Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 10:55 am

Le T. schreef:
999 schreef:
Le T. schreef:Zou Beckenbauer woensdagavond hebben afgestemd op Dinamo - Lyon, of heeft hij de hele wedstrijd de dag erop nog eens helemaal teruggekeken? En geldt dat ook voor de rest van complottheoristen? Ik neem aan dat niemand zulke zware bechuldigingen zou doen zonder de gehele wedstrijd te kijken....

En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Die AJAX watcher Zwartkruis ( V.I ) heeft de wedstrijd nog een keertje nagekeken en en kwam tot " 'Wel meer dan enig moment gedacht aan omkoping' .. Maar verder maakt het ook niet zoveel uit natuurlijk voor de UEFA ..
Goh, zo'n VI figuur die filmpjes van zichzelf laat maken om zijn mening als newsitem te presenteren en olie op het vuur te gooien.... Wat moet ik daarmee? Als er nou iemand live naar die wedstrijd zat te kijken en die geen VI-Ajaxwatcher is en dat die het gevoel bekruipt dat er iets niet klopt dan vind ik dat wel iets zeggen. Genk verloor toch ook met 7-0? Is daar al onderzoek naar gedaan?

Ik vind het alleen raar dat mensen er wat over zeggen terwijl ze niet eens de hele wedstrijd hebben teruggekeken. Terwijl terugkijken met het idee dat er omgekocht is al heel wat anders is. En als je dat doet, noem dan even 20 momenten van wat die spelers doen en laten wat ze normaal niet doen, en dan heb ik het niet over een 17-jarige die juicht alsof hij de CL heeft gewonnen, dan heb je tenminste een verhaal....
Wat jij ermee moet ?.Weet ik veel dat is aan jou.Maar blijkbaar zijn er meer personen die die wedstrijd niet helemaal koosjer vinden .. Wat jij daarmee weer moet doen is aan jou ..

Verder was er al enige scepsis bij velen toen de wedstrijd aan nog aan de gang was.Kijk, of dat die wedstrijd nu verkocht is zullen wel nooit te weten komen.Maar dat er iets niet helemaal zuiver is, misschien omdat de spelers daadwerkelijk de trainer een loer wilden draaien, misschien omdat er daadwerkelijk de een of andere op zichzelf heeft staan te gokken, misschien omdat Zagreb ons een oor aan wilden naaien, dat te zeggen lijkt me kunnen.

Maar wat je er mee moet mag je zelf weten ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 09, 2011 10:59 am

999 schreef:
="Cruijff"]Bepaal jij de maatstaaf voor 'normaal' ? Iedereen die in de Arena een keer iets roept spreek je ook altijd aan op zijn gedrag? :smile-ajax.gif:
Nee ik spreek JOU aan op je gedrag naar mij toe ( Wat anderen er mee te maken hebben begrijp ik niet ) ..
Je begrijpt wel meer niet. :aai.gif: Dat je me ergens op aan wilt spreken moet je zelf weten, het was ook niet persé nodig geweest om je voor 'mafkees' uit te maken, maar ik spreek je wel even op je verantwoordelijkheid aan voor een opmerking die je echt niet kunt maken in een community die aan Ajaxmania lijdt.
999 schreef:Tja Cees het leven gaat gewoon door hoor !!! .. En er zijn toch echt belangrijkere dingen dan AJAX :aai.gif:
Alstjeblieft jongeman: dit soort teksten... pfff. De volgende stap is dat je in een vrouw verandert en zegt "het is maar een spelletje"
Le T. schreef:Zou Beckenbauer woensdagavond hebben afgestemd op Dinamo - Lyon, of heeft hij de hele wedstrijd de dag erop nog eens helemaal teruggekeken? En geldt dat ook voor de rest van complottheoristen? Ik neem aan dat niemand zulke zware bechuldigingen zou doen zonder de gehele wedstrijd te kijken....

