Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wouter

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Wouter » wo feb 13, 2019 11:07 am

Toppie schreef:Na Real hoop ik op Man C of Paris G in de kwart finale kunnen we hebben :smallgrin.gif:
Ik hoop op Ajax-Liverpool. Dat lijkt me echt lachen op dit forum.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 13, 2019 12:57 pm

Thijs schreef:Inmiddels 2600 kaarten verkocht. Over twee weken is het er een graadje of 18. :smile-ajax.gif:
Echter is die wedstrijd pas over drie weken. :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 13, 2019 1:33 pm

Wouter schreef:Ik hoop op Ajax-Liverpool. Dat lijkt me echt lachen op dit forum.
Als Ajax deze ronde doorkomt verdienen ze het om tegen een topploeg als Liverpool te spelen. :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 13, 2019 1:38 pm

InnerHarbour schreef: Als Ajax deze ronde doorkomt verdienen ze het om tegen een topploeg als Liverpool te spelen. :biggthumpup.gif:
Ik ga ook voor Liverpool of liever nog voor Porto want dat is een zeer gezellige stad.
Rome ook nooit verkeerd om te bezoeken en in 2003 was dat een zeer memorabel tripje.

Maar ik moet eerst nog zien dat "jullie" Bayern uitschakelen, IH. ( Kijk de Ajacieden hebben hun gogme weer terug gevonden, lopen alvast vooruit op de volgende ronde :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: )

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 13, 2019 1:42 pm

Je bent in ieder geval op tijd met drinken begonnen stuiterbal . :biggrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 13, 2019 2:40 pm

InnerHarbour schreef:Je bent in ieder geval op tijd met drinken begonnen stuiterbal . :biggrin.gif:
Jij wijt altijd alles weer aan de drank. :ajaxsmiley.gif:
Maar hop gewoon pakken die Madrilenen. Over 14 dagen eerst even een voetballesje geven in de Kuip en dan 6 dagen later hoor je al die OEHHH en AAAHHH geluiden in Bernabeu als ze daar van een uitploeg voetbal voorgeschoteld krijgen dat ze nog nooit eerder hebben gezien. :wink.gif: :wink.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 2:34 am

Inmiddels de teller voor het aantal verkochte kaarten in uitvak Bernabeu al boven de 4.000, toch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 17, 2019 2:16 pm

Dat lijkt me sterk met 3.877 beschikbare kaarten en nog zo’n 70 over.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 6:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat lijkt me sterk met 3.877 beschikbare kaarten en nog zo’n 70 over.
Ah, helder.
De mensen met wie ik communiceer ronden nogal graag af naar boven. Die hadden 3.807 kaarten afgerond naar 4.000. Die laatste 70 kaarten raken ook nog wel op.

Overtreedt Real Madrid overigens niet de UEFA regels? Volgens mij moet sowieso al minstens 5 procent van de stadium capaciteit naar uitsupporters...
...Of gelden voor Real andere regels?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 17, 2019 6:43 pm

Weet ik eigenlijk niet; vermoedelijk zal het restant van die 5% capaciteit leeg blijven om het uitvak te scheiden van de thuissupporters? Maar een (zeer waarschijnlijk) compleet uitverkocht uitvak met bijna 3.900 man is toch geweldig! Zeker nu het een locatie betreft die met goed fatsoen alleen met het vliegtuig te bereiken is. Ik denk dat alleen HSV uit een groter Europees uitvak was? Man U 7 jaar geleden waren er rond de 3.700 meen ik mij te herinneren.

Ik vraag me wel af hoe ik mij 6 maart ‘s avonds voel. Heb een vriend beloofd 1 maart te gaan carnavallen in het zuiden, 2 maart Ajax - Pec, waar ongetwijfeld biertjes worden gedronken, 3 maart in alle vroegte naar Madrid vliegen waar ik gezien mijn reisgezelschap het vermoeden heb veel alcohol te moeten innemen op 3, 4 en 5 maart en dan 6 maart terugvliegen. Ik doe gewoon maar net of ik een jonge hond ben!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 17, 2019 6:57 pm

Ben er ook bij in Madrid. Wegens werk en studie verplichtingen kom ik er dinsdagochtend aan na een reis van zo'n 10 uur incl. een tussenstop van een paar uurtjes in Turkije. Meteen aan het bier en dan woensdag uitkateren in de stad. Donderdagochtend weer terug naar Tel Aviv. Daar doen we het voor, toch? :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 6:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Weet ik eigenlijk niet; vermoedelijk zal het restant van die 5% capaciteit leeg blijven om het uitvak te scheiden van de thuissupporters? Maar een (zeer waarschijnlijk) compleet uitverkocht uitvak met bijna 3.900 man is toch geweldig!
Dat zeer waarschijnlijk kun je weglaten, als het nu al voor 99,81% uitverkocht lijkt te gaan worden gaan die laatste 70 kaarten ook wel weg.

