog slechter waren.

Mazraoui, de Ligt, de Jong, Beek en laten we vooral Tadic niet vergeten. Die ging toch ook gruwelijk met een noodgang door de ondergrens? Totaal niet gezien...

Zoals door andere ook gezegd, collectief falen en arrogantie ten top. De mooiboys dachten het wel op 75% te kunnen en wist het niet meer toen Feyenoord lef ging tonen en de duels echt wilde winnen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 28, 2019 9:41 pm

brigade zuid schreef:
Boabdil schreef:Enige waar ik mij aan kan vastklampen na gisteren is dat we nog een revanche krijgen in de Beker. In die wedstrijd door wel van feyenoord te winnen zou je deze nederlaag enigszins kunnen wegpoetsen.

Ja je kan je niet voorstellen dat je daar twee keer verliest, ze zullen dan wel scherp zijn mag ik toch hopen.
Ik hoop momenteel even nergens op met die klootzakken. Na de 1-1 van Heerenveen, vorige week zondag, zouden ze wel scherp zijn, mocht ik hopen. Na de 3-2 ook. Na de 3-3 ook. Na de 4-3 helemaal. En gisteren? Na de 1-1 zouden ze wel scherp zijn, mocht ik hopen. Na de 2-1 ook. Na de 3-2 ook. Na de 4-2 dacht ik: als ook maar één van die klerelijers na afloop zegt dat ze scherper hadden moeten zijn, sta ik niet meer voor mezelf in.

(Nee. Ik ben er nog niet overheen nee.)

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 28, 2019 9:51 pm

Je komt hier nooit meer goed overheen. Enge manier dat de pijn zou kunnen verzachten is als we daar voor de beker met 0-5 winnen ofzo maar toen werd ik wakker.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 29, 2019 8:49 am

columbus schreef:Zo, volgens mij is er nu wel genoeg geschreven over Blind. Inderdaad, hij speelde niet best gisteren. Helaas waren er nog veel meer die door het ijs zakte en nog slechter waren.

Mazraoui, de Ligt, de Jong, Beek en laten we vooral Tadic niet vergeten. Die ging toch ook gruwelijk met een noodgang door de ondergrens? Totaal niet gezien...
Mij best. I.m.o. mogen de ervaren spelers harder aangepakt worden dan een rookie rechtsback en een 19-jarige.

Zeker Blind en Ziyech, die bij de 4-4 ook al door iedere ondergrens zakten. Moeten die, als ervaren spelers, anderen tot de orde roepen na hun gepruts deze maand? :excited.gif:

Wie gaat deze BV-tjes (die vooral met hun toekomst elders bezig zijn) weer verbinden tot een mooi team als voor de winterstop? Het onderlinge wantrouwen is blijkbaar enorm, als je er in no-time 10 om de oren krijgt. Dat repareer je niet zomaar effe.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 29, 2019 8:56 am

wimpey schreef: Mij best. I.m.o. mogen de ervaren spelers harder aangepakt worden dan een rookie rechtsback en een 19-jarige.
:biggrin.gif: :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 29, 2019 9:06 am

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef: Mij best. I.m.o. mogen de ervaren spelers harder aangepakt worden dan een rookie rechtsback en een 19-jarige.
Ontgaat mij iets? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 29, 2019 9:11 am

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ontgaat mij iets? :confused.gif:
Kennelijk. De Ligt wegzetten als 'een 19-jarige' die je niets kwalijk moet nemen is demagogie. En lachwekkend.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 29, 2019 9:13 am

Ik zag wel een aardige voorbij komen op twitter. Spelers laten weten dat als Ajax geen kampioen wordt iedereen aan zijn contract gehouden zal worden.

