Als Twente al verliest bij een AZ wat geen reet voorstelt, dan zal het tegen een club als Feyenoord ook geen makkie worden, die staan boven AZ. Maar zolang Feyenoord een punt pakt, ben ik tevreden.
En hoe? Dat interesseert me geen reet.

Moderator: mods
Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.Peter schreef:Wij rollen Feyenoord thuis met alle gemak op (als grote concurrent). Best kans dat Twente dat ook lukt.
Klopt. Twente heeft in feite precies dezelfde opdracht als Ajax.Kowalczyk schreef:Ach, laten we gewoon in het algemeen zeggen dat Twente nog twee wedstrijden te spelen heeft, en die allebei móet winnen, terwijl het geen makkelijke tegenstanders zijn en de laatste loodjes altijd zwaar wegen.
Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Thijs schreef:Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Ik heb veel, heel veel respect voor FC Twente als ze de laatste wedstrijden het hoofd koel houden en 'gewoon' winnen. Zou echt van veel klasse getuigen.
Nu je het zegt. Op PSV dan. Overigens kreeg ik bij Sparta - Ajax weer enige spanning in mijn lijf.Jöhnk schreef:Met 1 vd 2 is het verschil toch zelfs 11 punten geweest?
Erg prettig idd dat Ajax weer meedoet. Dat geeft gelijk veel meer spanning, zeker nu iedereen tegelijkertijd speelt. (Want als Twente, zoals de laatste weken, steeds wint op zaterdag, en Ajax mag aan de bak op zondag, dan geeft dat het gevoel dat je alleen kan verliezen.)
Het dode punt zoals het verlies tegen AZ en de veronderstelde chaos dat dat teweeg zou moeten brengen in de hoofden van de spelers.Thijs schreef:Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Of je uit nou bij NAC of Excelsior speelt, zo'n wedstrijd is al-tijd een probleem. Ik ben ook niet in de veronderstelling dat wij in Nijmegen goed gaan voetballen, dat was drie jaar geleden in Tilburg ook niet zo. Zolang die ballen er maar invliegen.
Je speelt niet tegen de tegenstander, je speelt tegen jezelf. In de koppies van de spelers spookt het alleen maar door het hoofd 'kut, een fout kan fataal zijn. Ik mag niet falen'.
Ik heb veel, heel veel respect voor FC Twente als ze de laatste wedstrijden het hoofd koel houden en 'gewoon' winnen. Zou echt van veel klasse getuigen.
Bron: Voorpagina FNTraining op vreedzame wijze onderbroken door supporters
In de aanloop naar de wedstrijd tegen FC Twente in een zeer roerige week met betrekking tot de beker finale lieten zo’n 150 supporters op een vreedzame manier de selectie weten een verlies tegen de club uit Enschede bijzonder op prijs te stellen. Ze betraden het trainingsveld om met de trainer en spelers van gedachten te wisselen. De selectie gaf aan op de hoogte te zijn van dit standpunt en dit vreedzame protest ook als bijzonder te bestempelen. De training ging op een normale manier verder terwijl de overige supporters genietend van de zon de training bleven volgen.
Als ze geen kampioen worden is het gewoon weer een seizoen zonder hoofdprijs en zal ik absoluut niet tevreden terugkijken op dit jaar. Het is 6 jaar geleden dat we voor het laatst kampioen werden! De rest interesseert me helemaal niets, ik moet gewoon de derde ster op dat shirt zien.goodfella schreef:Laat Ajax nu maar de beker winnen. Ik geniet ondertussen dat ze gewoon weer meedoen om de titel. De spanning die ik nu elke wedstrijd van Ajax weer heb, dat is heerlijk. En ik zie het ook als een bonus, want in februari was het nog 9 punten op zowel Twente als PSV.
Ah, dus jij dacht dat Ajax in januari nog gewoon kampioen ging worden? Wees blij dat ze uberhaupt nog meedoen, want halverwege november leek het al helemaal nergens meer op.Arthur schreef:Als ze geen kampioen worden is het gewoon weer een seizoen zonder hoofdprijs en zal ik absoluut niet tevreden terugkijken op dit jaar. Het is 6 jaar geleden dat we voor het laatst kampioen werden! De rest interesseert me helemaal niets, ik moet gewoon de derde ster op dat shirt zien.goodfella schreef:Laat Ajax nu maar de beker winnen. Ik geniet ondertussen dat ze gewoon weer meedoen om de titel. De spanning die ik nu elke wedstrijd van Ajax weer heb, dat is heerlijk. En ik zie het ook als een bonus, want in februari was het nog 9 punten op zowel Twente als PSV.