Ik ga net met net andere lieden om dan Thijs, raymon en jij denk ik, maar heb al veel mensen gesproken die naar Madrid gaan en ongeveer 50% van hen koopt een kaartje voor het thuis vak. Ik ook.. Reken maar dat als Ajax een doelpunt maakt in Bernabeu in tig vakken allerlei mensen in een wit-rood-wit shirtje juichend opspringen.
Dat was in Lissabon al schitterend. In ongeveer elk hoekje van Benfica's "stadion van het licht" sprongen juichende Ajacieden op toen Tadic de 1-1 erin frommelde. :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik vraag me wel af hoe ik mij 6 maart ‘s avonds voel. Heb een vriend beloofd 1 maart te gaan carnavallen in het zuiden, 2 maart Ajax - Pec, waar ongetwijfeld biertjes worden gedronken, 3 maart in alle vroegte naar Madrid vliegen waar ik gezien mijn reisgezelschap het vermoeden heb veel alcohol te moeten innnnnnnnn --- 6 maart terug vliegen
Haha.
Vanmiddag na de wedstrijd in een briljant zonnetje riep één of andere gast die met 'n groepje Brabo's incl. 2 lekkere wijven al voorbij aangeschoten was "IK BEN VOOR NAC!!!!!!".
Heb hem meteen een pilsje gegeven en afgesproken met hen in Bergen op Zoom carnaval te komen vieren want daar kwamen ze vandaan. Ik vertrek ook op 3 maart.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik doe gewoon maar net of ik een jonge hond ben!
Jij bent ook gewoon een jonge hond! Tussen de regels door bij elk bericht dat ik van jou lees merk ik die shizzle dat je misschien 60+ bent maar eigenlijk ook nog altijd een jongetje van 8

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 17, 2019 7:01 pm

Het wordt trouwens mijn eerste Europese uitwedstrijd, behalve Stockholm dan, maar toen zaten we niet in het uitvak. Heb er echt enorm veel zin in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » zo feb 17, 2019 8:10 pm

Museo del Prado
Museo Thyssen-Bornemisza
Reina Sofia
Caixa Forum
Palacio de Cristal in het Parque de El Retiro

Gewoon maar wat tips langs de Paseo del Prado. :ajaxsmiley.gif: :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 17, 2019 8:35 pm

Mr. Ajax schreef:Ben er ook bij in Madrid. Wegens werk en studie verplichtingen kom ik er dinsdagochtend aan na een reis van zo'n 10 uur incl. een tussenstop van een paar uurtjes in Turkije. Meteen aan het bier en dan woensdag uitkateren in de stad. Donderdagochtend weer terug naar Tel Aviv. Daar doen we het voor, toch? :ajaxscarf.gif:
Gezelligheid, Mr. Ajax!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 18, 2019 10:36 am

Uitvak is officieel uitverkocht! :ajaxscarf.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma feb 18, 2019 11:17 am

Top! Zin in.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma feb 18, 2019 4:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Weet ik eigenlijk niet; vermoedelijk zal het restant van die 5% capaciteit leeg blijven om het uitvak te scheiden van de thuissupporters? Maar een (zeer waarschijnlijk) compleet uitverkocht uitvak met bijna 3.900 man is toch geweldig! Zeker nu het een locatie betreft die met goed fatsoen alleen met het vliegtuig te bereiken is. Ik denk dat alleen HSV uit een groter Europees uitvak was? Man U 7 jaar geleden waren er rond de 3.700 meen ik mij te herinneren.

Ik vraag me wel af hoe ik mij 6 maart ‘s avonds voel. Heb een vriend beloofd 1 maart te gaan carnavallen in het zuiden, 2 maart Ajax - Pec, waar ongetwijfeld biertjes worden gedronken, 3 maart in alle vroegte naar Madrid vliegen waar ik gezien mijn reisgezelschap het vermoeden heb veel alcohol te moeten innemen op 3, 4 en 5 maart en dan 6 maart terugvliegen. Ik doe gewoon maar net of ik een jonge hond ben!
HSV was 2900, Manchester United 3700, Bayern 3700, Dortmund 3500. Ik denk dat dit dus wel een recordje is in de nabije geschiedenis!

Ik tel de dagen al een tijdje af, wat ga ik volgende week vrijdag met een lekker gevoel van kantoor weg. Zaterdag Ajax-PEC, zondagochtend neem ik het vliegtuig naar Barcelona, zonnebril op, 21 graden, dat eerste biertje in de lucht.. Ik snak er echt naar. Ondanks dat we natuurlijk vier keer gaan scoren daar hou ik er een klein beetje rekening mee dat ik het na deze trip even een paar maanden zonder Ajax-in-Europa moet doen dus ik jaag voor de zekerheid m'n hele budget er doorheen. :666.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 18, 2019 5:50 pm

Ah, ik dacht dat HSV veel voller was..