En ben ik nou de enige die het idee heeft dat dit gedoe over een andere wedstrijd afleidt van wat er allemaal mis ging bij Ajax?
Het lijkt me inderdaad stug dat Beckenbauer de volle 90 minuten heeft gezien... En inderdaad mogen we een aantal spelers als Daley Blind wat verwijten (of hem juist niet, hij kan er nu eenmaal vrij weinig van) en ook Frank de Boer wel verwijten dat Ajax 1 toch wel een stuk verder zou moeten zijn qua voetbal. Of we nu tegen Real Madrid spelen, tegen NAC of Excelsior, iets beter voetbal mag wel verwacht worden.

Maar dat Beckenbauer onraad ruikt als hij een handvol fragmenten van die 1-7 langs ziet komen, is logisch. Het zal een stukje herkenning zijn. In de jaren dat spelers van zijn leeftijd en bijvoorbeeld ook Ruud Geels, Ruud Krol en Piet Keizer zelf in de Balkan speelden zijn de gekste dingen voorbij gekomen. Allerlei corruptie, omkoping, zware intimidatie, bizarre schoppartijen. Je moest in die jaren erg sterk in je schoenen staan als ploeg, tussen 1964 en 1970 zijn Ajax én Feyenoord naast heel goede voetbalteams ook enorm hechte elftallen en vechtmachines geworden. In die decennia gebeurden er al rare dingen in die delen van Europa en veel frisser zijn die voormalige Joegoslaven er niet op geworden…

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 09, 2011 11:00 am

Br
Ride schreef:Titel EK 1988 in gevaar.

Gebaar Van Breukelen leidt tot fraudeonderzoek
Afbeelding

:drecul.gif:
Briljante grap trouwens! :drecul.gif: :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 09, 2011 11:17 am

999 schreef:Die AJAX watcher Zwartkruis ( V.I ) heeft de wedstrijd nog een keertje nagekeken en en kwam tot " 'Wel meer dan enig moment gedacht aan omkoping' .. Maar verder maakt het ook niet zoveel uit natuurlijk voor de UEFA ..
Goh, zo'n VI figuur die filmpjes van zichzelf laat maken om zijn mening als newsitem te presenteren en olie op het vuur te gooien.... Wat moet ik daarmee? Als er nou iemand live naar die wedstrijd zat te kijken en die geen VI-Ajaxwatcher is en dat die het gevoel bekruipt dat er iets niet klopt dan vind ik dat wel iets zeggen. Genk verloor toch ook met 7-0? Is daar al onderzoek naar gedaan?

Ik vind het alleen raar dat mensen er wat over zeggen terwijl ze niet eens de hele wedstrijd hebben teruggekeken. Terwijl terugkijken met het idee dat er omgekocht is al heel wat anders is. En als je dat doet, noem dan even 20 momenten van wat die spelers doen en laten wat ze normaal niet doen, en dan heb ik het niet over een 17-jarige die juicht alsof hij de CL heeft gewonnen, dan heb je tenminste een verhaal....

Wat jij ermee moet ?.Weet ik veel dat is aan jou.Maar blijkbaar zijn er meer personen die die wedstrijd niet helemaal koosjer vinden .. Wat jij daarmee weer moet doen is aan jou ..

Verder was er al enige scepsis bij velen toen de wedstrijd aan nog aan de gang was.
Precies. Je zit naar Ajax te kijken en dan is er al scepsis over een wedstrijd waar je niet eens naar zit te kijken. Dat geeft aan dat de wens de vader van de gedachte is. En dan ga je bevestiging zoeken voor die gedachte, en dan kom je alsnog met niks.
Kijk, of dat die wedstrijd nu verkocht is zullen wel nooit te weten komen.Maar dat er iets niet helemaal zuiver is, misschien omdat de spelers daadwerkelijk de trainer een loer wilden draaien, misschien omdat er daadwerkelijk de een of andere op zichzelf heeft staan te gokken, misschien omdat Zagreb ons een oor aan wilden naaien, dat te zeggen lijkt me kunnen.