Gaat niet werken, maar wel een origineel en geinig voorstel
I think I lost my fucking headache

Mano

Bericht door Mano » di jan 29, 2019 9:21 am

Hoe kan je nou een naam noemen in deze afslachting? Het hele elftal zakte door zijn hoeven.
alsof Ajax had gewonnen als je blind had gewisseld.
Hou toch op met je eeuwige gejank op blind.

sommige mensen hebben dikke laag boter op een hoofd.
Even voor de duidelijkheid: Nee, hij is geen Man Utd niveau want anders speelde hij daar nog.
In deze leeftijdscategorie is hij het beste dat Ajax kan krijgen. En dat is niet de wereldtop al denken sommige supporters dat wel. Tadic was ook geen uitblinker in de PL.
Doet het prima hier in de eredivisie, net als blind. En when the going gets tough, is ook tadic onzichtbaar maar omdat hij voorin wandelt, treft hem geen blaam.

En dat je jonkies niks kwalijk neemt is kansloos. Niemand in Ajax 1 heeft een vrijbrief of een excuus. Dan moet je lekker in jong Ajax gaan ballen.

maar als je een agenda hebt, moet je er vooral mee doorgaan. Ja hij speelde kut, net als die andere 10.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 29, 2019 9:27 am

De Boodschap is erg duidelijk revanche 27 feb en in Mei die Schaal, dan is iedereen deze Feyenooit Ajax topic vergeten.
Die Club uit 010 wint echt niet meer deze cijfers, :blush.gif: :blackcat.gif: anders kan ETH 28 Feb net zoals Keizer naar huis poeha

999

Bericht door 999 » di jan 29, 2019 9:51 am

Mano schreef:Hoe kan je nou een naam noemen in deze afslachting? Het hele elftal zakte door zijn hoeven.
alsof Ajax had gewonnen als je blind had gewisseld.
Hou toch op met je eeuwige gejank op blind.

sommige mensen hebben dikke laag boter op een hoofd.
Even voor de duidelijkheid: Nee, hij is geen Man Utd niveau want anders speelde hij daar nog.
In deze leeftijdscategorie is hij het beste dat Ajax kan krijgen. En dat is niet de wereldtop al denken sommige supporters dat wel. Tadic was ook geen uitblinker in de PL.
Doet het prima hier in de eredivisie, net als blind. En when the going gets tough, is ook tadic onzichtbaar maar omdat hij voorin wandelt, treft hem geen blaam.

En dat je jonkies niks kwalijk neemt is kansloos. Niemand in Ajax 1 heeft een vrijbrief of een excuus. Dan moet je lekker in jong Ajax gaan ballen.

maar als je een agenda hebt, moet je er vooral mee doorgaan. Ja hij speelde kut, net als die andere 10.
+4125145115643644577486848568457
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 29, 2019 10:00 am

Het is gewoon schandalig.

Zelfs onder Wouters, Adriaanse, Blind, van Basten, Keizer en weet ik niet welke brokkepiloten we als trainers hebben gehad wisten de spelers dat je tegen feyenoord alles moest geven. Dat het meer dan een wedstrijd is. Maar zondag gaven ze het gewoon op. Ze lieten heel Ajax in de steek.

Ik ben nog steeds woedend. Verliezen van feyenoord is al erg, maar op deze manier is nog nooit gebeurd. Ik vergeef het die gasten nooit. Ze kunnen lekker allemaal opdonderen wat mij betreft. Frenkie de Jong mag mij betreft lekker opkrassen naar Barcelona.

Klootzakken dat het zijn. :kots: :1evil.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » di jan 29, 2019 10:03 am

Ik ben wel benieuwd hoe onze trainer de spelers tactisch de wei in stuurt. Zou fijn zijn als hij ons daar nou eens wat meer over ging vertellen. Dat de spelers de 'afspraken niet nakomen' weet ik nou wel.

Is het overigens in de historie van Ajax wel eens eerder gebeurd dat Ajax in 3 opeenvolgende uitwedstrijden tegen de traditionele top 3 heeft verloren?

Plaats reactie