Nou, ik zat er niet ver vandaan:joey schreef:Straks gaan ze morgen nog met fakkels naar de training om de spelers ertoe te bewegen om zondag te VERLIEZEN, haha.
ASFeyenoord-supporters eisen verlies
Een deel van de harde kern van Feyenoord heeft vanmiddag bij de laatste training van de Rotterdamse club voor het competitieduel met FC Twente op niet mis te verstane wijze laten blijken dat ,,de spelers morgen móeten verliezen''. De 150 tot 200 supporters willen ,,absoluut niet'' dat Ajax in de race om de landstitel profiteert van een eventuele zege van Feyenoord.
Heerste er donderdagavond bij een protestmars een grimmige sfeer, vanmiddag op Varkenoord - het trainingscomplex van Feyenoord nabij de Kuip - bleven bedreigingen achterwege. Niettemin maakten de fans luidkeels duidelijk dat Feyenoord van FC Twente moet verliezen. Ze willen niet dat Ajax volgende week profiteert van puntenverlies van de koploper uit Enschede.
Nee, toen baalde ik uiteraard dat het weer een ***seizoen was.goodfella schreef:Ah, dus jij dacht dat Ajax in januari nog gewoon kampioen ging worden? Wees blij dat ze uberhaupt nog meedoen, want halverwege november leek het al helemaal nergens meer op.
Hahaha, tot precies dit scenario kwam ik vandaag met een paar vrienden.Kowalczyk schreef:Zou net wat voor Feyenoord zijn, trouwens... Feyenoord verliest expres om Ajax te naaien, vervolgens laat Twente alsnog punten liggen bij NAC, wordt Ajax kampioen en kukelt Feyenoord in de eerste de beste kwalificatieronde Europa uit tegen een kloterig Bulgaars counterploegje.LucaS schreef:Bizar, ik hoop nooit dat Ajax verliest. En met Feyenoords positie houd ik me niet bezig.
Als dát scenario zich ontvouwt... dan blijf ik erin. Dan kom ik echt nooit meer bij.
K.
In dit scenario past nog dat AJAX ze met 7-0 van het veld poetst in de bekerfinale omdat ze lichtelijk pissed off zijn dat fnoord het heeft laten lopen tegen Twente.Kowalczyk schreef: Zou net wat voor Feyenoord zijn, trouwens... Feyenoord verliest expres om Ajax te naaien, vervolgens laat Twente alsnog punten liggen bij NAC, wordt Ajax kampioen en kukelt Feyenoord in de eerste de beste kwalificatieronde Europa uit tegen een kloterig Bulgaars counterploegje.
Als dát scenario zich ontvouwt... dan blijf ik erin. Dan kom ik echt nooit meer bij.
K.
Hahaha alsof je zelf een kakkerlak bent! Zo is het inderdaad.. Die gasten denken echt dat ze goed zijn he. Daarom ben ik ook zo blij met die twee wedstrijden.wimpey schreef:Ik denk dat het legioen wel weer een strohalm gevonden heeft dit seizoen. Amper verloren, veel gelijke spelen. Genaaid bij de jodah en Sparta door de KNJB. Nu een spits die er een paar méér in legt en die gelijke spelen worden winstpartijen. En als JDT dan ook nog eens fit blijft.Jöhnk schreef:Ze schijnen ook niet te beseffen dat Twente hun hulp ook helemaal niet nodig heeft. Als Twente verliest, dan verliest het van zichzelf. Niet van een ploeg die twintig punten minder heeft. Kom nou toch, Feyenoord stelt echt geen reet voor.![]()
Ik denk dat ze daar uiterst tevreden zijn over dit seizoen. Nu de jodah nog een hak zetten in Enschede, een kleine nederlaag in de Arena en dan de boel keren in de Kuip. En dan was het een groots seizoen. En volgend jaar wordt Feyenoord easy peasy kampioen.
Ligt er aan wie er blijven. Blijft deze groep dan kan er winst gehaald worden uit dit jaar. Maar verliezen van Feyenoord over twee wedstrijden mag natuurlijk nooit! Tweede worden zou ik geen ramp vinden...Peter schreef:Is het seizoen voor ons compleet mislukt als we de bekerfinale verliezen en als tweede in de competitie eindigen?
Ik vind van wel.