Vergis je niet, hou wat budget over! Ik heb een goeie vibe. En de appgroep van mijn reisgezelschap, die voor de gelegenheid is aangemaakt, draagt als naam “Het Wonder Van Madrid”!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 18, 2019 6:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En de appgroep van mijn reisgezelschap, die voor de gelegenheid is aangemaakt, draagt als naam “Het Wonder Van Madrid”!
Mmmmmm,vreemd dat ik daar nog geen uitnodiging voor heb gekregen. :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2019 9:02 am

Ajax wil graag met de grote jongens meedoen maar zaterdag-dinsdag spelen, nee dat wordt wat zwaar, dan dient men een verzoek om uitstel in en het wordt nog gehonoreerd ook, waar zou de term de KNJB toch vandaan komen.......
KNVB verzet Ajax - PEC in 'belang Nederlands voetbal'

De KNVB heeft de competitiewedstrijd Ajax - PEC Zwolle die op zaterdag 2 maart afgewerkt zou worden verzet naar woensdag 13 maart (aftrap 18.30 uur).

Op die manier hebben de Amsterdammers meer tijd om zich voor te bereiden op de Champions League-return tegen Real Madrid van dinsdag 5 maart. Ajax verloor de heenwedstrijd in de achtste finale met 1-2. Volgende week woensdag speelt de formatie van Erik ten Hag tegen Feyenoord in de halve finale van het KNVB-bekertoernooi. Door de beslissing van de KNVB heeft Ajax nu bijna een week de tijd om toe te werken naar Real-uit.

In het statement van de KNVB wordt verwezen naar de situatie van Nederland op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. 'Nederland heeft de punten voor coëfficiëntenlijst van de UEFA hard nodig. Als Nederland de huidige elfde plaats op die ranglijst vasthoudt, betekent het dat de landskampioen van het seizoen 2019/’20 rechtstreeks instroomt in de Champions League, als de Champions League-winnaar zich ook via de reguliere competitie voor dat toernooi plaatst. Nummer twaalf Oostenrijk zit Nederland echter op de hielen.'
He PEC niet zeuren he, ze doen het in het belang van het Nederlands voetbal. :drecul.gif:
YNWA

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 21, 2019 9:46 am

InnerHarbour schreef:Ajax wil graag met de grote jongens meedoen maar zaterdag-dinsdag spelen, nee dat wordt wat zwaar, dan dient men een verzoek om uitstel in en het wordt nog gehonoreerd ook, waar zou de term de KNJB toch vandaan komen.......
Geen idee waar dat vandaan komt, zeker niet gezien het feit dat de KNVB ook wedstrijden voor PSV verplaatst heeft in verleden vanwege Europees programma.
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 21, 2019 10:05 am

De reactie vanuit Eindhoven is wat overtrokken. Laat ze zich daar lekker met hun eigen wedstrijden bemoeien. Maar dit scoort natuurlijk bij de achterban. Dat ze in Zwolle niet zo blij zijn snap ik wel. Hun supporters moeten nu doordeweeks naar Amsterdam voor een wedstrijd die ook al om 18:30 begint. Een tijdstip dat voor Ajax supporters overigens ook vervelend is. Maar ja, supporters tellen natuurlijk niet mee.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2019 11:37 am

Pride of Amsterdam schreef:
InnerHarbour schreef:Ajax wil graag met de grote jongens meedoen maar zaterdag-dinsdag spelen, nee dat wordt wat zwaar, dan dient men een verzoek om uitstel in en het wordt nog gehonoreerd ook, waar zou de term de KNJB toch vandaan komen.......
Geen idee waar dat vandaan komt, zeker niet gezien het feit dat de KNVB ook wedstrijden voor PSV verplaatst heeft in verleden vanwege Europees programma.
De afspraak aan het begin van het seizoen gemaakt was, dat een wedstrijd een paar uurtjes of maximaal een dag verplaats mag worden, niet 11 dagen.
De reactie vanuit Eindhoven is wat overtrokken. Laat ze zich daar lekker met hun eigen wedstrijden bemoeien. Maar dit scoort natuurlijk bij de achterban.
Ajax verspeelt punten omdat de bv-tjes alleen maar met Real bezig zijn, ik snap dat PSV zegt dat het niet klopt als een wedstrijd tegen de afspraken in verzet wordt. Net zoals ik snap dat men het hier prima vindt, kloppen doet het echter niet.

Men had bij de KNVB beter kunnen zeggen: in het belang van het kampioenschap van Ajax.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 11:47 am

Ajax verspeelt punten omdat de bv-tjes alleen maar met Real bezig zijn,
Als dat zo is, dan zou PSV toch blij moeten zijn met de verplaatsing?
Straks heeft Ajax 3 Eredivisiewedstrijden in 7 dagen, lijkt me erg moeilijk voor de bv'tjes om zich in 3 dagen weer op te laden voor de volgende Eredivisiewedstrijd. :excited.gif:

Plaats reactie