Maar wat je er mee moet mag je zelf weten ..
Ik zie er alleen geen aanleiding voor. Een goed elftal dat een grote overwinning nodig heeft voor een heel belangrijk resultaat loopt in een fase met goede aanvallen over een zeer zwakke tegenstander heen waar het ook nog eens broeit. Daar is op zich niets verdachts aan. Zonder de wens blijft er niks over.
Ride schreef:
Le T. schreef: .
:biggthumpup.gif: Ik deel je mening.

Calimerogelul hoort niet aan ons besteed te zijn. Dan kunnen we die 0-3 tegen Anderlecht thuis in 2009 ook wel onder de loep nemen toen Zagreb niet doorkwam..
Dat is voor de verandering ook wel eens leuk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 09, 2011 11:25 am

999 schreef:
VAN OOSTVEEN PAKT TELEFOON

ZEIST – Bert van Oostveen heeft gistermorgen persoonlijk naar het hoofdkwartier van de UEFA gebeld om opheldering te vragen over de gang van zaken rond Ajax-Real Madrid en Dinamo ZagrebLyon. „De Europese voetbalbond gaf toe dat de zaak onderzoekswaardig was”, aldus de directeur van de KNVB. „Er was geen sprake van bel-Chinezen of Aziatische goksyndicaten, maar de arbiters zouden worden gevraagd om een rapport.”
Kortzichtige toestand dit. Natuurlijk zijn er geen bel-Chinezen o.i.d. Als er iets gefixt is, gebeurde dat in de rust, toen Lyon de tussenstand in Amsterdam vernam. Alleen tussen Zagreb en Lyon. Verder zonder gokkers.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 11:31 am

Cruijff schreef:
999 schreef:
="Cruijff"]Bepaal jij de maatstaaf voor 'normaal' ? Iedereen die in de Arena een keer iets roept spreek je ook altijd aan op zijn gedrag? :smile-ajax.gif:
Nee ik spreek JOU aan op je gedrag naar mij toe ( Wat anderen er mee te maken hebben begrijp ik niet ) ..
Je begrijpt wel meer niet. :aai.gif: Dat je me ergens op aan wilt spreken moet je zelf weten, het was ook niet persé nodig geweest om je voor 'mafkees' uit te maken, maar ik spreek je wel even op je verantwoordelijkheid aan voor een opmerking die je echt niet kunt maken in een community die aan Ajaxmania lijdt.
999 schreef:Tja Cees het leven gaat gewoon door hoor !!! .. En er zijn toch echt belangrijkere dingen dan AJAX :aai.gif:
Alstjeblieft jongeman: dit soort teksten... pfff. De volgende stap is dat je in een vrouw verandert en zegt "het is maar een spelletje"
Volgens mij zitten we hier op AJAXTALK.

Verder zijn o.a. deze dingetjes voor mij belangrijker : De gezondheid van mij, mijn vrouw en kinderen.De gezondheid van mijn vrienden en kennissen.Van mijn ( als ze er nog zouden zijn ) dier(en).Mijn inkomen, anders gezegt of dat ik de rekeningen nog wel kan betalen.

Het is maar een spelletje, daar ben ik als al meer dan +- 40 jaar supporter van AJAX al een hele tijd achter ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 11:34 am

Le T. schreef:
999 schreef: Wat jij ermee moet ?.Weet ik veel dat is aan jou.Maar blijkbaar zijn er meer personen die die wedstrijd niet helemaal koosjer vinden .. Wat jij daarmee weer moet doen is aan jou ..

Verder was er al enige scepsis bij velen toen de wedstrijd aan nog aan de gang was.
Precies. Je zit naar Ajax te kijken en dan is er al scepsis over een wedstrijd waar je niet eens naar zit te kijken. Dat geeft aan dat de wens de vader van de gedachte is. En dan ga je bevestiging zoeken voor die gedachte, en dan kom je alsnog met niks.
Nou heb ik bijna de gehele tweede helft live gezien Le T. .. Maar goed .. Kijk maar wat je er mee doet ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 09, 2011 11:45 am

Ik heb inderdaad ook geschakeld (Sport 1.. erg handig) naar Zagreb-Lyon, want het was mij wel duidelijk dat die wedstrijd de beslissing ging brengen.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 11:48 am

GangstaRiB schreef:Ik heb inderdaad ook geschakeld (Sport 1.. erg handig) naar Zagreb-Lyon, want het was mij wel duidelijk dat die wedstrijd de beslissing ging brengen.
Nee, ik heb niet hoeven schakelen :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 09, 2011 11:58 am

Monkey Tonk schreef:Jammer dat Beckenbauer niet de rol van Platini heeft. Aan de Kaiser heb je echt wat, aan die Fransoos helemaal niks.
Platini gaat natuurlijk geen wedstrijd van Lyon uitpluizen.

Anyway, een ploeg die verdedigt zoals Ajax dat doet, kan eruit vliegen. Blind en Anita leverden een parodie op CL-waardigheid. Al het andere is speculatie.

ferry

Bericht door ferry » vr dec 09, 2011 12:06 pm

Een ploeg die 2 glaszuivere goals maakt tegen Real Madrid kan zomaar doorgaan in de CL. De rest is speculatie.

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 09, 2011 12:07 pm

999 schreef:
Le T. schreef:
999 schreef: Wat jij ermee moet ?.Weet ik veel dat is aan jou.Maar blijkbaar zijn er meer personen die die wedstrijd niet helemaal koosjer vinden .. Wat jij daarmee weer moet doen is aan jou ..

Nou heb ik bijna de gehele tweede helft live gezien Le T. .. Maar goed .. Kijk maar wat je er mee doet ..
Niet helemaal en niet de eerste helft? En wat was de opbrengst qua momenten die onverklaarbaar zijn uit reguliere oorzaken?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 09, 2011 12:11 pm

Tweede helft: Iedere bal die over de middenlijn, op de helft van Zagreb belandde werd een doelpunt of Lyon schoot zelf naast of op de paal.

Er is een duidelijk verschil tussen weerstand bieden en gewoon over je heen laten lopen.

Het doet niks af over de wedstrijd Ajax-Real, ik wil helemaal niks goedpraten. Maar ik heb zelden een dergelijke wedstrijd gezien als Zagreb - Lyon.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op vr dec 09, 2011 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 12:12 pm

Le T. schreef:
999 schreef:
Le T. schreef:
Niet helemaal en niet de eerste helft? En wat was de opbrengst qua momenten die onverklaarbaar zijn uit reguliere oorzaken?
Dat het wel heel gemakelijk ging dat scoren ..

Maar goed Le T. ik ga wat anders doen.Blijkbaar is er volgens jou helemaal niks mis met die wedstrijd dus hou het daar dan maar op ..
Blij met de punten ...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr dec 09, 2011 12:19 pm

Vakkie 129

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 09, 2011 12:34 pm

GangstaRiB schreef:Tweede helft: Iedere bal die over de middenlijn, op de helft van Zagreb belandde werd een doelpunt of Lyon schoot zelf naast of op de paal.

Er is een duidelijk verschil tussen weerstand bieden en gewoon over je heen laten lopen.
Klopt, alleen ze gebeuren beide ook zonder dat er van omkoping sprake is. Moet de 10-0 van Feijenoord nog aan een corruptie-onderzoek onderworpen worden of hoe zit dat?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr dec 09, 2011 12:40 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Tweede helft: Iedere bal die over de middenlijn, op de helft van Zagreb belandde werd een doelpunt of Lyon schoot zelf naast of op de paal.

Klopt, alleen ze gebeuren beide ook zonder dat er van omkoping sprake is. Moet de 10-0 van Feijenoord nog aan een corruptie-onderzoek onderworpen worden of hoe zit dat?
Tuurlijk kan het best zonder omkoping. Ik zei al eerder: het kan omkoping zijn of een collectieve 'fuck you' richting de trainer... Maar het is gewoon erg zuur dat het ons overkwam. Het is een gevoel van onmacht en dat is heel vervelend. Voor de rest gaan we nu lekker een trapje lager voetballen, kijken of we daar een mooie reeks kunnen neerzetten.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 09, 2011 12:45 pm

Le T. schreef: Moet de 10-0 van Feijenoord nog aan een corruptie-onderzoek onderworpen worden of hoe zit dat?
Goede vraag. Een paar weken geleden kreeg Ajax er in een tijdsbestek van 5 minuten ook 3 om de oren in Utrecht. Waren Vermeer en Vertonghen wellicht omgekocht? Ze stonden net zo te "verdedigen" als die Vida en die keeper van Zagreb.

Daley Blind schuttert er iedere keer dat hij de kans krijgt vrolijk op los. Wedstrijdje achteruit lopen tegen Musa, tegen Maatsen een duel verliezen en vervolgens domweg de verkeerde kant op lopen. Zou ie omgekocht zijn of is ie gewoon simpelweg een waardeloze voetballer?

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 12:55 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Moet de 10-0 van Feijenoord nog aan een corruptie-onderzoek onderworpen worden of hoe zit dat?
Goede vraag. Een paar weken geleden kreeg Ajax er in een tijdsbestek van 5 minuten ook 3 om de oren in Utrecht. Waren Vermeer en Vertonghen wellicht omgekocht? Ze stonden net zo te "verdedigen" als die Vida en die keeper van Zagreb.

Daley Blind schuttert er iedere keer dat hij de kans krijgt vrolijk op los. Wedstrijdje achteruit lopen tegen Musa, tegen Maatsen een duel verliezen en vervolgens domweg de verkeerde kant op lopen. Zou ie omgekocht zijn of is ie gewoon simpelweg een waardeloze voetballer?
Als ie omgekocht is dan zal het v.d. Boog wel hebben gedaan met het geld van Jol, hé Wimpey ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 1:08 pm

Spelers hadden grote achterstand Zagreb eerder willen weten

In het Algemeen Dagblad liet diverse spelers van Ajax weten graag eerder op de hoogte te zijn gebracht van de grote achterstand van Zagreb. Pas in de slotfase sijpelde dat door in de ploeg. 'Ín de 80ste minuut zei Jan Vertonghen dat het 1-6 stond. Ik schrok me rot. Het zou fijn zijn geweest als de spelers eerder op de hoogte waren gebracht van de tussenstand. Dan hadden we eerder meer risico's in ons spel gelegd.'

Frank de Boer erkende in dubio te zijn geweest. Hij besloot uiteindelijk om het stil te houden om de druk op zijn ploeg niet verder op te voeren. 'We speelden goed dus konden we ook een doelpunt maken. Ik wilde niet voor paniek zorgen."
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 09, 2011 1:14 pm

999 schreef: Als ie omgekocht is dan zal het v.d. Boog wel hebben gedaan met het geld van Jol, hé Wimpey ..
Leg eens uit? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 1:18 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Als ie omgekocht is dan zal het v.d. Boog wel hebben gedaan met het geld van Jol, hé Wimpey ..
Leg eens uit? :confused.gif:
Ach, dit heeft er net zo min mee te maken als al die andere zaken die jullie er steeds bij halen ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 09, 2011 1:38 pm

999 schreef: Ach, dit heeft er net zo min mee te maken als al die andere zaken die jullie er steeds bij halen ..
Wat: dat Daley Blind er op los blundert en dus wel omgekocht zal zijn? :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr dec 09, 2011 1:52 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Ach, dit heeft er net zo min mee te maken als al die andere zaken die jullie er steeds bij halen ..
Wat: dat Daley Blind er op los blundert en dus wel omgekocht zal zijn? :hypocrite.gif:
Ik heb dit al eerder geschreven als Blind ( of Anita enz. ) niet goed genoeg is voor AJAX, en volgens jullie zijn er genoeg betere alternatieve te vinden , dan moet je niet Blind afzeiken maar Frank de Boer ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 09, 2011 2:41 pm

Ach, hij heet Blind he? Afgelopen woensdag was het Anita die de fouten maakte en niet Blind.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie